Справа №601/688/25
Провадження № 3/601/387/2025
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 лютого 2025 року Суддя Кременецького районного суду Тернопільської області Клим Т.П., розглянувши справу про адміністративне правопорушення за матеріалами, які надійшли від Управління Служби безпеки України в Тернопільській області відносно:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого секретарем Кременецької міської ради,
про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 212-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
встановив:
На розгляд судді Кременецького районного суду Тернопільської області від Управління Служби безпеки України в Тернопільській області надійшли матеріали про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212-5 КУпАП.
Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення №7 від 25.02.2025 вбачається, що внаслідок допущених порушень секретарем Кременецької міської ради ОСОБА_1 вимог Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою КМ України від 19.10.2016 №736 (далі - Інструкції) відбулось розголошення службової інформації у сфері оборони країни.
Так, в межах виконання посадової інструкції секретар міської ради ОСОБА_1 забезпечує організаційно-технічну підготовку сесій ради, контролює доопрацювання проектів рішень ради, своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організовує контроль за їх виконанням.
У грудні 2024 року ОСОБА_1 було подано на розгляд проект рішення «Про затвердження Програми підтримки військових частин Збройних сил України на 2025-2026 роки» (далі - Програма), а після прийняття даного рішення №6470 від 06.12.2024 ним було підписано вищевказану Програму (в якій зазначено відомості щодо виділення матеріальних (фінансових) засобів військовим формуванням в особливий період) Після чого Програма була передана ОСОБА_1 для опублікування на офіційному сайті Кременецької міської ради https://kremenetska-gromada.sov.ua.
Разом із тим, ОСОБА_2 знаючи вимоги законодавства У сфері обігу службової інформації та будучи ознайомленим з переліком службової інформації, з власної необережності, в порушення вимог пунктів 8, 9, 10, 43 Інструкції, як посадова особа яка підписала вищевказаний документ не вжив заходів щодо надання цьому матеріальному носію інформації грифу обмеження ДОСТУПУ «Для службового користування», у відповідності до вимог п.2.4 розділу 2 Оборонна та мобілізаційна робота «Переліку відомостей, що становлять службову інформацію та яким присвоюється гриф обмеження доступу «Для службового користування», затвердженого розпорядженням Кременецького міського голови від 08.02.2024 №35-ОД (лист Кременецької міської ради щодо оцінки інформації від 20.02.2025 №570/02-25) та вилучення Програми із загального доступу, у зв`язку з чим зі службовою інформацією у сфері оборони викладеної у ній ознайомились сторонні особи, в т.ч. громадянин ОСОБА_3 , які не мають доступу до відомостей оборонного характеру, обмеження доступу «Для службового користування».
Факт порушення ОСОБА_4 порядку ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних, носіїв інформації, що містять службову інформацію, у сфері мобілізаційної роботи та оборони, що призвело до її розголошення підтверджується, його протоколом опитування, актом огляду від 12.02.2025 №69/30-342, листом Кременецької міської ради щодо оцінки інформації від 20.02.2025 №570/02-25 та іншими матеріалами справи, що додаються до адміністративного протоколу.
З огляду на вищевикладене, ОСОБА_1 допустивши порушення порядку ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, у сфері оборони країни, що призвело до розголошення такої інформації, вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 212-5 КУпАП «Порушення порядку обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію» та згідно пункту 12 Інструкції та КУпАП повинен нести відповідальність відповідно до чинного законодавства.
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, однак в поданих матеріалах є заява про розгляд справи у його відсутності, свою вину визнав та зобов`язувався подібного у майбутньому не вчиняти.
Дослідивши зміст протоколу про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, суддя дійшов такого висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
У відповідності до вимог п.2.4 розділу 2 Оборонна та мобілізаційна робота «Переліку відомостей, що становлять службову інформацію та яким присвоюється гриф обмеження доступу «Для службового користування».
Вимоги до ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, зібрану під час провадження оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, діяльності у сфері оборони держави, та іншу службову інформацію, в органах державної влади, інших державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, Вимоги до ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших передбачені Типовою інструкцією про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України № 736 від 19.10.2016.
Відповідно до п. 8, 9, 10, 43 Інструкції документам, що містять службову інформацію, присвоюється гриф «Для службового користування». На документах, що містять службову інформацію з мобілізаційних питань, додатково проставляється відмітка «Літера «М». Питання щодо необхідності присвоєння документу грифа «Для службового користування» вирішується виконавцем або посадовою особою, яка підписує документ, відповідно до переліку відомостей та з дотриманням вимог частини другої статті 6 та статті 9 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Крім цього, п. 12 Інструкції передбачає, що відповідальність за організацію та забезпечення дотримання в установах порядку ведення обліку, зберігання та використання документів, що містять службову інформацію, покладається на їх керівників. Особи, винні у порушенні порядку ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, їх втраті або розголошенні службової інформації, що в них міститься, притягуються до дисциплінарної або іншої відповідальності, передбаченої законом.
Об`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212-5 КУпАП, полягає у порушенні порядку обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, зібрану у процесі оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності, у сфері оборони країни, що призвело до розголошення такої інформації.
Так, суддею встановлено та підтверджено наявними у справі доказами, що секретарем Кременецької міської ради ОСОБА_1 було допущено порушення вимог Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 року №736, внаслідок чого відбулось розголошення службової інформації мобілізаційного характеру у сфері оборони країни.
Вина ОСОБА_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212-5 КУпАП, підтверджується сукупністю доказів, а саме: даними, які містяться в протоколі про адміністративне правопорушення №7 від 25.02.2025, протоколом опитування ОСОБА_1 від 20.02.2025, протоколом опитування ОСОБА_5 від 11.02.2025, актом огляду офіційного сайту Кременецької міської ради від 12.02.2025, рішенням №6470 від 06.12.2024 Про затвердження Програми підтримки військових частин Збройних Сил України на 2025-2026 року, розпорядженням Кременецького міського голови №35-ОД від 08 лютого 2024 року Про затвердження Переліку відомостей, що становлять службову інформацію та яким присвоюється гриф обмеження доступу «Для службового користування», витягом з Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою КМУ від 19.10.2016 №736, посадовою інструкцією секретаря міської ради, наказом №2 від 26.11.2020 Про обрання на посаду секретаря Кременецької міської ради.
За таких обставин, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, суддя доходить висновку про те, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212-5КУпАП, а саме: порушення порядку обліку, зберігання і використання документів, що містять службову інформацію у сфері оборони країни, що призвело до розголошення такої інформації, а тому його слід притягнути до адміністративної відповідальності та накласти на нього адміністративне стягнення.
При цьому суддя враховує, що посадовими (службовими) особами вважаються особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації. ОСОБА_1 є посадовою особою, що підтверджуєтьсярішенням Кременецькоїміської радивід 26 листопада2020року, а тому накладення на нього адміністративного стягнення слід здійснювати з урахуванням цієї обставини.
Обираючи вид та розмір адміністративного стягнення, суддя відповідно до ст. 33, 34, 35 КУпАП приймає до уваги характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Так, ОСОБА_1 є посадовою особою, вперше притягується до адміністративної відповідальності, визнав свою вину, обставини, що обтяжують відповідальність відсутні, а тому приходить до переконання, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі, визначеному санкцією ч. 1 ст. 212-5 КУпАП для посадових осіб, оскільки це буде достатнім та необхідним для виховання правопорушника та запобігання вчиненню ним нових правопорушень.
Крім цього, відповідно до положень ст. 40-1 КУпАП з ОСОБА_1 в дохід держави слід стягнути судовий збір у сумі 605 грн. 60 коп.
Керуючись ст. 27, 33, 34, 35, 40-1, 212-5, 245, 251-252, 283-285, 287, 289, 294 КУпАП, суддя
постановив:
ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212-5 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в дохід держави в розмірі шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1020 (одну тисячу двадцять) гривень.
Штраф необхідно сплатити за наступними реквізитами: на користь отримувача ГУК у Терн.обл./тг м.Кремен./ 21081100, код отримувача (ЄДРПОУ) 37977599, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), номер рахунку UA518999980314060542000019775, код класифікації доходів бюджету 21081100.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в користь держави в розмірі 605 гривень 60 копійок, який необхідно сплатити за наступними реквізитами: отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України(ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, кодкласифікації доходів бюджету: 22030106.
Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядкупримусового виконанняпостанови простягнення штрафуза вчиненняадміністративного правопорушенняз правопорушникастягується: подвійнийрозмір штрафу,визначеного увідповідній статтіцього Кодексута зазначеногоу постановіпро стягненняштрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова може бути оскаржена до Тернопільського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення через Кременецький районний суд Тернопільської області.
Суддя:
Суд | Кременецький районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125438795 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на встановлений порядок управління Порушення порядку обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію |
Адмінправопорушення
Кременецький районний суд Тернопільської області
Клим Т. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні