Постанова
від 14.02.2025 по справі 761/4543/25
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/4543/25

Провадження № 3/761/1643/2025

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2025 року суддя Шевченківського районного суду міста Києва Кваша А.В., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від Національного агенства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , який обіймає посаду керівника, секретаря Політичної Ради політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Черкащини»

за адміністративне правопрушення, передбачене 212-21 КУпАП,

ВСТАНОВИЛА

До провадження Шевченківського районного суду міста Києва надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення, складені відносно ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП.

Відповідно до обставин, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення від 15 січня 2025 року № 50-33/635, відповідно до статті 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року, поданого політичною партією «Всеукраїнське об`єднання «Черкащани» (ідентифікаційний код 00041789) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

За результатами перевірки Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 19 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, зокрема зміна найменування юридичної особи (повного та/або скороченого): 14.07.2015 політична партія «Християнсько-демократична партія України» (ідентифікаційний код 00041789) змінила назву на «Всеукраїнське об`єднання «Черкащани»».

У Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року відображено інформацію про 2 місцеві організації, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи та в своїй назві містять найменування Партії.

Водночас згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру, Партія є засновником таких 6 місцевих організацій, які в установленому порядку набулистатусу юридичної особи та діяльність яких не припинено:

1. Запорізької обласної організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 20527293;

2. Київської міської організації Християнсько-демократичної, партії України, ідентифікаційний код 23537783;

3. Броварської міської організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 37284378;

4. Волинської обласної організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 25091216;

5. Вінницької обласної організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 33911948;

6. Івано-Франківської обласної організації Християнсько-демократичної партії України, ідентифікаційний код 25714686.

При перевірці Звітів за попередні періоди Партія листом від 21.10.2021 № 2110/01 (вх. № 80302/0/07-21 від 25.10.2021) повідомила Національне агентство, що «На Х?-му З`їзді Християнсько -демократичної партії України від 10.04.2015 Партія була перейменована на Всеукраїнське об`єднання «Черкащани». У липні- серпні 2015 проведені конференції Київської; Черкаської; Чернігівської; Дніпропетровської; Сумської; Запорізької; Харківської; Львівської; Одеської; Полтавської; Сумської; Кіровоградської; Рівненської; Вінницької; Волинської обласних організацій партії та Київської міської організації партії; на яких були внесені зміни у назви відповідних організацій (ВО «Черкащани»), обрано нове керівництво.

22.07.2015 Політична рада ВО «Черкащани» прийняла Рішення № 94 «Про припинення юридичних осіб обласних організацій Християнсько-демократичної партії України та створення ліквідаційної комісії». Водночас відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру Національним агентством ідентифіковано 10 місцевих організацій Християнсько-демократичної партії України (ХДПУ) та встановлено, що:

1. Житомирська обласна організація, ідентифікаційний код 20407353 не перебуває в стані припинення;

2. Закарпатська обласна організація, ідентифікаційний код 20444147 не перебуває в стані припинення;

3. Київська обласна організація, ідентифікаційний код 24885185 не перебуває в стані припинення;

4. Кіровоградська обласна організація, ідентифікаційний код 22226420 не перебуває в стані припинення;

5. Тернопільська крайова організація, ідентифікаційний код 21157846 не перебуває в стані припинення;

6. Хмельницька обласна організація, ідентифікаційний код 22783787 не перебуває в стані припинення.

7. Львівська обласна організація, ідентифікаційний код 20785931 в стані припинення;

8. Миколаївська обласна організація, ідентифікаційний код 33896255 в стані припинення;

9. Полтавська обласна організація, ідентифікаційний код 23553859 в стані припинення;

10. Чернігівська обласна організація, ідентифікаційний код 24841218 в стані припинення.

Також перевіркою виявлено, що засновником Коростишівської міської організації ХДПУ, ідентифікаційний код - 33877347, та Коростишівської районної організації ХДПУ, ідентифікаційний код - 33877331, є Житомирська обласна організація ХДПУ, ідентифікаційний код - 20407353. Крім того, засновником Воловецької районної організації ХДПУ, ідентифікаційний код - 36358176, є Закарпатська обласна організація ХДПУ, ідентифікаційний код - 20444147. Слід зазначати, що дані місцеві організації не перебувають в процесі припинення та не ліквідовані.

Відомості про зазначені місцеві організації Партії, не відображені у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року та інформацію про майно, доходи, витрати та зобов`язання фінансового характеру цих місцевих організацій не додано до нього.

Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.

Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звіту надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Отже, невідображення у пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року відомостей про 19 місцевих організацій, а також подання Партією Звіту за ІІ квартал 2024 року без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 19 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, є порушенням частин дев`ятої, одинадцятої та тринадцятої статті 17 Закону.

Відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів.

Виявлене порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року від 05.09.2024 № 136), затвердженого наказом Національного агентства від 06.09.2024 № 275/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.

Звіт Партії за ІІ квартал 2024 року подано до Національного агентства через Реєстр 28.07.2024 о 08:37 годині та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису керівником Партії ОСОБА_1 . Отже, останній підтвердив достовірність інформації, що викладена у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року.

Такі дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст. 212-21 КУпАП.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився будучи належним чином повідомлений.

Захисник ОСОБА_1 адвокат Берьозкіна Ю.В. заперечувала проти обставин викладених в протоколі про адміністративне правопорушення, зазначила, що ОСОБА_1 , як керівник політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Черкащини», не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, останній не несе відповідальність за відсутність або не подання звітів уповноваженими особами місцевих організацій політичної партії, що стало наслідком не відображення таких звітів в додатках до Звітів Партії, просила закрити провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адмніністративної відповідальності за ст.212-21 КУпАП за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення, на підставі ч.1 ст. 247 КУпАП.

Суддя, заслухавши пояснення адвоката Берьозкіної Ю.В., дослідивши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю, вважає, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.

Статтею 245 КУпАП передбачено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

При цьому, оцінка доказів у відповідності до положень ст. 252 КУпАП здійснюється відповідним органом (посадовою особою) за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Доводи захисника - адвоката Берьозкіної А.І., про те, що ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративного правопорушення, не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, з огляду на наступне.

ОСОБА_1 обіймає посаду керівника, секретаря Політичної Ради політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Черкащини», що у судовому засіданні адвокатом Берьозкіною Ю.В. спростовано не було.

Згідно з п.п. 1, 2 розділу ІІ та п.п. 1, 8, 9 розділу ІІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21, 2021 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису (далі КЕП) керівника (уповноваженої особи) політичної партії. Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.

Відповідно до статуту політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Черкащини», секретар Політичної ради партії: здійснює поточне керівництво діяльністю партії, без доручення представляє її у відносинах з іншими партіями, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування, установами, організаціями, підприємствами, незалежно від форми власності та підпорядкування як в Україні так і за кордоном, а також з фізичними особами (підпункт 1 пункту 12.2); має право підпису документів від імені партії, зокрема фінансових, бухгалтерських документів, правочинів, договорів, угод, звітів, інших актів, рішення З`їзду партії, Політичної ради партії та інших документів партії (підпункт 3 пункту 12.2).

У відповідності до розділу 2, п. 1 Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі - уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) керівника (уповноваженої особи) політичної партії.

Відповідно до п. 1.8 роз`яснення НАЗК щодо застосування та дотримання окремих положень Закону України «Про політичні партії в Україні» стосовно фінансування та подання звітності політичних партій - звіт подається до Національного агентства за підписом керівника політичної партії (уповноваженої особи політичної партії).

Отже, саме керівник політичної партії забезпечує виконання вимог щодо дотримання порядку та строків подання квартальних звітів партії та своїм підписом підтверджує достовірність та повноту інформації, яка повинна бути відображена у цих звітах, відтак адміністративна відповідальність за ст. 212-21 КУпАП покладається на керівника партії як посадову особу.

Відповідно до ч.1 ст. 27 КУпАП штраф є грошовим стягненням, що накладається на громадян, посадових та юридичних осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог, яка тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст. 33 Кодексу України про адміністративні правопорушення, при накладені стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, відповідно до ст. 35 Кодексу України про адміністративні правопорушення, судом не встановлено. Враховуючи особу винної, яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, суддя дійшов висновку, що ОСОБА_1 необхідно визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу, передбаченого санкцією статті в розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Призначення саме такого адміністративного стягнення на переконання суду є необхідним і достатнім для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.

В порядку, визначеному ст. 40-1 КУпАП та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» суддя вважає за необхідне стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.

Враховуючи викладене та керуючись ст. 4 Закону України «Про судовий збір», ст.ст. 40-1, 212-21, 266, 283-285, 294 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИЛА

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 /п`ять тисяч сто/ грн. 00 коп., на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у сумі 605 /шістсот п`ять/ грн. 60 коп. на користь держави.

Роз`яснити, що штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати правопорушником штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.

Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.

Постанова може бути оскаржена до Київсько го апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Шевченківський районний суд м. Києва.

Суддя Антоніна КВАША

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.02.2025
Оприлюднено27.02.2025
Номер документу125437516
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —761/4543/25

Постанова від 14.02.2025

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Кваша А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні