Справа № 755/2805/25
Провадження №: 3/755/1611/25
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"26" лютого 2025 р. м. Київ
Суддя Дніпровського районного суду м. Києва Омельян І.М., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, що надійшла з Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Станом на 11.11.2024 року ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Праведність», за адресою: АДРЕСА_1 , всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», не подав звіти політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІІ квартал 2024 року, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
Крім того, станом на 09.08.2024 року ОСОБА_1 , будучи керівником політичної партії «Праведність», за адресою: АДРЕСА_1 , всупереч вимогам ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні», не подав звіти політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП не визнав та пояснив, що відповідно протоколу №1/5-21-П позачергового з`їзду Політичної партії «Праведність» від 24.10.2021 він був обраний головою партії строком на 2 роки, тобто його повноваження як голови партії закінчились 24.10.2023 року, у зв`язку з чим він не є суб`єктом правопорушення і тому справа підлягає закриттю. Крім того, зазначив, що він уже притягувався до відповідальності за аналогічною статтею КУпАП постановою Дніпровського районного суду м. Києва від 05.09.2024 року у справі 755/14032/24, яка ухвалою Київського апеляційного суду від 31.10.2024 року залишена без змін, однак вважає рішення судів незаконними. Надав на огляд суду вказані рішення суду.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, відповідно до положень ст. 252 КУпАП, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, приходжу до наступного.
Відповідно до ст. 245 КУпАП, одним з завдань провадження в справах про адміністративне правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ч. 2 ст. 7 КУпАП, провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Статтями 251, 280 КУпАП, визначено фактичні дані, обставини, на основі яких, у визначеному законом порядку, орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення.
Відповідно до вимог ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції. Протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство з питань запобігання корупції на своєму офіційному веб-сайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом. Відповідно до вимог п. 6 розділу 6 «Заключні положення» Закону України «Про політичні партії в Україні» звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичних партій, передбачені статтею 17 цього Закону, не подані політичними партіями за попередні звітні періоди у зв`язку із здійсненням заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, а також у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, подаються до Національного агентства з питань запобігання корупції: протягом 120 днів з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій" - якщо політична партія не має права на державне фінансування своєї статутної діяльності.
Диспозиція 212-21 КУпАП передбачає відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог. Судом досліджено: протоколи про адміністративні правопорушення від 15.01.2025 року № 50-33/632, № 50-33/631; копіями витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; роздруківки з вебсайту НАЗК щодо оприлюднення списку політичних партій, які не подали свої звіти; копії статуту політичної партії «Праведність»; листи про надання пояснень та складання протоколів від 18.10.2024 року № 50-20/78341-24, № 50-20/78341-24, від 29.10.2024 року № 50-20/81510-24, №50-20/81510-24, від 03.01.2025 року №50-20/692-25, № 50-20/692-25; лист щодо ознайомлення з протоколами про адміністративні правопорушення від 20.01.2025 року № 50-20/4969 та інші матеріали.
Доводи ОСОБА_1 про те, що його повноваження як голови політичної партії припинилися 24.10.2023 року, та відповідно він не повинен відповідати за не подачу звітів партії, є не обґрунтованими та не доведеними у судовому засіданні.
Як убачається із витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на час вчинення адміністративних правопорушень керівником політичної партії «Праведність» (ідентифікаційний код юридичної особи 36972165) є ОСОБА_1 , такі відомості не змінені та не скасовані, а тому саме він несе відповідальність за виявлені порушення.
При цьому ОСОБА_1 , вважаючи, що він не є керівником партії через сплив строку його повноважень, не прийняв жодних заходів, щоб бути виключеним з вищевказаного реєстру як керівник.
Дослідивши докази, надавши їм оцінку, суд дійшов висновку про доведеність винуватості ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП. Так, обставини не подання звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ та ІІІ квартали 2024 року, об`єктивно підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами. Відтак, з урахуванням характеру вчинених правопорушень, особи порушника, ступеню його вини, суд вважає за необхідне призначити адміністративне стягнення в межах санкції, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, у виді штрафу.
Положеннями ст. 40-1 КУпАП передбачено, що у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується судовий збір особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом. Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору встановлюється у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. В матеріалах справи про адміністративне правопорушення відсутні дані, які б підтверджували звільнення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від сплати судового збору, а відтак з неї слід стягнути судовий збір за ухвалення постанови про накладення адміністративного стягнення. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 33, 40-1, 173-2, 251, 283-285 КУпАП, суд
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП.
Накласти на ОСОБА_1 адміністративні стягнення:
за ст. 212-21 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що на день розгляду справи становить 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень;
за ст. 212-21 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що на день розгляду справи становить 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень.
Згідно ст. 36 КУпАП остаточно призначити ОСОБА_1 стягнення у вигляді штрафу в розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що на день розгляду справи становить 5 100 (п`ять тисяч сто) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. на користь держави. Роз`яснити особі, яка притягується до адміністративної відповідальності, що штраф має бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати правопорушником штрафу у вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень. Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня її винесення до Київського апеляційного суду через Дніпровський районний суд м. Києва. Строк пред`явлення до виконання три місяці.
Суддя І.М. Омельян
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125436179 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Дніпровський районний суд міста Києва
Омельян І. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні