Горохівський районний суд волинської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа №155/1788/24
Провадження №2/155/78/25
ГОРОХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
(заочне)
25.02.2025 м. Горохів
Горохівський районний суд Волинської області в складі: головуючого-судді Санакоєва Д.Т., при секретарі судового засідання Федонюк О.М., за участю прокурора Лопохи О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом заступника керівника Волинської обласної прокуратури Бабенкова Олександра Юрійовича, подану в інтересах держави в особі: Національної служби здоров`я України, Волинської обласної ради, Горохівської міської ради до ОСОБА_1 про відшкодування витрат на лікування осіб, потерпілих від кримінального правопорушення, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Комунальне підприємство «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради та КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради, КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» Горохівської міської ради,
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Волинської обласної прокуратури Бабенков О.Ю., звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі: Національної служби здоров`я України, Волинської обласної ради, Горохівської міської ради до ОСОБА_1 про відшкодування витрат на лікування осіб, потерпілих від кримінального правопорушення, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Комунальне підприємство «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради, КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради, КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» Горохівської міської ради. Просив стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави в особі Національної служби здоров`я України витрати, понесені закладами охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , в розмірі 76 579,04 грн, які перерахувати в дохід Державного бюджету, витрати, понесені закладом охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , в розмірі 1 125,52 (одна тисяча сто двадцять п`ять гривень 52 копійки) в дохід обласного бюджету, а також витрати, понесені закладом охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 в розмірі 1 155,89 грн (одна тисяча сто п`ятдесят п`ять гривень 89 копійок) в дохід місцевого бюджету.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що 18.07.2021, близько 18:00, ОСОБА_1 , керуючи технічно справним автомобілем марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , всупереч вимогам Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306, рухаючись проїзною частиною дороги поблизу будинку АДРЕСА_1 , зі сторони с. Підбереззя Луцького району Волинської області, в напрямку с. Пірванче Луцького району Волинської області, перевищив дозволену згідно вимог Правил дорожнього руху України (далі - ПДР) швидкість руху транспортних засобів в населених пунктах, перевозячи дітей без використання дитячих утримуючих систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, та у багажному відсіку транспортного засобу, проявив безпечність, не уважно стежив за дорожньою обстановкою, не справився з керування автомобіля, виїхав на праве по напрямку руху узбіччя, де зіткнувся з придорожнім деревом. В результаті дорожньо-транспортної пригоди пасажири автомобіля марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , під керуванням ОСОБА_1 , отримали тілесні ушкодження різного ступеня тяжкості, зокрема:
ОСОБА_3 - закритий перелом ліктьового відростка правої ліктьової кістки зі зміщенням, закритий перелом шийки лівої плечової кістки, рана в ділянці верхньої губи, садна, підшкірні гематоми в ділянці обличчя, забій носа, які за ступенем тяжкості відносяться до категорії середнього ступеня тяжкості; ОСОБА_4 - закриті уламкові переломи середньої третини обох стегнових кісток зі зміщенням фрагментів, відламковий перелом ліктьового відростка лівої ліктьової кістки зі зміщенням фрагментів; забій верхньої долі лівої легені, які за ступенем тяжкості відносяться до категорії середнього ступеня тяжкості;
ОСОБА_2 - закриту черепно-мозкову травму з забоєм головного мозку; забій органів грудної клітки з двобічним забоєм легень, незначним двобічним гемотораксом; множинні переломи ребер зліва - 3,4,5,6,7,8,9,10, справа 6-7 ребер; переломи лобкової, сідничної кісток тазу, розрив лобкового симфізу; розрив правого косого м`язу живота; забій органів черевної порожнини та за очеревинного простору; відкритий перелом середньої третини правого стегна; перелом обох велико-гомілкових кісток зі зміщенням; забійні садна обличчя, тулуба, кінцівок, забійна рана нижньої губи справа; травматичний шок, які за ступенем тяжкості відносяться до тяжких тілесних ушкоджень за ознакою небезпеки для життя;
ОСОБА_5 - політравма: травматичний шок 2 ст.; перелом правого стегна на межі нижньої третини зі зміщенням відламків; відкритий перелом діафізів обох кісток правої гомілки зі зміщенням відламків; переломи 1-7 ребер справа; закритий перелом кісток правого передпліччя на межі нижньої третини зі зміщенням; післятравматична правобічна пневмонія; гостра посттравматична анемія; закритий перелом кісток тазу, які за ступенем тяжкості відносяться до тяжких тілесних ушкоджень за ознакою небезпеки для життя;
ОСОБА_6 - синці голови, обличчя, верхніх та нижніх кінцівок, садно грудної клітки; перелом основи черепа, з крововиливом в м`які мозкові оболонки; переломи лівих та правих ребер: 1-6 по лівій середньо-ключичній лінії тіла, з ознаками стиснення на зовнішній поверхні, і ознаками розтягнення на внутрішній; 3-6 правих ребер, по пригрудинній лінії, та 2-7 ребер по правій передньо-пахвовій лінії, з ознаками стиснення на внутрішній поверхні і ознаками розтягнення на зовнішній, встановленні переломи з крововиливами в міжреберні м`язи; крововилив в загруднину залозу; вогнищеві крововиливи в корені легень; розриви печінки та селезінки; крововиливи в жирові капсули нирок, які мають ознаки тяжких тілесних ушкоджень, що у спричинили смерть потерпілої;
ОСОБА_7 - синці та садна голови,обличчя, тулуба, та нижніх кінцівок, синці лівої верхньої кінцівки; крововиливи в м`які покриви голови, м`які мозкові оболонки, оболонки мозочка та довгастого мозку; перелом грудного відділу хребта, на рівні 3-4 хребців, з ушкодженням спинного мозку; вогнищеві крововиливи в корені легень, з розривами бронхів; крововиливи в міжреберні м`язи та в м`які тканини заднього середостіння; перелом середньої третини лівої плечової кістки, з крововиливами в прилеглі м`які тканини та м`язи; вколочений перелом шийки лівої стегнової кістки з крововиливами в прилеглі м`які тканини, які мають ознаки тяжких тілесних ушкоджень, що спричинили смерть потерпілого;
ОСОБА_8 - синці та садна голови, обличчя, верхніх та нижніх кінцівок, синці тулуба; перелом основи черепа з крововиливами в м`які покриви голови, м`які мозкові оболонки та черв`як мозочка; перелом грудного відділу хребта на рівні 4-5 хребців з ушкодженням спинного мозку; переломи лівих та правих ребер: 2-8 по лівій середньо-ключичній лінії тіла, з ознаками стиснення на зовнішній поверхні, і ознаками розтягнення на внутрішній; 3-5 правих ребер, по прихребтовій лінії та 1-8 ребер, по правій передньо-пахвовій лінії, з ознаками стиснення на внутрішній поверхні, і ознаками розтягнення на зовнішній, встановленні переломи з крововиливами в міжреберні м`язи; вогнищеві крововиливив корені легень, з розривами бронхів; розриви тканин печінки, які мають ознаки тяжких тілесних ушкоджень, що спричинили смерть потерпілої.
За вказаним фактом 19.07.2021 ГУНП України у Волинській області внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12021030000000224 та розпочато досудове розслідування. Повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.286 КК України, ОСОБА_1 , оголошено 14.12.2021, а 29.12.2021 обвинувальний акт у названому кримінальному провадженні передано до Горохівського районного суду Волинської області.
Вироком Горохівського районного суду Волинської області від 26.06.2023, який було змінено ухвалою Волинського апеляційного суду від 12.10.2023, ОСОБА_1 визнано винуватим у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 286 КК України, призначено покарання у виді позбавлення волі на строк 5 років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк 3 роки. На підставі ст.ст.75,76 КК України звільнено останнього від відбування основного покарання у виді 5 років позбавлення волі, якщо він упродовж іспитового строку тривалістю 3 роки не вчинить нового кримінального правопорушення і виконає покладені на нього обов`язки, передбачені ст.76 КК України.
З`ясовано, що потерпілі особи у названому кримінальному провадженні перебували на лікуванні у закладах охорони здоров`я, зокрема у КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради, КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради та КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» Горохівської міської ради.
Загальна сума витрат понесених КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» на лікування ОСОБА_2 , який перебував на стаціонарному лікуванні вісім ліжко-днів (з 18.07.2021 до 26.07.2021) становить 16 654,40 грн, з них: кошти державного бюджету 16 142, 32 грн, кошти обласного бюджету 512,08 грн.
Загальна сума витрат, понесених КП «Волинська обласна клінічна лікарня» на лікування потерпілого ОСОБА_4 , який перебував на стаціонарному лікуванні 12 ліжко-днів (з 18.07.2021 до 30.07.2021) становить 22 634,16 грн, з них: кошти державного бюджету 22 020,70 грн, кошти обласного бюджету 613,44 грн.
Загальна сума витрат понесених КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» на лікування ОСОБА_3 , яка перебувала на стаціонарному лікуванні 8 ліжко-днів (з 18.07.2021 до 26.07.2021), становить 2 802,24 грн (з них: кошти держаного бюджету 2 626,24 грн, кошти місцевого бюджету 176 грн), ОСОБА_2 , який перебував на стаціонарному лікуванні 1 день (18.07.2021) 4 327,57 грн (з них кошти держаного бюджету 4 327,57 грн, кошти місцевого бюджету 22 грн), ОСОБА_5 , яка перебувала на стаціонарному лікуванні 43 ліжко-днів (з 18.07.2021 до 30.08.2021) 32 442,08 грн (з них: кошти держаного бюджету 31 484,19 грн, кошти місцевого бюджету 957,89 грн).
У добровільному порядку ОСОБА_1 шкоду, завдану державі в особі Національної служби здоров`я України, Волинської обласної ради та Горохівської міської ради, не відшкодував.
Підставою звернення прокурора в межах своєї компетенції до суду на захист державних інтересів є невідшкодування витрат, здійснених КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства», КП «Волинська обласна клінічна лікарня», КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» за рахунок державного, обласного та міського бюджетів на стаціонарне лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 та ОСОБА_5 , що негативно впливає на фінансування лікування інших хворих, внаслідок чого порушуються інтереси держави у сфері дотримання прав і свобод людини і громадянина в галузі охорони здоров`я, забезпечення пов`язаних з ними державних гарантій. Враховуючи, що НСЗУ, Волинська обласна рада, Горохівська міська рада, будучи обізнаними про наявні порушення вимог чинного законодавства, впродовж розумного строку жодних дій зі стягнення до Державного бюджету витрат в сумі 76 579,04 грн, понесених закладами охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення не здійснювали, тому в органів прокуратури виникли не лише права, а й обов`язок вжити заходів з представництва інтересів держави в суді. При цьому позивачів було повідомлено про звернення з цим позовом до суду листами.
Ухвалою судді від 28.10.2024 року відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження.
Протокольною ухвалою суду від 10.12.2024 року підготовче судове засідання відкладено.
Ухвалою суду від 26.12.2024 року закрито провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
Представник Національної служби здоров`я України Тарасенко М.С. у судове засідання не з`явилася, однак подала клопотання про розгляд справи у її відсутності. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить їх задовольнити.
Представник Волинської обласної ради та Горохівської міської ради у судове засідання не з`явилися, однак скерували до суду клопотання про розгляд справи у їх відсутності, вимоги позову підтримують в повному обсязі.
Представники третьої особи на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Комунальне підприємство «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради та КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради, КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» Горохівської міської ради в судове засідання не з`явились, хоча повідомлялися про час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомили.
Відповідач ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився повторно, про дату, час і місце судового засідання повідомлявся належним чином, що стверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, причини неявки суду не повідомив, відзив на позовну заяву та заяви про розгляд справи за його відсутністю не подавав.
За загальним правилом частини першої статті 223 ЦПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. При цьому відповідно до частини четвертої названої статті Кодексу у разі повторної неявки в судове засідання відповідача, повідомленого належним чином, суд вирішує справу на підставі наявних у ній даних чи доказів (постановляє заочне рішення).
За погодженням прокурора суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає вимогам ст.280 ЦПК України.
В судовому засіданні прокурор Лопоха О.С. позов підтримала із наведених у позові підстав, просила його задовольнити та стягнути понесені закладами охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення витрати, а також судовий збір.
Заслухавши вступне слово прокурора, дослідивши письмові докази у справі, суд дійшов до наступного висновку.
За правилами частини 1 статті 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Згідно з частиною 1 статті 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Відповідно до частини 1 статті 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Частиною 6 статті 82 ЦПК України передбачено, що вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , 18 липня 2021 року, близько 18 години, керуючи технічно справним автомобілем марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , всупереч вимогам Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10 жовтня 2001 року, передбачаючи можливість настання суспільно небезпечних наслідків своїх дій, але легковажно розраховуючи на їх відвернення, рухаючись проїзною частиною дороги поблизу будинку №2 по вулиці Видумка, села Печихвости Луцького району Волинської області, зі сторони села Підбереззя Луцького району Волинської області в напрямку до села Пірванче Луцького району Волинської області, зі швидкістю близько 100 км/год., перевищив дозволену відповідно до вимог Правил дорожнього руху України швидкість руху транспортних засобів в населених пунктах, перевозячи дітей зріст яких менше 145 см без використання дитячих утримуючих систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, та у багажному відсіку транспортного засобу, проявив безпечність, неуважно стежив за дорожньою обстановкою, щоб мати змогу постійно контролювати рух транспортного засобу і безпечно керувати ним, не справився з керування автомобіля, виїхав на праве по напрямку руху узбіччя, де зіткнувся з придорожнім деревом.
Внаслідок вищевказаних грубих порушень Правил дорожнього руху України водій ОСОБА_1 , своїми необережними протиправними діями, які знаходяться в прямому причинному зв`язку з виникненням даної дорожньо-транспортної пригоди, спричинив:
пасажиру автомобіля марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , малолітній ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , відповідно до висновку експерта №655 від 08 вересня 2021 року Волинського обласного бюро судово-медичних експертиз наступні тілесні ушкодження: закритий перелом ліктьового відростка правої ліктьової кістки зі зміщенням, закритий перелом шийки лівої плечової кістки, рана в ділянці верхньої губи, садна, підшкірні гематоми в ділянці обличчя, забій носа, які за ступенем тяжкості відносяться до категорії середнього ступеня тяжкості;
пасажиру автомобіля марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , відповідно до висновку експерта №639 від 02 вересня 2021 року Волинського обласного бюро судово-медичних експертиз наступні тілесні ушкодження: закриті уламкові переломи середньої третини обох стегнових кісток зі зміщенням фрагментів, відламковий перелом ліктьового відростка лівої ліктьової кістки зі зміщенням фрагментів; забій верхньої долі лівої легені, які за ступенем тяжкості відносяться до категорії середнього ступеня тяжкості;
пасажиру автомобіля марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , малолітньому ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , згідно висновку експерта №642 від 03 вересня 2021 року Волинського обласного бюро судово-медичних експертиз наступні тілесні ушкодження: закрита черепно-мозкова травма з забоєм головного мозку; забій органів грудної клітки з двобічним забоєм легень, незначним двобічним гемотораксом; множинні переломи ребер зліва 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, справа 6-7 ребер; переломи лобкової, сідничної кісток тазу, розрив лобкового симфізу; розрив правого косого м`язу живота; забій органів черевної порожнини та заочеревинного простору; відкритий перелом середньої третини правого стегна; перелом обох велико-гомілкових кісток зі зміщенням; забійні садна обличчя, тулуба, кінцівок, забійна рана нижньої губи справа; травматичний шок, які за ступенем тяжкості відносяться до тяжких тілесних ушкоджень за ознакою небезпеки для життя;
пасажиру автомобіля марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , відповідно до висновку експерта №688 від 16 вересня 2021 року Волинського обласного бюро судово-медичних експертиз наступні тілесні ушкодження: політравма: травматичний шок 2 ст.; перелом правого стегна на межі нижньої третини зі зміщенням відламків; відкритий перелом діафізів обох кісток правої гомілки зі зміщенням відламків; переломи 1-7 ребер справа; закритий перелом кісток правого передпліччя на межі нижньої третини зі зміщенням; післятравматична правобічна пневмонія; гостра посттравматична анемія; закритий перелом кісток тазу, які за ступенем тяжкості відносяться до тяжких тілесних ушкоджень за ознакою небезпеки для життя;
пасажиру автомобіля марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , малолітній ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , відповідно до висновку експерта №49 від 01 жовтня 2021 року Горохівського міжрайонного відділення Волинського обласного бюро судово-медичних експертиз наступні тілесні ушкодження: синці голови, обличчя, верхніх та нижніх кінцівок, садно грудної клітки; перелом основи черепа, з крововиливом в м`які мозкові оболонки; переломи лівих та правих ребер: 1-6 по лівій середньо-ключичній лінії тіла, з ознаками стиснення на зовнішній поверхні, і ознаками розтягнення на внутрішній; 3-6 правих ребер, по пригрудинній лінії, та 2-7 ребер по правій передньо-пахвовій лінії, з ознаками стиснення на внутрішній поверхні і ознаками розтягнення на зовнішній, встановленні переломи з крововиливами в міжреберні м`язи; крововилив в загруднину залозу; вогнищеві крововиливи в корені легень; розриви печінки та селезінки; крововиливи в жирові капсули нирок, які мають ознаки тяжких тілесних ушкоджень згідно з п. 2.1.2, 2.1.3 б), в), л), о) «Правил судово-медичного визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень» і перебувають в прямому причинно-наслідковому зв`язку із настанням смерті. Причиною смерті ОСОБА_6 є поєднана закрита тупа травма голови та тулуба з ушкодженням внутрішніх органів, яка супроводжувалась гострою крововтратою;
пасажиру автомобіля марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , відповідно до висновку експерта №51 від 27 серпня 2021 року Горохівського міжрайонного відділення Волинського обласного бюро судово-медичних експертиз наступні тілесні ушкодження: синці та садна голови, обличчя, тулуба, та нижніх кінцівок, синці лівої верхньої кінцівки; крововиливи в м`які покриви голови, м`які мозкові оболонки, оболонки мозочка та довгастого мозку; перелом грудного відділу хребта, на рівні 3-4 хребців, з ушкодженням спинного мозку; вогнищеві крововиливи в корені легень, з розривами бронхів; крововиливи в міжреберні м`язи та в м`які тканини заднього середостіння; перелом середньої третини лівої плечової кістки, з крововиливами в прилеглі м`які тканини та м`язи; вколочений перелом шийки лівої стегнової кістки з крововиливами в прилеглі м`які тканини, які мають ознаки тяжких тілесних ушкоджень згідно з п. 2.1.2, 2.1.3 в), е) «Правил судово-медичного визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень» і перебувають в прямому причинно-наслідковому зв`язку із настанням смерті. Причиною смерті ОСОБА_7 є закрита поєднана тупа черепно-мозкова травма та перелом шийного відділу хребта, з крововиливом в міжмозкові оболонки та з ушкодженням довгастого мозку;
пасажиру автомобіля марки «FORD FOCUS», реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , відповідно до висновку експерта №50 від 01 жовтня 2021 року Горохівського міжрайонного відділення Волинського обласного бюро судово-медичних експертиз наступні тілесні ушкодження: синці та садна голови, обличчя, верхніх та нижніх кінцівок, синці тулуба; перелом основи черепа з крововиливами в м`які покриви голови, м`які мозкові оболонки та черв`як мозочка; перелом грудного відділу хребта на рівні 4-5 хребців з ушкодженням спинного мозку; переломи лівих та правих ребер: 2-8 по лівій середньо-ключичній лінії тіла, з ознаками стиснення на зовнішній поверхні, і ознаками розтягнення на внутрішній; 3-5 правих ребер, по прихребтовій лінії та 1-8 ребер, по правій передньо-пахвовій лінії, з ознаками стиснення на внутрішній поверхні, і ознаками розтягнення на зовнішній, встановленні переломи з крововиливами в міжреберні м`язи; вогнищеві крововиливи в корені легень, з розривами бронхів; розриви тканин печінки, які мають ознаки тяжких тілесних ушкоджень згідно з п. 2.1.2, 2.1.3 б) в), е), л), о) «Правил судово-медичного визначення ступеня тяжкості тілесних ушкоджень» і перебувають в прямому причинно-наслідковому зв`язку із настанням смерті. Причиною смерті ОСОБА_8 є поєднана закрита тупа травма голови та тулуба з ушкодженням внутрішніх органів, яка супроводжувалася гострою крововтратою.
В прямому причинному зв`язку з виникненням даної дорожньо-транспортної пригоди і наслідками, що настали, стало грубе порушення водієм ОСОБА_1 вимог п. 2.3 б), п. 12.1, п. 12.4, п. 12.9 б), п. 21.11 б) Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10 жовтня 2001 року (з наступними змінами та доповненнями), а саме:
п. 2.3 б) для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну…;
п. 12.1 під час вибору у встановлених межах безпечної швидкості руху водій повинен врахувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться, і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним;
п. 12.4 у населених пунктах рух транспортних засобів дозволяється із швидкістю не більше 50 км/год.;
п. 12.9 б) водієві забороняється: перевищувати максимальну швидкість, зазначену в пунктах 12.4-12.7, на ділянці дороги, де встановлено дорожні знаки 3.29, 3.31, або на транспортному засобі, на якому встановлено розпізнавальний знак відповідно до підпункту «и» пункту 30.3 цих Правил;
п. 21.11 б) забороняється перевозити: дітей, зріст яких менше 145 см, у транспортних засобах без використання дитячих утримуючих систем, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу; на задньому сидінні мотоцикла та мопеда, крім: транспортних засобів, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, за умови дотримання встановлених цими Правилами обмежень швидкості руху; спеціалізованих санітарних автомобілів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, оперативних транспортних засобів Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, Служби безпеки, Управління державної охорони під час виконання ними невідкладного службового завдання.
Вироком Горохівського районного суду Волинської області від 26 червня 2023 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.286 КК України та призначено йому покарання у виді позбавлення волі на строк 6 (шість) років з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк 3 (три) роки (а.с.39-53).
Ухвалою Волинського апеляційного суду від 12 жовтня 2023 року вирок Горохівського районного суду змінено, зменшено призначене судом ОСОБА_1 основне покарання за ч.3 ст.286 КК України до 5 (п`яти) років позбавлення волі. На підставі ст.ст.75, 76 КК України обвинуваченого звільнено від відбування основного покарання у виді 5 (п`яти) років позбавлення волі, якщо він протягом іспитового строку тривалістю 3 (три) роки не вчинить нового кримінального правопорушення і виконає покладені на нього обов`язки, передбачені ст.76 КК України: - періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації; - повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання (а.с.84-87).
Відповідно до пункту 7 Постанови Пленуму ВСУ №14 «Про судове рішення у цивільній справі» від 18.12.2009, розглядаючи позов, який випливає з кримінальної справи, суд не вправі обговорювати вину відповідача, а може вирішувати питання лише про розмір відшкодування.
Частиною 1 статті 1206 ЦК України передбачено, що особа, яка вчинила злочин, зобов`язана відшкодувати витрати закладові охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього злочину, крім випадку завдання шкоди при перевищенні меж необхідної оборони або у стані сильного душевного хвилювання, що виникло раптово внаслідок насильства або тяжкої образи з боку потерпілого.
Відповідно до частини 3 статті 1206 ЦК України якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, спільній власності територіальних громад, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету, за рахунок якого таке лікування фінансувалося. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, який за відповідні надані медичні послуги отримує кошти згідно з договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, такі кошти зараховуються до Державного бюджету України.
За змістом наведеної норми матеріального права, обов`язок відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину, покладається саме на винну особу, яка вчинила цей злочин, і заподіяла шкоду здоров`ю потерпілої, як умисними, так і необережними діями.
Таким чином, законодавець відмежовує поняття витрат на лікування потерпілого від злочину та інституту шкоди, відповідальність за заподіяння якої не завжди покладається на винну особу.
Згідно з Постановою Пленуму ВСУ від 07 липня 1995 року «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину та судових витрат» питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується відповідно до Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затверджених Постановою КМУ №545 від 16 липня 1993 року «Про порядок обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я».
За приписами ч.1 ст.3 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних інших медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Механізм використання коштів, передбачених у Державному бюджеті за програмою «Реалізація програми державних гарантій медичного обслуговування населення» (КПКВК 2308060) визначено Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 №1086.
Згідно з вимогами п.п.2, 3, 4 Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнення з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.07.1993 №545, сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі, та вартості витрат на його лікування в день.
Визначена сума коштів на лікування потерпілого стягується судом з обвинуваченого або фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, при ухваленні вироку за позовом закладу охорони здоров`я або прокурора.
Стягнені в установленому порядку кошти залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я.
Відповідно до п.3 постанови Пленуму Верховного суду України №11 від 07.07.1995 «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину та судових витрат» та п. 2 Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнення з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №545 від 16.07.1993, сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, у якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи із кількості ліжко-днів, проведених ним у стаціонарі, та щоденної вартості витрат на його лікування.
Фінансування КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради, КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради та КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» Горохівської міської ради здійснюється, зокрема, Національною службою здоров`я України (далі НСЗУ) за рахунок коштів Державного бюджету України (заробітна плата працівників, медикаменти, обладнання та інвентар) шляхом оплати наданих лікарнями медичних послуг за програмами медичних гарантій відповідно до укладених між лікувальними закладами та НСЗУ Договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій.
Кошти перераховуються НСЗУ безпосередньо на рахунки лікарень. Водночас витрати на комунальні послуги фінансуються лікувальним закладам за рахунок коштів, виділених з місцевих бюджетів (обласного бюджету Волинської обласної ради та місцевого бюджету Горохівської міської ради).
На підтвердження заявлених вимог до позовної заяви додано: статут КП «Горохівська багатопрофільна лікарня Горохівської міської ради», затверджений рішенням Горохівської міської ради від 21.12.2023 №35-11/2023, відповідно до якого КП «Горохівська багатопрофільна лікарня Горохівської міської ради» є закладом охорони здоров`я, який надає медичну допомогу населення на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом, а також вживає заходів з підтримання громадського здоров`я. Підприємство за організаційно-правовою формою є комунальним некомерційним підприємством. Засновником та Власником Підприємства є Горохівська об`єднана територіальна громада, в особі Горохівської міської ради.(а.с.70-76); статут, затверджений розпорядженням голови Волинської обласної ради від 23.05.2024 №220, КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради, відповідно до якого КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради є закладом охорони здоров`я комунальним унітарним підприємством, що надає медичну допомогу населенню на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом, а також вживає заходів з підтримання громадського здоров`я. Підприємство створене за рішенням Волинської обласної ради від 20.12.2018 №22/42 відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і за організаційно-правовою формою є комунальним некомерційним підприємством. Засновником та Власником Підприємства є Волинська обласна рада (а.с.77); статут, затверджений розпорядженням голови Волинської обласної ради від 02.03.2023 №55, відповідно до якого КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради є закладом охорони здоров`я комунальним унітарним підприємством, що надає медичну допомогу населенню на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом, а також вживає заходів з підтримання громадського здоров`я. Підприємство створене за рішенням Волинської обласної ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і за організаційно-правовою формою є комунальним некомерційним підприємством (а.с.98); договір №3854-Е421-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, що укладений між НСЗУ та КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради, договір №2358-Е421-Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладений між НСЗУ та КП «Горохівська багатопрофільна лікарня Горохівської міської ради» (а.с.17-23), договір №4063-Е421-Р000 від 12.05.2021 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладений між НСЗУ та КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства дитинства» Волинської обласної ради (а.с.24-29).
Відповідно до ст.131-1 Конституції України прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Відповідно до приписів частин 1, 3 статті 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною 4 цієї статті.
Таким чином, з наведених положень процесуального законодавства вбачається, що представництво прокурором у суді законних інтересів держави здійснюється і у разі, якщо захист цих інтересів не здійснює, або неналежним чином здійснює відповідний орган. При цьому прокурор не зобов`язаний встановлювати причини, за яких позивач не здійснює захист своїх інтересів.
Прокурор зобов`язаний довести, що він звертався до органу, який представляє інтереси держави та, що цей орган погодився на таке представництво.
Листом від 21.08.2024 №24-509 вих-24 Волинська обласна прокуратура поінформувала НСЗУ про встановлення обставин щодо невідшкодування винною особою витрат, понесених КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства», КП «Волинська обласна клінічна лікарня», КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_3 та ОСОБА_5 в розмірі 76 579,04 грн за рахунок Державного бюджету. У вказаному листі обласна прокуратура просила повідомити чи вживалися та будуть вживатися заходи для захисту порушених інтересів держави шляхом стягнення витрат, понесених вказаними вище закладами охорони здоров`я з винної особи на лікування потерпілих від кримінального правопорушення, зокрема у судовому порядку.
У відповідь на лист НСЗУ зазначила (лист від 26.09.2024 №33035/2/16-24), що нормами Положення про Національну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1101, НСЗУ не наділено повноваженнями представляти інтереси держави у справах про відшкодування коштів, витрачених на лікування особи, яка потерпіла від злочину. Водночас остання не заперечує щодо звернення прокуратури до суду в інтересах держави із зазначених питань (а.с.89-90)
Листом від 05.09.2024 №24-544вих-24 Волинська обласна прокуратура поінформувала Волинську обласну раду про встановлення обставин щодо невідшкодування винною особою витрат, понесених КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» та КП «Волинська обласна клінічна лікарня» У відповідь на цей лист обласна рада зазначила (лист від 16.09.2024 №1374/47/2-24), що заходи претензійно-позовного характеру щодо стягнення до обласного бюджету витрат, понесених закладом охорони здоров`я на лікування потерпілого від кримінального правопорушення коштів, не вживалися. Водночас остання не заперечує щодо звернення прокуратури до суду в інтересах держави із зазначених питань (а.с.54).
Листом від 05.09.2024 №24-544вих-24 Волинська обласна прокуратура поінформувала Горохівську міську раду про встановлення обставин щодо невідшкодування винною особою витрат, понесених КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_3 , ОСОБА_2 та ОСОБА_5 в сумі 1155,89 грн за рахунок місцевого бюджету. У вказаному листі обласна прокуратура просила повідомити чи вживалися та будуть вживатися заходи для захисту порушених інтересів держави шляхом стягнення витрат, понесених закладом охорони здоров`я з винної особи на лікування потерпілого від кримінального правопорушення, зокрема у судовому порядку. У відповідь на цей лист міська рада зазначила (лист від 13.09.2024 №2336/03-38/2-24), що заходи претензійно-позовного характеру щодо стягнення до місцевого бюджету витрат, понесених закладом охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення коштів, не вживалися (а.с.55).
З огляду на відповідь КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради від 02.09.2024 року на запит заступника керівника Волинської обласної прокуратури О.Ю. Бабенкова №24-507 вих-24 від 21.08.2024 (а.с.68), відповідно до розрахунку витрат пов`язаних з лікуванням розмір витрат на лікування ОСОБА_4 за кошти державного бюджету складає 22 020,72 грн, за кошти обласного бюджету 613,44 грн, загальна вартість 22 634,16 грн. Станом на 02.09.2024 року витрати понесені закладом охорони здоров`я на лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_4 не були відшкодовані на користь КП «Волинська обласна клінічна лікарня», підприємство не зверталось та не має наміру звертатись до суду з метою відшкодування коштів, витрачених на лікування вказаної особи.
Із розрахунку витрат, пов`язаних з лікуванням ОСОБА_4 , що понесені у КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради (а.с.69), ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , знаходився на стаціонарному лікуванні ортопедо-травматологічному відділенні з 18.07.2021 року по 30.07.2021 протягом 12 ліжко-днів, за кошти державного бюджету разом нараховано витрат 22 020,72 грн, за кошти обласного бюджету 613,44 грн.
З огляду на відповідь КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради від 29.08.2024 року на запит заступника керівника Волинської обласної прокуратури О.Ю. Бабенкова (а.с.88) КП «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради надало інформацію щодо вартості перебування хворого на стаціонарному лікуванні ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , котрий перебував на стаціонарному лікуванні з 18.07.2021 року по 26.07.2021 року. Хворим проведено 8 ліжко-днів. Всього вартість перебування хворого на стаціонарному лікуванні становить 16 654,00 грн, в тому числі з обласного бюджету 512,08 грн, державного 16 142,32 грн. Станом на 29.08.2024 року відшкодування коштів на лікування ОСОБА_2 на рахунок підприємства не надходили.
З огляду на відповідь КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» від 30.08.2024 №1414/1.13/2-24 та від 03.09.2024 №1425/1.13/2-24 на запит Волинської обласної прокуратури від 21.08.2024 №24-506 вих.-24 щодо перебування на стаціонарному лікуванні потерпілих ОСОБА_3 8 ліжко-днів (з 18.07.2021 до 26.07.2021), ОСОБА_2 1 ліжко-день (18.07.2021) та ОСОБА_5 43 ліжко-днів (з 18.07.2021 до 30.08.2021), КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» повідомила, що лікування потерпілих від кримінального правопорушення проводилось за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, сума витрат понесених КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» на лікування ОСОБА_3 становить 2 802,24 грн, з них: кошти державного бюджету 2 626,24 грн, кошти місцевого бюджету 176 грн, ОСОБА_2 4 327,57 грн, з них: кошти державного бюджету 4327,57 грн, кошти місцевого бюджету 22 грн, ОСОБА_5 32 442,08 грн, з них: кошти державного бюджету 31 484,19 грн, кошти місцевого бюджету 957,89 грн (а.с.56, 98).
За наведенихвище обставин,оскільки уповноважені органи самостійно не звернулися до суду з позовною заявою, а лише орган прокуратури є тим суб`єктом , що має процесуальну можливість в даному випадку стягнути на користь держави кошти, витрачені лікувальними закладами на лікування осіб, потерпілих від кримінального правопорушення, судом встановлені обґрунтовані підстави для стягнення з відповідача ОСОБА_1 на користь держави в особі Національної служби здоров`я України витрати, понесені закладами охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , в розмірі 76 579,04 грн, які перерахувати в дохід Державного бюджету, на користь держави в особі Волинської обласної ради витрати, понесені закладом охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , в розмірі 1 125,52 грн в дохід обласного бюджету, на користь держави в особі Волинської обласної ради витрати, понесені закладом охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , в розмірі 1 155,89 грн в дохід місцевого бюджету. При цьому суд враховує, що відповідач не надав суду жодних доказів, які б спростовували позов.
З огляду на викладене, враховуючи обґрунтованість та підставність позовних вимог, право позивача підлягає захисту у спосіб визначений у позовній заяві, тому позов необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до пункту 6 частини 1статті 5 Закону України «Про судовий збір»передбачено, що від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються: позивачі у справах про відшкодування матеріальних збитків, завданих внаслідок вчинення кримінального правопорушення. У зв`язку з цим судовий збір за подання даного позову позивачем не був сплачений.
Відповідно до частини 6 статті 141 ЦПК України, якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від оплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, що їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог.
Таким чином, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь держави судовий збір у сумі 3028,00 грн., від сплати якого звільнений позивач за подання позову.
Керуючись статтями 4, 12, 13, 76, 81, 89, 141, 258, 259, 263, 265, 273, 280-284, 289, 354 ЦПК України, статтями 1206 ЦК України, статтею 23 Закону України «Про прокуратуру», суд,
У Х В А Л И В:
Позов заступника керівника Волинської обласної прокуратури Бабенкова Олександра Юрійовича, поданий в інтересах держави в особі: Національної служби здоров`я України, Волинської обласної ради, Горохівської міської ради до ОСОБА_1 про відшкодування витрат на лікування осіб, потерпілих від кримінального правопорушення, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Комунальне підприємство «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради та КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради, КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» Горохівської міської ради задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави в особі Національної служби здоров`я України витрати, понесені закладами охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , в розмірі 76 579,04 грн (сімдесят шість тисяч п`ятсот сімдесят дев`ять гривень 04 копійки), які перерахувати в дохід Державного бюджету (на р/р UA978999980313080115000026011, отримувач ГУК у м.Києві/Шевченківський район/24060300, код отримувача ЄДРПОУ 37993783, Казначейство України (ел.адм.подат).
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави в особі Волинської обласної ради витрати, понесені закладом охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , в розмірі 1 125,52 (одна тисяча сто двадцять п`ять гривень 52 копійки) в дохід обласного бюджету (на р/р UA 518999980314010544000003001, отримувач ГУК у Волинській області/Волинська обл/24060300, код отримувача ЄДРПОУ 38009371, Казначейство України).
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави в особі Горохівської міської ради витрати, понесені закладом охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , в розмірі 1 155,89 грн (одна тисяча сто п`ятдесят п`ять гривень 89 копійок) в дохід місцевого бюджету (на р/р UA 948999980314020544000003570, отримувач ГУК у Волинській області/24060300, код отримувача ЄДРПОУ 04051276).
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його переглядякщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Волинського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Учасники справи:
Орган, який звернувся до суду в інтересах держави: Волинська обласна прокуратура, місцезнаходження: м. Луцьк, вул. Винниченка, 15, ЄДРПОУ 02909915.
Позивачі:
Національна служба здоров`я України, місцезнаходження: просп. Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073, ЄДРПОУ 42032422;
Волинська обласна рада, місцезнаходження: майдан Київський, 9, м. Луцьк, Волинська область, 43027, ЄДРПОУ 00022444.
Горохівська міська рада, місцезнаходження: вул. Шевченка, буд. 17, м. Горохів, Луцький район, Волинська область, 45701, ЄДРПОУ 04051276.
Відповідач:
ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_2
Треті особи, які не заявляють самостійні вимоги на предмет спору:
Комунальне підприємство «Волинське обласне територіальне медичне об`єднання захисту материнства і дитинства» Волинської обласної ради, місцезнаходження: вул. Загородня, 20, м. Луцьк, Волинська область, 43008, ЄДРПОУ 42078561;
КП «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради, місцезнаходження просп. Президента Грушевського, 21, м. Луцьк, Волинська область, 43005, ЄДРПОУ 01983163
КП «Горохівська багатопрофільна лікарня» Горохівської міської ради, місцезнаходження: вул. Паркова, 22, м. Горохів, Луцький район, Волинська область, 45700, ЄДРПОУ 01982896.
Повний текст рішення виготовлено 25.02.2025 року.
Суддя Горохівського районного суду
Волинської області Д.Т.Санакоєв
Суд | Горохівський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2025 |
Оприлюднено | 27.02.2025 |
Номер документу | 125419856 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них |
Цивільне
Горохівський районний суд Волинської області
Санакоєв Д. Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні