№ 1-кп/207/62/25
В И Р О К
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 лютого 2025 року м. Кам`янське .
Баглійський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області у складі головуючого судді ОСОБА_1 , при секретареві ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кам`янське кримінальне провадження № 12021041460000031 за звинуваченням :
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Кринички Криничанського району Дніпропетровської області , громадянина України , освіта середня технічна , працюючого у ПрАТ «ДТЕК» , Верхньодніпровська об`єднана РЕС , Криничанська дільниця на посаді старшого механіка , одруженого , не маючого на утриманні неповнолітніх дітей ,особа з інвалідністю 3 групи , який зареєстрований та мешкає у АДРЕСА_1 , раніше не судимого ,
за ч. 1 ст. 364 КК України 2001 року ,
В С Т А Н О В И В
Відповідно доСтатуту дочірньогопідприємства «Дніпропетровськийоблавтодор» відкритогоакціонерного товариства«Державна акціонернакомпанія «Автомобільнідороги України»(далі -Підприємство ),затвердженого в.о.Голови Державногоагентства автомобільнихдоріг Українивід 2серпня 2019року №268,засновником Підприємстває акціонернетовариство «Державнаакціонерна компанія«Автомобільні дорогиУкраїни» , ідентифікаційний код 31899285 , 100% акцій якого належать державі та фінансування якого здійснюється з державного бюджету .
Відповідно до п. 3.6 розділу 3 вищевказаного Статуту Підприємство має відокремлене майно , може від свого імені набувати майнових та немайнових прав і нести обов`язки , виступати заявником , позивачем , відповідачем , третьою особою , іншим учасником у судах загальної юрисдикції , Конституційному суді України , міжнародних , комерційних , третейських та інших судах , у тому числі судах іноземних держав , міжнародних організаціях і арбітражах , уповноважених розглядати спори , зокрема проти інших держав , а також мати інші права та обов`язки , що надаються законом юридичній особі .
Відповідно до п. 3.8 розділу 3 Статуту Підприємство за рішенням Засновника може створювати на території України , а також за її межами , філії , представництва та інші відокремлені підрозділи .
Так , за адресою : Дніпропетровська область , Кам`янський район , смт. Кринички , вулиця Будівельників , 13 розташована Філія «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України ( далі - Філія ) , яка , відповідно до Положення філії «Криничанський райавтодор» дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» , затвердженого наказом ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 23 травня 2002 року № 1 ( далі - Положення ) , створена як відособлений структурний підрозділ ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» . Відповідно до п. 3.1 ст. 3 Положення Філія є відособленим підрозділом Підприємства , не є юридичною особою , діє відповідно до чинного законодавства і Положення .
Відповідно до п. 4.1 та 4.2 Положення для здійснення оперативно- господарської діяльності Підприємство з майна , переданого йому ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» в оперативне управління , передає Філії основні засоби та обігові кошти , а також товарно-матеріальні цінності . Продаж , передача , списання , обмін , здача в оренду , надання у безкоштовне користування або у позику іншим Філіям або юридичним особам майна , закріпленого за Філією , здійснюється за дозволом (дорученням) Підприємства , отриманому в установленому порядку .
Відповідно до п. 5.10 ст. 5 Положення всю повноту відповідальності за матеріальні цінності , що знаходяться у Філії , облік і звітність , а також виконання вимог Положення несе начальник Філії .
Крім того,відповідно доп.6.1та 6.2ст.6Положення управлінняФілією здійснюєначальник ,який призначаєтьсяна посадудиректором Підприємства.Начальник умежах своєїкомпетенції ,передбаченої Положенняморганізує оперативно-господарськудіяльність Філії,приймає нароботу ізвільняє працівниківФілії ,приймає нароботу ізвільняє запогодженням зПідприємством головногоінженера ,головного бухгалтера,начальника виробничо-технічноговідділу ,видає накази,розпорядження , розподіляє обов`язки між працівниками Філії , несе персональну відповідальність за своєчасність розрахунків з дебіторами , кредиторами Філії , розрахунків з бюджетними та позабюджетними фондами , своєчасність виплати заробітної плати працівникам Філії .
Згідно наказу№ 194від 22жовтня 2014року головиправління ПАТ«ДАК «Автомобільнідороги України»припинила своюдіяльність Філія«Верхньодніпровський райавтодор»дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» , шляхом реорганізації ( приєднання ) до Філії «Криничанський райвтодор» дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» , із подальшою передачею придатної для використання у господарській діяльності матеріально-технічної бази Філії , що припиняється ( реорганізовується ) .
Так , згідно наказу директора ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» № 02-К від 10 січня 2019 року на посаду виконуючого обов`язки начальника Філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» призначено ОСОБА_5 , при цьому звільнивши останнього з посади головного інженера Філії .
Відповідно до посадової інструкції начальника філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» , затвердженої директором ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 28 жовтня 2008 року ( далі - Інструкція ) , начальник філії є посадовою особою філії ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» , призначається на посаду і звільняється з посади наказом директора Підприємства за погодженням зі Службою автомобільних доріг у Дніпропетровській області з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України та чинного законодавства .
Відповідно до п. 1.4 розділу І Інструкції начальник Філії безпосередньо здійснює поточне керівництво філією , забезпечує її високоприбуткову діяльність , ефективне використання і збереження переданого філії майна , а Підприємство створює належні умови для матеріального забезпечення і організації праці начальника Філії .
Відповідно до п. 2.1 розділу II Інструкції начальник філії здійснює поточне ( оперативне ) керівництво філії , організує виробничо-господарський , економічний та соціальний розвиток філії , підвищення ефективності використання матеріальних , фінансових та інших ресурсів на основі соціальної діяльності , розподілу праці та кооперації .
Відповідно до п. 3.6 та 3.7 розділу III Інструкції начальник філії має право надавати пропозиції до Підприємства на затвердження кандидатів на посаду головного інженера , головного бухгалтера , начальника виробничо-технічного відділу та звільняти цих посадових осіб за погодженням з Підприємством , приймати на роботу та звільняти працівників Філії .
Крім того , відповідно до п. 4.5 розділу IV начальник Філії несе особисту відповідальність згідно з чинним законодавством за матеріальні цінності , що знаходяться у Філії .
З положеннями вищевказаної Інструкції ОСОБА_5 був ознайомлений 10 січня 2019 року , про що свідчить особистий підпис останнього у вказаній Інструкції .
Відповідно до наказу директора Підприємства № 80-К від 3 грудня 2019 року «По особистому складу» ОСОБА_5 був звільнений з посади виконуючого обов`язки начальника філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» за угодою сторін .
Відповідно до наказу директора ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ОСОБА_6 № 82-К від 24 грудня 2019 року «Про прийняття за сумісництвом» ОСОБА_5 з 26 грудня 2019 року по 31 липня 2020 року прийнятий за сумісництвом на посаду виконуючого обов`язки начальника філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» .
Перебуваючи на посаді виконуючого обов`язки начальника філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» , ОСОБА_5 дійсно здійснював організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції , а саме - видавав накази про звільнення працівників Філії , робив записи в трудових книжках вказаних працівників , продовжував наказами термін перебування у декретних відпустках , звертався з письмовими офіційними заявами до представників державної влади , де на всіх вищезазначених документах підписувався як виконуючий обов`язки начальника Філії , ставив свій підпис та офіційну печатку Філії , тобто здійснював обов`язки , покладені на службову особу - начальника філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» .
Станом на 1червня 2020року укористуванні вищевказаноїФілії шляхомрозташування наїї території місця базування , за адресою : Дніпропетровська область, Кам`янський район , смт. Кринички , вулиця Будівельників , 13 знаходився трактор колісний МТЗ-82.1.26.25 червоного кольору , реєстраційний номер НОМЕР_1 , 2007 року випуску , заводський № НОМЕР_2 , двигун № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_4 , власником якого є держава відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини від 27 грудня 2007 року в особі філії «Верхньодніпровський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» .
Так , у червні 2020 року ОСОБА_5 , використовуючи повноваження виконуючого обов`язки філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» , діючи умисно , з метою одержання неправомірної вигоди для самого себе , зловживаючи службовим становищем , всупереч інтересам служби , попередньо домовившись із ОСОБА_7 про продаж трактору колісного марки МТЗ-82.1.26.25 , не пропонуючи та не обговорюючи умови та підстави для складання договору купівлі-продажу з останнім , тобто без наявних на те законних підстав , в порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та встановленої процедури відчуження майна , яке перебуває у власності держави , зустрівся на території Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» , що знаходиться за адресою : Дніпропетровська область , Кам`янський район , смт. Кринички , вулиця Будівельників , 13 , де незаконно , протиправно здійснив відчуження на користь третьої особи - ОСОБА_7 трактору колісного марки МТЗ-82.1.26.25 , червоного кольору , реєстраційний номер НОМЕР_1 , 2007 року випуску , заводський № НОМЕР_2 , двигун № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_4 , власником якого є держава відповідно до свідоцтва про реєстрацію машини від 27 грудня 2007 року в особі філії «Верхньодніпровський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України», вартість якого становить 185142,50 гривень , отримавши при цьому неправомірну вигоду - грошові кошти в сумі 100000 гривень , якими в подальшому розпорядився на власний розсуд , тим самим завдав істотної шкоди державі , оскільки вказаний транспортний засіб придбаний та поставлений на облік за державні кошти .
У судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_5 винним себевизнав частковоі пояснив,що працюваву філії«Криничанський райавтодор»ДП «Дніпропетровськийоблавтодор» ВАТ«ДАК «Автомобільнідороги України»на різнихпосадах .З 10січня 2019року покінець 2019року перебувавна посаді виконуючого обов`язки начальника Філії «Криничанський райавтодор» . З 26 грудня 2019 року по 31 липня 2020 року виконував обов`язки начальника філії «Криничанський райавтодор» за сумісництвом , здійснював організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції , але сама філія «Криничанський райавтодор» не працювала . Усе майно , яке перебувало на території філії «Криничанський райавтодор» належить державі Україна в особі ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» . Головний інженер ОСОБА_8 ДП «Дніпропетровський облавтодор» повідомив , що збираються продавати трактор , який перебуває в несправному стані , а гроші з продажу підуть на оплату заборгованості по заробітній платі працівникам . Повідомив ОСОБА_8 , що має знайомого фермера ОСОБА_9 , який хотів би придбати трактор в несправному стані . Пізніше , ОСОБА_8 зателефонував і усно сказав , що можна продавати трактор . Далі зустрілись з ОСОБА_9 , щоб він подивився в якому стані перебуває трактор та узгодити ціну . Договір купівлі-продажу не укладали , ОСОБА_7 передав гроші за трактор в сумі 100000 гривень . Згодом ОСОБА_9 приїхав та забрав трактор . Зателефонував ОСОБА_8 та повідомив , що гроші отримав , техніку передав , а також попросив , щоб частину грошей залишити собі в якості боргу по заробітній платі . ОСОБА_8 усно дозволив залишити йому 40000 гривень в якості компенсації по заборгованості невиплаченій заробітній платі . Цю частину грошей , яку забрав , ніде не обліковував та не подавав як виплату заробітної плати . За вказівкою керівництва , звернувся до поліції з заявою про факт крадіжки неробочого трактора , підписавши її як виконуючий обов`язки начальника Філії «Криничанський райавтодор» , хоча вже не працював . Згодом зрозумів , що заборгованість по заробітній платі ніхто не виплатить та подав до суду позовну заяву до ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» про стягнення грошових коштів невиплачених при звільненні . Щиро кається у скоєному .
Незважаючи на часткове визнання своєї вини , вина ОСОБА_5 в повному обсязі підтверджується іншими доказами по справі .
Представник потерпілого ОСОБА_10 пояснив , що в ході проведення інвентаризації було виявлено нестачу трактора МТЗ-82 , власником якого є держава , який знаходився на балансі філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» , у зв`язку з чим була подана заява до поліції . В ході проведення досудового розслідування , було встановлено , що начальник філії ОСОБА_5 здійснив продаж трактору МТЗ-82 .Грошові кошти з 20 червня 2020 року по кінець 2021 року з продажу трактору МТЗ-82 на рахунок ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» або філії «Криничанськийрайавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» не надходили .
Свідок ОСОБА_11 пояснив , що з 1997 року працював у філії «Криничанський райавтодор» на посаді тракториста , а потім виконував обов`язки охоронця . У травні 2020 року був звільнений на підставі наказу ОСОБА_5 , який виконував обов`язки начальника філії «Криничанський райавтодор» . Наказ ОСОБА_5 завірив своїм підписом та печаткою , а запис до трудової книжки був зроблений відділом кадрів з підписом ОСОБА_5 . Позмінно працювали разом з ОСОБА_12 . На території філії перебувало багато техніки , в тому числі й трактор МТЗ-82 , який знаходився в ангарі . У травні 2020 року трактора МТЗ-82 на території філії вже не було , куди він зник йому невідомо .
Свідок ОСОБА_13 пояснила , що працювала на посаді головного бухгалтера філії «Криничанський райавтодор» . З кінці 2016 року по 15 травня 2021 року перебувала у декретній відпустці . На даний час , фактично невиконує своїобов`язки ,оскільки філіяне працює,а звільнитисьз посадивона неможе .22лютого 2020року начальник філії «Криничанський райавтодор» ОСОБА_5 на підставі її зави видав наказ про надання декретної відпустки та завірив його своїм підписом . 15 травня 2021 року закінчувалась декретна відпустка , у зв`язку з чим , зателефонувала ОСОБА_5 та повідомила , що хоче звільнитись . Але ОСОБА_5 сказав , що більше не працює у філії «Криничанський райавтодор» та їй потрібно звернутись до ДП «Дніпропетровський облавтодор» . Надалі написала листа директору ДП «Дніпропетровський облавтодор» , її визвали до ДП «Дніпропетровський облавтодор» та повідомили , що потрібно провести інвентаризацію по філії «Криничанський райавтодор» і вона буде в складі комісії . На початку серпня 2021 року у ході проведення інвентаризації було виявлено велику нестачу майна , в тому числі двох тракторів , які перебували на штраф-майданчику в Криничанському відділенні поліції.
Свідок ОСОБА_12 пояснив , що з 2019 року по 2020 рік працював охоронцем у філії «Криничанський райавтодор» . 30 травня 2020 року був звільнений на підставі наказу ОСОБА_5 , який останній завірив своїм підписом та печаткою . До трудової книжки був зроблений запис бухгалтером за підписом ОСОБА_5 . При звільненні йому було невідомо , що ОСОБА_5 вже не виконував обов`язки начальника філії «Криничанський райавтодор» . Напарником по роботі був ОСОБА_11 , працювали позмінно , добу через дві . За період роботи техніка з території не зникала . У травні 2020 року трактор МТЗ-82 перебував у гаражі на території філії «Криничанський райавтодор» . З приводу трактору МТЗ-80 відомо , що ОСОБА_11 перегнав його до ОСОБА_14 з метою його зберігання .
Свідок ОСОБА_14 пояснив , що у 2019 році його трактор зламався на полі та зателефонував ОСОБА_5 і попросив допомогти йому перетягнути зламаний трактор . ОСОБА_11 перебуваючи за кермом трактора МТЗ-80 допоміг йому перетягнути його трактор на його земельну ділянку . За наказом ОСОБА_5 , ОСОБА_11 залишив трактор МТЗ-80 на його земельній ділянці для збереження , жодних документів не передавав . Строк залишення трактору на його території не встановлювався . ОСОБА_5 інколи телефонував і питав за трактор та коли приїжджав бачив його на території , оскільки трактор стояв на вулиці . Пару разів трактором користувався , технічний паспорт знаходився у тракторі . Надалі трактор вилучила поліція .
Свідок ОСОБА_9 пояснив , що у червні 2020 року до нього дійшли чутки , що філія «Криничанський райавтодор» у зв`язку з припиненням роботи розпродає техніку . Подзвонив ОСОБА_5 , який був начальником філії «Криничанський райавтодор» та запитав з приводу трактора . ОСОБА_5 відповів , що у них наявний трактор МТЗ-82 , який можна придбати , але треба узгодити з керівництвом ДП «Дніпропетровський облавтодор» , а гроші підуть на погашення боргуіз заробітноїплати передпрацівниками райавтодору. Після того,зустрілись з ОСОБА_5 ,який показавйому трактор.Обдивляючись тракторвиявив ,що двигунта радіаторбули розморожені,була відсутнягума наколесах .Приблизно через10-12днів , ОСОБА_5 повідомив ,що питанняпродажу тракторапогоджене зкерівництвом .Приїхав повторнодо філії,обдивився трактор івиявив ,що зминулого разустало щебільше відсутніхдеталей ,а саме-не вистачалопаливного насоса,генератора ,стартера . ОСОБА_5 повідомив ,що погодивціну у150000гривень дляданого трактора.Відповів останньому,що куплятитрактор небуде .Ввечері зателефонувалиі спиталичи купляєвін трактор,на щовідповів ,що цезанадто дорогодля тракторау такомустані .Йому відповіли,що вирішатьце питанняі повідомлять ОСОБА_5 .Остаточно погодженаціна була100000гривень .Через 2-3дні приїхавдо філії«Криничанський райавтодор»та відбуксирувавтрактор досвого господарства.Домовившись з ОСОБА_5 про зустрічдля передачігрошей ,його син ОСОБА_7 зустрівся з ОСОБА_5 та передав ОСОБА_5 100000гривень .Через деякийчас зателефонував ОСОБА_5 таповідомив ,що виненще 10000гривень йомуза тракторі тодівін віддастьйому документи.У січні лютомувіддав ОСОБА_5 лише 5000гривень ,більше унього небуло .Почали ширитися чутки проте , що поліція шукає трактори . Запитав у ОСОБА_5 щодо трактора , на що він його запевнив , що продаж трактора здійснено законно . Надалі трактор зареєстрував . Коли купував , не розумів , що трактор є державним майном . Пізніше приїхала поліція та забрала трактор .
Свідок ОСОБА_7 пояснив , що у червні 2020 року ОСОБА_5 запропонував купити трактор МТЗ-82 . Оглядали його на територію філії «Криничанський райавтодор» , був утехнічно-несправномустані . Через тиждень відбуксував трактор з території філії «Криничанський райавтодор» до свого господарства . Зустрівся з ОСОБА_5 та передав йому 100000 гривень . Трактор зареєстрував батько ОСОБА_9 . Жодних документівна трактор ОСОБА_5 не передавав. Надалі трактор був вилучений співробітниками поліції . ОСОБА_5 грошові кошти не повернув .
Вина ОСОБА_5 в повному обсязі підтверджується іншими доказами :
протоколом огляду місця події від 5 квітня 2021 року ( а.с. 15 29 том 1 ) , з якого слідує , що місцем огляду є територія Державної акціонерної компанії Державного підприємства «Дніпропетровський райавтодор» , яка розташована по вулиці Будівельників , 13 , смт. Кринички , Кам`янського району Дніпропетровської області . Територія з боку вулиці Будівельників огороджена бетонним парканом , має три заїзди : центральний через двостворчаті металеві ворота , пофарбовані в блакитно жовтий колір , зліва адміністративної будівлі через двостворчаті металеві ворота , які відкриваються в середину , з правого боку , які мають заїзд на територію складування шлаку , піску та гравію , який частково відсутній . З тильної частини територія примикає до городів вулиці Михайла Грушевського , огороджена металевим парканом з сітки . Адміністративна будівля представляє собою цементну будівлю в три поверхи , до якої з тильної сторони прибудовані ангар та бокси з лівого боку . Вхід в адміністративну будівлю зачинений на металеві двері та новий замок , який пошкоджень не має . Далі розташовані дерев`яні двостворчаті двері ворота , які зачинені з середини , висотою 5 метрів . В правій створці воріт знаходяться дерев`яні двері , які на момент огляду відчинені на зовні , замок відсутній . Територія підприємства не охороняється . В середині приміщення гаражу знаходяться : оглядова яма , на підлозі лежить різне сміття . Далі знаходиться приміщення , яке має дерев`яні двері , які в свою чергу перебувають у відчиненому положенні . В середині приміщення є дерев`яні стелажі , які на момент огляду пусті , на підлозі лежить сміття . Далі знаходиться приміщення інвентаризаційний № 10324 , вхід в яке здійснюється через дерев`яні двері , які зачинені . Потім розташоване приміщення гаражу , вхід в яке здійснюється через двостворчаті двері , які на момент огляду відчинені . Всередині знаходиться : оглядова яма , зліва полички для запчастин , на підлозі сміття . За адміністративною будівлею розташований ангар , який має з лівого боку вхідні двері , які відчинені всередину приміщення . З правої сторони знаходяться 4 воріт висотою в 5 метрів . Всього висота ангару в три поверхи приблизно 9 метрів . Всередині приміщення ангару має заасфальтовану підлогу , яка посипана піском . Справа з приміщення ангару знаходиться вхід в адміністративну частину будівлі , через двохстворчасті дерев`яні двері , пофарбовані в синій колір , які на момент огляду відчинені . З лівого боку ангару передньою частиною до стіни стоїть автомобіль ГАЗ 3110 білого кольору . На момент огляду капот і багажник відчинені , відкриті передні двері , двигун розукоплектований . Далі в право знаходиться площадка де біля сітки знаходиться ковш , жовтого кольору . Від вказаного місця у вигляді смуги знаходиться пляма машинного масла . Далі вправо знаходиться автомобіль ЗИЛ 130 , державний реєстраційний знак НОМЕР_5 , автобус на базі автомобіля ГАЗ , державний реєстраційний знак НОМЕР_6 , який стоїть передньою частиною до центру ангару . Двері автобуса відчинені , скло розбите . За автобусом знаходяться майстерні . З правої частини ангару задом до сітки стоїть автомобіль для посипання доріг на базі автомобіля Краз , двері кабін відчинені . З напрямку адміністративної будівлі знаходяться приміщення гаражу , де стоїть автомобіль ВАЗ 2105 червоного кольору , державний реєстраційний знак НОМЕР_7 . Двері автомобіля та капот відчинені , автомобіль розукомплектований . За дверима ангару в приміщення адміністративної будівлі знаходяться коридор , який сполучає приміщення на першому поверсі і двері . Далі знаходиться кабінет проведення медичних оглядів водіїв , де стоять столи та стільці . З правого боку коридору при вході розташовані сходи , які ведуть на другий та третій поверхи адміністративного приміщення , на підлозі розкиданий папір та сміття . На другому поверсі розташований кабінет інспектора кадрів з шафами та полками , на яких розміщені справи колишніх працівників підприємства . Територія гаражу заасфальтована , на момент огляду порожня . На протилежній частині тротуару від ангару розташована техніка , а саме бочка з бітумом на базі автомобіля Урал , який частково розукомплектований , розбите скло , відсутні фари . Зліва від автомобіля знаходяться кузова від вантажних автомобілів . Від центральних воріт вправо розташоване приміщення для охорони , яке зачинене , далі знаходяться приміщення гаражів . Вхід в приміщення гаражу здійснюється через дерев`яні двостворчаті ворота , які на момент огляду зачинені . За бетонованою площадкою гаражів в бік від ангару , розташована площадка для зберігання піску , шлаку , гравія та суміш для посипання автомобільних доріг ;
інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей , який здійснено на підставі наказу № 76/1 від 30 листопада 2016 року ( а.с. 62 - 64 том 1 ) , згідно з якого , в записі під № 58 зазначений трактор МТЗ-82 з навісним обладнанням , який станом на 30 листопада 2016 року перебував на балансовому рахунку № 104 ;
протоколом обшукувід 21квітня 2021року (а.с.173-183 том 1 ) , з якого слідує , що місцем проведення обшуку є земельна ділянка , яка розташована за адресою : АДРЕСА_2 . В ході проведення обшуку виявлено трактор колісний МТЗ-82,державний номернийзнак НОМЕР_8 ,табличка «Україна16-008668» , червоного кольору , на лівому боці капоту зафарбований напис «ІНB №299» , на кабіні виявлені написи заводу-виробника , які свідчать , що трактор випущено у 2007 році , стоїть в ангарі ;
протоколом огляду місця події від 22 квітня 2021 року ( а.с. 187 195 том 1 ), з якого слідує , що місцем огляду є територія штрафмайданчику ВП № 6 Кам`янського РУП за адресою : смт. Кринички , вулиця Центральна , 7 . Об`єктом огляду є трактор МТЗ-82 , червоного кольору , кабіна чорного кольору , державний номерний знак НОМЕР_8 , який вилучено в ході обшуку на території приватного землеволодіння за адресою : село Гримуче , вулиця Ярослава Мудрого , 63 . На передній вісі трактора справа виявлено номер «407353» . З лівої передньої сторони капота виявлено витіснений , зафарбований червоною фарбою напис : «ИН № 299» . На передній лівій металевій частині кабіни з лівого боку КПП вибитий номер «031007» . Нижче кабіни з лівого боку КПП вибитий номер «031007» . З лівого боку двигуна виявлено напис «МТЗ ММЗ 240-1002015-А2» . З лівої сторони заднього мосту виявлено тиснений номер «24.08.07» . Ззаду зліва від державного номера на кабіні виявлено табличку з написом : «Україна 16-008668 СпецТехНагляд» . Вище державного номера , зліва на кабіні виявлено місце для кріплення таблички з заводським номером , яка на момент огляду відсутня . На кабіні ззаду виявлено табличку з державним номерним знаком НОМЕР_8 . На відстані 11 сантиметрів від державного номерного знаку справа виявлено отвір залитий силіконом . На задній частині заднього мосту виявлено тиснений номер «499630» . На лівій частині заднього мосту виявлено тиснений номер «002407» . На заднього мосту біля правого колеса виявлено тиснений номер «502407018» . На правій частині справа на блоці циліндрів наявне місце для кріплення таблички з номером двигуна , яка на момент огляду відсутня . Справа знизу КПП виявлено номер «МТЗ 70-15-01-015А» . На правому лонжероні виявлено номер «008015» . При огляді кабіни виявлено , що двері та скло з правого , лівого та задньої сторін опечатано . На правому та лівому склі дверей та правому і лівому склі кабіни виявлено заводський напис : «GOMEL GLASS E1 43R-002017 7**** e1 000380» , на задньому склі кабіни вказаний напис : «GOMEL GLASS E1 43R-002019 14**» . На торпеді виявлено коричневий гаманець , порожній . У замковій свердловині виявлений ключ запалювання з символом А на руків`ї і брелок із зображенням британського прапора . З лівої задньої частини кабіни всередині виявлено табличку з написом : «SERIAL № 065895» , погано видно напис «MTЗ … 6700005-В» . Під правим ковриком виявлено державний номерний знак квадратної форми з написом : « НОМЕР_1 » . В ході огляду виявлено та вилучено :ключ запалювання , державний номерний знак НОМЕР_1 ;
листом Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровсь кій області ( а.с. 213 - 224 том 1 ) , з якого слідує , що на підставі заяви ОСОБА_7 було проведено реєстрацію трактора колісний МТЗ-82.1 , 2020 року складання , державний реєстраційний знак НОМЕР_8 ;
копією посадової інструкції начальника філії «Криничанський райавтодор» дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України» від 28 жовтня 2008 року ( а.с. 15 - 21 том 2 ) , відповідно до якої в розділі IV , п. 4.5 зазначено , що начальник філії несе особисту відповідальність згідно з чинним законодавством за матеріальні цінності , що знаходяться у філії . 11 травня 2016 року ОСОБА_5 був ознайомлений з посадовою інструкцією під розпис ;
копією наказу № 02-К від 9 січня 2019 року ( а.с. 30 том 2 ) , з якого слідує , що ОСОБА_5 10 січня 2019 року був призначений виконуючим обов`язки начальника філії «Криничанський райавтодор» дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України» , звільнений при цьому з посади головного інженера філії ;
висновком експерта № СЕ-19/104-21/32437-КДТЗ від 4 листопада 2021 року ( а.с. 103 - 108 том 2 ) , з якого слідує , що цифрові позначення трактора марки «МТЗ-82.1» , червоного кольору , державний номер НОМЕР_8 , у місцях їх виявлення (008015 на правому лонжероні рами) , (407120 на передньому мосту) зміненню не піддавались . Сліди механічного втручання в номерне позначення 499630 (заднього мосту) вірогідно є виправлення помилково нанесених знаків заводом виробником .
Номер двигуна299214трактора марки«МТЗ-82.1»,червоного кольору,державний номер НОМЕР_8 , на момент дослідження є первинним і відповідає заводському способу нанесення , первинний зміст зміненню не піддавався ;
листом ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» ( а.с. 3 - 13 том 3 ) , з якого слідує , що керівництвом ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не надавався дозвіл на відчуження (продаж) рухомого чи нерухомого майна філії «Криничанський райавтодор» , зокрема на трактор МТЗ-82.1 2007 року випуску , д.н. НОМЕР_1 , заводський номер № 008015 , двигун № НОМЕР_3 , № шасі НОМЕР_4 , балансоутримувачем якого була філія «Верхньодніпровський райавтодор» ;
висновком експерта № СЕ-19/104-22/10763-АВ від 13 травня 2022 року ( а.с. 58 - 59 том 3 ) , з якого слідує , що середня ринкова ціна колісного транспортного засобу , трактора 82.1.26.25 , державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , заводський № НОМЕР_2 , двигун № НОМЕР_3 , шасі № НОМЕР_4 , без урахування фактичного технічного стану , величини пробігу , умов експлуатації (зберігання) , з урахуванням умов та обмежень , зазначених в дослідницькій частині , станом на 1 червня 2020 року , становить 185142,50 гривень (сто вісімдесят п`ять тисяч сто сорок дві гривні 50 копійок ) ;
протоколом огляду документа від 14 травня 2022 року ( а.с. 122 124 том 3 ) , з якого слідує , що об`єктом огляду є свідоцтво про реєстрацію машини, видане 27 грудня 2007 року Верхньодніпровською ІДТН на бланку «Держзнак КОФ Зам.2437» трактору колісного , реєстраційний № НОМЕР_1 , марка МТЗ-82.1.26.25 , Рік випуску 2007 , заводський № НОМЕР_2 , двигун № НОМЕР_3 , шасі НОМЕР_4 . На зворотній стороні документа , що оглядається , Власник зазначений ОСОБА_15 . Під час огляду документа здійснювалося порівняння наявних у ньому відомостей з відомостями , які були отримані з протоколу огляду від 22 квітня 2021 року , в якому зафіксовано огляд трактора МТЗ-82.1 та виявлені в ході огляду на вузлах та агрегатах цифрові позначення та відомостями , наявними у висновку експерта від 4 листопада 2021 року № Е-19/104-21/32437-КДТЗ . В результаті аналізу та порівняння вищевказаних відомостей було встановлено збіги у цифрових позначеннях , виявлених на тракторі колісному МТЗ-82.1 та відомостях , що містяться у свідоцтві про реєстрацію машини . Встановлено наступні збіги : на задній стінці корпуса заднього моста «499630» ; на передньому мосту «407120» ; на блоці циліндрів у передній частині двигуна «299214» ; на правому по ходу руху лонжероні «008015» ; року виготовлення на боковому склі «7****» відповідає позначенню «2007» , яке вписано в графу «Рік випуску» ; табличка з реєстраційним номером « НОМЕР_1 » , яка була виявлена в кабіні трактора відповідає номеру « НОМЕР_1 » , який вписано в графу «Реєстраційний №» ;
протоколом оглядудокумента від26травня 2022року (а.с.150-151том 3),з якогослідує ,що об`єктом огляду є документ , добровільно наданий ОСОБА_13 для проведення огляду та долучення до матеріалів кримінального провадження , яким є наказ № 1 від 21 лютого 2020 року Фідії «КРИНИЧАНСЬКИЙ РАЙАВТОДОР» про надання ОСОБА_13 відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 22 лютого 2020 року по 15 травня 2021 року включно , підписаний ОСОБА_16 начальника філії ОСОБА_5 ;
протоколом оглядудокумента від26травня 2022року (а.с.164-169том 3),з якогослідує ,що об`єктом огляду є трудова книжка ОСОБА_12 серії «БТ-1» , № 6012902 , у якій мається запис про звільнення 31 травня 2020 року , підписаний В.о. начальника філії ОСОБА_5 ;
протоколом обшукувід 8червня 2022року (а.с.226-231 том 3 ) , з якого слідує , що місцем проведення обшуку є квартира , яка розташована за адресою : АДРЕСА_1 , де проживає ОСОБА_5 . В ході обшуку , проходячи ліворуч зі входу до квартири , у кімнаті № 2 зліва направо у стінці під лівою стіною кімнати у підвісній шафі ліворуч над робочим столом виявлено :
-копія заяви № б/н від 19 червня 2020 року , адресована начальнику Верхньодніпровсьеого ВП ОСОБА_17 за підписом начальника філії «Криничанський райавтодор» ОСОБА_5 , з додатками на 3 аркушах ;
-заява ОСОБА_5 від 11 серпня 2020 року № 3/777 , адресована ДП «Дніпропетровський ОАД» про звільнення на 1 аркуші ;
-наказ № 82-К від 24 грудня 2019 року про прийняття за сумісництвом з 26 грудня 2019 року по 31 липня 32020 року ОСОБА_5 на посаду в.о. начальника філії на 1 аркуші ;
-заява ОСОБА_5 від 10 серпня 2020 року на адресу начальника Криничанського ВП ОСОБА_18 на 1 аркуші ;
-лист № 46.3/8443 від 12 серпня 2020 року на адресу ОСОБА_5 від начальника Криничанського ВП на 1 аркуші ;
-наказ № 1 від 21 лютого 2020 року про надання ОСОБА_13 відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку на 1 аркуші ;
протоколом огляду документа від 8 червня 2022 року ( а.с. 232 245 том 3 ) , з якого слідує , що об`єктами огляду є документи , вилучені під час проведення обшуку 8 червня 2022 року за місцем мешкання ОСОБА_5 за адресою : АДРЕСА_1 , які запаковані до сейф-пакету білого кольору .
Об`єктом огляду є наказ № 1 від 21 лютого 2020 року про надання ОСОБА_13 відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку . Документ надрукований на аркуші паперу формату А4 , який підписаний ОСОБА_19 начальника філії» ОСОБА_5 ;
Наступним об`єктом огляду є наказ № 82-К від 24 грудня 2019 року «Про
прийняття за сумісництвом» . Документ надрукований на аркуші паперу формату А4 , згідно якого ОСОБА_5 з 26 грудня 2019 року по 31 липня 2020 року прийнято за сумісництвом на посаду виконуючого обов`язки начальника філії «Криничанський райавтодор» дочірнього підприємства «Дніпропетровський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» , який підписано директором ОСОБА_6 .
Наступним об`єктом огляду є заява ОСОБА_5 від 11 серпня 2020 року про звільнення . Документ написаний від руки на аркуші паперу формату А4 на ім`я ДП «Дніпропетровський ОАД ВАТ ДАК Автомобільні дороги України ОСОБА_20 ;
Наступним об`єктом огляду є заява ОСОБА_5 від 10 серпня 2020 року на адресу начальника Криничанського ВП ОСОБА_18 про те , що 10 серпня 2020 року на території філії ОСОБА_21 , який знаходиться за адресою вулиця Будівельників , 13 смт. Кринички , ним було виявлено факт крадіжки майна , а саме : 4-паливних йомкостей , двох бульдозерних лопат для прибирання снігу , двигуна та віброплиту , неробочого трактора МТЗ-82 , радіатора охолодження на трактор Т-150К та інших дрібних запчастин .
Наступним об`єктом огляду є лист на бланку Криничанського відділення Кам`янського ВП ГУНП № 46.3/8443 від 12 серпня 2020 року про надання документів , які підтверджують наявність викраденого майна ; довідку вартості встановленого зразку ; балансову вартість ; акт інвентаризації ;
Наступним об`єктомогляду єзаява набланку Філії«Криничанський райавтодор»№ б/нвід 19червня 2020року .Документ надрукованийна 3-харкушах паперуформату А4.Згідно якоїДП «Дніпропетровськийоблавтодор» ВАТ«ДАК «Автомобільнідороги України»звертається зафактом крадіжкиз територіїзаводу заадресом :Дніпропетровська область, Верхньодніпровський район , м. Верхньодніпровськ , вулиця Семенова , 56 Філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» , підписаний начальник Філії «Криничанський райавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» ОСОБА_5 ;
протоколом проведення слідчого експерименту від 11 червня 2022 року ( а.с. 1 - 4 том 4 ), в ході якого свідок ОСОБА_7 зазначив , що перебував на територія філії «Криничанський райавтодор» два рази з батьком ОСОБА_9 та начальником філії ОСОБА_5 . Перший раз у червні 2020 року , перебував на території філії «Криничанський райавтодор» для того , щоб оглянути трактор МТЗ-82.1 . Потрапили на територію через в`їзні ворота , підійшли до ангару для техніки , який розташований ліворуч до воріт боксу № 1 . Всередині ангару під протилежною стінкою воріт № 2 був розташований трактор МТЗ-82.1 , який був у неробочому стані , були відсутні необхідні для його функціонування агрегати , не міг самостійно пересуватися . Другий раз прибув на територію філії «Криничанський райавтодор» на власному тракторі марки МТЗ . Потрапили на територію таким же чином , як і минулого разу , через в`їзні ворота синьо-жовтого кольору , які відчинив ОСОБА_5 . Заїхав до боксу , зачепив трактор МТЗ-82.1 і витяг його через відчинені ворота боксу № 2 з ангару . Далі відбуксував трактор МТЗ-82.1 до господарства батька ОСОБА_9 , яке розташоване за адресою : АДРЕСА_2 . Потім прибув на власному автомобілі до краю проїжджої частини по вулиці Будівельників , по правій стороні в напрямку руху дільниці ДТЕК , поруч зі сходами , які ведуть до адмінбудівлі філії «Криничанський райавтодор» , де зустрівся з ОСОБА_5 та передав йому грошові кошти за трактор у сумі 100000 гривень готівкою , які були загорнуті в пакет ;
протоколом проведення слідчого експерименту від 11 червня 2022 року ( а.с. 5 - 8 том 4 ), в ході якого свідок ОСОБА_9 зазначив , що перебував на територія філії «Криничанський райавтодор» два рази з сином ОСОБА_7 та начальником філії ОСОБА_5 . Перший раз на початку літа 2020 року відвідував територію філії «Криничанський райавтодор» для того , щоб оглянути трактор , який йому запропонував придбати ОСОБА_5 . На територію філії «Криничанський райавтодор» потратили через в`їзні ворота синьо-жовтого кольору , які на той момент були відкриті та підійшли до ангару , який розташований ліворуч від воріт . Інших осіб на території філії «Криничанський райавтодор» не було . Трактор МТЗ-82.1 був розташований під протилежною до воріт стіною , навпроти воріт боксу № 2 у технічно-несправному стані , був непридатний для використання за призначенням . ОСОБА_5 озвучив ціну продажу трактора в сумі 150000 гривень , на що він не погодився через технічний стан трактора . В подальшому , вартість було знижено до 105000 гривень . Через тиждень потрапив другий раз на територію філії «Криничанський райавтодор» , тим же шляхом , що і перший раз, через в`їзні ворота та ворота боксу . Прибув на власному автомобілі марки «Жигулі» для того , щоб забрати трактор . ОСОБА_7 прибув на територію філії «Криничанський райавтодор» на тракторі марки МТЗ . Прийшовши до ангару разом з ОСОБА_7 провели підготовчі роботи , які б дозволили відбуксувати трактор . Надалі ОСОБА_7 власним трактором зачепив трактор МТЗ-82.1 і витягнув його з ангару через ворота боксу № 2 та відбуксував до його господарства , яке розташоване за адресою : АДРЕСА_2 ;
протоколом проведення слідчого експерименту від 11 червня 2022 року ( а.с. 9 - 12 том 4 ), в ході якого ОСОБА_5 зазначив , що більшу частину життя працював у філії «Криничанський райавтодор» , остання займана посада в.о. начальника філії «Криничанський райавтодор» . В червні 2020 року до нього звернувся місцевий мешканець ОСОБА_9 з питанням , чи не продається техніка у філії . Надалі двічі зустрічався з ОСОБА_9 та ОСОБА_7 на території філії «Криничанський райавтодор» . Перший раз зустрілись біля в`їзних воріт синьо-жовтого кольору , через які потрапили на територію філії «Криничанський райавтодор» без перешкод , так як ворота були відкриті та попрямували до ангару , розміщеного ліворуч від в`їзних воріт . Потрапили до ангару через незачинені двері воріт боксу № 1 , де стояв трактор МТЗ-82.1 , який був розміщений під протилежною до воріт стіною , навпроти воріт боксу № 2 . ОСОБА_9 та ОСОБА_7 трактор , який перебував у технічно незадовільному стані , використовувати його за призначенням було неможливо . Біля трактора обговорювались умови його придбання , зокрема ціна в 120000 гривень , на що ОСОБА_9 не погодився , посилаючись на несправний стан трактора . Через декілька днів прибули другий раз на територію філії «Криничанський райавтодор» . На територію потрапили тим же шляхом , через в`їзні ворота синьо-жовтого кольору, а потім через двері воріт боксу № 1 до ангару . Трактор МТЗ-82.1 знаходився на тому ж самому місці , що і першого разу - навпроти воріт боку № 2 . Інших осіб на території філії «Криничанський райавтодор» та в ангарі не було. ОСОБА_7 прибув на територію філії «Криничанський райавтодор» на власному тракторі марки МТЗ . Через відчинені ворота боксу № 2 ОСОБА_7 заїхав до ангару до трактора МТЗ-82.1 . Після чого за допомогою серги , трактор МТЗ-82.1 був зачеплений до трактора МТЗ і витягнутий через ворота боксу № 2 на подвір`я філії «Криничанський райавтодор» . Надалі ОСОБА_7 відбуксував трактор МТЗ-82.1 до господарства ОСОБА_9 . Потім зустрівся з ОСОБА_7 для передачі грошових коштів за трактор МТЗ-82.1 , а саме по вулиці Будівельників в смт. Кринички , на протилежній до філії «Криничанський райавтодор» стороні проїжджої частини , навпроти сходів , які ведуть до адмінбудівлі філії «Криничанський райавтодор» , в 5 метрах від металевої конструкції білого кольору на зразок рамки для рекламного щита . ОСОБА_7 прибув на власному автомобілі , підійшов до нього та передав грошові кошти в сумі 100000 гривень , які були загорнуті у поліетиленовий пакет . При цьому спілкування не було , обмежились привітанням . Жодних документів на трактор ОСОБА_7 не передавав .
Часткове визнання вини ОСОБА_5 суд оцінює як спосіб захисту обвинуваченого і бажання уникнути відповідальності за скоєне кримінальне правопорушення . Допитаний у судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_5 не заперечував факту продажу трактора МТЗ-82.1 , проте зазначив , що діяв за усним погодженням з керівництвом облавтодору . Однак , згідно листа від 10 січня 2022 року керівництвом ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» не надавався дозвіл на відчуження (продаж) трактора МТЗ-82.1 , 2007 року випуску, державний номер НОМЕР_1 , заводський номер № НОМЕР_2 , двигун № НОМЕР_3 , № шасі НОМЕР_4 . Представник потерпілого ОСОБА_10 зазначив, що в ході проведення інвентаризації було виявлено нестачу трактора МТЗ-82.1 , власником якого є держава , який знаходився на балансі філії «Криничанський райавтодор» ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України». З показань свідка ОСОБА_7 , наданих у судовому засіданні , вбачається , що він придбав трактор МТЗ-82.1 у філії «Криничанський райавтодор» за домовленістю з начальником філії «Криничанський райавтодор» ОСОБА_5 , гроші від продажу трактора МТЗ-82.1 повинні були піти на погашення боргу із заробітної плати перед працівниками райавтодору . ОСОБА_5 запевнив його , що продаж трактора здійснено законно . Гроші за придбаний трактор не вносилися на рахунок підприємства , письмово договір купівлі-продажу трактора не укладався , у подальшому трактор був зареєстрований як самостійно складена машина .
Оцінюючи кожний доказ у справі з точки зору належності , допустимості , достовірності , та їх сукупність з точки зору достатності та взаємозв`язку , суд приходить до висновку , що вина обвинуваченого ОСОБА_5 у судовому засіданні доведена повністю .
Зібрані органами досудового слідства та досліджені у судовому засіданні докази є належними , оскільки підтверджують існування обставин , що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні , допустимими , оскільки отримані законно , в порядку , встановленому кримінальним процесуальним законодавством України , яке діяло на час їх отримання , шляхом проведення органами досудового слідства відповідних процесуальних дій , достовірними, оскільки фактичні дані , отримані з вказаних доказів , не спростовані жодним іншим доказом , наданим сторонами кримінального провадження . Всі досліджені докази в своїй сукупності та взаємозв`язку не містять суперечностей , доповнюють один одного і дають можливість суду прийти до однозначного висновку про те , що ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення , передбачене ч. 1 ст. 364 КК України 2001 року .
Таким чином , ОСОБА_5 вчинив кримінальне правопорушення , передбачене ч. 1 ст. 364 КК України 2001 року - зловживання службовимстановищем ,тобто умисне,з метоюодержання неправомірноївигоди длясамого себевикористання службовоюособою службовогостановища всуперечінтересам служби,якщо вонозавдало істотноїшкоди охоронюванимзаконом державнимінтересам .
Вирішуючи питання про обрання виду та міри покарання обвинуваченому ОСОБА_5 , суд , відповідно до ст. 65 КК України 2001 року , враховує ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення , особу винного та обставини, що пом`якшують та обтяжують його покарання .
Суд вважає , що обставинами , що пом`якшують покарання ОСОБА_5 відповідно до ст. 66 КК України 2001 року , є щире каяття , активне сприяння розкриттю кримінального правопорушення . Обставинами , які обтяжують покарання ОСОБА_5 відповідно до ст. 67 КК України 2001 року, не встановлено .
При цьому суд враховує позицію Європейського суду з прав людини , яка викладена у справах «Бакланов проти Росії» ( рішення від 9 червня 2005 року ) , і в справі «Фрізен проти Росії» ( рішення від 24 березня 2005 року ) , згідно яких досягнення справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи лише тоді стає значимим , якщо встановлено , що під час відповідного втручання було дотримано принципу «законності» і воно не було свавільним . У справі «Ізмайлов проти Росії» ( п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 року ) ЄСПЛ вказав , що для того , щоб втручання вважалося пропорційним , воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити особистий надмірний тягар для особи .
ОСОБА_5 раніше несудимий ,працює ,позитивно характеризується, є особою з інвалідністю 3 групи , тому суд дійшов висновку , що покаранням , необхідним та достатнім для виправлення ОСОБА_5 та попередженнянових кримінальнихправопорушень ,як самимобвинуваченим ,так ііншими особами, є покарання у вигляді пробаційного нагляду з позбавленням права обіймати посади пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно господарських функцій , із штрафом на користьдержавиврозмірі трьохсотп`ятдесяти неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян ,що складає5950 гривень 00 копійок , з покладанням обов`язків , передбачених ч. 2 ст. 59-1 КК України 2001 року . Таке покарання буде відповідати тяжкості вчиненого кримінального правопорушення , не буде становити «особистий надмірний тягар для особи» та відповідатиме справедливому балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи .
Суд вважає необхідним речові докази по справі необхідно повернути за належністю ; речові докази , що зберігаються в матеріалах кримінального провадження , зберігати в матеріалах кримінального провадження ; скасувати арешт майна ; стягнути з ОСОБА_5 вартість проведення експертиз ; цивільний позовне заявлявся; запобіжний захід ОСОБА_5 не обирався .
Керуючись ст. 369 371 , 373 376 КПК України , суд
У Х В А Л И В
ОСОБА_5 визнати винниму скоєннікримінального правопорушення,передбаченого ч.1ст.364КК України2001року ,та призначитийому покаранняу вигляді 1 року 6 місяців пробаційного наглядуз позбавленням права обіймати посади пов`язані з виконанням організаційно - розпорядчих та адміністративно - господарських функцій строком на 1 рік , із штрафом на користьдержавиврозмірі трьохсотп`ятдесяти неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян ,що складає5950 гривень 00 копійок .
На підставіст. 59-1 КК України 2001 рокузобов`язати ОСОБА_5 : періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації ; повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання , роботи або навчання ; не виїжджати за межі України без погодження з уповноваженим органом з питань пробації .
Речові докази:флеш-носійKingston16GB,на якомузберігається відеозаписходу проведенняобшуку уприватному господарствіза адресою: АДРЕСА_3 від 6 квітня 2021 року ; флеш-носій Kingston 16 Gb , на якому зберігається відеозапис ходу проведення обшуку за адресою : АДРЕСА_2 ; наказ № 1 від 21 лютого 2020 року про надання ОСОБА_13 відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку на 1 аркуші ; наказ № 82-К від 24 грудня 2019 року про прийняття за сумісництвом на 1 аркуші ; заява від ОСОБА_5 від 11 серпня 2020 року на ім`я директора ДП «Дніпропетровський облавтодор» про звільнення з посади на 1 аркуші ; заява ОСОБА_5 від 10 серпня 2020 року на ім`я начальника Криничанського ВП про вчинення крадіжки майна Філії та трактора МТЗ-82 на 1 аркуші ; лист на бланку Криничанського відділення Кам`янського ВП ГУНП № 46.3/8443 від 12 серпня 2020 року на ім`я в.о. начальника Філії «Криничанський райавтодор» ОСОБА_5 на 1 аркуші ; заява на бланку Філії «Криничанський райавтодор» № б/н від 19 червня 2020 року на ім`я начальника Верхньодніпровського ВП на 2 аркушах , додаток до заяви з таблицею на 1 аркуші , які зберігаються в матеріалах кримінального провадження , зберігати в матеріалах кримінального провадження .
Речові докази по справі : трактор марки МТЗ-80 , державний номер НОМЕР_9 , синього кольору ; трактор МТЗ-82 , державний номер НОМЕР_8 , червоного кольору , згідно зі свідоцтвом про реєстрацію машини НОМЕР_10 від 28 вересня 2020 року , 2020 року складання , заводський № НОМЕР_11 , двигун № НОМЕР_12 , особлива відмітка «самостійно складена машина висновок № 108/СТ від 17 вересня 2020 року» , власником якого вказаний ОСОБА_7 , які знаходяться на зберіганні на штраф-майданчикуВП №6Кам`янського РУПГУНП вДніпропетровській області , повернути ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» .
Речові докази : свідоцтво про реєстрацію машини серії НОМЕР_13 ; державний номерний знак НОМЕР_1 ; ключ запалювання із зображенням прапора Великобританії , які знаходятьсяна зберіганніу камерісхову ВП№ 6Кам`янського РУПГУНП вДніпропетровській області , повернути ДП «Дніпропетровський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» .
Скасувати арешт майна , накладений на трактор марки МТЗ-80 , державний номер НОМЕР_9 , синього кольору ; технічний паспорт серії НОМЕР_13 ; трактор колісний МТЗ-82.1 , державний номер НОМЕР_8 , червоного кольору, згідно свідоцтвом про реєстрацію машини НОМЕР_10 від 28 вересня 2020 року , 2020 року складання , заводський номер № НОМЕР_11 , двигун № НОМЕР_12 , особлива відмітка «самостійно складена машина висновок № 108/СТ від 17 вересня 2020 року» , власником якого вказаний ОСОБА_7 ; державний номерний знак НОМЕР_1 ; ключ запалювання з чорним пластиком руків`я із знаком «А» з брелком , на якому зображений прапор Великої Британії .
Стягнути з ОСОБА_5 на корись держави вартість проведення експертиз в сумі 3089 гривень 16 копійок .
Запобіжний захід ОСОБА_5 не обирався .
Вирок може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Баглійський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області на протязі тридцяти днів з дня проголошення вироку .
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги , якщо таку скаргу не було подано . У разі подання апеляційної скарги вирок , якщо його не скасовано , набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції .
Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку . Обвинуваченому та прокурору копія вироку вручається негайно після його проголошення .
Суддя ОСОБА_1
Суд | Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2025 |
Оприлюднено | 27.02.2025 |
Номер документу | 125415324 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем |
Кримінальне
Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська
Скиба С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні