Постанова
від 25.02.2025 по справі 400/7690/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 лютого 2025 р.м. ОдесаСправа № 400/7690/24

Перша інстанція: суддя Гордієнко Т. О.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів Джабурії О.В.,

- Кравченка К.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної Гвардії України МВС України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

15 серпня 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Миколаївського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просив:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної Гвардії України МВС України щодо не проведення перерахунку розміру грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за спеціальним званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023 на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 та не оформлення і не надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області оновлених довідок;

- зобов`язати Головне управління Національної Гвардії України МВС України перерахувати розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за спеціальним званням, процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023. на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017 та підготувати і надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області оновлені довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсії, станом на 01.01.2021, та 01.01.2023 відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону №2262. положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військове звання, процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2021. 01.01.2022 та 01.01.2023, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 11,12,13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30.08.2017. в розмірах та відсотках встановлених для діючих військовослужбовців військової частини НОМЕР_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , для проведення перерахунку основного розміру пенсії з 01.02.2021,01.02.2022 та 01.02.2023.-

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначив, що з 01.11.2020 року отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Позивач наголосив, що відмова відповідача у видачі оновлених довідок про розмір грошового забезпечення, із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військовим званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови № 704 від 30.08.2017 року, є протиправною.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2024 року ОСОБА_1 відмовлено в задоволенні позову.

Не погодившись з прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги. Зокрема, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не враховано, що позивач отримує пенсію у ГУ ПФУ в Миколаївській області, однак як військовий пенсіонер перебуває на пенсійному обліку в Головному управлінні Національної гвардії України МВС України, з якого звільнений. На переконання апелянта саме відповідач повинен видавати довідки для перерахунку пенсії ОСОБА_1 .

Відповідно до п.3 ч.1 ст.311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів зазначає наступне.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

24 червня 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Національної Гвардії України МВС України із заявою в якій просив підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області оновлені довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2021. 01.01.2022. 01.01.2023 з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня календарного року.

Листом від 04.07.2024 за вих,№27/ІЗ/4-К-2358 відповідач відмовив у підготовці та направленні до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2021, 01.01.2022. 01.01.2023 та зазначив, що п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" визначає, що при обчисленні розмірів посадових окладів використовується розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений законом на 1 січня 2018 року. Після 01.03.2018 і 05.03.2019 рішення про збільшення розмірів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців Урядом не приймалося. У відповідача не виникло підстав для видачі оновленої довідки про розмір грошового забезпечення.

Вважаючи протиправною відмову ГУ НГУ МВС України у видачі оновлених довідок, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що позивач звернувся до неналежного відповідача.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на таке.

З матеріалів справи вбачається та судом першої інстанції не заперечувалось право позивача на отримання оновлених довідок для перерахунку пенсії.

Більш того, право на отримання довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії колишнього військовослужбовця Нацгвардії, на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 704, підтверджено висновками Верховного Суду в постанові по справі № 320/46484/23 від 26.11.2024 року.

В даному випадку спірним є те, чи є ГУ НГУ МВС України тим органом, який уповноважений видавати позивачу довідки для перерахунку пенсії.

16 березня 2014 року набрав чинності Закон України «Про Національну гвардію України» № 876-VII, який визначає правові засади організації та порядку діяльності Національної гвардії України, її загальну структуру, функції та повноваження.

Пунктом 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закон № 876-VII установлено, що дія цього Закону в частині соціального і правового захисту військовослужбовців Національної гвардії України поширюється на осіб, звільнених з військової служби в запас або у відставку із складу внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, а також на членів сімей військовослужбовців внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, які загинули (померли), пропали безвісти, стали особами з інвалідністю під час проходження військової служби до набрання чинності цим Законом.

Соціальний і правовий захист особового складу Національної гвардії України і членів їхніх сімей врегульовано, зокрема, положеннями статті 21 Закону № 876-VII, частиною другою якої визначено, що військовослужбовці Національної гвардії України користуються правовими і соціальними гарантіями відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», цього Закону, інших актів законодавства.

Наказом МВС України від 22.04.2024 №259 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органу Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій» на відділ координації пенсійних питань Міністерства внутрішніх справі України та на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС покладено обов`язок на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій.

Так, з 01 травня 2024 року уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій за березень 2019 та листопад 2019, з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС).

При цьому, наказом від 21.06.2024 №432 внесені зміни до наказу МВС України від 22.04.2024 №259, за якими Головний сервісний центр МВС уповноважено здійснювати відповідно до законодавства України розгляд звернень звільнених військовослужбовців про видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій за інші періоди з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС.

Таким чином, саме Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях з 01.05.2024 уповноважений видавати звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ та Національної гвардії України довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій.

Відповідно до наказу МВС України №199 від 27 березня 2024 року «Про організаційно-штатні зміни у МВС», у Регіональних сервісних центрах МВС по всій країні створено сектори з пенсійних питань. Ці структурні підрозділи у Регіональних сервісних центрах МВС прийматимуть заяви та документи для призначення та перерахунку пенсії. Вестимуть облік пенсіонерів МВС, формуватимуть та видаватимуть довідки про розгляд грошового забезпечення, будуть взаємодіяти з архівними установами. Ця послуга доступна для колишніх осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, військовослужбовців Національної Гвардії, внутрішніх військ МВС та членів їхніх сімей.

Наведена інформація також оприлюднена 01 травня 2024 року на офіційному сайті Головного сервісного центру МВС України (https://hsc.gov.ua/2024/05/01/regionalni-servisni-tsentri-mvs-vidayut-dovidki-dlya-otrimannya-ta-pererahunku-pensij-hto-mozhe-skoristatis/ ).

З матеріалів справи вбачається, що до відповідача за отримання оновлених довідок позивач звернувся 24 червня 2024 року, тобто коли уповноваженим органом з пенсійних питань вже був Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях.

З матеріалів справи не вбачається, що позивач звертався до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях. Отже, Регіональний сервісний центр не порушував права позивача, тому суд першої інстанції вірно не здійснив його заміну на первісного відповідача.

Враховуючи вищевикладене, не заперечуючи право позивача на отримання відповідних довідок для перерахунку пенсії, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що ГУ НГУ МВС України не є органом, уповноваженим видавати позивачу довідки для перерахунку пенсії, а тому відсутні підстави для задоволення позову.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційних скарг без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, що підтверджується ухвалою суду про відкриття провадження від 20 серпня 2022 року, то постанова суду апеляційної інстанції може бути оскаржена до Верховного Суду лише з підстав, передбачених пп. "а"- "г" п.2 ч.5 ст.328 КАС України.

Керуючись ст.ст.308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, судова колегія

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2024 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення з підстав, передбачених ст.328 КАС України.

Головуючий: Н.В. Вербицька

Суддя: О.В. Джабурія

Суддя:К.В. Кравченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2025
Оприлюднено27.02.2025
Номер документу125411373
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —400/7690/24

Постанова від 25.02.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н.В.

Рішення від 02.12.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 20.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні