Справа №760/33828/24
Провадження №2-о/760/265/25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2025 року м. Київ
Солом`янський районний суд м. Києва
у складі головуючого - судді Аксьонової Н.М.,
з участю секретаря судового засідання Тодосюк Г.В.,
розглянувши у закритому судовому засіданні в порядку окремого провадження цивільну справу за заявою Головного управління ДПС в Одеській області про розкриття інформації, що містить банківську таємницю, заінтересовані особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕРНАР АРСЕНАЛ», Публічне акціонерне товариство Акціонерний банк «Укргазбанк»,
В С Т А Н О В И В:
Представник Головного управління ДПС в Одеській області - Аветюк С.В. звернувся до суду із вищевказаною заявою в порядку окремого провадження, в якій просить суд зобов`язати АБ «УКРГАЗБАНК» про розкрити інформацію, що містить банківську таємницю та зобов`язати дану банківську установу надати до Головного управління ДПС в Одеській області оригінали (належним чином засвідчені копії) роздруківок про обсяг та обіг коштів по розрахунковим рахункам ТОВ «БЕРНАР АРСЕНАЛ» (код за ЄДРПОУ 43549635) та отримання інформації про надходження валютної виручки на рахунки ТОВ «БЕРНАР АРСЕНАЛ» (код за ЄДРПОУ 43549635), які відкриті в АБ «УКРГАЗБАНК» за експортними контрактами від 11.10.2022 № 11/10/2022-UA-EN, від 22.07.2022 № 220722, які були відкриті на момент здійснення вказаних вище експортних операцій, від 22.07.2022 до дати подачі такої заяви 26.12.2024.
В обґрунтування даної заяви покликається на те, що Головне управління ДПС в Одеській області належить до системи органів Державної податкової служби України, яка реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
В рамках вимог статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків: контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; здійснюють контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Статтею 20 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів отримувати безоплатно від платників податків, а також від установ Національного банку України, банків та інших фінансових установ довідки у порядку, встановленому Законом України «Про банки і банківську діяльність» та цим Кодексом, довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках, у тому числі про ненадходження в установлені строки валютної виручки від суб`єктів господарювання, інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа,що охороняється банком.
Головним управлінням ДПС в Одеській області від Державної податкової служби України отримано податкову інформацію, направлену на підставі інформації Національного банку України, про виявлені факти порушення ТОВ «Бернард Арсенал» валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження валютної виручки за експортними угодами від 11.10.2022 № 11/10/2022-UA-EN, від 22.07.2022 № 220722.
На підставі отриманої інформації та на виконання вимог пп.191.1.4 п.191.1 ст. 191, пп.20.1.4 п.20.1 ст. 20, п.п.69.21, п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України Головним управлінням ДПС в Одеській області має бути проведена документальна позапланова перевірка ТОВ «Бернар Арсенал» з питання дотримання вимог валютного законодавства за експортними угодами від 11.10.2022 № 11/10/2022-UA-EN, від 22.07.2022 № 220722.
Головним управлінням ДПС в Одеській області направлено запити ТОВ «Бернар Арсенал» щодо надання пояснень та документів від 08.06.2023 №7896/КПР/15-32-07-07-06, від 13.07.2023 № 9669/КПР/15-32-07-07-06, від 11.08.2023 № 10476/КПР/15-32-07-07-06, які повернулися за даними поштового оператора ПАТ «УКРПОШТА» з причин «за закінченням терміну зберігання», що може свідчити про порушення вимог ст. 13 Закону України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції», з урахуванням п. 142 Постанови Правління НБУ від 24.02.2022 № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» (із змінами), за угодами від 11.10.2022 № 11/10/2022-UA-EN та від 22.07.2022 № 220722.
На підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 29.11.2023 № 9932-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Бернар Арсенал», направлення від 30.11.2023 №19674/15-32-07-07-16, 01 грудня 2023 року здійснено вихід за податковою адресою ТОВ «Бернар Арсенал»: 65007, Одеська область, Приморський район, м. Одеса, вул. Водопроводна, буд.1-А.
Під час виходу за податковою адресою: 65007, Одеська область, Приморський район,
м. Одеса, вул. Водопроводна, буд.1-А, ТОВ «Бернар Арсенал», його посадові або уповноважені особи за вказаною у податкових звітах адресою не знаходяться, про що складено Акт від 01.12.2023 № 5789/15-32-07-07-19 «Про неможливість проведення перевірки ТОВ «Бернар Арсенал» (код за ЄДРПОУ 43549635) у зв`язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за місцезнаходженням».
Головним управлінням ДПС в Одеській області на адресу Головного управління Національної поліції в Одеській області направлено запити від 04.12.2023 № 22276/5/15-32-07-07-05, від 03.01.2024 № 62/5/15-32-07-07-05, від 30.01.2024 № 2821/5/15-32-07-07-05 щодо встановлення місцезнаходження, опитування посадових осіб (або його (уповноважених) представників) та засновників ТОВ «Бернар Арсенал» представниками Головного управління Національної поліції в Одеській області.
На даний час відповідь не отримано.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що інформація до НБУ про порушення строків розрахунків за експортними угодами від 11.10.2022 №11/10/2022-UA-EN, від 22.07.2022 № 220722 направлена за даними ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК», та з метою проведення документальної позапланової невиїзної перевірки відповідно до п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, Головним управлінням ДПС в Одеській області направлено листа до ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» від 06.12.2023 № 48364/6/6/15-32-07-07-06 щодо надання інформації про надходження валютної виручки на рахунки ТОВ «Бернар Арсенал» (код за ЄДРПОУ 43549635), відкриті в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК», за зовнішньоекономічними угодами від 11.10.2022 № 11/10/2022-UA-EN, від 22.07.2022 №220722, а також про причини та час завершення здійснення валютного нагляду за даними угодами та операціями у разі такого випадку.
ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» листом від 20.12.2023 № 510/1253/2023 (вхід. №101890/6 від 28.12.2023) відмовило у розкритті даної інформації через те, що вона становить банківську таємницю.
На підставі зазначеного вище, є необхідність звернення до суду з заявою про розкриття інформації, що містять банківську таємницю ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК» стосовно надходження валютної виручки за угодами від 11.10.2022 № 11/10/2022-UAEN, від 22.07.2022 № 220722 на рахунки ТОВ «БЕРНАР АРСЕНАЛ» (код за ЄДРПОУ 43549635), які були відкриті на момент здійснення вказаних вище експортних операцій.
Необхідність у витребуванні інформації викликана необхідністю встановлення наявності або відсутності порушення податкового (валютного) законодавства з боку ТОВ «Бернар Арсенал» за експортними контрактами від 11.10.2022 №11/10/2022-UA-EN, від 22.07.2022 №220722, які були відкриті на момент здійснення вказаних вище експортних операцій.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13 січня 2025 року справу розподілено судді Аксьоновій Н.М.
Ухвалою від 14 січня 2024 року у справі відкрито окреме провадження та призначено до розгляду у закритому судовому засіданні.
31 січня 2025 року представник ПАТ «Укргазбанк» подала до суду заперечення на заяву, в яких вказала, що вимоги заяви не підлягають задоволенню, оскільки наказом ГУ ДПМ в Одеській області від 29 листопада 2023 року №9932-п строк проведення документальної позапланової перевірки встановлено з 01 грудня 2023 року тривалістю 5 робочих днів, отже термін перевірки сплив. Доказів про прийняття наказу про проведення перевірки в інші періоди матеріали справи не містять. ГУ ДПС в Одеській області не надало суду належних та допустимих доказів відсутності ТОВ «БЕРНАР АРСЕНАЛ» за податковою адресою, оскільки з самого першого дня позапланової перевірки (01.12.2023), тривалість якої визначено терміном 5 робочих днів, складено акт про відсутність платника податків - ТОВ «Бернар Арсенал» за податковою адресою, тобто лише на підставі одного виходу працівників.
07 лютого 2025 року представник ГУ ДПС в Одеській області подав до суду відповідь на заперечення, в якій просив задовольнити вимоги заяви в повному обсязі, покликаючись на те, що у відповідності до матеріалів справи, ГУ ДПС в Одеській області прийнято наказ від 29.11.2023 № 9932-п на проведення перевірки ТОВ «БЕРНАР АРСЕНАЛ», який в подальшому був реалізований шляхом виходу на перевірку та встановлення відсутності платника за місцезнаходженням. Податковий орган не зобов`язаний (законом не передбачено) вихід за податковою адресою на протязі терміну проведення перевірки. Який сенс здійснювати повторний вихід за податковою адресою, якщо підприємство фактично відсутнє за місцезнаходження, в той же час, Закон такого не передбачає. Щодо періоду, за який банку необхідно надати інформацію вказує, що станом на день подання даної заяви особами (банком) не надано інформацію про рух коштів по рахунках ТОВ «Бернар Арсенал», а також неможливість в інший спосіб встановлення повноти нарахування та сплати податків та зборів, контролюючий орган просить суд прийняти рішення про розкриття АБ «Укргазбанк» інформації, яка містить банківську таємницю, у зв`язку з наявністю правових підстав для надання такої інформації та отримання інформації щодо надходження валютної виручки на рахунки ТОВ «Бернар Арсенал» відкриті в АБ «УКРГАЗБАНК» за експортними контрактами від 11.10.2022 №11/10/2022-UA-EN, від 22.07.2022 №220722, які були відкриті на момент здійснення вказаних вище експортних операцій, від дати укладення першого контракту (22.07.2022) до дати подачі такої заяви (26.12.2024).
Представник заявника в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Представник ПАТ АБ «Укргазбанк» у судове засідання не з`явилась, про дату, час та місце судового засідання повідомлялася належним чином, причини неявки суду не повідомила.
Представник заінтересованої особи - ТОВ «Бернар Арсенал» у судове засідання також не з`явився, про час розгляду справи повідомлявся належним чином.
Відповідно до позиції Верховного Суду, висловленої у постанові в справі № 918/539/16 від 07 липня 2022 року, відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.
Виходячи з цього, на підставі ч.1 ст.223 ЦПК України, суд вважає за можливе розглядати справу в відсутності заявника та заінтересованих осіб.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення заяви, виходячи з наступного.
У частині першій статті 293 ЦПК України передбачено, що окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Згідно з п.11 ч.2 ст.293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про розкриття банком інформації, що містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб.
Відповідно до ст. 348 ЦПК України в заяві до суду про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичної або фізичної особи має бути зазначено: найменування суду, до якого подається заява; 2) ім`я (найменування) заявника та особи, щодо якої вимагається розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, їх місце проживання або місцезнаходження, а також ім`я представника заявника, коли заява подається представником; 3) найменування та місцезнаходження банку, що обслуговує особу, щодо якої необхідно розкрити банківську таємницю; 4) обґрунтування необхідності та обставини, за яких вимагається розкрити інформацію, що містить банківську таємницю, щодо особи, із зазначенням положень законів, які надають відповідні повноваження, або прав та інтересів, які порушено; 5) обсяги (межі розкриття) інформації, яка містить банківську таємницю, щодо особи та мету її використання.
Відповідно до ч.1 ст.1076 ЦК України банк гарантує таємницю банківського рахунку, операцій за рахунком і відомостей про клієнта. Відомості про операції та рахунки можуть бути надані тільки самим клієнтам або їхнім представникам. Іншим особам, у тому числі органам державної влади, їхнім посадовим і службовим особам, такі відомості можуть бути надані виключно у випадках та в порядку, встановлених законом про банки і банківську діяльність.
Частиною 1 ст.60 Закону України «Про банки і банківську діяльність» визначено, що інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним або стала відомою третім особам при наданні послуг банку або виконанні функцій, визначених законом, а також визначена у цій статті інформація про банк, є банківською таємницею.
Порядок та підстави розкриття банківської таємниці врегульовано ст.62 Закону України «Про банки і банківську діяльність».
Відповідно до ст.191 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 п.41.1 ст.41 цього кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу:
1) здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків;
2) контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Поняття контролюючих органів та їх функцій визначено в п.41.1.1 п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України, відповідно до якого контролюючими органами є: податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи;
Відповідно до п.73.4 ст.73 Податкового кодексу України інформація про наявність та рух коштів на рахунках платника податків надається в обсягах більших, ніж передбачені пунктом 73.3 цієї статті, банками та іншими фінансовими установами контролюючим органам за рішенням суду. Для отримання такої інформації контролюючий орган звертається до суду.
Порядок розкриття банківської таємниці визначено ст.62 Закону «Про банки і банківську діяльність».
Цією нормою визначено коло осіб, на вимогу яких розкривається банківська таємниця, підстави її розкриття та обсяг інформації, яка надається.
За змістом ч.1 ст.62 Закону підставами для розкриття банками інформації, яка містить банківську таємницю, є:
1) письмовий запит або дозвіл власника інформації;
2) письмова вимога або рішення суду;
3) письмова вимога уповноважених державних органів, перелік яких визначено законом і є вичерпним.
Тобто, за змістом даної норми закону, на вимогу відповідних уповноважених державних органів банк вправі надати інформацію, яка містить банківську інформацію, у межах і обсягах, визначених цим та іншими законами, тобто банки надають обмежену законом інформацію.
Зазначені обмеження, у тому числі, викладені в ч.4 ст.62 Закону «Про банки і банківську діяльність» не стосуються випадків надання банком інформації, яка є банківською таємницею, з дозволом клієнта чи за рішенням (вимогою) суду.
Такий висновок узгоджується з п.3.5 Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 14 липня 2006 року № 267.
Отже, на вимогу відповідних уповноважених державних органів банк вправі надати інформацію, яка містить банківську таємницю, у межах і обсягах, визначених цим та іншими законами, тобто банки надають обмежену законом інформацію.
Підставою для розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, є необхідність провести перевірку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів до державного бюджету суб`єктом господарської діяльності.
Своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплата податків та зборів (обов`язкових платежів) здійснюється шляхом проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок, підстави та порядок яких визначені законом.
Такі висновки викладені у постановах Верховного Суду від 01.08.2024 у справі № 758/11379/23 (провадження № 61-5233св24), від 30.11.2022 у справі № 757/58253/21-ц (провадження № 61-7757св22) та ін.
Органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19 Конституції України).
Відповідно до п.п. 20.1.4, 20.1.5 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; отримувати безоплатно від платників податків, а також від установ Національного банку України, банків та інших фінансових установ довідки у порядку, встановленому Законом України «Про банки і банківську діяльність» та цим Кодексом, довідки та/або копії документів про наявність банківських рахунків, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках.
У ст.75 ПК України зазначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Саме собою неподання у встановлений строк податкової декларації або їх розрахунків, необхідність перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених ПК України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства тощо є підставою для ініціювання органами державної податкової служби перевірок, згідно з процедурою, визначеною главою 8 ПК України. У цьому випадку розкриття банківської таємниці можливе в разі доведення органом державної податкової служби обставин, за яких перевірки є неможливими або є інша об`єктивна потреба в розкритті такої таємниці (постанова Верховного Суду від 07.06.2024 у справі № 758/7617/23, провадження № 61-3301св24).
Судом встановлено що наказом заступника начальника ГУ ДПС в Одеській області Миколи Бородюка від 29 листопада 2023 року №9932-п прийнято рішення про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Бернар Арсенал» (ЄДРПОУ 43549635) з питань дотримання валютного законодавства за зовнішньоекономічними кугодами від 11.10.2022 № 11/10/2022-UA-EN (дата здійснення операції - 18.10.2022, 19.10.2022, 21.10.2022, 25.10.2022, 27.10.2022, 28.10.2022, 02.11.2022, 04.11.2022, 07.11.2022, 08.11.2022, 09.11.2022, 10.11.2022, 11.11.2022, 16.11.2022, 18.11.2022, 24.11.2022, 28.11.2022, 05.12.2022, 12.12.2022), від 22.07.2022 №220722 (дата здійснення операції - 15.12.2022, 22.12.2022) з 01 грудня 2023 року тривалістю 5 робочих днів, за період діяльності з 22.07.2022 року по дату закінчення документальної позапланової виїзної перевірки.
Відповідно до п.78.1.1 ст.78.1 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Згідно з ст.78.4, ст.78.5 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки. Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Згідно п.42.2. ст.42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст.78 ПК України, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів (п. 82.2 ст. 82 ПК України).
Отже, термін перевірки, встановлений наказом ГУ ДПС у Одеській області, сплив. Доказів про прийняття наказу про проведення перевірки в інші періоди матеріали справи не містять.
Такі висновки узгоджуються з постановою Верховного Суду від 24.10.2019 у справі № 756/1867/19.
Пунктами 81.1 статті 81 ПК України передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
- службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Отже, приписи Податкового кодексу України унеможливлюють проведення документальної позапланової перевірки без надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення та вручення йому чи його уповноваженому представнику копії наказу про проведення такої перевірки, направлень на проведення перевірки, сповіщення про підстави, для початку та тривалість перевірки.
Однак, до заяви Головного управління ДПС в Одеській області не додано належних доказів на підтвердження надіслання чи пред`явлення ТОВ «Бернар Арсенал» копії наказу та направлення на проведення перевірки відповідно до п.42.2. ст.42 ПК України.
За загальним правилом, визначеним ст.12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін, що є одним із основоположних його принципів. За змістом частини третьої зазначеної норми, обов`язок доведення обставин, які мають значення для справи і на які посилається особа як на підставу своїх вимог або заперечень, покладається на кожну із сторін.
Згідно із ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Оцінюючи належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про відсутність достатніх правових підстав для задоволення поданої заяви про розкриття інформації, що містить банківську таємницю.
Керуючись ст. 263-265, 273, 293-294, 347-350, 353, 354 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В :
У задоволенні заяви Головного управління ДПС в Одеській області про розкриття інформації, що містить банківську таємницю, заінтересовані особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕРНАР АРСЕНАЛ», Публічне акціонерне товариство Акціонерний банк «Укргазбанк» - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного суду. Особа, щодо якої банк розкриває банківську таємницю, або заявник мають право у п`ятиденний строк оскаржити ухвалене судом рішення до апеляційного суду в установленому порядку. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відомості про учасників справи:
- заявник - Головне управління Державної податкової служби у Одеській області, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166.
- заінтересована особа - ТОВ «Бернар Арсенал», місцезнаходження: м. Одеса, вул. Водопровідна, буд. 1-А, код ЄДРПОУ 43549635.
- заінтересована особа - ПАТ АБ «Укргазбанк», місцезнаходження: 03087, м. Київ, вул. Єреванська, 1, код ЄДРПОУ 23697280.
Суддя Солом`янського
районного суду м. Києва Н.М. Аксьонова
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2025 |
Оприлюднено | 24.02.2025 |
Номер документу | 125329581 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб |
Цивільне
Солом'янський районний суд міста Києва
Аксьонова Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні