ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2025 рокуЛьвівСправа № 460/37812/22 пров. № А/857/27538/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючий-суддя Довга О.І.,
суддяГлушко І.В.,
суддяЗапотічний І.І.
секретар судового засіданняВасилюк В.Б.
за участю:
позивач ОСОБА_1
представник позивача Ярмольчук В.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2024 року у справі №460/37812/22 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» в особі Політичної ради політичної партії Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина», Здолбунівської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області про скасування рішення (суддя Гудима Н.С., м. Рівне проголошено о 15:51:21, повний текст рішення складено 23 вересня 2024 року), -
В С Т А Н О В И В:
21.10.2022 ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) звернулася в суд першої інстанції з позовом до політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» в особі політичної ради політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина», Здолбунівської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області, в якому просила:
- скасувати рішення політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» від 05 жовтня 2022 року № 06-11-402 про відкликання за народною ініціативою депутатки Здолбунівської міської ради Рівненського району Рівненської області ОСОБА_1 , обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначала, що спірним рішенням вирішено відкликати її як депутата Здолбінувської міської ради Рівненського району Рівненської ради. Позивач вважала спірне рішення безпідставним і протиправним, оскільки прийняття відбулося з порушенням вимог Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», в частині дотримання процедури відкликання депутата та гарантій забезпечення прав депутата, зокрема щодо її права бути присутньою під час розгляду вищим керівним органом політичної партії протоколу конференції Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина», на якій прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання позивача за народною ініціативою.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2024 року позов задоволено:
-визнано протиправним та скасовано рішення Політичної ради політичної партії Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» «Про відкликання за народною ініціативою депутатки Здолбунівської міської ради Рівненського району Рівненської області, обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина», ОСОБА_1 » від 05.10.2022 за №06-11-402;
-стягнуто на користь ОСОБА_1 з Політичної партії Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» судовий збір у розмірі 992,40 грн.
Висновки суду першої інстанції зводяться до того, що позивач не була повідомлена про дату, час і місце розгляду питання про її відкликання вищим керівним органом політичної партії у встановленому абз. 4 ч.1 ст. 48 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» порядку, що є порушенням її права на участь у процесі прийняття спірного рішення.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, покликаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, Політична партія «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» подала апеляційну скаргу, в якій просить апеляційний суд скасувати оскаржене рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовані тим, що, на думку скаржника, норма абз. 4 ч.1 ст. 48 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» лише передбачає/гарантує право особі бути присутнім під час розгляду питання щодо його/її відкликання як депутата місцевої ради за народною ініціативою, однак така норма не передбачає жодних вказівок на обов`язковість присутності особи чи обов`язок її повідомлення.
У відповідь на апеляційну скаргу позивач подала відзив, в якій проти вимог скаржника заперечує, просить скаргу залишити без задоволення. Доводи відзиву перекликаються з висновками суду першої інстанції, позивач наполягає на тому, що вона не була повідомлена про дату, час і місце розгляду питання про її відкликання вищим керівним органом політичної партії у встановленому абз. 4 ч.1 ст. 48 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» порядку.
Позивач, її представник, проти вимог апеляційної скарги заперечують з мотивів вказаних у відзиві, просять суд відмовити у задоволенні апеляційної скарги, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід задовольнити з наступних підстав.
Судом з`ясовано, що ОСОБА_1 обрана депутатом Здолбунівської міської ради Рівненського району Рівненської області на місцевих виборах 25.10.2020 шляхом висування від Рівненської обласної організації Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина».
25.09.2022 проведено IV етап XVII конференції Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина», питанням другим порядку денного якої було «Про внесення пропозиції щодо відкликання депутатки Здолбунівської міської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою», що підтверджується витягом з протоколу конференції від 25.09.2022.
Матеріалами справи підтверджується, що ОСОБА_1 , згідно абз.3 ч.1 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», було забезпечено право на виступ на IV етапі XVII конференції Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» 25.09.2022. Цим правом позивач скористалась, що відображено у витязі з протоколу IV етапу XVII конференції від 25.09.2022.
З витягу згаданого вище протоколу з`ясовано, що питання про відкликання позивача, як депутата, ініційоване з причин ухиляння ОСОБА_1 від позицій, прописаних у передвиборчій програмі партії, а також через систематичні порушення Положення про депутатську фракцію політичної партії Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина». Зокрема, це проявлялося у несолідарному голосуванні попри прийняті фракцією рішення, у публічному висловленні думок, що кардинально суперечать партійним рішенням на пленарних засіданнях та засіданнях постійних комісій, у невиконанні передбачених ст. 16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» зобов`язань звітувати перед виборцями і проводити зустрічі з ними, у встановлений законом спосіб, у відсутності конструктивної комунікації між ОСОБА_1 та іншими членами фракції.
На підставі пунктів 3, 4, 5 статті 37 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» запропоновано поставити на голосування внесення пропозиції щодо відкликання депутата ОСОБА_1 за народною ініціативою.
В той же час ОСОБА_1 виступила з доповіддю та заперечила проти наведених вище аргументів та наголосила про відсутність правових підстав, визначених ст. 37 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» для її відкликання як депутата.
За результатами голосування: «За» -33; «Проти»-0; «Утримались»-0. Вирішено внести пропозицію щодо відкликання депутата Здолбунівської міської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою.
26.09.2022 Рівненська обласна організація Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» повідомила Здолбунівську міську територіальну виборчу комісію про прийняте на конференції 25.09.2022 рішення та надіслала відповідний витяг з протоколу Конференції.
27.09.2022 Політична партія Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» звернулася з листом за №13-57-36036 до Голови Рівненської обласної організації Політичної партії Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина», яким просила повідомити депутата ОСОБА_1 про те, що 05.10.2022 о 15:00 за адресою: м. Київ, вул. Турівська,15 планується проведення засідання Політичної ради політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» (вищий керівний орган), на якому розглядатиметься питання про відкликання за народною ініціативою депутатки Здолбунівської міської ради ОСОБА_1 .
Відповідно до Статуту Політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» (зі змінами станом на 10.11.2021) вищими керівними органами партії є з`їзд партії та Політична рада партії (пункт 4.8 Статуту). З`їзд партії є вищим керівним органом партії, скликається Політичною радою партії не рідше одного разу на п`ять років. Політична рада є вищим керівним органом партії у період між з`їздами та обирається з`їздом партії (п.5.2 Статуту). Політична рада партії відповідно до законодавства розглядає питання щодо відкликання депутата(тів) місцевої ради, сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою та приймає відповідне рішення (абз. 7 п.5.2.3 Статуту).
29.09.2022 Здолбунівська міська територіальна виборча комісія письмово повідомила депутата ОСОБА_1 про надходження повідомлення місцевої організації партії і витягу з протоколу конференції Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» від 25.09.2022.
05.10.2022 Політичною радою політичної партії Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина», за наслідками розгляду протоколу конференції Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина», на якій прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата Здолбунівської міської ради Рівненського району Рівненської області, ОСОБА_1 , за народною ініціативою, відповідно до пунктів 3, 4, 5 ч. 1 ст. 37, ч. 7 ст. 41 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», пп. 5.2.3 п. 5.2. Статуту політичної партії «Всеукраїнське Об`єднання «Батьківщина», прийнято рішення №06-11-402 про відкликання депутатки Здолбунівської міської ради Рівненського району Рівненської області, ОСОБА_1 , обраної на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року шляхом висування від Рівненської обласної організації Всеукраїнського об єднання «Батьківщина», за народною ініціативою.
З таким рішенням позивач не погодилась, відтак подала до суду позов.
Перевіряючи правильність висновків суду першої інстанції апеляційний суд враховує наступні міркування.
Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначаються Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» (далі далі Закон №93-IV).
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 5 Закону №93-IV повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі його відкликання за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.
Згідно з частиною другою статті 10 Закону №93-IV депутат місцевої ради може бути в будь-який час відкликаний за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.
Процедура відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою передбачена розділом V (ст. ст.37-48) Закону №93-IV.
Стаття 37 Закону №93-IV визначає підстави для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, відповідно до частини першої якої такими підставами можуть бути:
1) порушення депутатом місцевої ради положень Конституції України і законів України, що встановлено судовим рішенням, яке набрало законної сили;
2) пропуск депутатом місцевої ради протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, невиконання ним без поважних причин обов`язків депутата місцевої ради у виборчому окрузі, передбачених статтею 10 цього Закону;
3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано;
4) невиконання депутатом місцевої ради передбачених статтею 16 цього Закону зобов`язань звітувати перед виборцями та проводити зустрічі з ними;
5) невходження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції.
Частиною першою статті 38 Закону №93-IV встановлено, що право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу.
За правилами частини дев`ятої статті 38 Закону №93-IV рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції).
Про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа. Порядок акредитації представників медіа на таких зборах (конференції) визначає організатор заходу.
Відповідно до частини другої статті 39 Закону № 93-IV у триденний строк після дня проведення зборів (конференції) місцевої організації партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, така організація партії повідомляє територіальну виборчу комісію, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення зборів (конференції). До повідомлення додається витяг з протоколу зборів (конференції), в якому зазначаються дата, місце проведення зборів (конференції), кількість їх учасників (делегатів), хід обговорення питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, результати голосування, зміст прийнятого рішення.
Голова, а в разі його відсутності - заступник голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день, з дня одержання повідомлення про проведення зборів виборців чи зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду.
Протокол зборів (конференції), на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцевою організацією політичної партії надсилається політичній партії для розгляду питання про відкликання депутата місцевої ради її вищим керівним органом.
Статтею 41 Закону №93-IV врегульовано питання прийняття рішення про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.
Так, згідно з частиною сьомою статті 41 Закону №93-IV вищий керівний орган політичної партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою чи протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції.
Відповідно до частини восьмої статті 41 Закону №93-IV рішення вищого керівного органу партії, прийняте відповідно до її статуту, передається до відповідної територіальної виборчої комісії, яка інформує про зміст рішення ініціативну групу.
Частиною дев`ятою 41 Закону №93-IV визначено, що на підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі.
З аналізу норм Закону № 93-IV слідує, що чинним законодавством передбачено відкликання депутата за народною ініціативою, в тому числі за ініціативою місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом.
За обставин цієї справи депутата Здолбунівської міської ради ОСОБА_1 було відкликано саме за ініціативою місцевої організації політичної партії.
У позовній заяві позивач, в якості основної підстави для визнання протиправним та скасування спірного рішення, зазначає про те, що не була повідомлена про дату, час та місце проведення засідання Політичної ради партії, яке відбулося 05.10.2022, чим було порушено її право на участь в прийнятті рішення щодо неї.
Абзацом третім частини першої статті 48 Закону №93-IV встановлено, що про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії письмово повідомляє депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Такий депутат має право на гарантований виступ на зборах (конференції) до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції. Неприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про них, не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою.
Аналіз зазначеної норми свідчить на користь того, що письмове повідомлення депутата про дату, час і місце проведення зборів (конференції) обласної організації політичної партії може вважатися належним, а обласна політична організація вправі проводити збори (конференцію) за відсутності депутата, у випадку отримання депутатом письмового повідомлення до початку проведення зборів (конференції). У разі ж неналежного письмового повідомлення депутата про дату, час і місце проведення зборів (конференції), внаслідок якого депутат необізнаний про дату, час та місце проведення зборів (конференції), буде мати місце порушення гарантій прав депутата місцевої ради на гарантований виступ та при розгляді питання про його відкликання, що визначені відповідними положеннями статті 48 Закону №93-IV.
З матеріалів справи з`ясовано і сторонами не заперечується, що позивачу, згідно з абз.3 ч.1 статті 48 Закону №93-ІV було забезпечено право участі у IV етапі XVII конференції Рівненської обласної організації Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» 25.09.2022, і позивачка реалізувала гарантоване їй право на виступ на засіданні місцевої організації партії, що також відображено у витязі з протоколу Конференції від 25.09.2022.
Разом з тим, у своїх позовних вимогах щодо оскарження рішення Політичної ради Політичної партії «ВО «Батьківщина» за №06-11-402, позивач покликалась на порушення процедури, зокрема на те, що жодних запрошень, сповіщень або інформувань від вищого керівництва Політичної парті «Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» про проведення Політичної ради Політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» до ОСОБА_1 не надходило.
Суд першої інстанції у своєму рішенні також вказав, що доказів повідомлення позивача про дату, час та місце проведення 05 жовтня 2022 року зборів Політичної ради Політичної партії «Всеукраїнського об`єднання «Батьківщина» матеріали справи не містять, у зв`язку із чим дійшов до висновку про порушення прав позивача на безпосередню участь у процесі прийняття рішення.
Між тим, як зазначено абз.4 ч.1 ст.48 Закону №93-IV, депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання.
Вищенаведена норма законодавства свідчить про наявність у позивача права бути присутнім під час розгляду питання щодо його відкликання як депутат місцевої ради за народною ініціативою, однак вона не містить жодних вказівок про необхідність повідомлення депутата щодо розгляду питання про його відкликання чи застережень щодо його обов`язкової участі.
Окрім цього колегія суддів зазначає, що позивачка повідомлялась належними та допустимими доказами щодо розгляду питання про відкликання її як депутата місцевої ради за народною ініціативою
Вищевикладене, у своїй сукупності, свідчить про дотримання відповідачами порядку відкликання депутата, передбаченого ст. 38-41 Закону № 93-IV в межах його позовних вимог, у зв`язку із чим судова колегія вважає, що підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 відсутні.
При цьому апеляційний суд вважає за можливе застосувати позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема, у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01 від 6 вересня 2005 року, пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00 від 18 липня 2006 року, пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04 від 10 лютого 2010 року, пункт 58), відповідно до якої принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» серія A. 303-A від 09 грудня 1994 року, пункт 29).
Одночасно суд апеляційної інстанції зважає на положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32 - 41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
Відповідно до ч.1 ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції допущено порушення норм матеріального права, що відповідно до частини 1 статті 317 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового судового рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.
Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, п. 2 ч. 1 ст. 315, ст. 317, ч. 1 ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 328 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу Політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» задовольнити, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2024 року у справі № 460/37812/22 скасувати.
Прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 до Політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина» в особі Політичної ради політичної партії Всеукраїнське об`єднання «Батьківщина», Здолбунівської міської територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області про скасування рішення.
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, та може бути оскаржена особами, яких вона стосується безпосередньо до Верховного суду протягом 30 днів в порядку, встановленому статтями 329 - 331 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя О. І. Довга судді І. В. Глушко І. І. Запотічний Повне судове рішення складено 20.02.25
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2025 |
Оприлюднено | 24.02.2025 |
Номер документу | 125312376 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них про статус депутатів місцевих рад |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довга Ольга Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні