Ухвала
від 24.02.2025 по справі 400/8648/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

24 лютого 2025 р. № 400/8648/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Величка А.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Миколаївського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом ОСОБА_1 до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі №400/8648/24 позов ОСОБА_1 задоволено, визнано протиправною бездіяльність Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС) щодо не проведення перерахунку розміру грошового забезпечення ОСОБА_2 , з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням, визначеним шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України від 03.11.2022 року, №2710-IX "Про державний бюджет України на 2023 рік" на 01.01.2023 рік, відповідно на тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 6, 14, 15, 16 до постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 року "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" та не оформлення і ненадання до Головного управління Пенсійного фонду України оновленої довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, станом на 01.01.2023 року відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 року №2262-XI "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військове (спеціальне) звання, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 6, 14, 15, 16 до постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 року "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", а також процентної добавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру пенсії ОСОБА_1 з 01.02.2023 року та зобов`язано Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС) підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_2 з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням, визначеним шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України від 03.11.2022 року, №2710-IX "Про державний бюджет України на 2023 рік" на 01.01.2023 рік, відповідно на тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 6, 14, 15, 16 до постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 року "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" та не оформлення і ненадання до Головного управління Пенсійного фонду України оновленої довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, станом на 01.01.2023 року відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 року №2262-XI "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військове (спеціальне) звання, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 6, 14, 15, 16 до постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 року "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", а також процентної добавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру пенсії ОСОБА_1 з 01.02.2023 року.

Вказане рішення суду набрало законної сили з 31.10.2024 року.

06.11.2024 року на виконання резолютивної частини рішення від 30.09.2024 року Миколаївський окружний адміністративний суд видав виконавчі листи у справі №400/8648/24.

14.02.2025 року канцелярією суду було зареєстровано заяву ОСОБА_1 про подання відповідачем звіту, в якій позивачка просила зобов`язати відповідача подати у встановлений судом строк звіт про виконання рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі №400/8648/24. В обґрунтування своєї заяви зазначила, що всупереч рішенню Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі № 400/8648/24 відповідач видав їй довідкй про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2023 року, однак не зазначив у ній розміру додаткових видів грошового забезпечення.

Дослідивши подані до суду документи та матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується заява позивачки, суд дійшов наступних висновків.

Частиною 1 статті 382 КАС України передбачено, що суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

З матеріалів справи вбачається, що рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі №400/8648/24 позов ОСОБА_1 задоволено.

Апеляційну скаргу на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі №400/8648/24 подано не було.

Отже, відповідно до ч. 2 ст. 255 КАС України рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі №400/8648/24 набрало законної сили.

Статтею 129-1 Конституції України проголошено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 року № 1402-VIII, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Згідно зі ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Суд встановив, що довідці від 11.11.2024 року № 31/30/В-400/8648/24-2024 станом на 01.01.2023 відповідач не зазначив суми додаткових видів грошового забезпечення (за виключенням надбавки за вислугу років) за відповідною посадою. У примітці до цієї довідки відповідач вказав на те, що за інформацією ГУ ДСНС України в Миколаївській області від 18.10.2024 року №59 02-6738/59 20.07 основні та щомісячні додаткові види грошового забезпечення обчисленні із застосуванням прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом 1 січня календарного року не виплачувалися, зазначена інформація у ГУ ДСНС у Миколаївській області станом на 01.01.2023 року відсутня.

З наведеного слідує, що відповідач не вказав у довідці про розмір грошового забезпечення розмірів додаткових видів грошового забезпечення не тому, що вони не виплачувались за відповідною посадою, а тому, що їх розмір обраховувався на підставі іншої базової величини, а саме: не із застосуванням прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом 1 січня календарного року.

Проте, у мотивувальній частині рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі № 400/8648/24 наголошено на тому, що у такій довідці зазначається розмір фактично виплачених додаткових видів грошового забезпечення за відповідною посадою у відсотках в середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію. Водночас для проведення перерахунку основного розміру пенсії з 01.01.2023 року необхідно застосовувати прожитковий мінімум для працездатних осіб, який установлений абзацом четвертим статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік», а саме у розмірі 2684,00 гривні.

Таким чином, належним виконанням рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 у справі № 400/8648/24 є видання позивачці довідки, в якій повинно бути зазначено розмір додаткових видів грошового забезпечення за відповідною посадою у відсотках в середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць за відповідною посадою.

Оскільки докази виконання рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі №400/8648/24 відсутні і вказане рішення вимагає від відповідача вчинення певних дій, суд вважає за можливе встановити для суб`єкта владних повноважень - Регіональному сервісному центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС), тридцятиденний строк для подання звіту про виконання рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі №400/8648/24.

Керуючись статтями 243, 248, 382 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

1. Заяву ОСОБА_1 про встановлення відповідачу строку подання звіту про виконання рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 14.02.2025 року - задовольнити.

2. Встановити Регіональному сервісному центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС) строк для подання звіту про виконання рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 30.09.2024 року у справі №400/8648/24, а саме - зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС) подати звіт про виконання цього рішення суду. Встановити строк для подання звіту - тридцять днів, що обчислюється з дати набрання цієї ухвали суду законної сили.

3. Попередити відповідача, що у разі неподання звіту суд розгляне питання про накладення штрафу (у розмірі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

4. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складання.

Суддя А.В. Величко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2025
Оприлюднено27.02.2025
Номер документу125407617
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —400/8648/24

Ухвала від 24.02.2025

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

Рішення від 30.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні