Справа № 758/10368/24
Категорія
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 лютого 2025 року місто Київ
Суддя Подільського районного суду м. Києва Ларіонова Н.М., при секретарі Мартишиній Я.В., за участю: представників митниці - Холодкової О.С. та Гереги К.М., захисників особи, що притягується до адміністративної відповідальності, - Камінської І.В. та Дегтярьової О.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали, які надійшли від Енергетичної митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, працюючої директором ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД», мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
- за ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
24.02.2023 року до Відділу митного оформлення «Чернігів» митного поста «Центральний» Енергетичної митниці митнимброкеромФОП « ОСОБА_3 » ОСОБА_2 було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ЕА № 23UA903030000701U2 (далі - ЕМД) за якою задекларовано до оформлення в митному режимі «імпорт» товар «Газ вуглеводневий скраплений паливний, пропан-бутан» за кодом 2711129700 згідно з УКТЗЕД загальною вагою - нетто 18 220 кг, обсягом 34 449 л та фактурною вартістю 10 840,90 Євро.
Декларування вказаного товару здійснював ФОП ОСОБА_3 на підставі договору про митно-брокерське обслуговування від 01.07.2021 № № 01/07-АТ, укладеного з ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» в особі директора - ОСОБА_2 .
Зазначений вантаж надійшов на адресу ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 40599704, 61012, м. Харків, вул. Червоні Ряди буд. 14, кімн. 209) автомобільним транспортом д.р.н. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на підставі зовнішньоекономічного контракту від 07.07.2022 № 01/07 укладеного між компанією GMG Group LLC (16192, Coastal Highway, Lewes, Delaware 19958, County of Sussex, Сполучені Штати Америки) та ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» на умовах поставки згідно з ІНКОТЕРМС - DAP- Dorohusk/Yagodzin.
Відправником зазначеного товару була польська компанія BARTER S.A. (15-281, ul. Legionowa 28, Bialystok Polska).
Перевізником зазначеного вантажу було підприємство ТОВ «АСТРА» (код ЄДРПОУ 21394227, Україна, 15200, Чернігівська обл., Корюківський р-н, м. Сновськ, вул. Незалежності (Леніна), буд. 3) згідно з договором про перевезення вантажів від 30.09.2022 р. № 121, укладеного вказаним підприємством з ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» в особі директора - ОСОБА_2 .
Для здійснення митного оформлення товару директором ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_2 разом з ЕМД були подані, крім інших, наступні документи: зовнішньоекономічний контракт від 07.07.2022 р. № 01/07, додаткова угода від 20.02.2023 р. №22, до зовнішньоекономічного договору (контракту) від 07.07.2022 р. № 01/07; інвойс від 24.02.2023 р. № 592/EX/G/2023 (виставлений компанією BARTER S.A. покупцю - GMG Group LLC ), фінальний інвойс від 24.02.2023 р. № 136 (виставлений компанією GMG Group LLC покупцю - ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД»); CMR від 24.02.2023 р. № 592/EX/G/2023.
Згідно з додатковою угодою від 20.01.2023 р. № 22 до зовнішньоекономічного договору від 07.07.2022 р. № 01/07 поставка товару здійснена на умовах DAP UA Дорогуск - Ягодин згідно з ІНКОТЕРМС.
Відповідно до умов поставки DAP ІНКОТЕРМС на продавця покладаються обов`язки нести всі витрати та ризики, пов`язані з транспортуванням товару в місце призначення.
Відповідно до відомостей ЕМД та ДМВ декларантом ОСОБА_3 визначено митну вартість в розмірі 420 877,34 грн. (за курсом НБУ станом на дату подання ЕМД) із нарахуванням в графах 47 та В необхідних до сплати митних платежів в розмірі 103 875,29 грн. (в т. ч.: акцизний податок за ставкою 52 EUR/1 тис. л. в розмірі 69 545,68 грн. та податок на додану вартість за ставкою 7% в розмірі 34 329,61 грн.). Витрати на транспортування товару за кордоном під час митного оформлення не заявлялись.
За результатами аналізу господарської діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних систем Державної податкової служби України (далі ІКС ДПС України), посадовими особами Енергетичної митниці було виявлено ризик не включення всіх складових до митної вартості товару, а саме витрат на транспортування товару по іноземній території до місця ввезення на митну територію України, що були понесені покупцем товару ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД».
30.04.2024 р. на підставі ст.ст. 334, 336 Митного кодексу України (далі - МКУ) митним постом «Західний» Енергетичної митниці направлено запит (вих. № 7.6-28-01/28-01-13/21) на адресу перевізника ТОВ «АСТРА» з метою перевірки обставин міжнародного перевезення, зазначеної вище партії товарів, вартості витрат на транспортування та отримання завірених копій документів.
30.05.2024 р. митним постом «Західний» Енергетичної митниці була отримана відповідь від підприємства-перевізника ТОВ «АСТРА» від 14.05.2024 р. № 248 (№364/7.6-28-01 від 12.06.2024 р.) та копії документів.
В наданих підприємством-перевізником копіях документів, серед інших, митним органом було отримано: СМR 24/02/2023 № 592/ЕХ/G/2023 та до неї - рахунок фактуру від 25.02.2023 р. № АС-0000379, акт здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 25.02.2023 № АС-0000013, які складені на підставі договору від 07.06.2022 № 04061-Т між ТОВ «АСТРА» (виконавець) та ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» (Замовник), згідно яких покупець товарів сплатило суму в розмірі 40 000,00 грн. за перевезення вантажу маршрутом м. Сокулка (Польща) - Україна м. Ягодин-Дорогуск автомобілем реєстраційний номер НОМЕР_2 / НОМЕР_3 .
Зазначені вище документи, які були надані на запит Енергетичної митниці, містять інформацію про узгоджений обсяг виконаних робіт компанією-перевізником ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» з міжнародного автоперевезення автомобілем реєстраційний № НОМЕР_2 /НОМЕР_3 партії товару за Польща м. Сокулка - Україна м. Ягодин в сумі 40 000,00 грн., що не відповідає наданим до митного оформлення відомостям щодо сплати транспортних послуг продавцем товару та поставки товару на умовах DAP Ягодин (UA).
На запрошення митного поста «Західний» Енергетичної митниці від 17.06.2024 р. № 28-02/28-02-01//50, директор ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_2 не з`явилася, пояснення про причин неподання під час митного оформлення документів, що підтверджують факт оплати транспортних послуг не надала.
Згідно Правил заповнення графи 20 декларації митної вартості, затверджених Наказом Міністерства фінансів України № 599 від 24.05.2012 «Про затвердження Форми декларації митної вартості та Правил її заповнення» для підтвердження витрат на транспортування декларантом відповідно до частини другої статті 53 МКУ подаються транспортні (перевізні) документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів. До зазначених документів відносяться: рахунок-фактура (акт виконаних робіт) від виконавця договору, банківські та платіжні документи, що підтверджують факт оплати транспортно-експедиційних послуг, відповідно до виставленого рахунку-фактури, калькуляція транспортних витрат (якщо перевезення товарів здійснюється з використанням власного транспортного засобу).
Відповідно до ч. 1 ст. 257 МКУ, декларування здійснюється шляхом декларування за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Згідно п. 8 ст. 264 МКУ, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації. Відповідно до ст. 266 МКУ, декларант та уповноважена ним особа зобов`язані: 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим МКУ; 2) на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених МКУ та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X МКУ; 5) у випадках, визначених МКУ та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Відповідно до договору про митно-брокерське обслуговування від 01.07.2021 № № 01/07-АТ, укладеного між ФОП ОСОБА_3 (Виконавець) та ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_2 (Замовник): п. 2.3. - а) обов`язки Замовника надавати всі необхідні документи та необхідну інформацію для митного оформлення товару відповідно до чинного законодавства України; п. 3.1. - Замовник надає Виконавцю всі необхідні для митного оформлення документи (облікова картка суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності, контракт, накладні, інвойси, СМR, карнет TIR, ліцензія, сертифікати, дозволи тощо); п. 6.3.1. - Замовник за даним Договором несе відповідальність у порядку і розмірах, передбачених чинним законодавством України, за достовірність інформації.
Пунктом 8 ч. 1 ст. 4 МКУ визначено що декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
Відповідно до частини 2 ст. 459 МКУ суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Пунктом 43 частини 1 статті 4 МКУ визначено, що посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених МКУ, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і вирішує питання діяльності підприємства.
Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, керівником ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» є громадянка України ОСОБА_2 .
Таким чином, директор ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_2 заявила в митній декларації з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості, а саме транспортні витрати до кордону, що призвело до зменшення розміру митних платежів у розмірі 2 800,00 грн (ПДВ), чим вчинила порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.
Від ОСОБА_2 надійшли заперечення на протокол, в яких просила провадження закрити за відсутності події і складу адміністративного правопорушення, посилаючись на наступне. В протоколі зазначено, що в діях директора наявні ознаки порушення митних правил передбачених ст. 485 Митного кодексу України в ході декларування за митною декларацією № 23UA903030000701U2 від 24.02.2023. З висновками, викладеними в протоколі про порушення митних правил категорично не погоджується, вважає їх перекрученими, хибними і такими що не відповідають фактам об`єктивної дійсності. Повідомила, що не здійснювала жодних дій з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, надання неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплати митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.07 липня 2022 року ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» та GMG Group LLC укладено Контракт купівлі-продажу скрапленого газу №01/07 від 07 липня 2022 року, предметом якого є купівля-продаж скрапленого газу відповідно до виставленої проформи-фактури із дотриманням вимог Контракту. Відповідно до п.1.2 Контракту, базис поставки Товарів встановлюється сторонами для кожної окремої поставки в додаткових угодах, проформах-фактурах, які є невід`ємною частиною Контракту. В рамках вищезгаданого контракту між GMG Group LLC (США) та TOB «АРНІКО ТРЕЙД» (Україна) укладено додаткову угоду № 22 від 20.02.2023 на постачання газу вуглеводневого скрапленого пропану бутану у кількості 100 тон (+/-20% в опціоні Продавця) на альтернативному базисі поставки DAP - UA Дорогуськ-Ягодин/ Хребенне-Рава Руська, Медика-Шегині (польсько-український кордон). Ціна за 1 метричну тону товару складає 595 Євро. Загальна вартість Товару за Додатковою угодою 59 500,00 Євро. 24.02.2023 товар у кількості 18 220 тон було завантажено у транспортний засіб НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , та вантажовідправником BARTER S.A. (ul. Legionowa 28, 15-281 Bialystok, Polska) складено для GMG Group LLC пакет документів на експортне вивезення товару: газу вуглеводневого скрапленого, суміші пропану бутану UN 1965, зокрема, міжнародну товарно-транспортну накладну на міжнародне перевезення вантажу CMR, експортну фактуру, експортну декларацію, документ E-AD, вагову квитанцію тощо. GMG Group LLC складено фінальний інвойс № 136 від 24.02.2023 на газ вуглеводневий скраплений пропан-бутан. Відповідно до інвойсів визначені такі умови поставки, зокрема, DAP місце призначення за адресою: UA Дорогуськ-Ягодин. Прикордонний перехід: Дорогуськ-Ягодин (польсько-український кордон). Право власності на товар переходить в день прибуття транспортного засобу в місце призначення. Відповідно до базису поставки Інкотермс-2010 категорії D (в нашому випадку DAP UA Дорогуськ-Ягодин), виконання імпортних митних формальностей відноситься до зони відповідальності покупця. Тож, особою, відповідальною за митне оформлення та фінансове врегулювання, виступало ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД». Відповідно до вимог Митного кодексу України ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» до перетину товаром кордону 09.12.2022 було перераховано згідно із платіжним дорученням на електронний рахунок Енергетичної митниці Державної митної служби України попередню оплату за митне оформлення товарів, що сплачується до моменту фактичного ввезення (імпорту) товару, що підтверджується відповідною випискою з банківського рахунку підприємства.
Для здійснення правового обґрунтування правомірності складання протоколу про порушення митних правил митний орган посилається на Правила заповнення графи 20 декларації митної вартості, затверджених Наказом Міністерства фінансів України № 599 від 24.05.2012 «Про затвердження Форми декларації митної вартості та Правил її заповнення». Однак, згідно з п. 1 ч. 5 ст. 52 Митного кодексу України декларація митної вартості подається тільки у разі якщо до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються витрати, зазначені у частині десятій статті 58 цього Кодексу, і якщо вони не включалися до ціни. В графі 20 зазначаються витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України, якщо ці витрати відповідно до умов поставки (графа 3 ДМВ) не були включені до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті (графа 14(а) ДМВ). Відповідно до частини 3 статті 54 Митного кодексу України за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган визнав заявлену декларантом митну вартість та випустив у вільний обіг товар, що декларувався за вантажною митною декларацією типу ЕА № 23UA903030000701U2 від 24.02.2023, рішення про коригування митної вартості товарів не приймалось. Зауважила, що виконання обов`язку Продавця GMG Group LLC Покупцем щодо оплати транспортних послуг із подальшою їх компенсацією з боку Продавця жодним негативним чином, не вплинуло на заявлену митну вартість і суму сплачених митних платежів за митною декларацією типу ЕА № 23UA903030000701U2 від 24.02.2023. Компенсація транспортних послуг здійснена відповідно до акта-рахунка FR/24/02/2023 від 25.03.2024у розмірі 500 Євро, фактично за перевезення товару за міжнародною автомобільною накладною FR/24/02/2023 від 25.03.2024 за маршрутом Сокулка (Польща) - Ягодин (Україна) загальна довжина якого складає 250 км. Вважає, що митна вартість товару визначена правильно, відповідно до першого цінового методу, на підставі документів наданих Постачальником, митні платежі сплачені в повному обсязі. Сума транспортних послуг компенсована нерезидентом GMG Group LLC, відповідно до акта-рахунка про компенсації транспортних послуг від 24.02.2023, 25.02.2023 в повному обсязі. За результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів митний орган в особі інспектора відділу митного оформлення «Львів» Митного посту «Західний» Енергетичної митниці визнав заявлену декларантом митну вартість та випустив у вільний обіг товар, що декларувалися за вантажною митною декларацією № 23UA903030000701U2 від 24.02.2023.
Окрім того, на адресу суду надійшли додаткові пояснення від ОСОБА_2 в яких, просила прийняти зауваження до порядку складання протоколу про порушення митних правил, в порядку його надсилання, порядку і способу збирання доказів посадовими особами митного органу у даній справі.
Постановою від 17.01.2025 р. відмовлено в задоволенні клопотання захисника Камінської І.В. про об`єднання справ стосовно ОСОБА_2 в одне провадження.
Представник Енергетичної митниці в судовому засіданні просила визнати ОСОБА_2 винною у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 МК України, та накласти адміністративне стягнення, надали пояснення, аналогічні викладеним в протоколі про адміністративне правопорушення обставинам.
В судовому засіданні захисники просили закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення за відсутності складу та події адміністративного правопорушення, надали пояснення, аналогічні викладеним у запереченнях та поясненнях.
Вислухавши учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, суд дійшов таких висновків.
На підтвердження вини ОСОБА_2 до протоколу про порушення митних правил № 0247/90300/24 додано копії таких документів: листа (вих. № 7.6-28-02/28-02-04/13/37 від 24.06.2024) керівнику ЛОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_2 про направлення протоколів про ПМП №0117/90300/24, з фіскальним чеком відправлення № 78, службової записки про обставини складання протоколу про ПМП № 0247/90300/24 від 24.06.2024, ЕМД № 23UA9030300000701U2, міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 24.02.2024 № 592 /EX/G/2023, рахунку експортного від 25.10.2022 № 1611/EX/G/2022, фінального інвойсу від 24.02.2023 № 136, контракту від 07.07.2022 № 01/07, додаткової угоди № 17 від 07.07.2022,додаткової угоди № 22 від 07.07.2022, договору на митно-брокерське обслуговування від 01.07.2021 № 01/07 - АТ, форми декларації митної вартості, листа ТОВ «АСТРА» від 21.03.2024 р. вих. 7.6.-28-01/28-01-01/13/9, листа ТОВ «АСТРА» вих. 172 від 08.04.2024 р., договору про надання транспортних послуг № 04061-Т від 07.06.2022 р., до акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 25.02.2023 № АС-0000013, рахунку-фактури від 25.02.2023 № АС-0000379, запрошення від 17.06.2024 № 28-01/28-01-01/13/3064 керівнику ЛОВ «АРНІКО ЛРЕЙД» ОСОБА_2 , письмових пояснень ТОВ «Арніко трейд» вих. № 20062024-1 від 20.06.2024р., запрошення від 17.06.2024 № 28-01/28-01-01/13/30645ФОН ОСОБА_3 , листа вих. 19/06/24 від 19.06.2024ФОН ОСОБА_3 , довідки розрахунку митнтх платежів за митною декларацією ІМ40ЕА 23UA9030300000701U2 від 25.02.2023, листа нач. Управління ОСОБА_4 вих. № 20/20-02/3175 від 09.07.2024 р., службової записки управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, адресованої начальнику управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Енергетичної митниці від 15.07.2024 № 15/15-03/3275, вимогою та повісткою адресованого директору ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_2 , рекомендованим повідомленням на адресу ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД»,актом прийому передачі матеріалів справи про порушення митних правил № 0247/90300/24 від 25.06.2024 р.
З огляду на докази, додані до протоколу про порушення митних правил, суддя не приймає до уваги надані стороною захисту документи, оскільки ними спростовуються доводи сторони захисту.
Відповідно до вимог ст. 524 МК України справа про порушення митних правил розглядається за місцезнаходженням митного органу, посадові особи якого здійснювали провадження у цій справі. У даному випадку - за місцем знаходження Енергетичної митниці.
Згідно з ч. 1 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Правопорушення виявлене 24.02 2024 року, матеріали надійшли до суду 23.08.2024 року, тобто, до закінчення шестимісячного строку, встановленого ч. 1 ст. 467 МК України.
Згідно зі ст. ст. 10, 11 КУпАП правопорушення визнається вчиненим: 1) умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків, 2) з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.
Відповідно до п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.
Підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про правопорушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Дослідивши та вивчивши документи, які долучені до протоколу про адміністративне правопорушення, слід дійти висновку, що директором ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_2 було здійснено заявлення в митній декларації з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості, а саме транспортні витрати до кордону, що призвело до зменшення розміру митних платежів.
Провадження у справах про порушення митних правил згідно зі ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя бере до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Як убачається із адміністративного матеріалу, сума фактично сплачених за митною декларацією митних платежів становить 103 875,29 грн. Сума митних платежів, у разі включення до митної вартості згаданих вище витрат на транспортування, має становити 106 675,29 грн., а тому загальна сума, на яку було зменшено розмір митних платежів, становить 2 800,00 грн.
Так Верховний Суд у своїй постанові від 22 травня 2018 року у справі № 359/1615/16-а, вказав, що диспозиція статті 485 Митного кодексу України передбачає декілька варіантів об`єктивної сторони передбаченого нею правопорушення, зокрема: - заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару; - неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості; - надання з цією ж метою органу доходів і зборів документів, що містять такі відомості; - несплата митних платежів у строк, встановлений законом; - інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів; - використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Аналіз диспозиції цієї статті свідчить про те, що наведені варіанти дій, які являють собою об`єктивну сторону даного правопорушення, можуть бути вчинені як умисно (в тому числі з непрямим умислом), так і у зв`язку з необережністю (недбалістю). Протилежний висновок судів про те, що суб`єктивна сторона даного правопорушення можлива лише у формі умислу, є безпідставним, оскільки особа, відповідальна за передбачені цією статтею дії, може прямо і не бажати настання відповідної мети, однак повинна усвідомлювати можливість настання наслідків своїх дій у вигляді неналежної сплати митних платежів.
З огляду на викладене, враховуючи обставини справи, вважаю за необхідне застосувати до особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 2 800,00 гривень.
Оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному дослідженні обставини справи в їх сукупності, приходжу до переконання, що у діях ОСОБА_2 наявний склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 МК України, а тому остання підлягає притягненню до відповідальності за порушення митних правил.
Клопотання ОСОБА_2 щодо стягнення судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи не підлягають задоволенню у зв`язку з наступним.
Відповідно до ч. 4 ст. 2 КУпАП, питання щодо адміністративної відповідальності за порушення митних правил регулюється Митним кодексом України. Згідно з ч. 1 ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення. Враховуючи викладене, справи про порушення митних правил розглядаються не за нормами КАС України, а у порядку МК України та КУпАП, якими непередбачено стягнення судових витрат, окрім як стягнення судового збору у порядку ст. 40-1 КУпАП.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.
Згідно п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладання адміністративного стягнення стягується судовий збір у розмірі 0,2 прожиткового мінімуму на одну працездатну особу, що на час винесення судом рішення становить 605,60 грн., в зв`язку з чим, відповідно до вимог ст. 4 Закону України «Про судовий збір» з правопорушника підлягає стягненню в дохід держави судовий збір у вказаному розмірі.
Керуючись ст. ст. 465, 485, 527, 529 МК України, -
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_2 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 МК України, та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 2 800,00 грн, (дві тисячі вісімсот гривень 00 коп.), що становить 100 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Стягнути з ОСОБА_2 в дохід держави судовий збір у розмірі 605,60 грн. (шістсот п`ять грн. 60 коп.).
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Штраф має бути сплачений добровільно не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу після набрання нею законної сили, а в разі оскарження постанови, не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати штрафу у добровільному порядку у встановлений строк, копія постанови буде направлена до відділу державної виконавчої служби для примусового виконання.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня набрання постановою законної сили.
Згідно з ст. 308 КУпАП у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з порушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та витрати на облік правопорушення.
Суддя Н. М. Ларіонова
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125436499 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Ларіонова Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні