Справа №461/1294/25
Провадження №3/461/578/25
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 лютого 2025 року суддя Галицького районного суду м. Львова Зубачик Н.Б., при секретарі судових засідань Панасюк А.В., за участі представника Львівської митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , громадянки України, уродженки Хмельницької області, керівник БО «БФ «Банк Добра», код ЄДРПОУ 41683351, адреса: 10002, м. Житомир, пров.2-й Льва Толстого, буд.10-А
за ч.1 ст.483 Митного кодексу України -
в с т а н о в и в :
11.11.2024 в зону митного контролю митного поста «Грушів» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» прибув транспортний засіб «VOLKSWAGEN CRAFTER», реєстраційний номер НОМЕР_2 , з причепом «NIEWIADOW», реєстраційний номер НОМЕР_3 , під керуванням громадянина України ОСОБА_2 , з товаром «Легковий автомобіль марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску».
Як підставу для ввезення вказаного транспортного засобу на митну територію України ОСОБА_2 до митного контролю подав наступні товаросупровідні документи:
митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 09.11.2024;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 ;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_7 ;
свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_8 .
Відповідно до поданої митної декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «Банк Добра» (10002, м. Житомир, пров.2-й Льва Толстого, 10-А, код ЄДРПОУ 41683351) переміщується товар гуманітарної допомоги: «Легковий автомобіль марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску». Відправником (донором) якого заявлена фізична особа ОСОБА_3 (Німеччина).
Декларування товару здійснено керівником Благодійної організації «Благодійний фонд «Банк Добра» (10002, м. Житомир, пров. 2-й Льва Толстого, 10-А, код ЄДРПОУ 41683351) ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 09.11.2024 на поданій митній декларації.
Під час здійснення митного контролю, на вимогу посадової особи митного органу ОСОБА_2 надав митну декларацію Республіки Польщі (MRN) 24PL402010000АОХВ9, відповідно до якої автомобіль марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , експортовано з території Євросоюзу, а його одержувачем є фізична особа ОСОБА_4 , Leha Kachynskogo, 6, Zhytomyr UA (Володимир Черниш, вул. Леха Качинського, 6, Житомир Україна).
Львівською митницею, з метою перевірки законності переміщення вказаних товарів через митний кордон України, 13.11.2024 скеровано лист № 20-03/20-01/14/30824 до компанії «WEBEX 24 Sp. z o.o.», яка здійснювала митне оформлення вказаних товарів на території Євросоюзу. На лист митниці отримано відповідь (вх. митниці №80110/14/20-03 від 18.11.2024) та копії документів, у тому числі: рахунок-фактура від 09.11.2024 щодо купівлі-продажу вказаного автомобіля; митна декларація Республіки Польщі (MRN) 24PL402010000АОХВ9, якими підтверджено експорт товарів з території Євросоюзу; свідоцтва про реєстрацію вказаних транспортних засобів; а також копію паспорта громадянина України ОСОБА_5 , який придбав вказаний транспортний засіб.
Так, відповідно до митної декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL402010000АОХВ9 та отриманого рахунку-фактури від 09.11.2024, громадянином SPINDLER WOLGAN здійснено продаж автомобіля марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску, громадянину VOLODYMYR CHENYSH, НОМЕР_9 ( ОСОБА_6 , Україна). Вартість транспортного засобу становить 800,00 євро, що згідно з курсом Національного банку України на день ввезення відповідає сумі 35 589,12 гривень.
Також у відповіді компанії «WEBEX 24 Sp. z o.o.» зазначено, що на вказаний автомобіль не було надано жодних документів, які б підтверджували, що він вивозиться з території Євросоюзу, як гуманітарна допомога.
18.11.2024 Львівською митницею від керівника Благодійної організації «Благодійний фонд «Банк Добра» (код ЄДРПОУ 41683351) ОСОБА_1 отримано відповідь № 16/11 від 16.11.2024 (вх. митниці №80115/14/20-03 від 18.11.2024) про те, що ними очікується гуманітарна допомого у вигляді автомобіля марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску, від волонтера Пелиха Василя для передачі військовослужбовцю ВЧ НОМЕР_10 старшому сержанту ОСОБА_7 . Також до своєї відповіді ОСОБА_1 долучила лист-прохання військовослужбовця ОСОБА_7 датований 09.10.2024 із зазначенням ідентифікаційних ознак транспортного засобу марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 .
Однак у своєму поясненні від 11.11.2024 ОСОБА_2 вказав, що здійснює лише перевезення автомобіля марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску, проте як донор вказаного транспортного засобу не являється, що не відповідає даним заявленим у митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 09.11.2024.
Крім цього, враховуючи документи отримані від компанії «WEBEX 24 Sp. z o.o.», станом на 09.10.2024 (дату складання листа-прохання), автомобіль марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску перебував у власності громадянина Diebel Thomas і не міг бути предметом гуманітарної допомоги на дату складання листа-прохання.
Таким чином, у ході перевірки не здобуто жодних документів, які б свідчили про те, що вказаний автомобіль вивозиться з території Євросоюзу, як гуманітарна допомога.
Пунктом 3 Порядку пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану» (далі Порядок) визначено, що особа набуває статусу отримувача з моменту автоматичної реєстрації в Єдиному реєстрі, яка здійснюється шляхом присвоєння отримувачу номера отримувача гуманітарної допомоги в порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.
Відповідно до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги, Благодійної організації «Благодійний фонд «Банк Добра» (код ЄДРПОУ 41683351) присвоєно номер ЄР1362.
Відповідно до пункту 4 Порядку, перед початком декларування товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, отримувач вносить інформацію про такі товари до автоматизованої системи шляхом заповнення електронних форм в електронному кабінеті та/або завантаження в нього документів у порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.
За результатами внесення в автоматизовану систему інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, такому переліку товарів автоматично присвоюється унікальний код гуманітарної допомоги.
Внесення інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, до автоматизованої системи та присвоєння унікального коду гуманітарної допомоги засвідчує факт визнання товарів, які зазначені в абзаці четвертому пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану», гуманітарною допомогою.
Абзацом другим пункту 9 Порядку визначено, що з моменту прийняття митним органом декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.
Відповідно до частини 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Враховуючи викладене, на думку митного органу, керівник Благодійної організації «Благодійний фонд «Банк Добра» (код ЄДРПОУ 41683351) ОСОБА_1 з метою ввезення на митну територію України зовнішньоекономічних товарів: «транспортні засоби: автомобіль марка HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску, подала митному органу до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару його вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявила їх як вантажі гуманітарної допомоги).
Таким чином, на думку митного органу, керівник Благодійної організації «Благодійний фонд «Банк Добра» ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару, його вартості, а також характеру вантажу.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилася, однак через Електронний суд подала письмові пояснення, у яких зазначила, що про переміщення автомобіля марки HYNDAI, МОДЕЛЬ SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску, благодійна організація повідомляла митницю листом № 11/11 від 11.11.2024 та про ввезення його як гуманітарної допомоги. ОСОБА_1 повідомила, що авто було призначене для передачі військовослужбовцю ВЧ НОМЕР_10 ОСОБА_7 , за його проханням з метою забезпечення військовослужбовців транспортним засобом у війні з росією, для чого була сформована митна декларація та направлена до керівника Львівської митниці. Просила закрити адміністративне провадженнявідносно неї на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Представник Львівської митниці Лубоцький Б.І. вважав вину ОСОБА_1 доведеною повністю, оскільки в її діях наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 483 МК України, просив визнати її винною та визначити міру стягнення. Окрім того, ОСОБА_8 просив суд передати автомобіль марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску, на потреби військової частини НОМЕР_11 Збройних Сил України, про що долучив лист т.в.о. командира ВЧ НОМЕР_11 ОСОБА_9 №1661/3845 від 18.02.2025.
Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно ст. 489 МК та ст. 280 КУпАП посадова особа (суддя) при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною першою ст. 198 МК України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.
Диспозиція ч.1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані щодо найменування товарів, їх кількості та вартості.
Підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів, тощо.
Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме:
протоколом про порушення митних правил №1466/20900/24 від 19.11.2024;
контрольним талоном;
копією паспорта ОСОБА_10 ;
митною декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 11.11.2024 на транспортний засіб марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску;
митною декларацією Республіки Польщі (MRN) 24PL402010000АОХВ9;
договором купівлі продажу від 09.11.2024;
письмовими поясненнями ОСОБА_10 від 11.11.2024;
описом предметів від 19.11.2024;
листом компанії «WEBEX 24 Sp. z o.o.», яка здійснювала митне оформлення вказаних товарів на території Євросоюзу;
доповідною запискою.
Аргументи ОСОБА_1 про те, що в матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про вчинення нею порушення митних правил, не відповідають дійсності, оскільки спростовуються вищезазначеними доказами.
Таким чином, вищеописані надані суду та досліджені в процесі судового розгляду докази у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченогоч.1 ст.483 МК України, оскільки остання вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товару, а також характеру вантажу.
Санкція ч.1ст. 483 МК Українипередбачає накладення на винну особу адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Враховуючи особу порушника та ступінь її вини, відсутність обставин, що пом`якшують чи обтяжують його відповідальність, суд вважає за необхідне застосувавши до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил з конфіскацією даного товару.
При визначенні вартості товару, суд приймає до уваги договір купівлі продажу транспортного засобу марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску, відповідно до якого вартість автомобіля становить 800,00 євро, що згідно з курсом Національного банку України на день ввезення відповідає сумі 35 589,12 гривень.
Відтак, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил, що становить 17794,56 грн.
Окрім того, відповідно до листа ТВО командира військової частини НОМЕР_11 Збройних Сил України ОСОБА_9 №1661/3831 від 18.02.2025, останній просить забезпечити військовослужбовців даної військової частини транспортним засобом марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску.
Відтак, враховуючи повномасштабні військові дії Збройних Сил України по відсічі збройної агресії рф проти України, потреби військових частин у автомобілях, суд вважає за необхідне транспортний засіб марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску, конфіскувати та передати Військовій частині НОМЕР_11 .
Відповідно до п.12 розділу ІІ Порядку обчислення сум витрат у справах про порушення митних правил та їх відшкодування при розгляді справ про порушення митних правил орган, який розглядає справу, вирішує питання щодо відшкодування витрат та їх сум.
Враховуючи те, що судом прийнято рішення про застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді конфіскації транспортного засобу та такий вирішено передати для потреб Збройних Сил України, суд вважає за необхідне не стягувати з ОСОБА_1 витрати митного органу, пов`язанні із зберіганням вилученого автомобіля.
У відповідності дост.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Так, ст.40-1 КУпАП передбачено, що судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно п.5 ч.2ст.4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника стягується 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605,60 грн.
Керуючись ст. ст. 483,519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст. ст. 40-1, 283 КУпАП, суд
п о с т а н о в и в :
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що становить 17794 (сімнадцять тисяч сімсот дев`яносто чотири) грн. 56 коп.
Вилучений відповідно до протоколу №1466/20900/24 від 19.11.2024транспортний засіб, марки HYNDAI, модель SANTA FE, ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , 2003 року випуску - конфіскувати та передати Збройним Силам України, а саме Військовій частині НОМЕР_11 .
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Постанова у справі про адміністративне правопорушення пред`являється до виконання протягом трьох місяців з наступного дня після набрання нею законної сили.
У відповідності до ч.1 ст.307 КУпАП штраф правопорушником повинен бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
На підставі ст.308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч.1 ст.307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.
Суддя Зубачик Н.Б.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125438120 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Зубачик Н. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні