2-а/479/6/25
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
24 лютого 2025 року смтКриве Озеро
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
в складі: головуючого судді Репушевської О.В.;
за участі секретаря судового засідання Рябощук О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смтКриве Озеро, в порядку спрощеного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін, адміністративну справу №479/139/25 за позовом ОСОБА_1 до ГУНП в Миколаївській області, ВП №2 ГУНП Миколаївській області, поліцейського ВП №2 Первомайського РВП ГУНП Миколаївській області Стужука Віталія Юрійовича, про скасування постанови в справі про адміністративне правопорушення,
учасники справи:
позивач ОСОБА_1 ,
відповідачі ГУНП в Миколаївській області, ВП №2 ГУНП Миколаївській області, поліцейський ВП №2 Первомайського РВП ГУНП Миколаївській області Стужук В.Ю.,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до ГУНП вМиколаївській області,ВП №2ГУНП Миколаївськійобласті,поліцейського ВП№2Первомайського РВПГУНП Миколаївськійобласті СтужукаВ.Ю., про скасуванняпостанови всправі проадміністративне правопорушення. В обґрунтування позову зазначив, що 15 січня 2025 року поліцейським ВП №2 Первомайського РВП ГУНП Миколаївській області Стужуком В.Ю. винесено постанову серії ЕНА №3865385 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.121 КУпАП, накладено стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн., за керування транспортним засобом, оскільки він не пройшов обов`язкового технічного контролю на вказаний транспортний засіб, чим порушив в ст.35 Закону України "Про дорожній рух". Позивач вказує, що транспортний засіб, яким він керував не використовується для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, тому може експлуатуватись без проведення щорічного технічного огляду, тому вважає, що постанова винесена без належних доказів факту вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.121 КУпАП.
Позивач в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд справи без його участі, підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити.
Представник відповідача - ГУНП в Миколаївській області, ВП №2 ГУНП Миколаївській області в судове засідання не з`явились. Від представника ГУНП в Миколаївській області надійшов відзив, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки, вважає, що підстав для скасування оскаржуваної постанови немає.
Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився, причини не явки не повідомив, належним чином повідомлений про дату та місце розгляду справи.
Суд, дослідивши письмові матеріали справи, встановив наступні обставини справи та відповідні їм правовідносини.
Положеннями ч.2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно положень п.8 ч.1 ст.23 Закону України "Про Національну поліцію" поліція відповідно до покладених на неї завдань у випадках, визначених законом, здійснює провадження у справах про адміністративні правопорушення, приймає рішення про застосування адміністративних стягнень та забезпечує їх виконання.
Судом встановлено, що за даними постанови серія ЕНА №3865385 від 15 січня 2025 року, ОСОБА_1 15 січня 2025 року керував в с-ще Врадіївка по вул.Перемоги,56, транспортним засобом марки "RenaultKangoo",д.н.з. НОМЕР_1 , при цьому не пройшов обов`язкового технічного контролю на вказаний транспортний засіб, чим порушив в ст.35 Закону України "Про дорожній рух", та на нього накладено стягнення у виді штрафу у розмірі 340 грн..
Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_2 , виданого ТСЦ 5141, транспортний засіб марки "RenaultKangoo",д.н.з. НОМЕР_1 , 2013 року випуску, є спеціалізований вантажний фургон, з зальною кількістю місць 6, власником якого є ОСОБА_3 .
Положеннями ч.3 ст.121КУпАП передбачена відповідальність за керування водієм транспортним засобом, що підлягає обов`язковому технічному контролю, але своєчасно його не пройшов, що тягне за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно положень ст.7КУпАП встановлено, що провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Відповідност.245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідност.251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.
Відповідно до ст.280КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.2 ст.2КАС України до компетенції адміністративних судів віднесена перевірка, чи прийняті рішення суб`єктом владних повноважень на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.77КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.77КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Частина 5 ст.77КАС України встановлює, що якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Відповідно до положеньст.35 Закону України "Про дорожній рух"транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов`язковому технічному контролю відповідно до цієї статті.
В той же час, обов`язковому технічному контролю не підлягають: легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крімтаксі та автомобілів,що використовуютьсядля перевезенняпасажирів абовантажів зметою отриманняприбутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби - незалежно від строку експлуатації; легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них - із строком експлуатації до двох років; технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України".
Порядок проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України.
Відповідно до п.п.15 пункту 2 Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, затвердженого постановою КабінетуМіністрів Українивід 30січня 2012року №137 (далі - Порядок), транспортний засіб, що використовується з метою отримання прибутку - транспортний засіб, що експлуатується юридичними, фізичними особами - підприємцями під час провадження господарської діяльності з метою отримання прибутку, фізичними особами під час виконання цивільно-правових угод з метою отримання прибутку.
Відповідно до ст.29 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах.
Відповідно до п.1 "Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" визначено порядок здійснення перевезень пасажирів та їх багажу автобусами, таксі, легковими автомобілями на замовлення, а також обслуговування пасажирів на автостанціях і є обов`язковими для виконання організаторами регулярних перевезень, замовниками транспортних, автомобільними перевізниками, автомобільними самозайнятими перевізниками, персоналом автомобільного транспорту, автостанціями та пасажирами.
За змістом п.7 цих Правил їх дія не поширюється на перевезення, які здійснюються:транспортними засобами спеціального призначення, транспортними засобами, задіяними під час забезпечення обороноздатності, правопорядку та ліквідації наслідків стихійного лиха і надзвичайної ситуації; службовими легковими автомобілями; транспортними засобами, які належать фізичним особам і використовуються ними для задоволення власних потреб, що не має на меті отримання прибутку.
Таким чином, судом не отримано належних та допустимих доказів, які б свідчили про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.121 КУпАП,а самещодо здійснення ОСОБА_1 пасажирських перевезень або вантажів з метою отримання прибутку, не надано доказу того, що ОСОБА_1 являється приватним підприємцем, а тому факт вчинення ним правопорушення, передбаченого ч.3 ст.121 КУпАП, є не доведеним, а оскаржувана постанова відповідачем прийнята не в спосіб, який передбачений нормамиКУпАП, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, що є підставою для її скасування.
За таких обставин, суд вважає, що постанова по справі про адміністративне правопорушення не містить достатніх обставин, які свідчили б про порушення позивачем ч.3 ст.121 КУпАП.
Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно положень ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.2, 77, 242, 286 КАС України, ст.ст.276, 280, 293 КУпАП, суд, -
у х в а л и в :
Позовні вимоги ОСОБА_1 до ГУНП в Миколаївській області, ВП №2 ГУНП Миколаївській області, поліцейського ВП №2 Первомайського РВП ГУНП Миколаївській області Стужука Віталія Юрійовича, про скасування постанови в справі про адміністративне правопорушення - задовольнити.
Скасувати постанову в справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серії ЕНА №3865385 від 15 січня 2025 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.121 КУпАП, та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 340 грн., справу про адміністративне правопорушення - закрити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з ГУНП вМиколаївській області,ВП №2ГУНП Миколаївськійобласті в солідарному порядку на користь ОСОБА_1 судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 605,60 грн..
На рішення може бути подано апеляційну скаргу безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне судоверішення складено-24лютого 2025року.
Суддя :
Суд | Кривоозерський районний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2025 |
Оприлюднено | 26.02.2025 |
Номер документу | 125395545 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
Репушевська О. В.
Адміністративне
Кривоозерський районний суд Миколаївської області
Репушевська О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні