ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
21 лютого 2025 року м. ДніпроСправа № 360/4889/21
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянув в порялку письмового провадження заяву Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про заміну сторони виконавчого провадження у справі №360/4889/21 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 3360/4889/21, в якій просив суд замінити сторону виконавчого провадження № 67807629 з Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (код ЄДРПОУ 03196860) на Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44774928).
В обґрунтування заяви зазначено, що на виконання до відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції надійшов виконавчий лист Луганського окружного адміністративного суду від 03.12.2021 №360/4889/21 про зобов`язання Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міськой ради Луганськой області (код ЄДРПОУ 03196860, місце знаходження: 93010, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Руденко, 7) нарахувати щорічну разову грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсії за віком ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) та здійснити виплату з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.
08 грудня 2021 року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження (ВП № 67807629).
Заявник зазначає, що Указом Президента України від 31.03.2022 № 192/2022 Про утворення військових адміністрацій населених пунктів Луганської області від 01.04.2022 утворено Рубіжанську міську військову адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області (далі військова адміністрація).
Таким чином, 01.04.2022 повноваження Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 03196860), як виконавчого органу Рубіжанської міської ради Сєвєродонецького району Луганської області, припинено. Водночас зазначили, що вся документація, яка створювалась в процесі діяльності Рубіжанської міської ради Луганської області та її виконавчих органів, у тому числі Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (код ЄДРПОУ 03196860), залишилась на тимчасово окупованій території.
3 метою забезпечення реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення Рубіжанської міської територіальної громади розпорядженням начальника військової адміністрації від 11.05.2022 №9 утворено юридичну особу публічного права - Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44774928).
З 01.05.2023 управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області перейменоване в управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.
На підставі викладеного, заявник просив задовольнити вказану заяву.
Ухвалою суду від 13 лютого 2025 року запропоновано боржнику протягом п`яти днів з дня отримання ухвали надати суду письмовий відзив на заяву про заміну боржника у виконавчому провадженні.
Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області через підсистему "Електронний суд" на виконання ухвали суду від 13 лютого 2025 року надало письмові пояснення, в яких зазначено наступне.
Вирішуючи питання публічного правонаступництва, Верховнии? Суд у постанові від 11.02.2021 у справі №826/9815/18 виходив із специфіки публічно-правових відносин, а саме: тієі? обставини, що повноваження відповідних державних органів не є статичними і можуть передаватись від одного органу до іншого у випадку зміни законодавства. При цьому, такии? перехід може не збігатися у часі з юридичним припиненням суб`єкта владних повноважень унаслідок реорганізаціі? чи ліквідаціі?.
У цій постанові Верховний Суд сформулював правовий висновок, відповідно до якого, якщо спір виник з приводу реалізації суб`єктом владних повноважень, що припиняється, його компетенції, підстави для правонаступництва виникають з моменту його вибуття з правовідносин, щодо яких виник спір, унаслідок, зокрема, передачі відповідним розпорядчим актом його адміністративної компетенції іншому (іншим) суб`єктам владних повноважень.
Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.
Між тим, Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області не ліквідовано та не реорганізовано, тобто залишається самостійним суб`єктом владних повноважень, який є відповідачем по справі та боржником у виконавчому провадженні.
Таким чином, утворення Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області як тимчасового органу, який виконує владні повноваження у сфері соціального захисту не є підставою для заміни боржника у виконавчому провадженні з Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області на Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області щодо виконання рішення суду у справі № 360/4889/21.
Зокрема зазначив, що Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області не є розпорядником бюджетних коштів, якому встановлюють бюджетні призначення за напрямом спрямування бюджетних коштів на здійснення разовоїгрошової виплати до Дня Незалежності України, а тому не має права та можливості щодо виконання рішень прийнятих судами до передання повноважень від органів соціального захисту населення до управлінь Пенсійного фонду України.
Враховуючи вищевикладене вважає, що заявником не доведено належними доказами підстави для заміни в спірних правовідносинах боржника у виконавчому листі по справі за №360/4889/21 з Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (код ЄДРПОУ 03196860) на Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44774928).
Підсумовючи викладене, просив в задоволенні заяви Східного міжрегіонального управління юстиції про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/4889/21 відмовити.
Розглянувши подану заяву, дослідивши матеріали електронної справи, суд встановив таке.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2021 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії задоволено.
Визнано протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області щодо не нарахування та невиплати у повному обсязі ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 05 травня за 2021 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком
Зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (код ЄДРПОУ 03196860, місце знаходження: 93010, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Руденко, 7) нарахувати щорічну разову грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) та здійснити виплату з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2021 року набрало законної сили 11 листопада 2021 року.
Даними КП ДСС підтверджується, що 03 грудня 2021 року Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №360/4889/21 в частині зобов`язання Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області нарахувати щорічну разову грошову допомогу до 05 травня за 2021 рік як учаснику бойових дій у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком ОСОБА_1 та здійснити виплату з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.
Розглядаючи по суті заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд виходить з такого.
Згідно з частинами першою та другою статті 4 Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII Про правовий режим воєнного стану (далі - Закон № 389-VIII) на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації. Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 10 Закону № 389-VIII у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації, крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.
Відповідно до статті 21 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280/97-ВР) обмеження прав територіальних громад на місцеве самоврядування згідно з Конституцією та законами України може бути застосоване лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 78 Закону № 280/97-ВР повноваження міської ради можуть бути достроково припинені у випадках, передбачених законами України Про військово-цивільні адміністрації, Про правовий режим воєнного стану.
Частиною п`ятою статті 78 Закону № 280/97-ВР встановлено, що повноваження міської ради за наявності підстав, передбачених пунктом 3 частини першої цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації.
Указом Президента України від 31.03.2022 № 192/2022 Про утворення військових адміністрацій населених пунктів Луганської області утворено Рубіжанську міську військову адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області.
Розпорядженням начальника Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 11 травня 2022 року № 9 утворено юридичну особу публічного права Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код ЄДРПОУ 44774928), про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) 13 червня 2022 року внесено відповідний запис.
Згідно з інформацією з Реєстру 01 травня 2023 року внесено запис про перейменування Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області на Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області.
З огляду на вище наведені обставини, суд дійшов висновку, що з утворенням УСЗН Рубіжанської МВА призупинилися повноваження УПСЗН Рубіжанської міської ради, яка виступає відповідачем (боржником) у цій справі.
Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
У межах вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження, судом встановлено, що повноваження УПСЗН Рубіжанської міської ради тимчасово, на період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування, повністю перейшли до УСЗН Рубіжанської МВА.
Таким чином, оскільки вищевказаними нормами адміністративного права врегульовані умови та порядок передання адміністративної компетенції від УПСЗН Рубіжанської міської ради до УСЗН Рубіжанської МВА, суд дійшов висновку, що відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво.
Отже, в спірних правовідносинах належним боржником є УСЗН Рубіжанської МВА, як правонаступник УПСЗН Рубіжанської міської ради.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 3 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII Про виконавче провадження (далі - Закон № 1404-VIII) відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Абзацом першим частини п`ятої статті 15 Закону № 1404-VIII визначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Отже, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про заміну сторони виконавчого провадження у справі №360/6661/21.
Керуючись статтями 241, 243, 248, 256, 293, 294, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про заміну сторони виконавчого провадження у справі №360/4889/21 за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Замінити у виконавчому провадженні № 67807629 з примусового виконання виконавчого листа по справі №360/4889/21, виданого Луганським окружним адміністративним судом 03 грудня 2021 року, боржника з Управління праці та соціального захисту населення Рубіжанської міської ради Луганської області (код за ЄДРПОУ 03196860) на правонаступника - Управління соціального захисту населення Рубіжанської міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (код за ЄДРПОУ 44774928, місцезнаходження: 93010, Луганська область, Сєвєродонецький район, місто Рубіжне, вулиця Руденко, будинок 7).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2025 |
Оприлюднено | 24.02.2025 |
Номер документу | 125335896 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні