Рішення
від 19.02.2025 по справі 420/27331/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/27331/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 лютого 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Белес Україна» (код ЄДРПОУ 37014946, місце знаходження: 65033, м. Одеса, пров. Аеропортівський, 3, буд. 2) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 29 серпня 2024 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Белес Україна» (код ЄДРПОУ 37014946, місце знаходження: 65033, м. Одеса, пров. Аеропортівський, 3, буд. 2) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії., в якій представник просить:

-Визнати протиправним та скасувати наступні рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних:

1.№ 11029786/37014946 від « 09» травня 2024 року;

2.№ 11029782/37014946 від « 09» травня 2024 року;

3.№ 11029783/37014946 від « 09» травня 2024 року;

4.№ 11029785/37014946 від « 09» травня 2024 року;

5.№ 11029784/37014946 від « 09» травня 2024 року;

-Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:

1.№ 136 від « 01» березня 2024 року;

2.№ 213 від « 15» квітня 2024 року;

3.№ 552 від « 19» березня 2024 року;

4.№ 553 від « 20» березня 2024 року;

5.№ 554 від « 22» березня 2024 року;

Ухвалою від 05 вересня2024 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що оскаржувані позивачем рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з огляду на таке.

У період з 01.03.2024 року та по 15.04.2024 року Позивач в якості Постачальника (Надавача/Виконавця) послуг склав (виписав) п`ять податкових накладних з надання послуг трьом своїм контрагентам, зокрема:

ТОВ "ДІСТ СІСТЕМ"(Код ЄДРПОУ 40928138) одну Податкову накладну: № 136 від 01.03.2024 р.;

ТОВ "ЛЕГО УКРАЇНА"(код ЄДРПОУ 36979658) одну Податкову накладну: № 213 від 15.04.2024 р.;

ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 32346832) три Податкових накладних: № 552 від 19.03.2024 р., № 553від 20.03.2024 р., № 554 від 22.03.2024 р.

Так, представник зазначає, що послуги, у відношенні до яких містилися зауваження, надавалися Позивачем своїм контрагентам на підставі:

- Договору маркетингу № БУДС310521 про надання рекламних послуг та дослідження ринку від 31.05.2021р., укладеного з ТОВ "ДІСТ СІСТЕМ" (щодо ПН 136),

- Договору про надання маркетингових послуг №77-М від 14.12.2016 р., укладеного з ТОВ "ЛЕГО УКРАЇНА" (щодо ПН 213);

- Договору про надання послуг №0035 від 15.04.2016 р., укладеного з ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" (щодо ПН 552, 553, 554).

Послуги, у відношенні до яких містилися зауваження, надавалися у відношенні Товару, придбаного Позивачем за:

- Договором Поставки № БУ170320ДС від 17.03.2020 року, укладеного з ТОВ "ДІСТ СІСТЕМ" (щодо ПН 136),

- Договором купівлі-продажу №77 від 08.11.2016 року, укладеного з ТОВ "ЛЕГО УКРАЇНА"(щодо ПН 213);

- Договором купівлі-продажу №087 від 12.10.2015року; укладеного з ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" (щодо ПН 552, 553, 554).

З метою бухгалтерського обліку господарських операцій з надання послуг по спірним податковим накладним були складені наступні первинні документи:

- Акт надання послуг №714 від 01.03.2024 року між ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА" та ТОВ "ДІСТ СІСТЕМ" (щодо ПН 136);

- Акт надання послуг № 1096 від 15.04.2024 року між ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА" та ТОВ "ЛЕГО УКРАЇНА" (щодо ПН 213);

- Акт надання послуг № 704 від 19.03.2024 року між ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА" та ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" (щодо ПН 552);

- Акт надання послуг № 707 від 20.03.2024 року між ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА" та ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" (щодо ПН 553);

- Акт надання послуг № 716 від 22.03.2024 року між ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА" та ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" (щодо ПН 554).

До кожного Акту надання послуг Позивачем були надані Звіти про виконання маркетингових послуг та Деталізації розрахунку їх вартості. Вартість наданих послуг по спірним податковим накладним була сплачена Позивачу:

- ТОВ «ДІСТ СІСТЕМ» на підставі Платіжної інструкції № 5591 від 29.03.2024 року (щодо ПН 136);

- ТОВ "ЛЕГО УКРАЇНА" на підставі Платіжної інструкції № 5800000447 від 07.05.2024 року (щодо ПН 213);

- ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" на підставі Платіжної інструкції № 7162 від 22.03.2024 року (щодо ПН 552);

- ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" на підставі Платіжної інструкції № 7210 від 01.04.2024 року (щодо ПН 553);

- ТОВ "ТОЙДІКО УКРАЇНА" на підставі Платіжної інструкції № 7283 від 05.04.2024 року (щодо ПН 554).

На підтвердження факту наявності працевлаштованого персоналу, який був залучений до ведення господарської діяльності Позивача та надання ним послуг, у відношенні до яких містилися зауваження, ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» надало: - Наказ про прийом на роботу, Повідомлення про прийняття працівника на роботу/ укладення гіг-контракту від 31.01.2023 року, штатні розписи та розрахункові відомості за відповідні періоди.

На підтвердження факту реальності перебування Позивача за податковою адресою було надано: - Договір найму; 1-0823/2 від 01.08.2023 р, укладений з ФОП ОСОБА_1 (Код ЄДРПОУ 3738307730) та платіжну інструкцію № CD1062655 від 28.11.2023 року.

На виконання вимог укладених договорів з контрагентами, позивачем було сформовано податкові накладні та подано їх на реєстрацію до ЄРПН, проте її було зупинено.

На пропозицію податкового органу, позивач 07.05.2024 р. та 08.05.2024 р. через електронний кабінет платника податків по кожній із Спірних Податкових накладних подав до Головного управління ДПС в Одеській області Повідомлення Про надання пояснень та копій документів, до яких були додані пояснення та скан-копії документів, необхідних для прийняття Відповідачем-1 рішень про реєстрацію спірних податкових накладних.

Однак, Позивачем були отримані Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 11029786/37014946 від « 09» травня 2024 року (щодо ПН 136); № 11029782/37014946 від « 09» травня 2024 року (щодо ПН 213); № 11029783/37014946 від « 09» травня 2024 року (щодо ПН 552); № 11029785/37014946 від « 09» травня 2024 року (щодо ПН 553); № 11029784/37014946 від « 09» травня 2024 року (щодо ПН 554).

У вказаних рішеннях було зазначено, що Позивачу відмовлено у реєстрації ПН у зв`язку з наданням копій документів, складених з порушенням законодавства, в додаткові інформації зазначено наступний перелік документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні.

Не погодившись із вказаними Рішеннями Про відмову у реєстрації податкових накладних 22.05.2024 р. та 23.05.2024 р. Позивач через електронний кабінет платника податків подав до Державної податкової служби України п`ять відповідних Скарг, які були зареєстровані в ДПС (№ 9137852666 від 22.05.2024 р., № 9137851685 від 22.05.2024 р., № 9139091127 від 23.05.2024 р., № 9139074565 від 23.05.2024 р., № 9139089672 від 23.05.2024 р.).

Проте, відповідно до рішень ДПС України скарги залишено без задоволення та рішення регіонального рівня без змін.

Отже, Позивач не погоджується з прийнятими рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а вищеперелічені податкові накладні такими, що підлягають реєстрації.

На пропозицію суду, 10.09.2024 року від представника позивача надійшли роздруковані копії додатків до позовної заяви.

На виконання ухвали суду 18.09.2024 року (вхід. № ЕС/43909/24) від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке.

Відповідно до фактичних обставин справи, ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» засобами електронного зв`язку направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні № 136 від 01.03.2024, № 213 від 15.04.2024, № 552 від 19.03.2024, № 553 від 20.03.2024, № 554 від 22.03.2024, виписані на загальну суму з урахуванням ПДВ 1 064 745, 14 грн.

За отриманими квитанціями № 1 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних № 136 від 01.03.2024, № 213 від 15.04.2024, № 552 від 19.03.2024, № 553 від 20.03.2024, № 554 від 22.03.2024 зупинена, оскільки: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)».

Представник звернув увагу, що Позивачем було подано таблицю даних платника податку на додану вартість із кодом УКТЗЕД/ДКПП 73.20 від 23.11.2022 № 9249096726, однак, за результатами розгляду Комісією було прийняте рішення від 29.11.2022 № 7729840/37014946 про неврахування таблиці даних платника податку. Податкова інформація: виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам. Отже, діяльності згідно вищезазначеного коду не є підтвердженою.

Також, квитанціями № 1 було запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п. 11 Порядку №1165 Позивачем були подані до контролюючого органу Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Разом з повідомленням № 5 від 07.05.2024 року, Позивачем на розгляд комісії було надано 17 додатків довільного формату. Разом з повідомленням № 3 від 07.05.2024 року, Позивачем на розгляд комісії було надано 13 додатків довільного формату. Разом з повідомленням № 4 від 08.05.2024 року, Позивачем на розгляд комісії було надано 13 додатків довільного формату.

Проаналізувавши наданий пакет документів та пояснень, контролюючий орган вважає, що платіжні інструкції, надані Позивачем на розгляд комісії регіонального рівня, є сумнівними з причини того, що в зазначених інструкціях відсутній підпис відповідальної особи, що здійснювала перерахування коштів.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області були прийняті рішення № 11029786/37014946 від 09.05.2024, № 11029782/37014946 від 09.05.2024, № 11029783/37014946 від 09.05.2024, № 11029785/37014946 від 09.05.2024, № 11029784/37014946 від 09.05.2024 про відмову в реєстрації податкових накладних № 136 від 01.03.2024, № 213 від 15.04.2024, № 552 від 19.03.2024, № 553 від 20.03.2024, № 554 від 22.03.2024 у зв`язку з тим, що документи були складені/оформлені із порушенням законодавства.

Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (?накл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Таким чином, на думку Головного управління, Комісією було правомірно прийняті спірні рішення.

Через канцелярію суду 24.09.2024 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до змісту якої позивач наполягає на задоволенні позовних у повному обсязі.

Заперечення на відповідь на відзив до суду не надходили.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «БЕЛЕС УКРАЇНА» зареєстроване 24.06.2010 року.

Основний вид господарської діяльності: 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.

Так, судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» (покупець) та ТОВ «ДістСістем» (постачальник) 17.03.2020 року було укладено договір поставки № БУ170320ДС, відповідно до умов якого, постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у додатку, поставляти та передавати у власність покупцеві продукцію, визначену чинним Договором, а покупець, в свою чергу, зобов`язується приймати поставлений товар та сплачувати постачальнику його вартість в порядку та на умовах, визначених цим договором. (п. 1.1 договору)

За даним договором товар закупається покупцем у постачальника з метою його подальшого продажу покупцем третім особам або кінцевим споживачам. (п. 1.2 Договору)

Судом встановлено, що між ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» (виконавець) та ТОВ «ДістСістем» (замовник) 31.05.2021 року укладено договір маркетингу № БУДС310521, відповідно до умов якого метою надання послуг за даним договором є просування та популяризація продукції замовника та/або вивчення споживчого ринку. (п. 1.2 Договору)

Об`єктом надання послуг за даним договором є продукція, що реалізується (поставляється) замовником. (п. 1.3 Договору)

Так, на виконання умов вказаних договорів між сторонами було підписано Акт надання послуг №714 від 01.03.2024 року про те, що виконавцем були виконані наступні роботи:

-Рекламні та маркетингові послуги з просування, популяризації та реклами виконавцем товарів замовника шляхом розміщення інформації про товари замовника на сайті виконавця в період з 01.02.2024 по 01.03.2024 року, - 1 послуга, ціна без ПДВ 25 657,10 грн; всього із ПДВ 30 788,52 грн.

Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією №5591 від 29.03.2024 року на суму 30 788,52 грн.

Так, за фактом надання послуг позивачем було сформовано податкову накладну № 136 від 01.03.2024 року на суму 30 788,52 грн та направлено на реєстрацію до ЄРПН.

Судом встановлено, що між ТОВ «ВЕЛЕС УКРАЇНА» (покупець) та ТОВ «ЛЕГО УКРАЇНА» (продавець) 08.11.2016 року було укладено договір купівлі-продажу №77, відповідно до умов якого, продавець продає та передає, а покупець купує, оплачує та приймає продукцію ЛЕГО. (п. 1.1 договору)

Також, між сторонами договору 14.12.2016 року було укладено договір про надання маркетингових послуг №77-М, предметом якого є: дослідження, аналіз та оцінка стану кон`юктури ринку збуту Продукції через роздрібну мережу; прогноз розвитку цього ринку з метою збільшення обсягів продажу продукції; консультування з приводу розвитку продаж продукції через роздрібну мережу; та пасивний та активний маркетинг. (п. 1.1 договору)

Об`єктом дослідження є продукція, поставлена замовником виконавцю за договором купівлі-продажу №77 від 08.11.2016 року між замовником як продавцем ьа виконавцем як покупцем. (п. 1.2 договору)

Так, на виконання умов вказаних договорів між сторонами було підписано Акт надання послуг №1096 від 15.04.2024 року проте, що виконавцем були виконані наступні роботи:

-Маркетингові послуги за 1 квартал 2024 року. Код послуги 73,20, - 1 послуга, ціна без ПДВ 784 752,63 грн, всього із ПДВ 941 703,16 грн.

Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією № 5800000447 від 07.05.2024 року на суму 941 703,16 грн.

Так, за фактом надання послуг позивачем було сформовано податкову накладну №213 від 15.04.2024 року на суму 941 703,16 грн та направлено на реєстрацію до ЄРПН.

Судом встановлено, що з метою здійснення господарської діяльності між ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» (покупець) та ТОВ «ТойДіКо Україна» (постачальник) 12.10.2015 року було укладено договір №087 купівлі-продажу (передплата), відповідно до умов якого, постачальник протягом терміну дії цього договору зобов`язується передавати у власність покупця, а покупець приймати і оплачувати товар, зазначений у накладних, в порядку і на умовах визначених цим договором. (п. 2.1 договору)

Також, між сторонами вказаного договору 15.04.2016 року було укладено договір № 0035 про надання послуг, за яким замовник доручає, а виконавець зобов`язується надавати останньому послуги стосовно просування товарів на ринку збуту, отриманих за договором поставки №087 від 12.10.2015 року, які замовник приймає та оплачує на визначених у даному договорі умовах. (п. 1.1 договору)

Так, на виконання умов вказаних договорів між сторонами було підписано:

1.Акт надання послуг №704 від 19.03.2024 року проте, що виконавцем були виконані наступні роботи: Послуги, які спрямовані на залучення потенційних покупців товару замовника згідно договору про надання послуг (вивчення та формування споживчого попиту з метою збільшення об`ємів поставок товарів, сприяння підвищенню споживчого попиту та просуванню товару на ринок, проведення моніторингу щодо зміни асортименту товару, проведення торговельних презентацій товару, проведення телефонного опитування респондентів, визначення об`єму продажу товарів, стимулювання і підтримка товарообігу, - 1 послуга, ціна без ПДВ 18 460,98 грн, всього із ПДВ 22 153,18 грн.

Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією № 7162 від 22.03.2024 року на суму 22153,18 грн.

Так, за фактом надання послуг позивачем було сформовано податкову накладну №552 від 19.03.2024 року на суму 22153,18 грн та направлено на реєстрацію до ЄРПН.

2.Акт надання послуг №707 від 20.03.2024 року про те, що виконавцем були виконані наступні роботи: Послуги, які спрямовані на залучення потенційних покупців товару замовника згідно договору про надання послуг (вивчення та формування споживчого попиту з метою збільшення об`ємів поставок товарів, сприяння підвищенню споживчого попиту та просуванню товару на ринок, проведення моніторингу щодо зміни асортименту товару, проведення торговельних презентацій товару, проведення телефонного опитування респондентів, визначення об`єму продажу товарів, стимулювання і підтримка товарообігу, - 1 послуга, ціна без ПДВ 41719,37 грн, всього із ПДВ 50063,24 грн.

Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією № 7210 від 01.04.2024 року на суму 50063,24 грн.

Так, за фактом надання послуг позивачем було сформовано податкову накладну №553 від 20.03.2024 року на суму 50063,24 грн та направлено на реєстрацію до ЄРПН.

3.Акт надання послуг №716 від 22.03.2024 року про те, що виконавцем були виконані наступні роботи: Послуги, які спрямовані на залучення потенційних покупців товару замовника згідно договору про надання послуг (вивчення та формування споживчого попиту з метою збільшення об`ємів поставок товарів, сприяння підвищенню споживчого попиту та просуванню товару на ринок, проведення моніторингу щодо зміни асортименту товару, проведення торговельних презентацій товару, проведення телефонного опитування респондентів, визначення об`єму продажу товарів, стимулювання і підтримка товарообігу, - 1 послуга, ціна без ПДВ 16697,45 грн, всього із ПДВ 20036,94 грн.

Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією № 7283 від 05.04.2024 року на суму 20036,94 грн.

Так, за фактом надання послуг позивачем було сформовано податкову накладну №554 від 22.03.2024 року на суму 20036,94 грн та направлено на реєстрацію до ЄРПН.

Відповідно до отриманих позивачем квитанцій. реєстрацію вказаний ПН було зупинено з однакових підстав, а саме:

«відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73,20 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

На пропозицію податкового органу позивачем були подані повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо всіхПН, реєстрацію яких зупинено, а саме:

-Повідомлення №4 від 08.05.2024 року стосовно ПН№136 від 01.03.2024 року, у поясненнях зазначивши: «в лютому 2024 року ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» надало маркетингові послуги ТОВ «ДІСТ СІСТЕМ» по дог. №БУДС310521 від 14.12.16 р. оформ. Акт та було виписано ПН. про виконання умов договору відповідальними особами ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» був наданий звіт про виконання маркетингових послуг. Пояснення додаються у додатку 1». До повідомлення надано 13 додатків.

-Повідомлення № 3 від 07.02.2024 року стосовно ПН №213 від 15.04.2024 року, у поясненнях зазначивши: «в 1 кварталі 2024 року ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» надало маркетингові послуги ТОВ «ЛЕГО УКРАЇНА» по дог. №« 77-М від 14.12.16р. оформ.Акт та було виписано ПН. Про виконання умов договору відповідальними особами ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» був наданий звіт про виконання маркетингових послуг. Пояснення додаються у додатку 1». До повідомлення надано 13 додатків.

-Повідомлення № 5 від 07.05.2024 року стосовно ПН №552 від 19.03.2024 року, № 553 від 20.03.2024 року та №554 від 22.03.2024 року, у поясненнях зазначивши: «в березні 2024 року ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» надало маркетингові послуги ТОВ «ТОЙДІКО УКРАЇНА» по Дог.№0035 від 15.04.16 р. оформ. Акт та було виписано ПН. Про виконання умов договору відповідальними особами ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» був наданий звіт про виконання маркетингових послуг. Пояснення додаються у додатку 1». До повідомлення надано 17 додатків.

Проте, за результатами розгляду вказаних пояснень, ГУ ДПС в Одеській області прийняли рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних:

-№ 11029786/37014946 від 09.05.2024 року;

-№ 11029782/37014946 від 09.05.2024 року;

-№ 11029783/37014946 від 09.05.2024 року;

-№ 11029785/37014946 від 09.05.2024 року;

-№ 11029784/37014946 від 09.05.2024 року.

Підставою для відмови у реєстрації вказаних податкових накладнихзазначено: надання платником податків копій документів складених/оформленихіз порушенням законодавства.

Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (накл.) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Не погодившись із вказаними рішеннями позивач подав скарги, проте ДПС України за результатами розгляду скарг прийнято рішення № 33755/37014946/2 від 31.05.2024 р., № 33811/37014946/2 від 31.05.2024 р., № 34090/37014946/2 від 03.06.2024 р., № 34046/37014946/2 від 03.06.2024 р. № 34074/37014946/2 від 03.06.2024 р., якими залишено скарги без задоволення, а рішення регіонального рівня без змін.

На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладнихє протиправними та підлягають скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 3 Порядку №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом надання маркетингових послуг позивачем було сформовано податкові накладні№ 136 від 01.03.2024 року, №213 від 15.04.2024 року, №552 від 19.03.2024 року, №553 від 20.03.2024 року та №554 від 22.03.2024 року, які направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до отриманих квитанцій, реєстрація податкових накладних зупинена з підстав:« відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73,20 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування (зокрема обсягом постачання за операціями з вивезення за межі митної території України товарів, до яких застосовується режим експортного забезпечення відповідно до вимог статті 19-2 Закону України Про зовнішньоекономічну діяльність), зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку».

При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданих податкових накладних до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.

Сторонами не заперечується, що на пропозицію податкового органу, позивачем були наданіповідомлення про надання пояснень та копій документів щодо всіх ПН, реєстрацію яких зупинено, а саме:

Повідомлення №4 від 08.05.2024 року стосовно ПН№136 від 01.03.2024 року, у поясненнях зазначивши: «в лютому 2024 року ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» надало маркетингові послуги ТОВ «ДІСТ СІСТЕМ» по дог. №БУДС310521 від 14.12.16 р. оформ. Акт та було виписано ПН. про виконання умов договору відповідальними особами ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» був наданий звіт про виконання маркетингових послуг. Пояснення додаються у додатку 1». До повідомлення надано 13 додатків.

Повідомлення № 3 від 07.02.2024 року стосовно ПН №213 від 15.04.2024 року, у поясненнях зазначивши: «в 1 кварталі 2024 року ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» надало маркетингові послуги ТОВ «ЛЕГО УКРАЇНА» по дог.№« 77-М від 14.12.16р. оформ.Акт та було виписано ПН. Про виконання умов договору відповідальними особами ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» був наданий звіт про виконання маркетингових послуг. Пояснення додаються у додатку 1». До повідомлення надано 13 додатків.

Повідомлення № 5 від 07.05.2024 року стосовно ПН №552 від 19.03.2024 року, № 553 від 20.03.2024 року та №554 від 22.03.2024 року, у поясненнях зазначивши: «в березні 2024 року ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» надало маркетингові послуги ТОВ «ТОЙДІКО УКРАЇНА» по Дог.№0035 від 15.04.16 р. оформ. Акт та було виписано ПН. Про виконання умов договору відповідальними особами ТОВ «БЕЛЕС УКРАЇНА» був наданий звіт про виконання маркетингових послуг. Пояснення додаються у додатку 1». До повідомлення надано 17 додатків.

Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області були прийнятірішення№ 11029786/37014946 від 09.05.2024 року; № 11029782/37014946 від 09.05.2024 року; № 11029783/37014946 від 09.05.2024 року; № 11029785/37014946 від 09.05.2024 року; № 11029784/37014946 від 09.05.2024 рокупро відмову в реєстрації податковихнакладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, підставою для відмови в реєстрації поданих позивачем податкових накладних та розрахунку коригування було зазначено: «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (накл.) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку».

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основний вид господарської діяльності: 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.

З метою здійснення господарської діяльності між позивачем та контрагентами були укладені відповідні договори, а саме:

- з ТОВ «ДістСістем»: 17.03.2020 року укладено договір поставки № БУ170320ДС. За даним договором товар закупається покупцем у постачальника з метою його подальшого продажу покупцем третім особам або кінцевим споживачам. (п. 1.2 Договору)31.05.2021 року укладено договір маркетингу № БУДС310521. Об`єктом надання послуг за даним договором є продукція, що реалізується (поставляється) замовником. (п. 1.3 Договору)

Так, за фактом надання послуг складено Акт надання послуг №714 від 01.03.2024 року на суму 30 788,52 грн. Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією №5591 від 29.03.2024 року на суму 30 788,52 грн.

- з ТОВ «ЛЕГО УКРАЇНА»:08.11.2016 року укладено договір купівлі-продажу №77.14.12.2016 року укладено договір про надання маркетингових послуг №77-М. Об`єктом дослідження є продукція, поставлена замовником виконавцю за договором купівлі-продажу №77 від 08.11.2016 року між замовником як продавцем та виконавцем як покупцем. (п. 1.2 договору)

Так, за фактом надання послуг складено Акт надання послуг №1096 від 15.04.2024 року на суму 941 703,16 грн. Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією № 5800000447 від 07.05.2024 року на суму 941 703,16 грн.

-з ТОВ «ТОЙДІКО УКРАЇНА»:12.10.2015 року укладено договір №087 купівлі-продажу (передплата). 15.04.2016 року укладено договір № 0035 про надання послуг, за яким замовник доручає, а виконавець зобов`язується надавати останньому послуги стосовно просування товарів на ринку збуту, отриманих за договором поставки №087 від 12.10.2015 року, які замовник приймає та оплачує на визначених у даному договорі умовах. (п. 1.1 договору)

Так, за фактом надання послуг складено Акт надання послуг №704 від 19.03.2024 року на суму 22 153,18 грн. Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією № 7162 від 22.03.2024 року на суму 22153,18 грн. Акт надання послуг №707 від 20.03.2024 року на суму 50063,24 грн. Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією № 7210 від 01.04.2024 року на суму 50063,24 грн. Акт надання послуг №716 від 22.03.2024 року на суму 20036,94 грн. Факт оплати за надані послуги підтверджено платіжною інструкцією № 7283 від 05.04.2024 року на суму 20036,94 грн.

Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарськихоперацій по зупиненим податковим накладним та розрахунку коригування тана розгляд Комісії було надано всі наявні у позивачадокументи, що сторонами не заперечується.

Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити реальність дій позивача щодо надання такого виду послуг.

У свою чергу, суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В той же час, у квитанціях зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Суд відхиляє доводи представника відповідача викладені у відзиві, що позивач має орієнтуватись на визначений перелік документів, з підстав того, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Також безпідставні посилання представника відповідача на те, що платіжних документах, наданих Позивачем на розгляд комісії регіонального рівня, є сумнівною з причини того, що в зазначених доккументахї відсутній підпис відповідальної особи, що здійснювала перерахування коштів, з огляду на таке.

Так, відповідно до п. 61 Положення про організацію бухгалтерського обліку в банках України, затвердженого постановою правління НБУ від 04.07.2018 року № 75, форма клієнтських рахунків затверджується банком самостійно залежно від можливостей програмного забезпечення. Клієнтські рахунки та виписки з них мають містити такі обов`язкові реквізити: 1) номер клієнтського рахунку; 2) дату здійснення останньої (попередньої) операції; 3) дату здійснення поточної операції; 4) код Єдиного ідентифікатора Національного банку України (далі - ID НБУ) банку, у якому відкрито рахунок; 5) код валюти; 6) сума вхідного залишку за рахунком; 7) код ID НБУ банку-кореспондента; 8) номер рахунку кореспондента; 9) номер документа; 10) суму операції (відповідно за дебетом або кредитом); 11) сума оборотів за дебетом та кредитом рахунку; 12) суму вихідного залишку.

Як видно зі змісту пункту 61 цього Положення, вичерпаний перелік обов`язкових реквізитів виписки не містить вимоги щодо наявності підпису відповідальної особи відповідно платника, яка має право розпоряджатися рахунком, тому наведені доводи представника відповідача відхиляються судом.

Таким чином, зупинення податкових накладних виписаних позивачем не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.

Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.

Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваних рішеннях, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкових накладних та розрахунку коригування «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».

В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваних рішень, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (накл.) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку.

Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих податкових накладних в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішень податкового органу, у зв`язку з чим, такі рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН є протиправними та підлягають скасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні та розрахунок коригування, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані позивачем податкові накладніта розрахунок коригування є дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір підлягає поверненню на користь позивачав розмірі 15140,00 грн за основними вимогами,за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Белес Україна» (код ЄДРПОУ 37014946, місце знаходження: 65033, м. Одеса, пров. Аеропортівський, 3, буд. 2) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 11029786/37014946 від 09.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №136від 01.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 11029782/37014946 від 09.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №213 від 15.04.2024року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 11029783/37014946від 09.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №552 від 19.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 11029785/37014946від 09.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №553 від 20.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 11029784/37014946від 09.05.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №554 від 22.03.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Белес Україна» (код ЄДРПОУ 37014946, місце знаходження: 65033, м. Одеса, пров. Аеропортівський, 3, буд. 2) сплачений судовий збір в розмірі 15140,00 грн (п`ятнадцять тисяч сто сорок гривень 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2025
Оприлюднено24.02.2025
Номер документу125336512
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/27331/24

Рішення від 19.02.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні