Донецький окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУкраїна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 лютого 2025 року Справа№200/8782/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 як співвідповідача про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
У грудні 2024 року ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_3 , відповідач-1), в якій просив: - визнати протиправним і скасувати рішення за заявою від 03.07.2024 про надання відстрочки від призову під час мобілізації, в формі протоколу комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 від 28.11.2018 №18; - зобов`язати розглянути заяву від 03.03.2024, прийняти рішення щодо надання відстрочки від призову під час мобілізації на підставі п.8 ч.1 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» у спосіб, визначений Порядком №560 та видати довідку із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6 Порядку №560.
На обґрунтування позову ОСОБА_1 посилається на те, що 03.07.2024 він подав заяву до відповідача, якою повідомляв, що є особою, яка на підставі абзацу 8 частини 1 статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, та просив розглянути його заяву та оформити йому у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560, довідку про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації. Посилається на те, що у відповідь на заяву було отримано лист №3663 від 15.07.2024, яким відповідач повідомляв, що позивачу необхідно особисто подати до відповідача заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додати документи, засвідчені у встановленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Також для верифікації документів, до пакету документів згідно з додатку 5, завірених нотаріально, потрібно надати ксерокопії військового квитка. А відповідно до п.8 ч.1 ст.23 для підтвердження статусу дитини потрібно надати витяг з рішення ради про надання дитині статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування. Вважає хибною думку відповідача про те, що документі не засвідчені позивачем особисто.
Відповідач-1 надав відзив на адміністративний позов в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Зазначає, що ІНФОРМАЦІЯ_4 та соціальної підтримки не є юридичною особою, не має рахунків у банках та банківських установах та не отримує бюджетних асигнувань. Крім того, зазначає, що ОСОБА_1 не звертався до ІНФОРМАЦІЯ_5 з заявою про надання відстрочки. ОСОБА_1 звертався до Голови комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 . Комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 - не існує. Посилається на те, що відповідно до позовної заяви військовозобов`язаний направив листом 03.07.2024 заяву з додаванням копії документів, про надання відстрочки відповідно до абзацу 8 частини 1 ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію. На що йому 15.07.2024 ІНФОРМАЦІЯ_5 було повідомлено, що : «Згідно з пунктом 58 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 р. № 560, за наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язані особисто подають на ім`я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком». Посилається на те, що відповідно до рішення Донецького окружного адміністративного суду по справі 200/5183/24 від 19.09.2024, зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_6 розглянути заяву ОСОБА_1 від 03.07.2024 про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та прийняти рішення, яким надати йому відстрочку від призову н військову службу під час мобілізації на підставі пункту 8 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» у спосіб, визначений Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженим постановою Кабінет Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560. Вказане звернення начебто позивача військовозобов`язаного ОСОБА_1 яке адресоване Голові комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 та надійшло на адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 передане на розгляд комісії утвореної при ІНФОРМАЦІЯ_7 , відповідно до рішення Донецького окружного адміністративного суду по справі 200/5183/24 від 19.09.2024. За результатами розгляду вказаного звернення, начебто ОСОБА_1 , протоколом від 28 листопада 2024 року № 18 комісія ухвалила рішення про відмову у наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період та повідомлено, що він підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період на загальних підставах. Це рішення комісії з розгляду питань надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при ІНФОРМАЦІЯ_7 доведено до відома ОСОБА_1 за вих. № 09/18590 від 29.11.2024. Вважає, що ці обставини не є предметом оскарження, ІНФОРМАЦІЯ_6 не є належним відповідачем. Крім того, зазначає, що станом на час надання відзиву заяв про надання відстрочки від ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_5 або комісії утвореної при ІНФОРМАЦІЯ_7 не надходило.
Відповідач-2 також надав відзив на адміністративний позов в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Зазначає, що відповідачем на заяву щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації листом надано відповідь щодо необхідності вчинення заявником певних дій для всебічного та об`єктивного розгляду питання по суті та роз`яснено про необхідність особистого звернення із заявою. Посилається на те, що предметом спору у цій справі є розгляд заяви позивача про надання відстрочки від призову за мобілізацією у зв`язку із наявністю підстав. Вважає, що можливо позивач звернувся до відповідача через засоби поштового зв`язку, про що свідчить опис вкладення у лист, який міститься в матеріалах справи. Відповідач запропонував позивачу, що для прийняття рішення щодо надання йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, уточнення військово-облікових даних необхідно особисто прибути до ІНФОРМАЦІЯ_3. При собі копії документів, які будуть слугувати підставою для надання відстрочки від призову за мобілізацією відповідно до статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», військово-обліковий документ, документ що засвідчує особу. При цьому, вважає, що виходячи з аналізу нормативно - правових актів якими регулюються спірні правовідносини щодо прийняття/проходження військової служби, військовий облік, військовий обов`язок і військову службу, мобілізаційну підготовку та мобілізацію встановлено, що особливість ведення військового обліку виражається, серед іншого, в тому, що переважна більшість заходів, які проводяться, стосуються особисто призовника, військовозобов`язаного чи резервіста і не передбачають можливості його участі дистанційно чи через адвоката. Відтак, надання (оформлення) відстрочки від призову на військову службу, під час мобілізації, можливе тільки за особистою участю військовозобов`язаного, в цьому випадку позивача. Проходження публічної служби, а так само призов на службу чи відстрочка не може відбуватись дистанційно.
Ухвалою суду від 23 грудня 2024 року позовну заяву було залишено без руху.
Ухвалою суду від 30 грудня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду і відкрито провадження в адміністративній справі. Залучено до участі у справі як співвідповідача ІНФОРМАЦІЯ_8 як співвідповідача (далі - ІНФОРМАЦІЯ_9 , відповідач-2). Розгляд справи вирішено розпочати спочатку.
Суд, перевіривши матеріали справи та оцінивши повідомлені сторонами обставини, дійшов наступних висновків.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , є громадянином України, що підтверджується копією паспорта громадянина України НОМЕР_1 .
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 19 вересня 2024 року справі № 200/5183/24 задоволено повністю позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії. Визнано протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо нерозгляду заяви ОСОБА_1 від 03.07.2024 про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації. Зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_6 розглянути заяву ОСОБА_1 від 03.07.2024 про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та прийняти рішення, яким надати йому відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації на підставі пункту 8 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» у спосіб, визначений Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560.
Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 8 листопада 2024 року апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 19 вересня 2024 року у справі № 200/5183/24 повернуто заявнику.
Судом першої інстанції у вказаній справі встановлено, що: «Позивач перебуває на військовому обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів у ІНФОРМАЦІЯ_1 як військовозобов`язаний, що підтверджується копією електронного військово-облікового документа.
3 липня 2024 року ОСОБА_1 на адресу Голови комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 надано письмову заяву, в якій останній повідомив, що він є особою, яка на підставі абзацу 8 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не підлягає призову на військову службу під час мобілізації. Просив розглянути його заяву та оформити йому довідку про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560.
Вказана заява на адресу ІНФОРМАЦІЯ_5 була направлена засобами поштового зв`язку, про що свідчить квитанція АТ «Укрпошта».
Заява ОСОБА_1 від 03 липня 2024 року була отримана ІНФОРМАЦІЯ_5 09 липня 2024 року, про що свідчить штамп ІНФОРМАЦІЯ_11 на самій заяві (Вх. № 3309 від 09.07.2024 року) та запис у Журналі реєстрації вхідних документів ІНФОРМАЦІЯ_1 .
До заяви про надання довідки про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації від 03 липня 2024 року позивачем додано: копію паспорта заявника; копію довідки РНОКПП; копію свідоцтва про народження дитини; копія рішення суду від 27.07.2018 року; копію консультативного висновку спеціаліста; копія довідки УСЗН; копію свідоцтва про шлюб; копію посвідчення дитини з інвалідністю; копію довідки РНОКПП дитини; копію військово-облікового документа.
У відповідь на письмову заяву позивача від 03 липня 2024 року щодо надання довідки про відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації ІНФОРМАЦІЯ_1 листом № 3663 від 15 липня 2024 року повідомив, що згідно з пунктом 58 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 № 560 за наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язані особисто подають на ім`я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у Додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з Додатком 5. Комісія для розгляду питань надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, створена та діє при ІНФОРМАЦІЯ_12 , тому документи разом із належним чином написаною заявою передаються за належністю. Також для верифікації документів з базами даних, до пакету документів згідно з Додатком 5 вищезазначеного порядку, завірених нотаріально, потрібно надати ксерокопії першої сторінки паспорта та першої сторінки військового квитка або тимчасового посвідчення. Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 23 для підтвердження статусу дитини потрібно надати витяг з рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської чи районної в місті (у разі утворення) ради , сільської, селищної рад об`єднаної територіальної громади про надання дитині (дітям) статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування.».
До суду надана копія повідомлення ІНФОРМАЦІЯ_5 від 29 листопада 2024 року № 09/18602, в якому позивачу повідомлено про те, що комісією ІНФОРМАЦІЯ_1 розглянуто його заяву та підтвердні документи щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період відповідно до абзацу пункту 8 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». За результатами розгляду повідомлено, що протоколом від 28 листопада 2024 року № 18 комісія ухвалила рішення про відмову у наданні йому відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період та повідомила, що він підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період на загальних підставах. Також зазначена причина відмови: у зв`язку з поданням заяви та документів, що підтверджують право на відстрочку або копій таких документів, засвідчених в установленому порядку, не особисто.
Спірні правовідносини виникли з приводу наявності підстав для розгляду заяви про відстрочку, яка подана засобами поштового зв`язку.
Статтею 65 Конституції України встановлено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України.
Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 31 частини 11 статті 85 Конституції України та статті 5 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».
Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».
Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 18 квітня 2022 року № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні».
Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 17 травня 2022 року № 341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" затверджено Указ Президента України від 12 серпня 2022 року № 573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 7 листопада 2022 року № 757/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Законом України від 7 лютого 2023 року № 2915-IX «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 6 лютого 2023 року № 58/2023 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні", яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Законом України від 2 травня 2023 року № 3057-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 1 травня 2023 року № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.
Законом України від 27 липня 2023 року № 3275-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 26 липня 2023 року № 451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.
Законом України від 8 листопада 2023 року № 3429-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 6 листопада 2023 року № 734/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 16 листопада 2023 року строком на 90 діб.
Законом України від 6 лютого 2024 року № 3564-IX «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 5 лютого 2024 року № 49/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 14 лютого 2024 року строком на 90 діб.
Законом України від 8 травня 2024 року № 3684-IX «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» затверджено Указ Президента України від 6 травня 2024 року № 271/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 14 травня 2024 року строком на 90 діб.
Законом України від 23 липня 2024 року № 3891-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 23 липня 2024 року № 469/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 12 серпня 2024 року строком на 90 діб.
Законом України від 29 жовтня 2024 року № 4024-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 28 жовтня 2024 року № 740/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 10 листопада 2024 року строком на 90 діб.
Пунктом 8 ч. 1 статті 23 «Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації» Закону України від 21 жовтня 1993 року № 3543-XII «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі - Закон № 3543-XII) передбачено, що не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані: усиновлювачі, на утриманні яких перебуває дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років.
Частиною 7 ст. 23 Закон № 3543-XII установлено, що перевірка підстав щодо надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки.
Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлюватися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов`язаний має право на одну з вищезазначених відстрочок. Порядок оформлення відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою цього реєстру визначається Кабінетом Міністрів України, про що зазначено в ч. 8 ст. 23 Закон № 3543-XII.
Пунктами 56 і 57 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560 (далі - Порядок № 560), у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов`язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
Для розгляду питань надання військовозобов`язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії у такому складі: голова комісії - керівник районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відокремленого відділу); члени комісії - представники апарату, структурних підрозділів (освіти та науки, охорони здоров`я, соціального захисту населення, служби у справах дітей, центру надання адміністративних послуг) районної, міської держадміністрації (військової адміністрації).
Згідно з п. 58 Порядку № 560 установлено, що за наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов`язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім`я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов`язаного підлягає обов`язковій реєстрації.
Відповідно до п. 60 Порядку № 560 комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.
Комісія зобов`язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.
На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.
Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв`язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.
У разі позитивного рішення військовозобов`язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.
У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов`язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.
Отже, спірним питання правомірність відмови в наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв`язку з не дотриманням (на думку відповідачів) позивачем порядку подання відповідної заяви, а саме чи може вважатися подання письмової заяви засобами поштового зв`язку особистим поданням заяви.
Суд звертає увагу на п. 36 Порядку № 560, за яким за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання резервісти та військовозобов`язані можуть бути оповіщені, зокрема, представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки «особисто» або «засобами зв`язку».
Отже безпосередньо Порядок № 560 розмежовує вчинення дій особисто або через засоби зв`язку.
Додатково суд звертає увагу на приписи ст. 5 Закону України від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян», відповідно до яких звернення може бути усним чи письмовим.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв`язку (електронне звернення).
У межах цієї справи суд не досліджує питання застосування Закону «Про звернення громадян» у спірних правовідносинах. Проте суд звертає увагу на те, що, загальним правилом, законодавець розрізняє порядок звернення особи шляхом надсилання поштою та шляхом особистої передачі.
Суд вважає, що за змістом п. 58 Порядку № 560 заява за формою, визначеною у додатку 4, подається шляхом особистої передачі до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу, а не шляхом надсилання поштою, кур`єром, через представника тощо.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що відповідач-1 (відповідна комісія) не був зобов`язаний задовольняти заяву про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, оскільки позивачем не дотриману встановленого порядку подання цієї заяви.
Суд зазначає, що позивач не позбавлений можливості звернутися із заявою щодо оформлення довідки про відстрочку у встановленому законодавством порядку.
Крім того, суд зазначає, що спірні у справі № 200/5183/24 правовідносини виникли щодо належного розгляду заяви позивача про надання відстрочки, а не щодо відмови в її наданні.
На підставі наведеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 2, 5-10, 19, 72-77, 90, 132-139, 143, 241-246, 250, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_2 ; АДРЕСА_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний код: НОМЕР_3 ), ІНФОРМАЦІЯ_2 як співвідповідача (ідентифікаційний код: НОМЕР_4 ) про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Повне рішення суду складено 25 лютого 2025 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.О. Куденков
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2025 |
Оприлюднено | 27.02.2025 |
Номер документу | 125405491 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Куденков К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні