Постанова
від 24.02.2025 по справі 931/531/20
ЛОКАЧИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 931/531/20

Провадження № 3-в/931/1/25

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2025 року селище Локачі

Суддя Локачинського районного суду Волинської області Кідиба Т. О., розглянувши подання головного державного виконавця Іваничівського відділу ДВС у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про зміну способу і порядку виконання постанови Локачинського районного суду Волинської області від 05.08.2020 року в частині конфіскації зброї,

в с т а н о в и л а:

14.02.2025 року головний державний виконавець Іваничівського відділу ДВС у Володимирському районі Волинської області ЗМУ МЮ О. Цьох звернулася до суду з поданням про зміну способу і порядку виконання постанови Локачинського районного суду Волинської області від 05.08.2020 року у справі №931/531/20 в частині конфіскації вогнепальної зброї.

Подання мотивоване тим, що на виконанні у Іваничівському відділі ДВС у Володимирському районі Волинської області ЗМУ МЮ перебуває виконавче провадження № 63048395 по примусовому виконанню постанови Локачинського районного суду Волинської області від 05.08.2020 року в частині конфіскації вогнепальної зброї, а саме: гладкоствольної рушниці марки ТОЗ БМ Г № 12972, 16 калібру, що знаходиться на зберіганні в кімнаті зберігання речових доказів Локачинського ВП.

Згідно з ч. 1 ст. 61 Закону України «Про виконавче провадження» реалізація арештованого майна (крім майна, вилученого з цивільного обороту, обмежено оборотоздатного майна та майна, зазначеного у частині восьмій статті 56 цього Закону) здійснюється шляхом проведення електронних аукціонів або за фіксованою ціною.

Відповідно до ч. 1 ст. 62 Закону України «Про виконавче провадження» виконання рішень про конфіскацію майна здійснюється органами державної виконавчої служби в порядку, встановленому цим Законом.

Організатором електронних торгів, торгів за фіксованою ціною є державне підприємство (ДП «СЕТАМ»), яке належить до сфери управління Міністерства юстиції України та уповноважене відповідно до законодавства на здійснення заходів зі створення та супроводження програмного забезпечення системи, технологічного забезпечення, збереження та захисту даних, що містяться у Системі, здійснення організації та проведення електронних торгів, забезпечення збереження майна, яка не передбачає наявність відповідних дозволів та ліцензій на реалізацію даного виду майна та наявність відповідних дозволів у покупця на придбання даного виду майна, що порушує вимоги Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів.

Оскільки зброя марки ТОЗ НОМЕР_1 , 16 калібру, є майном, обмеженим в обороті, тому не підлягає реалізації ВДВС шляхом електронних торгів.

Частиною 3 статті 33 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Відповідно до пункту 8 Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №985 від 11.07.2002 року, мисливська вогнепальна, пневматична і холодна зброя, боєприпаси до зброї, а також засоби самооборони, заряджені, речовинами сльозоточивої та дратівної дії, реалізуються в установленому законодавством порядку.

Посилаючись на викладене, просить змінити спосіб і порядок виконання постанови Локачинського районного суду Волинської області від 05.08.2020 у справі №931/531/20 в частині конфіскації вогнепальної зброї - рушниці марки ТОЗ БМ Г № 12972, 16 калібру, яка знаходиться на зберіганні в кімнаті зберігання речових доказів Локачинського ВП, на такий спосіб та порядок виконання рішення суду, як знищення, виконання якого просить покласти на Головне управління Національної поліції у Волинській області.

Представник Іваничівського відділу ДВС у Володимирському районі Волинської області ЗМУ МЮ у судове засідання не прибув. 21.02.2025 року від головного державного виконавця О. Цьох надійшла заява про розгляд подання за її відсутності.

ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився також, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду подання, що підтверджується телефонограмою. Будь яких заяв, клопотань не подав.

Проаналізувавши матеріали подання, суддя дійшов висновку, що підстав для задоволення подання немає.

З матеріалів подання вбачається, що постановою судді Локачинського районного суду Волинської області від 05.08.2020 року у справі №931/531/20 ОСОБА_1 визнановинним увчиненні правопорушення,передбаченого ст.174КУпАП,та накладенона ньогостягнення увиді штрафув розмірісто неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян,що становить1700 грнз конфіскацієюзброї маркиТОЗ БМГ №12972,16калібру,що зберігаєтьсяв ЛокачинськомуВП ГорохівськогоВП ГУНПу Волинськійобласті,а такожстягнуто в дохід держави 420 гривень 40 копійок судового збору.

Постановою начальника Локачинського районного відділу ДВС Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) Пельцом А.М. від 16.09.2020 року відкрито виконавче провадження в частині конфіскації вказаної вище вогнепальної зброї.

На цей час вказана постанова судді в частині конфіскації зброї не виконана.

Згідно з ч. 1 ст. 29 КУпАП конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об`єктом адміністративного правопорушення, полягає в примусовій безоплатній передачі цього предмета у власність держави за рішенням суду.

Відповідно до статей 298, 300, 304 КУпАП постанова про накладення адміністративного стягнення є обов`язковою для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами і громадянами. Постанова про накладення адміністративного стягнення виконується уповноваженим на те органом у порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами України. Питання, зв`язані з виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення, вирішуються органом (посадовою особою), який виніс постанову.

Згідно зі статтями 314, 315 КУпАП виконання постанови про конфіскацію предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об`єктом адміністративного правопорушення, грошей, одержаних внаслідок вчинення адміністративного правопорушення, здійснюється шляхом вилучення конфіскованого предмета і примусового безоплатного звернення цього предмета у власність держави. Реалізація конфіскованих предметів, які стали знаряддям вчинення або безпосереднім об`єктом адміністративного правопорушення, грошей, одержаних внаслідок вчинення адміністративного правопорушення, провадиться в порядку, встановлюваному законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Згідно з ч. 3 ст. 33 Закону України «Про виконавче провадження» за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 61 Закону України «Про виконавче провадження» реалізація арештованого майна (крім майна, вилученого з цивільного обороту, обмежено оборотоздатного майна та майна, зазначеного у частині восьмій статті 56 цього Закону) здійснюється шляхом електронних торгів або за фіксованою ціною.

Згідно зі ст. 62 Закону України «Про виконавче провадження» виконання рішень про конфіскацію майна здійснюється органами державної виконавчої служби в порядку, встановленому цим Законом. Реалізація конфіскованого майна здійснюється в порядку, встановленому цим Законом. Розпорядження конфіскованим майном та майном, яке не підлягає реалізації, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Порядку розпорядження майном, конфіскованим за рішенням суду і переданим органам державної виконавчої служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 року №985, реалізація майна, конфіскованого за рішенням суду і переданого органам державної виконавчої служби здійснюється в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження».

Згідно з пунктами 8, 11 цього Порядку мисливська вогнепальна, пневматична і холодна зброя, боєприпаси до зброї, а також засоби самооборони, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії, реалізуються в установленому законодавством порядку.

З метою забезпечення розпорядження конфіскованим майном у способи, відмінні від реалізації, керівник органу державної виконавчої служби утворює комісію, яка складається з представників відповідного органу державної виконавчої служби, державної податкової інспекції.

Відповідно до п. 15 Інструкції про порядок приймання, зберігання, обліку, знищення чи реалізації вилученої, добровільно зданої, знайденої зброї та боєприпасів до неї, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 31.05.1993 року №314, у випадку прийняття відповідними органами рішення про конфіскацію чи відшкодування вилучення зброї і боєприпасів вони передаються до складів управлінь (відділів) МТ і ТЗ ГУМВС, УМВС, УМВС України на транспорті.

Із матеріалів справи вбачається, що із відповідним дорученням про прийняття (передання) до складу визначених управлінь вказаної зброї, орган ДВС не звертався.

Крім того, відповідно до п. 28 цієї ж Інструкції на зброю, бойові припаси, спеціальні засоби, що категоруються технічною комісією, складається акт (додаток 12), який підписується головою та членами комісії і затверджується начальником ГУМВС, УМВС, УМВС на транспорті, а згідно з абзацом 3 вказаного пункту Інструкції для реалізації зброї необхідно отримати дозвіл ДРЗ МВС України.

Пунктом 29 та підпунктом 29.1 зазначеної Інструкції передбачено, що на підставі рішення технічної комісії непридатні зброя і боєприпаси знищуються щокварталу у порядку, передбаченому п.п. 30-41 даної Інструкції, придатні - для подальшого використання передаються працівниками служби озброєння управлінь (відділів) МТ і ТЗ за накладною (додаток № 10); мисливська нарізна і гладкоствольна зброя та боєприпаси до неї - у торговельні організації.

З наведеного вбачається, що акт технічного стану зброї є достатнім для її реалізації, утилізації, передачі у відповідні служби чи організації. Відповідне рішення про подальшу долю конфіскованого та підданого технічному огляду майну, у тому числі і про знищення, вправі прийняти відповідна технічна комісія. Лише після отримання такого комісійного висновку може бути порушене питання про зміну способу та порядку виконання постанови суду в частині конфіскації зброї, що буде належним доказом в підтвердження неможливості чи можливості виконати постанову суду у вказаній вище частині.

Згідно з підпунктом 1 п. 1, п. 20 Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 № 1340, дія цього Порядку поширюється на майно, конфісковане на підставі рішення суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом, крім майна, конфіскованого на підставі рішення суду і переданого органам державної виконавчої служби.

Тимчасово, на період воєнного стану в Україні, за рішенням керівника обласної військової адміністрації майно, зазначене у підпунктах 1, 3, 5, 6, 8, 12-15 пункту 1 цього Порядку, може бути безоплатно передано Збройним Силам, Національній гвардії, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Держприкордонслужбі, МВС, Національній поліції, ДСНС, Управлінню державної охорони, Держспецзв`язку, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з`єднанням, військовим частинам, підрозділам, державним органам, установам (організаціям), які утримуються за рахунок бюджетних коштів (далі суб`єкти, яким передається майно), для потреб оборони держави, забезпечення національної безпеки, відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, забезпечення енергетичної безпеки держави, продовольчої безпеки населення.

Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію» поліція відповідно до покладених на неї завдань здійснює у визначеному законодавством порядку приймання, зберігання та знищення вилученої, добровільно зданої або знайденої вогнепальної, газової, холодної та іншої зброї, боєприпасів, набоїв, вибухових речовин та пристроїв, наркотичних засобів або психотропних речовин.

Державним виконавцем не долучено доказів, що зброя марки ТОЗ БМ Г № 12972, 16 калібру, є непридатною.

За таких обставин, суддя вважає, що начальником Іваничівського відділу ДВС у Володимирському районі Волинської області ЗМУ МЮ не вжито всіх необхідних передбачених законом заходів щодо примусового виконання постанови судді Локачинського районного суду Волинської області від 05.08.2020 року у справі №931/531/20 в частині конфіскації зброї.

Крім того, на думкусуду,звертаючись іззаявою прозміну способуі порядкувиконання постановисуду головнийдержавний виконавецьфактично проситьзмінити резолютивнучастину постанови,а саме:змінити застосованесудом адміністративнестягнення зконфіскації назнищення,щоє неприпустимим та суперечить принципу законності, обов`язковості судового рішення, правової визначеності та загальним засадам призначення адміністративного стягнення.

Враховуючи викладене вище, приходжу до висновку, що підстави для задоволення подання відсутні.

Керуючись статтями 29, 298, 300, 304, 314, 315 КУпАП, статтями 18, 33, 61, 62 Закону України «Про виконавче провадження», суддя

п о с т а н о в и л а:

У задоволенні подання головного державного виконавця Іваничівського відділу державної виконавчої служби у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції О. Цьох про зміну способу і порядку виконання постанови Локачинського районного суду Волинської області від 05.08.2020 року у справі №931/531/20 в частині конфіскації зброї - відмовити.

Постанова суду оскарженню не підлягає.

Суддя Локачинського районного суду Т. О. Кідиба

СудЛокачинський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення24.02.2025
Оприлюднено27.02.2025
Номер документу125412577
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи в порядку виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення Справи в порядку виконання судових рішень у справах про адміністративні правопорушення

Судовий реєстр по справі —931/531/20

Постанова від 24.02.2025

Адмінправопорушення

Локачинський районний суд Волинської області

Кідиба Т. О.

Постанова від 05.08.2020

Адмінправопорушення

Локачинський районний суд Волинської області

Кідиба Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні