Одеський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 420/3850/25
УХВАЛА
19 лютого 2025 рокум. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПотоцької Н.В.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) клопотання представника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області про зупинення провадження по справі до набрання законної сили судовим рішенням Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у адміністративній справі №240/7215/24,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Балтського районного суду Одеської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області та Державної судової адміністрації України, в якому позивач просить:
- визнати протиправним підпункт 1 пункту 1 наказу Балтського районного суду Одеської області від 10 січня 2025 року № 2-ос «Про встановлення надбавки за вислугу років на державній службі державним службовцям у 2025 році (з 01 січня 2025 року) та скасувати підпункт 1 пункт 1 Наказу Балтського районного суду Одеської області від 10 січня 2025 року № 2-ос «Про встановлення надбавки за вислугу років на державній службі державним службовцям у 2025 році»;
- зобов`язати Териториальне управління Державної судової адміністрації України в Одеській області здійснити перерахунок та виплату надбавки за вислугу років на державній службі секретарю Балтського районного суду Одеської області ОСОБА_1 відповідно до статті 52 Закону України «Про державну службу» та наказу Балтського районного суду Одеської області від 17 березня 2023 року № 6-ос «Про встановлення надбавки за вислугу років ОСОБА_1 » з 18 березня 2023 року.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 12.02.2025 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
14.02.2025 року до суду за вхід. №ЕС/46463/24 від представника Позивача надійшло копотання про зупинення провадження у справі №420/28042/24 до вступу в законну силу рішення Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у адміністративній справі №160/28752/23, предмет розгляду в якому є подібним до предмета спору у даній справі.
Розглядаючи питання про зупинення провадження по справі, суд виходить з наступного.
Питання зупинення провадження в адміністративній справі врегульоване нормами ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.
Відповідно до приписів п. 9 ч. 2 ст. 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.
Відповідно до ч. 3 ст. 291 КАС України при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.
Згідно з п. 21 ч. 1 ст. 4 КАС України типові адміністративні справи - адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги.
Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень судом встановлено, що ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.11.2024 року відкрито провадження у зразковій адміністративній справі №240/7215/24 за позовом особи до Коростенського міськрайонного суду Житомирської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області про визнання протиправними дій, скасування наказу в частині та зобов`язання вчинити дії.
Верховний Суд в ухвалі від 18.11.2024 року визначив такі ознаки типової справи:
1) позивач - державний службовець місцевого загального суду;
2) відповідачі - місцевий загальний суд та територіальне управління ДСА, відповідальне за забезпечення фінансування та функціонування місцевих загальних судів, де працюють позивачі;
3) спір виник з аналогічних підстав у відносинах, що регулюються одними і тими самими нормами права, а саме: у зв`язку з встановленням позивачам з 01.01.2024 надбавки за вислугу років, обчисленої з урахуванням вимог пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону №3460-IX (на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу), положення якого, на думку позивачів, суперечать спеціальному Закону №889-VIII, відповідно до якого вказана надбавка має обчислюватися на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків;
4) позивачами заявлені аналогічні за суттю вимоги:
- визнати протиправним і скасувати наказ в частині встановлення з 01.01.2024 надбавки за вислугу років на державній службі на рівні 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік служби, але не більше 30% посадового окладу;
- зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести нарахування та виплату надбавки за вислугу років з 01.01.2024 відповідно до статті 52 Закону № 889-VIII на рівні 3% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50% посадового окладу
Спірні правовідносини у даній справі обумовлено встановленням позивачу з 01.01.2025 надбавки за вислугу років, обчисленої з урахуванням вимог пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону №3460-IX (на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу), положення якого, на думку позивачів, суперечать спеціальному Закону №889-VIII, відповідно до якого вказана надбавка має обчислюватися на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків
Як встановлено з Єдиного державного реєстру судових рішень, Ухвалою Верховного Суду від 18.11.2024 відкрито провадження по справі № 240/7215/24 та призначено її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження колегією суддів у складі п`яти суддів без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
В той же час, предмет розгляду даної справи та справи №240/7215/24 є подібним до предмету розгляду по даній справі.
Враховуючи вищевикладене, оскільки на розгляді колегії суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду перебуває справа у подібних правовідносинах і рішення у подібній справі не набрало законної сили, суд приходить до висновку, що провадження у даній справі підлягає зупиненню.
Відповідно до частини четвертої статті 236 КАС України, про зупинення провадження у справі суд постановляє ухвалу.
Ухвала суду про зупинення провадження у справі може бути оскаржена.
Керуючись статтями 4, 236, 248, 256, 290, 291, 293-297 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Клопотання представника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області за вхід. №ЕС/14269/25 про зупинення провадження по справі задовольнити.
Зупинити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Балтського районного суду Одеської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області та Державної судової адміністрації України про визнання протиправним наказ та зобов`язання вчинити дії до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у адміністративній справі №240/7215/24.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 256 КАС України.
Ухвала суду може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, визначені ст. 293-297 КАС України.
Головуючий суддяНінель ПОТОЦЬКА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2025 |
Оприлюднено | 24.02.2025 |
Номер документу | 125306383 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні