Герб України

Ухвала від 19.02.2025 по справі 420/3850/25

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/3850/25

УХВАЛА

19 лютого 2025 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПотоцької Н.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) клопотання представника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області про зупинення провадження по справі до набрання законної сили судовим рішенням Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у адміністративній справі №240/7215/24,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Балтського районного суду Одеської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області та Державної судової адміністрації України, в якому позивач просить:

- визнати протиправним підпункт 1 пункту 1 наказу Балтського районного суду Одеської області від 10 січня 2025 року № 2-ос «Про встановлення надбавки за вислугу років на державній службі державним службовцям у 2025 році (з 01 січня 2025 року) та скасувати підпункт 1 пункт 1 Наказу Балтського районного суду Одеської області від 10 січня 2025 року № 2-ос «Про встановлення надбавки за вислугу років на державній службі державним службовцям у 2025 році»;

- зобов`язати Териториальне управління Державної судової адміністрації України в Одеській області здійснити перерахунок та виплату надбавки за вислугу років на державній службі секретарю Балтського районного суду Одеської області ОСОБА_1 відповідно до статті 52 Закону України «Про державну службу» та наказу Балтського районного суду Одеської області від 17 березня 2023 року № 6-ос «Про встановлення надбавки за вислугу років ОСОБА_1 » з 18 березня 2023 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 12.02.2025 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

14.02.2025 року до суду за вхід. №ЕС/46463/24 від представника Позивача надійшло копотання про зупинення провадження у справі №420/28042/24 до вступу в законну силу рішення Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у адміністративній справі №160/28752/23, предмет розгляду в якому є подібним до предмета спору у даній справі.

Розглядаючи питання про зупинення провадження по справі, суд виходить з наступного.

Питання зупинення провадження в адміністративній справі врегульоване нормами ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду - до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції.

Відповідно до приписів п. 9 ч. 2 ст. 236 КАС України, суд має право зупинити провадження у справі в разі розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.

Відповідно до ч. 3 ст. 291 КАС України при ухваленні рішення у типовій справі, яка відповідає ознакам, викладеним у рішенні Верховного Суду за результатами розгляду зразкової справи, суд має враховувати правові висновки Верховного Суду, викладені у рішенні за результатами розгляду зразкової справи.

Згідно з п. 21 ч. 1 ст. 4 КАС України типові адміністративні справи - адміністративні справи, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень (його відокремлені структурні підрозділи), спір у яких виник з аналогічних підстав, у відносинах, що регулюються одними нормами права, та у яких позивачами заявлено аналогічні вимоги.

Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень судом встановлено, що ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.11.2024 року відкрито провадження у зразковій адміністративній справі №240/7215/24 за позовом особи до Коростенського міськрайонного суду Житомирської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області про визнання протиправними дій, скасування наказу в частині та зобов`язання вчинити дії.

Верховний Суд в ухвалі від 18.11.2024 року визначив такі ознаки типової справи:

1) позивач - державний службовець місцевого загального суду;

2) відповідачі - місцевий загальний суд та територіальне управління ДСА, відповідальне за забезпечення фінансування та функціонування місцевих загальних судів, де працюють позивачі;

3) спір виник з аналогічних підстав у відносинах, що регулюються одними і тими самими нормами права, а саме: у зв`язку з встановленням позивачам з 01.01.2024 надбавки за вислугу років, обчисленої з урахуванням вимог пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону №3460-IX (на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу), положення якого, на думку позивачів, суперечать спеціальному Закону №889-VIII, відповідно до якого вказана надбавка має обчислюватися на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків;

4) позивачами заявлені аналогічні за суттю вимоги:

- визнати протиправним і скасувати наказ в частині встановлення з 01.01.2024 надбавки за вислугу років на державній службі на рівні 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік служби, але не більше 30% посадового окладу;

- зобов`язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області провести нарахування та виплату надбавки за вислугу років з 01.01.2024 відповідно до статті 52 Закону № 889-VIII на рівні 3% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50% посадового окладу

Спірні правовідносини у даній справі обумовлено встановленням позивачу з 01.01.2025 надбавки за вислугу років, обчисленої з урахуванням вимог пункту 12 розділу «Прикінцеві положення» Закону №3460-IX (на рівні 2 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30 відсотків посадового окладу), положення якого, на думку позивачів, суперечать спеціальному Закону №889-VIII, відповідно до якого вказана надбавка має обчислюватися на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків

Як встановлено з Єдиного державного реєстру судових рішень, Ухвалою Верховного Суду від 18.11.2024 відкрито провадження по справі № 240/7215/24 та призначено її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження колегією суддів у складі п`яти суддів без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

В той же час, предмет розгляду даної справи та справи №240/7215/24 є подібним до предмету розгляду по даній справі.

Враховуючи вищевикладене, оскільки на розгляді колегії суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду перебуває справа у подібних правовідносинах і рішення у подібній справі не набрало законної сили, суд приходить до висновку, що провадження у даній справі підлягає зупиненню.

Відповідно до частини четвертої статті 236 КАС України, про зупинення провадження у справі суд постановляє ухвалу.

Ухвала суду про зупинення провадження у справі може бути оскаржена.

Керуючись статтями 4, 236, 248, 256, 290, 291, 293-297 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Клопотання представника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області за вхід. №ЕС/14269/25 про зупинення провадження по справі задовольнити.

Зупинити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Балтського районного суду Одеської області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області та Державної судової адміністрації України про визнання протиправним наказ та зобов`язання вчинити дії до набрання законної сили судовим рішенням Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у адміністративній справі №240/7215/24.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 256 КАС України.

Ухвала суду може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, визначені ст. 293-297 КАС України.

Головуючий суддяНінель ПОТОЦЬКА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2025
Оприлюднено24.02.2025
Номер документу125306383
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —420/3850/25

Ухвала від 19.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 12.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні