Рішення
від 26.02.2025 по справі 176/36/25
ЖОВТОВОДСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа №176/36/25

провадження №2/176/377/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2025 р. Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді Крамар О.М.,

з участю секретаря судових засідань Герус-Юзви Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, в м. Жовті Води, в залі суду, цивільну справу за позовом Управління жилого-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та регулювання земельних відносин Жовтоводської міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , з участю третьої особи Жовтоводської міської ради про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням, -

В С Т А Н О В И В:

07 січня 2025 року на адресу Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області через систему «Електронний суд» надійшла позовна заява Управління жилого-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та регулювання земельних відносин Жовтоводської міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , з участю третьої особи Жовтоводської міської ради про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням.

В обґрунтування свого позову позивач посилався на те, що на адресу виконавчого комітету Жовтоводської міської ради у травні 2021 року від Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «І. Франка 4» надійшло повідомлення (лист від 02.05.2021) щодо квартири АДРЕСА_1 , що знаходиться в комунальній власності, в якій тривалий час ніхто не мешкає, існує значна заборгованість зі сплати комунальних платежів та внесків в ОСББ.

На виконання Розпоряджень міського голови від 04.06.2021р.№ 213/01-02р-21,від 13.07.2022№ 147/01-02р-22,від 23.04.2024№ 135/01-02р-24,від 02.10.2024№ 364/01-02р-24«Про проведенняобстеження нерухомогомайна зматою виявленнябезхазяйного майнана територіїміста ЖовтіВоди»,13.08.2021р.,23.09.2022р.,28.05.2024р.,14.10.2024р.було проведенокомісійне обстеженняжитловогоприміщення за адресою: АДРЕСА_2 , та складено відповідні акти.

За результатами обстеження було встановлено: у квартирі АДРЕСА_1 зареєстровано 2 (дві) особи, а саме: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 проте в житловому приміщенні не мешкає, не сплачує комунальні послуги.

Було виявлено, що квартира АДРЕСА_1 зачинена. До квартири більше 20 років ніхто не навідується та не з`являється. У 2020 році головою правління ОСББ квартиру було відкрито для усунення аварійної ситуації, після чого двері були забиті.

Згідно інформації Комунального підприємства «Жовтоводський водоканал» Дніпропетровської обласної ради» за адресою АДРЕСА_2 по особовому рахунку за послуги водопостачання та водовідведення заборгованість становить 120,13 грн. Прилад обліку не встановлено, не мешкають (лист від 07.10.2024 р. № 3230).

Відповідно до інформації Комунального підприємства «Жовтоводськтепломережа» Жовтоводської міської ради» за адресою АДРЕСА_2 за послуги теплопостачання існує заборгованість у розмірі 63 328,72 грн. (довідка від 08.10.2024р. № 103).

Згідно Інформації з Держаного реєстру речових прав на нерухоме майно (довідка № 311697516 від 05.10.2022, № 396162442 від 24.09.2024) право власності не зареєстровано, відомості відсутні.

Згідно довідки про склад сім`ї від 28.09.2022 № 1/1-1047, від 02.05.2024 № 102 в квартирі зареєстровано 2 (дві) особи.

Згідно ст. 6 Житлового кодексу України жилі будинки і жилі приміщення призначаються для постійного або тимчасового проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків. Надання приміщень у жилих будинках для потреб промислового характеру забороняється.

Відповідач квартиру за адресою АДРЕСА_2 використовує не за призначенням, тобто не використовує її для проживання, належного утримання не здійснює.

Згідно ч.2 ст.107 Житлового кодексу України у разі вибуття наймача та членів його сім`ї на постійне проживання до іншого населеного пункту або в інше жиле приміщення в тому ж населеному пункті договір найму жилого приміщення вважається розірваним з дня вибуття. Якщо з жилого приміщення вибуває не вся сім`я, то договір найму жилого приміщення не розривається, а член сім`ї, який вибув, втрачає право користування цим жилим приміщенням з дня вибуття.

Стаття 71ЖК Українивбачає,що при тимчасовій відсутності наймача або членів його сім`ї за ними зберігається жиле приміщення протягом шести місяців. Дана стаття передбачає перелік поважних підстав збереження за наймачем житлового приміщення.

В даному випадку за адресою АДРЕСА_2 головний квартиронаймач разом з родиною за вказаною адресою більш як 6 місяців не проживають, що підтверджується актами проведення обстеження житлових приміщень. Поважності причин не проживання відповідача у зазначеній квартирі, приведення у неналежний стан для проживання, та використання житлового приміщення не за призначенням, позивачу не відомо. Жодного разу комісії не вдалося поспілкуватися з відповідачем через його відсутність за адресою реєстрації.

Згідно актів проведення обстеження нерухомого майна від 13.08.2021р., 23.09.2022р., від 28.05.2024р., від 09.10.2024 р. вбачається що тривалий час у квартирі АДРЕСА_1 ніхто не проживає.

Управління житлово-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та регулювання земельних відносин Жовтоводської міської ради здійснює делеговані виконавчим комітетом Жовтоводської міської ради та Жовтоводською міською радою повноваження з питань житлово-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та земельних відносин міста.

Згідно Положення про Управління ЖКГ (затвердженого рішенням Жовтоводської міської ради від 31.03.2021 р. № 305-6/ІІІ) в сфері приватизації та комунальної власності звертається до суду про визнання незаконним володіння або користування комунальним майном.

У зв`язку з вищевикладеним позивач просить задовольнити позов та визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - такими, що втратили право користування житловим приміщенням за адресою: АДРЕСА_2 .

В порядку ч. 6 ст. 187 ЦПК України було витребувано інформацію щодо зареєстрованого місця проживання відповідача.

31.01.2025 року надійшла інформація щодо зареєстрованого місця проживання відповідача.

Ухвалою Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області від 03 лютого 2025 року у справі відкрито провадження та призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін на 09 год. 00 хв. 26 лютого 2025 року.

26лютого 2025 року позивач Управління житлово-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та регулювання земельних відносин Жовтоводської міської ради та орган місцевого самоврядування в особі Жовтоводської міської ради, належним чином повідомлені про день, час та місце розгляду справи, в судове засідання свого представника не направили. В матеріалах справи міститься клопотання позивача про розгляд справи без участі їхнього представника, позовні вимоги підтримують в повному обсязі та просять їх задовольнити.

Відповідачам ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , відповідно до вимог ЦПК України, направлено копії ухвали суду про відкриття провадження у справі. Надано строк для подачі заперечень щодо розгляду справи в порядку спрощеного провадження, відзиву на позовну заяву з наданням суду доказів в обґрунтування свого відзиву. Заперечень від відповідачів щодо розгляду справи в порядку спрощеного провадження не надійшло. На адресу суду повернулися поштові повідомлення з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою». Заперечень щодо розгляду справи у їх відсутності не надійшло. Відзив на позов відповідачі не подали.

Третя особа Жовтоводська міська рада, належним чином повідомлена про день, час та місце розгляду справи, в судове засідання свого представника не направила.

Судом дотримані вимоги ст.131 ЦПК України, які регламентують, що у разі відсутності заяви про зміну місця проживання або місцезнаходження судова повістка надсилається учасникам справи на останню відому судові адресу і вважається доставленою, навіть якщо учасник судового процесу за цією адресою більше не проживає або не знаходиться.

Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи, що у судове засідання не з`явилися всі учасники справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Повно, всебічно та об`єктивно дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню за таких підстав.

Судом встановлено, що на адресу виконавчого комітету Жовтоводської міської ради у травні 2021 року від Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «І. Франка 4» надійшло повідомлення (лист від 02.05.2021) щодо квартири АДРЕСА_1 , що знаходиться в комунальній власності, в якій тривалий час ніхто не мешкає, існує значна заборгованість зі сплати комунальних платежів та внесків в ОСББ.

На виконання Розпоряджень міського голови від 04.06.2021р.№ 213/01-02р-21,від 13.07.2022№ 147/01-02р-22,від 23.04.2024№ 135/01-02р-24,від 02.10.2024№ 364/01-02р-24«Про проведенняобстеження нерухомогомайна зматою виявленнябезхазяйного майнана територіїміста ЖовтіВоди»,13.08.2021р.,23.09.2022р.,28.05.2024р.,14.10.2024р.було проведенокомісійне обстеженняжитловогоприміщення за адресою: АДРЕСА_2 , та складено відповідні акти.

За результатами обстеження було встановлено: у квартирі АДРЕСА_1 зареєстровано 2 (дві) особи, а саме: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 проте в житловому приміщенні не мешкає, не сплачує комунальні послуги.

Було виявлено, що квартира АДРЕСА_1 зачинена. До квартири більше 20 років ніхто не навідується та не з`являється. У 2020 році головою правління ОСББ квартиру було відкрито для усунення аварійної ситуації, після чого двері були забиті.

Згідно інформації Комунального підприємства «Жовтоводський водоканал» Дніпропетровської обласної ради» за адресою АДРЕСА_2 по особовому рахунку за послуги водопостачання та водовідведення заборгованість становить 120,13 грн. Прилад обліку не встановлено, не мешкають (лист від 07.10.2024 р. № 3230).

Відповідно до інформації Комунального підприємства «Жовтоводськтепломережа» Жовтоводської міської ради» за адресою АДРЕСА_2 за послуги теплопостачання існує заборгованість у розмірі 63 328,72 грн. (довідка від 08.10.2024р. № 103).

Згідно Інформації з Держаного реєстру речових прав на нерухоме майно (довідка № 311697516 від 05.10.2022, № 396162442 від 24.09.2024) право власності не зареєстровано, відомості відсутні.

Згідно довідки про склад сім`ї від 28.09.2022 № 1/1-1047, від 02.05.2024 № 102 в квартирі зареєстровано 2 (дві) особи.

Згідно актів проведення обстеження нерухомого майна від 13.08.2021р., 23.09.2022р., від 28.05.2024р., від 09.10.2024 р. вбачається що тривалий час у квартирі АДРЕСА_1 ніхто не проживає.

Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що відповідач не проживає у спірному житловому приміщенні та не користуються ним, як житловою площею. Фактично реєстрація відповідача за даною адресою має формальний характер.

Згідно ст. 4 Житлового кодексу України: Жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях, що знаходяться на території України, утворюють житловий фонд. Житловий фонд включає: жилі будинки і жилі приміщення в інших будівлях, що належать державі (державний житловий фонд).

Згідно ст. 5 Житлового кодексу України Державний житловий фонд перебуває у віданні місцевих Рад народних депутатів (житловий фонд місцевих Рад) та у віданні міністерств, державних комітетів і відомств (відомчий житловий фонд).

Відповідно до ст. 15, 16 ЦК України кожна особа має право на захист свого права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого права.

Сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі комітети є органами місцевого самоврядування базового рівня, статус та повноваження яких визначаються Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» право комунальної власності право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

За приписами ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам міст належить право комунальної власності, зокрема, на рухоме і нерухоме майно, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, нежитлові приміщення, та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах чи договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. Доцільність, порядок та умови відчуження об`єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою.

За положеннями частин 1 та 2 ст. 321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Згідно із ст. 317, 319 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпорядження своїм майном. Цими правами власник розпоряджається на власний розсуд. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав.

Відповідно до ч.1 ст.391 ЦК України, власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном.

Частиною 2 ст. 405 ЦК України передбачено, що член сім`ї власника житла втрачає право на користування цим житлом у разі відсутності члена сім`ї без поважних причин понад один рік, якщо інше не встановлено домовленістю між ним і власником житла або законом.

Не проживання у жилому приміщенні понад встановлений строк без поважних причин, дають підстави для визнання цих осіб в судовому порядку такими, що втратили права користування ним (ст. 72 ЖКУ, ст. 405 ЦК України).

Згідно із ч. 1 ст. 7 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», - зняття з реєстрації місця проживання здійснюється протягом семи днів на підставі заяви особи, запиту органу реєстрації за новим місцем проживання особи, остаточного рішення суду (про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, визнання особи безвісно відсутньою або померлою), свідоцтва про смерть.

Наймодавцями жилих приміщень у будинках державного та громадського житлових фондів є орган місцевого самоврядування, який уповноважує житлово-експлуатаційні організації, а у разі їх відсутності - відповідні підприємства, установи, організації надати жиле приміщення у найм.

Управління житлово-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та регулювання земельних відносин Жовтоводської міської ради здійснює делеговані виконавчим комітетом Жовтоводської міської ради та Жовтоводською міською радою повноваження з питань житлово-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та земельних відносин міста.

Згідно Положення про Управління ЖКГ (затвердженого рішенням Жовтоводської міської ради від 31.03.2021 р. № 305-6/VІІІ) в сфері приватизації та комунальної власності звертається до суду про визнання незаконним володіння або користування комунальним майном.

Управління житлово-комунального господарства міста є представником міської ради у всіх установах і організаціях з питань капітального будівництва, житлово-комунального господарства, земельних відносин та комунальної власності і діє від імені міської ради за її дорученням (п. 17 розділ ІІІ Положення про Управління ЖКГ).

Згідно зі ст.72 ЖК України визнання особи такою, що втратила право користування жилим приміщенням внаслідок відсутності цієї особи понад встановлені строки, провадиться в судовому порядку.

Враховуючи наведене,оцінюючи наданіпо справідокази тавстановлені обставинив їхсукупності, суд вважає,що позовнівимоги УправлінняЖКГ підлягаютьзадоволенню,відповідачів ОСОБА_1 та ОСОБА_2 слід визнати такими, що втратили право користування жилим приміщенням за адресою: АДРЕСА_2 .

У пункті 4 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» закріплено, що місце проживання (перебування) особи, зареєстроване до дня набрання чинності цим Законом, обліковується в реєстрі територіальної громади, знімається з реєстрації/скасовується у порядку, встановленому для зняття/скасування зняття з реєстрації місця проживання, визначеного цим Законом.

Відповідно до п.6 ч.1 ст. 24 Закону «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» орган реєстрації вносить зміни до реєстру територіальної громади на підставі судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житло або права користування житлом, про виселення, визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою.

Таким чином, наявність рішення суду про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням, є самостійною підставою для зняття такої особи з місця її реєстрації.

Відповідно до Закону України «Про судовий збір» та ст. 141 ЦПК України із відповідача необхідно стягнути на користь позивача сплачений ним судовий збір у розмірі 2422,4 грн.

На підставі вище викладеного та керуючись ст.ст. 72, 107, 116 Житлового кодексу України, ст.ст. 15, 16, 317, 321, 391 ЦК України, ст.ст. 12, 13, 81, 128, 247, 258, 259, 263-265, 268, 273, 274, 279, 354 ЦПК України, суд,-

У Х В А Л И В:

Позов Управління жилого-комунальногогосподарства,капітального будівництва,комунальної власностіта регулюванняземельних відносинЖовтоводської міськоїради до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,з участютретьої особиЖовтоводської міськоїради провизнання особитакою,що втратилаправо користуванняжитловим приміщенням- задовольнити.

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - таким, що втратив право користування житловим приміщенням за адресою: АДРЕСА_2 .

Визнати ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 - таким, що втратив право користування житловим приміщенням за адресою: АДРЕСА_2 .

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь Управління житлово-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та регулювання земельних відносин Жовтоводської міської ради (ЄДРПОУ 36916734, Бульвар Свободи, 56/128, м. Жовті Води, Дніпропетровська область) судовий збір в розмірі 1211,2 грн.

Стягнути з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , на користь Управління житлово-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та регулювання земельних відносин Жовтоводської міської ради (ЄДРПОУ 36916734, Бульвар Свободи, 56/128, м. Жовті Води, Дніпропетровська область) судовий збір в розмірі 1211,2 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду.

Повний текст рішення складено 26.02.2025 року.

Учасники справи:

Позивач: Управління житлово-комунального господарства, капітального будівництва, комунальної власності та регулювання земельних відносин Жовтоводської міської ради, ЄДРПОУ 36916734, адреса: Дніпропетровська область, м. Жовті Води, Бульвар Свободи, 56/128.

Відповідач 1: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса: АДРЕСА_2 .

Відповідач 2: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса: АДРЕСА_2 .

Третя особа: Виконавчий комітет Жовтоводської міської ради, ЄДРПОУ 26368938, юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Жовті Води, бульвар Свободи, 33.

Суддя

СудЖовтоводський міський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення26.02.2025
Оприлюднено27.02.2025
Номер документу125420396
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них про визнання особи такою, що втратила право користування жилим приміщенням

Судовий реєстр по справі —176/36/25

Рішення від 26.02.2025

Цивільне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Крамар О. М.

Ухвала від 03.02.2025

Цивільне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Крамар О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні