ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
20 лютого 2025 рокум. ДніпроСправа № 360/1508/24
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисельова Є.О., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про визнання протиправною бездіяльності та стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні суду перебуває справа за позовом ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (далі - відповідач), з такими вимогами:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо невиплати Позивачу заборгованості з пенсії за період з 01 грудня 2019 року по 31 липня 2024 року в сумі 246 384, 41 грн.;
- стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області заборгованість по його пенсії за період з 01 грудня 2019 року по 31 липня 2024 року в сумі 246384, 41 грн. позачергово протягом 30 днів з моменту наступного (з дня набрання рішення суду по даній справі законної сили) надходження бюджетних коштів для виплати пенсіонерам заборгованості;
- встановити судовий контроль за виконанням судового рішення на Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області по даній справі.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що перебуває на обліку та отримує пенсію за вислугу років в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області (надалі ГУ ПФУ або Відповідач) як військовий пенсіонер відповідно до Закону України від 9 квітня 1992 року № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду було визнано неправомірними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо відмови здійснити перерахунок та виплату пенсії на підставі довідки про розмір грошового забезпечення, зобов`язано здійснити з 01.12.2019 перерахунок пенсії на підставі вказаної вище довідки з урахуванням основних і додаткових видів грошового забезпечення та виплатити недоотриману доплату до пенсії за період з 01.12.2019 по 31.07.2024.
Головне управління Пенсійного фонду України у Луганській області здійснило перерахунок пенсії відповідно до рішення суду по справі, однак на момент звернення до суду з цією позовною заявою рішення суду по справі 360/1466/23 виконується не в повному обсязі. Відповідача було зобов`язано виплатити позивачу ненараховану суму пенсії за період з 01.12.2019 по 31.07.2024 в сумі 246 384, 41 грн.
Як стверджує позивач, він звернувся до відповідача щодо виконання рішення суду по справі 360/1466/23 у повному обсязі.
На зазначений запит отримано лист-відповідь з ГУ П Ф У у Луганській області від 15.07.2024 №1200-0202-8/18043 з відмовою виконати рішення суду через відсутність відповідного фінансування. Вказані обставини також підтверджуються розрахунком на доплату пенсії позивача.
Позивач вважає дії відповідача протиправними та такими, що порушують права позивача на належний соціальний захист.
10.01.2025 від відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого заперечував щодо задоволення позовних вимог в повному обсязі, з огляду на таке.
ОСОБА_1 відповідно Закону № 2262-ХІІ з 29.01.2011 призначено пенсію за вислугу років по лінії Міністерства внутрішніх справ. Розмір пенсії обчислено із розрахунку 59% відповідних сум грошового забезпечення (вислуга років 23 роки, ГЗ 6199,54 грн).
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 у справі № 360/1466/23 позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про визнання протиправними дій тазобов`язання вчинити певні дії задоволено, а саме:
- визнано протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо нездійснення перерахунку пенсії ОСОБА_1 , на підставі оновленої довідки Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Кіровоградській області» від 17.05.2023 № ЛК-0076
- зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з 01.12.2019 з урахуванням всіх складових грошового забезпечення, які визначені в довідці Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Кіровоградській області» від 17.05.2023 № ЛК-0076, та фактично сплачених сум.
На виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 у справі № 360/1466/23 у липні 2024 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області здійснено перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.12.2019 з урахуванням всіх складових грошового забезпечення, які визначені в довідці Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Кіровоградській області» від 17.05.2023 № ЛК-0076, та фактично сплачених сум.
Грошове забезпечення за довідкою Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Кіровоградській області» від 17.05.2023 № ЛК-0076 усього складає 14842,46 грн.
Основний розмір пенсії позивача з 01.08.2024 складає 8757,05 грн (14842,46 грн х 59% = 8757,05 грн).
Підсумок пенсії (з надбавками) з 01.08.2024 складає 12397,09 грн.
У серпні 2024 року позивачу виплачено пенсію у розмірі 12397,09 грн.
Відповідач зазначає, що з 01.04.2021 Головне управління здійснює функції виключно з нарахування пенсійних виплат, фінансування таких виплат здійснюється з поточних рахунків Пенсійного фонду України.
Бюджетом Пенсійного фонду України на 2024 рік, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2024 № 1156, на фінансування видатків, пов`язаних з погашенням заборгованості з пенсійних виплат за рішенням суду, що здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачено 500,0 млн грн, які використані в повному обсязі.
Рішення у справі № 360/1466/23 набрало законної сили 11.04.2024.
Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області виділено кошти на погашення заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду, які набрали законної сили по 19.11.2020.
Окремого нормативно-правового акту, який регламентує облік заборгованості з пенсійних виплат за рішеннями суду, Пенсійний фонд України не приймав.
Заборгованість з пенсії за період з 01.12.2019 по 31.07.2024 у сумі 246384,41 грн, нараховану на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 у справі № 360/1466/23, 15.04.2024 включено до Реєстру судових рішень, реєстраційний номер 676976, та виплата її буде здійснюватись в межах затверджених бюджетних призначень для здійснення відповідних виплат у порядку черговості набрання законної сили рішення суду.
Таким чином, нарахована ОСОБА_1 сума пенсії за період з 01.12.2019 по 31.07.2024 може бути виплачена за рахунок коштів Державного бюджету України.
Проведення такої виплати не може бути здійснене за рахунок власних коштів Пенсійного фонду України, зокрема Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області, що надійшли від сплати єдиного соціального внеску, а проводиться лише у разі наявності на це відповідних бюджетних асигнувань.
Виплати пенсії здійснюються Головним управлінням виключно за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством. Інших фінансових можливостей, крім зазначених, для здійснення виплат Головне управління немає.
Виділення коштів із державного бюджету на фінансування даної бюджетної програми не залежить від волевиявлення керівника територіального органу Пенсійного фонду України
Головне управління наголошує на тому, що невиконання судового рішення в частині виплати грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин.
Головне управління вжило заходів з метою належного виконання рішення суду, втім затримка у виплаті коштів зумовлена не бездіяльністю Головного управління, а відсутністю належного асигнування, що не належить до компетенції Головного управління.
На думку відповідача, рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 по справі № 360/1466/23 фактично виконано в повному обсязі.
Судом по справі вчинено наступні процесуальні дії:
- ухвалою суду від 23.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов такого.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ) зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , отримує пенсію за вислугу років, призначену за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», що підтверджується копіями паспорта громадянина України, картки платника податків, пенсійним посвідченням серії НОМЕР_2 та матеріалами пенсійної справи позивача 1203005112 - МВС.
Відповідно до даних КП «ДСС» вбачається, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 по справі № 360/1466/23, яке набрало законної сили 11.04.2024, позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо нездійснення перерахунку пенсії ОСОБА_1 , на підставі оновленої довідки Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Кіровоградській області» від 17.05.2023 № ЛК-0076.
Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з 01 грудня 2019 року з урахуванням всіх складових грошового забезпечення, які визначені в довідці Державної установи «Територіальне медичне об`єднання МВС України по Кіровоградській області» від 17.05.2023 № ЛК-0076, та фактично сплачених сум.
Згідно з розпорядженням від 08.07.2024 за пенсійною справою №1203005112 МВС, на підставі рішення суду, позивачу було перераховано пенсію з 01.08.2024 із сум грошового забезпечення: посадовий оклад 2500,00 грн.; оклад за військове звання 2000,00 грн.; процентна надбавка за вислугу років 40% - 1800, 00 грн.; середньомісячна сума додаткових видів ГЗ за 24 місяці, у т.ч. 8542, 46 грн; надбавка за специфічні умови проходження служби %, премія 62,58%, всього 14842, 46 грн., в т.ч. сума грошового забезпечення для обчислення пенсії 14842, 46 грн. Основний розмір пенсії: 59% грошового забезпечення (вислуга років 23) у розмірі: 8757,05 грн. . З урахуванням індексації: 12397, 09 грн. - індексація базового ОСНП 2022(8757,05* 0,1400): 7092022 індексація базового ОСНП 2022 1225, 99 грн.; індексація базового ОСНП 2023 (9983,04* 0,1970): 7092023 індексація базового ОСНП 2023 1500, 00 грн.; індексація базового ОСНП 2024(11483,04* 0,0796): 7092024 індексація базового ОСНП 2024 914, 05 грн.; вид підвищення або надбавки до пенсії: щомісячна доплата до 100 грн.; 50026 доплата до 100грн індексації 01.03.2024 0, 00, підсумок пенсії (з надбавками) 12397, 09 грн.
Відповідно до розрахунку на доплату (виплату, утримання) пенсії за пенсійною справою № 1203005112, сума доплати за період з грудня 2019 року по липень 2024 року (включно) становить 246384,41 грн.
Листом ГУ ПФУ в Луганській області від 15.07.2024 № 1200-0202-8/18043 було повідомлено позивача про те, що на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 у справі № 360/1466/23 (набрало законної сили 11.04.2024), яким зобов`язано Головне управління здійснити перерахунок та виплату Вашої пенсії з 01.12.2019 з урахуванням всіх складових грошового забезпечення, які визначені в довідці Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України по Кіровоградській області від 17.05.2023 № ЛК-0076, та фактично сплачених сум, Головним управлінням у липні 2024 року здійснено перерахунок пенсії. Виплатою пенсії в перерахованому розмірі позивача буде забезпечено з серпня 2024 року. Доплату по проведеному перерахунку за період з 01.12.2019 по 31.07.2024 обліковано в Головному управлінні та буде виплачено з урахуванням повноважень, наданих чинним законодавством. Відповідно до Порядку розроблення, затвердження та виконання бюджету Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 31.08.2009 № 21-2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.01.2022 за № 53/37389 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 09.12.2021 № 35-1) (далі Порядок), кошти Державного бюджету України передбачаються в бюджеті Пенсійного фонду України в обсягах, визначених Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік. Черговість виплат на виконання рішень суду визначається датою набрання ними законної сили, згідно з абзацом 2 пункту 7 розділу ІІ Порядку.
Виплата коштів на погашення заборгованості за рішенням суду проводитиметься в межах виділених асигнувань для здійснення відповідних виплат.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги, суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно зі статтею 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Частиною 2 статті 372 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання
За приписами частини 4 ст.372 КАС України примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому законом
Статтею 373 КАС України визначено порядок звернення судових рішень в адміністративних справах до виконання.
Так, частиною 1 статті 373 КАС України передбачено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про виконавче провадження» №1404-VIII від 02.06.2016р. (далі Закон №1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з п.1 ч.1 ст.3 Закону №1404-VIII відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів, зокрема, як виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Статтею 5 Закону №1404-VIII встановлено, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 26 Закону №1404-VIII виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення.
Так, статтею 383 КАС України визначено порядок звернення до суду задля визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду.
Згідно з частиною 1 статті 383 КАС України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.
За змістом приписів частини 2, частини 3 статті 383 КАС України у такій заяві зазначаються: 1) найменування адміністративного суду, до якого подається заява; 2) ім`я (найменування) позивача, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 3) ім`я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 4) ім`я (найменування) третіх осіб, які брали участь у розгляді справи, поштова адреса, номер засобу зв`язку, адреса електронної пошти, якщо вони відомі; 5) номер адміністративної справи; 6) відомості про набрання рішенням законної сили та про наявність відкритого касаційного провадження; 7) інформація про день пред`явлення виконавчого листа до виконання; 8) інформація про хід виконавчого провадження; 9) документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати за подання відповідної заяви; 10) перелік документів та інших матеріалів, що додаються. На підтвердження обставин, якими обґрунтовуються вимоги, позивач зазначає докази, про які йому відомо і які можуть бути використані судом. До заяви додаються докази її надсилання іншим учасникам справи.
Згідно із частиною 6 статті 383 КАС України за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення. За наявності підстав для задоволення заяви суд постановляє ухвалу в порядку, передбаченому статтею 249 цього Кодексу.
Дослідивши матеріали справи, суд зазначає, що предметом позову у цій справі є вимоги позивача про визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо невиплати заборгованості з пенсії за період з 01.12.2019 по 31.07.2024 в сумі 246 384, 41 грн, нараховану на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 по справі № 360/1466/23.
Суд зазначає, що дії, які є предметом позовних вимог, а саме: зобов`язання органу Пенсійного фонду України виплатити ОСОБА_2 заборгованість по пенсії за період 01.12.2019 по 31.07.2024 в сумі 246 384, 41 грн., фактично є діями, які необхідно вчиняти при здійсненні виплати пенсії.
Отже, у цьому випадку позивачем фактично оскаржується дії, допущені ГУ ПФУ в Луганській області на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03.01.2024 по справі № 360/1466/23, а саме: часткове невиконання цього рішення (неналежне виконання судового рішення) у частині щодо не виплати нарахованої суми пенсії, в той час, як зазначеним судовим рішенням відповідача було зобов`язано перерахувати та виплатити пенсію позивачу.
Водночас, спір про наявність підстав для здійснення перерахунку та виплати позивачу пенсії на підставі оновленої довідки, з урахуванням раніше виплачених сум, вже було вирішено Луганським окружним адміністративним судом у рішенні від 03.01.2024 по справі № 360/1466/23.
Вищезазначене судове рішення набрало законної сили.
Разом з тим, суд зазначає, що процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративній справі, урегульовано розділом ІV "Процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах" Кодексу адміністративного судочинства України, яким не передбачено можливості вирішення в порядку позовного провадження вимог особи-позивача, що випливають з обставин невиконання або неналежного виконання судового рішення відповідачем.
Згідно з частиною 2 статті 381-1 КАС України, суд може здійснювати судовий контроль за виконанням судового рішення у порядку, встановленому статтями 287, 382-382-3 і 383 цього Кодексу.
Так, як зазначалося вище, відповідно до приписів статті 383 КАС України, що особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.
Крім того, за вищенаведеними нормами закону, у разі невиконання відповідачем (боржником) рішення суду, позивач, як стягувач, може отримати виконавчий лист на виконання такого судового рішення та звернутися до відповідного органу державної виконавчої служби з метою його примусового виконання.
Натомість, чинним законодавством не передбачено зобов`язання відповідача (боржника) виконати судове рішення, яке набрало законної сили, у судовому порядку шляхом подання окремого позову з цього приводу та ухвалення відповідного судового рішення.
Суд зазначає, що за приписами частини першої статті 382 КАС України, суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
При цьому, за наслідками розгляду заяви суд постановляє ухвалу про її задоволення або відмову у задоволенні та зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення (частина 2 статті 382-1 КАС України).
Відповідно до частини 1 статті 382-3 КАС України, за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу.
У разі постановлення ухвали про відмову у прийнятті звіту суд накладає на керівника суб`єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а також додатково може встановити новий строк подання звіту відповідно до частини третьої статті 382-1 цього Кодексу або за власною ініціативою розглянути питання про зміну способу і порядку виконання судового рішення (частина 3 статті 382-3 КАС України).
Отже, статтями 382, 383 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено декілька видів судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах: зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення, накладення штрафу та визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду.
Суд зауважує, що зазначені правові норми Кодексу адміністративного судочинства України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача, та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.
З огляду на вищенаведене, у разі невиконання судового рішення, позивач має право вимагати вжиття спеціальних заходів впливу на боржника, передбачених законодавством про виконавче провадження, за Кодексом адміністративного судочинства України. Невиконання судового рішення не може бути самостійним предметом окремого судового провадження.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 20.02.2019 у справі №806/2143/15.
Суд також зауважує, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців в порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження", та визначається як завершальна стадія судового провадження.
Отже, звертаючись з позовними вимогами про визнання протиправною бездіяльності Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо невиплати заборгованості з пенсії за період з 01 грудня 2019 року по 31 липня 2024 року в сумі 246 384, 41 грн., а також щодо стягнення з відповідача спірної суми заборгованості по виплаті пенсії, суд вважає, що позивач обрав неналежний спосіб захисту свого права, оскільки наявність у Кодексі адміністративного судочинства України спеціальних норм, спрямованих на забезпечення належного виконання судового рішення, виключає можливість застосування загального судового порядку захисту прав та інтересів стягувача шляхом подання позову, що є підставою для відмови у задоволенні цих позовних вимог.
Щодо клопотання відповідача про закриття провадження по справі, суд зазначає, що вирішення спірних правовідносин по суті є належним способом вирішення питання щодо захисту прав позивача у сфері публічно-правових відносин, відтак відсутні підстави для закриття провадження у справі.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у зв`язку з відмовою у задоволенні вимог позивача, розподіл понесених ним витрат зі сплати судового збору за подання до суду позовної заяви не здійснюється.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Відмовити у задоволенні адміністративного позову позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про визнання протиправною бездіяльності та стягнення заборгованості.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2025 |
Оприлюднено | 24.02.2025 |
Номер документу | 125335874 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні