Сквирський районний суд Київської області
Справа № 376/250/25
Провадження № 2/376/544/2025
У х в а л а
про залишення позовної заяви без руху
25 лютого 2025 року м.Сквира
Суддя Сквирського районного суду Київської області Ловінська С.С., розглянувши позовну заяву Органу опіки та піклування Сквирської міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , третя особа: Служба у справах дітей та сім`ї Сквирської міської ради про позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів,
встановила :
Орган опіки та піклування Сквирської міської ради звернувся до суду із позовною заявою до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , третя особа: Служба у справах дітей та сім`ї Сквирської міської ради про позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів.
Встановлено, що позовна заява подана з порушенням вимог ст.ст. 175, 177 ЦПК України. До позовної заяви не додано документу, що підтверджує оплату позивачем судового збору в повному обсязі у розмірі та у порядку, визначеному ст. 4 Закону України «Про судовий збір» та не додано доказів, які б давали підстави для звільнення від його сплати.
Суд вважає за необхідне роз`яснити наступне.
Відповідно до вимог п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору звільняються позивачі - у справах про стягнення аліментів, збільшення їх розміру, оплату додаткових витрат на дитину, стягнення неустойки (пені) за прострочення сплати аліментів, індексацію аліментів чи зміну способу їх стягнення, а також заявники у разі подання заяви щодо видачі судового наказу про стягнення аліментів.
Відповідно до вимог п.п. 2 п. 1 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до суду юридичною особою позовної заяви немайнового характеру справляється судовий збір у розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 3028,00 грн
В позовній заяві представник позивача, посилаючись на п. 14 ч. 2 ст. 3 Закону України «Про судовий збір» зазначає, що позивач звільнений від сплати судового збору.
Згідно п. 14 ч. 2 ст. 3 Закону України «Про судовий збір», судовий збір не справляється за подання заяви про встановлення факту смерті особи, яка загинула або пропала безвісти в районах проведення воєнних дій або антитерористичних операцій та здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, що не є предметом позову.
Згідно п.12 ч.2 ст.3 Закону України «Про судовий збір» судовий збір не справляється за подання заяви, апеляційної та касаційної скарги про захист прав малолітніх чи неповнолітніх осіб.
Поданий позов про позбавлення батьківських прав відповідачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 не вирішує питання прав та обов`язків неповнолітньої дитини, а стосуються особистих немайнових прав та обов`язків ОСОБА_1 , ОСОБА_2 як батьків дитини, яких вони можуть бути позбавлені у разі ухвалення рішення про задоволення позову.
Правові наслідки позбавлення батьківських прав визначені у статті 166 Сімейного кодексу України.
Враховуючи викладене, за подання позовної заяви про позбавлення батьківських прав необхідно сплатити судовий збір у розмірі 3028,00 грн, або ж подати докази, які б давали підстави для звільнення від його сплати, зокрема, клопотання про відстрочення, розстрочення, чи звільнення від сплати судового збору відповідно до вимог статті 136 ЦПК України та ст. 8 Закону України «Про судовий збір».
Окрім цього, у позовній заяві не зазначено відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов`язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами» від 29 червня 2023 року № 3200-IX, внесено ряд змін до процесуальним Кодексів.
Зокрема, цей Закон передбачає обов`язкову наявність електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (далі - ЄСІТС) з 21 лютого 2024 року.
Електронний кабінет - це персональний кабінет (веб-сервіс чи інший користувацький інтерфейс) у підсистемі (модулі) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за допомогою якого особі, яка пройшла електронну ідентифікацію, надається доступ до інформації та сервісів Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або її окремих підсистем (модулів), у тому числі можливість обміну (надсилання та отримання) документами (в тому числі процесуальними документами, письмовими та електронними доказами тощо) між судом та учасниками судового процесу, а також між учасниками судового процесу. Електронна ідентифікація особи здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу.
Як вбачається із позовної заяви, вона підписана та подана до суду виконуючою обов`язки міського голови Сквирської міської ради Тетяною Власюк.
Частиною шостою статті 14 ЦПК України передбачено, що адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку. Інші особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в добровільному порядку.
Якщо реєстрація електронного кабінету у Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суперечить релігійним переконанням особи, яка зобов`язана його зареєструвати відповідно до цієї частини, передбачені цим Кодексом процесуальні наслідки звернення до суду такою особою без реєстрації електронного кабінету у вигляді залишення її документа без руху, його повернення або залишення без розгляду не застосовуються за умови, що особа заявила про такі обставини одночасно із поданням відповідного документа шляхом подання окремої обґрунтованої письмової заяви.
Відомості на дотримання п.1 ч.1 ст. 183 ЦПК України щодо зазначення про наявність або відсутність електронного кабінету позивачем не зазначені.
За таких обставин, оскільки подана позовна заява не відповідає вимогам статтей 175, 177 Цивільного процесуального кодексу України, що є перешкодою для відкриття провадження у справі, позов слід залишити без руху, а позивачу необхідно надати строк для усунення зазначених вище недоліків позовної заяви.
Керуючись ст.ст. 175, 176, 177, 185, 260, 261, 353 ЦПК України, -
ухвалила:
Позовну заяву Органу опіки та піклування Сквирської міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , третя особа: Служба у справах дітей та сім`ї Сквирської міської ради про позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів - залишити без руху.
Для усунення вказаних недоліків надати позивачеві строк до п`яти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху,віншомувипадку позовнузаявубудеповернуто.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя: С. С. Ловінська
Суд | Сквирський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2025 |
Оприлюднено | 27.02.2025 |
Номер документу | 125398763 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них |
Цивільне
Сквирський районний суд Київської області
Ловінська С. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні