ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху після відкриття
26 лютого 2025 року м. ДніпроСправа № 640/14454/22
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши матеріали справи за позовом адвоката Лисенко Ірини Костянтинівни в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОНО ЛТД" (місцезнаходження: вул. Семена Скляренка, 11, м. Київ, ідентифікаційний код 24091562) до Київської митниці Держмитслужби (місцезнаходження: бул. Вацлава Гавела, 8-А, м. Київ, ідентифікаційний код 43337359) про визнання протиправними та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду з Київського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа № 640/14454/22 за позовом адвоката Лисенко Ірини Костянтинівни в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОНО ЛТД" (далі - позивач) до Київської митниці Держмитслужби (далі відповідач) з такими вимогами:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 10.02.2022 № 0000008/7.8-19-02 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем «Мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності 15010100» на суму 1093976,53 (один мільйон дев`яносто три тисячі дев`ятсот сімдесят шість грн 53 коп.);
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 10.02.2022 № 0000009/7.8-19-02 про збільшення суми грошового зобов`язання за платежем «Податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів 14070100» на суму 218795,31 грн (двісті вісімнадцять тисяч сімсот дев`яносто п`ять гривень 31 коп.).
В обґрунтування вимог зазначено, що 10.02.2022 Київською митницею Держмитслужби у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОНО ЛТД» були прийняті податкові повідомлення- рішення:
- № 0000008/7.8-19-02, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «Мито на товари, що ввозяться суб`єктами підприємницької діяльності» на загальну суму 1093976,53 грн (податкове зобов`язання 994 524,12 грн та штрафні санкції 99 452,41 грн.);
- №0000009/7.8-19-02, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем «Податок на додану вартість із ввезених на територію України товарів» на загальну суму 218 795,31 грн. (податкове зобов`язання 198 904,83 грн. та штрафні санкції 19 890,48 грн.).
Податкові повідомлення-рішення прийняті Київською митницею Держмитслужби на підставі Акту від 21.01.2022 № 3/22/7.8-19-02/24091562 «Про результати документальної невиїзної перевірки дотримання Товариством з обмеженою відповідальністю ЕКОНО ЛТД» (код ЄДРПОУ 24091562) вимог законодавства України з питань митної справи щодо обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення, а саме: правомірності застосування тарифної пільги (тарифної преференції) по сплаті ввізного мита за кодом «410» під час оформлення товарів за митними деклараціями від 26.03.2019 №UA205040/2019/016185, від 26.03.2019 №UA205040/2019/016186, від 26.03.2019 №UA205040/2019/016189, від 14.06.2019 №UA205040/2019/029035, від 14.06.2019 №UA205040/2019/029065, від 14.06.2019 №UA205040/2019/029067».
Не погоджуючись з висновками, викладеними в акті перевірки та вважаючи податкові повідомлення-рішення незаконними, Позивач подавав заперечення на акт перевірки та звертався в порядку адміністративного оскарження до Державної митної служби України із скаргою на вказані податкові повідомлення-рішення.
Однак, рішенням Державної митної служби України від 11.08.2022 № 08-1/10- 06/13/4404, Держмитслужба залишила ППР Київської митниці Держмитслужби від 10.02.2022 № 0000008/7.8-19-02, № 0000009/7.8-19-02 без змін, а скаргу ТОВ «ЕКОНО ЛТД» від 07.06.2022 № 07/06-2022 - без задоволення.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.09.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі.
Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ» (далі Закон № 3863-ІХ) пункт 2розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (Відомості Верховної Ради України, 2023 р., № 29, ст. 111) викладено в новій редакції.
Так, приписами пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" установлено, що інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначеначастиною першоюстатті 27,частиною третьоюстатті 276,статтями 289-1,289-4Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
На виконання вимог Закону № 3863-ІХ наказом ДСА України від 16.09.2024 № 399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі Порядок № 399).
Пунктом 22 Порядку № 399 встановлено, що на підставі отриманих примірників протоколу та переліку судових справ відповідальною особою протягом семи робочих днів після завершення автоматизованого розподілу судових справ передаються судові справи до судів, визначених за результатами автоматизованого розподілу.
Адміністративна справа № 640/14454/22 надійшла до Луганського окружного адміністративного суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу № 640/14454/22 передано для розгляду судді Смішливій Т.В.
З огляду на вищевикладене, вважаю за необхідне прийняти зазначену адміністративну справу до свого провадження.
Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.
Позивачем в якості відповідача визначено Київська митниця Держмитслужби (місцезнаходження: бул. Вацлава Гавела, 8-А, м. Київ, ідентифікаційний код 43337359).
30.09.2020 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 895 «Деякі питання територіальних органів Державної митної служби», пунктом 1 якої передбачено спосіб реорганізації територіальних органів Державної митної служби, зокрема, Київської митниці Держмитслужби, шляхом приєднання до Державної митної служби (створення єдиної юридичної особи).
Відповідно до пункту 2 вказаної Постанови, територіальні органи Державної митної служби, що реорганізуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною митною службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень і функцій територіальних органів, що реорганізуються. Таке рішення приймається Державною митною службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної митної служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структури, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Наказом Держмитслужби від 19.10.2020 № 460 «Про утворення територіальних органів Державної митної служби України як відокремлених підрозділів» утворено Київську митницю як відокремлений підрозділ Державної митної служби України».
Згідно з наказом Державної митної служби України від 30.06.2021 № 472 «Про початок здійснення митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України покладених на них функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи» митницями як відокремленими підрозділами Державної митної служби України з 00 год. 00 хв. 01.07.2021 розпочато здійснення функцій і повноважень з реалізації державної митної політики, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.
Таким чином, Київська митниця, як відокремлений підрозділ Державної митної служби України розпочала свою діяльність з 01.07.2021. У свою чергу, Київська митниця Держмитслужби перебуває в стані припинення, що також підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до реєстру внесено запис про реєстрацію Київської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України (ідентифікаційний код 43997555).
Спірні податкові повідомлення рішення прийнято Київською митницею, як відокремленим підрозділом Державної митної служби України (ідентифікаційний код 43997555), проте позивачем в якості відповідача визначено Київську митницю Держмитслужби (ідентифікаційний код 43337359).
Отже, для усунення вказаного недоліку позивачу необхідно надати уточнену позовну заяву зазначивши належного відповідача.
Таким чином позовна заява не відповідає приписам статті 160 КАС України.
Відповідно до частини 13статті 171 КАС Українисуддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160,161цьогоКодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Оскільки факт невідповідності позовної заяви вимогам статті 160 КАС України встановлено після відкриття провадження, суд вважає за необхідне застосувати положення частини 13статті 171 КАС України.
З аналізу наведених норм, суд дійшов висновку, що для усунення вказаного недоліку позивачу необхідно надати уточнену позовну заяву вказавши належного відповідача у п`ятиденний строк з дня залишення позову без руху після відкриття провадження у справі.
Керуючись ст.ст.160,171,248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Прийняти адміністративну справу до провадження.
Позовну заяву адвоката Лисенко Ірини Костянтинівни в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОНО ЛТД" до Київської митниці Держмитслужби про визнання протиправними та скасування рішень залишити без руху.
Запропонувати позивачу протягом 5-ти (п`яти) календарних днів з дати отримання цієї ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду:
- уточненої позовної заяви оформленої відповідно до статті 160 КАС України зазначивши належного відповідача та її копію для відповідача;
- докази на представництво адвокатом Лисенко Іриною Костянтинівною інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОНО ЛТД" в Луганському окружному адміністративному суді.
В разі не усунення недоліків позовної заяви у строк, встановлений судом, позовна заява буде залишена без розгляду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.
СуддяТ.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125441728 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні