Рішення
від 26.02.2025 по справі 640/8482/22
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

26 лютого 2025 рокум. ДніпроСправа № 640/8482/22

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві до Інноваційно-науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт" про стягнення капіталізованих платежів,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві до Інноваційно-науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт", яким просило стягнути капіталізовані платежі на суму 1745479,31 грн.

Позовну заяву обґрунтовано тим, що 27.01.2022 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань було внесено запис про припинення в результаті ліквідації Інноваційно-науково-виробничого ТОВ «Терміт». У зв`язку з припиненням Страхувальника, керуючись вимогами зазначеного Порядку, Управління здійснило розрахунок суми капіталізованих платежів щодо ОСОБА_1 (1978 р.н.). ОСОБА_1 перебуває на обліку в Управлінні як потерпілий від нещасного випадку, пов`язаного з виробництвом, що зазнав трудового каліцтва під час перебування в трудових відносинах з Страхувальником, про що був складений відповідний акт за формою Н-1. Розрахунок суми платежів, що підлягають капіталізації, був здійснений з урахуванням необхідності виплати ОСОБА_1 майбутніх платежів, тобто щомісячних страхових виплат, а також майбутніх витрат для забезпечення його додатковими видами медичної та соціальної допомоги, визначеної медико-соціальною експертною комісією.

Відповідно до складеного розрахунку капіталізованих платежів Страхувальник зобов`язаний сплатити Управлінню 1 745 479, 31 грн. (один мільйон сімсот сорок п`ять тисяч чотириста сімдесят дев`ять грн. 31 коп.) капіталізованих платежів. Підставою здійснення розрахунку капіталізованих платежів та пред`явлення вимог про сплату капіталізованих платежів стало внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення в результаті ліквідації Страхувальника. Розрахунок капіталізованих платежів здійснений станом на 27.01.2022, тобто станом на дату внесення відомостей про вчинення вищезазначеної реєстраційної дії. 23.02.2022 Управлінням було направлено вимогу про сплату капіталізованих платежів № 1351-11 голові ліквідаційної комісії Інноваційно-науково-виробничого ТОВ «Терміт» Балинському Василю Миколайовичу, відповіді на яку станом на дату подання даного позову отримано не було.

Відповідно до частини 3 статті 112 Цивільного кодексу України у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.

Заборгованість зі сплати капіталізованих платежів на момент подання позову відповідачем також не було погашено.

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача до суду.

Правом подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 червня 2022 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Законом України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ (далі Закон № 3863-ІХ) пункт 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (Відомості Верховної Ради України, 2023 р., № 29, ст. 111) викладено в новій редакції.

Так, приписами пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" установлено, що інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4 Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

Ухвалою суду від 23.01.2025 адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві до Інноваційно-науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт" про стягнення капіталізованих платежів - прийнято до провадження.

Ухвалою суду від 28.01.2025 витребувано у Пенсійного фонду України докази щодо правонаступництва територіального органу Пенсійного фонду України з правовідносин щодо стягнення з Інноваційно-науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт" капіталізовані платежі щодо ОСОБА_1 (1978 р.н.) на суму 1745479,31 грн.

Ухвалою суду від 06.02.2025 клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про заміну позивача правонаступником - задоволено. Допущено заміну первісного позивача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві його правонаступником - Головним управлінням Пенсійного Фонду України в м. Києві (04053, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, буд. 16, ЄДРПОУ 42098368).

Ухвалою суду від 11.02.2025 клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві про заміну позивача правонаступником повернуто заявнику без розгляду.

Дослідив матеріали справи, розглянув справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінив докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив такі обставини справи.

Інноваційно-науково-виробниче Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт", ідентифікаційний номер 21608527, місцезнаходження: 03142, місто Київ, бульвар Академіка Вернадського, будинок 24, перебуває в стані припинення.

Згідно акту про нещасний випадок пов`язаний з виробництвом від 26.01.2006, на підприємстві Інноваційно -науково-виробниче Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт" стався нещасний випадок, потерпілий ОСОБА_1 , дата нещасного випадку 19.01.2006.

Згідно з випискою медико-соціальною експертною комісією про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках, потреби у додаткових видах допомоги № 015098 від 22.10.2009, ОСОБА_1 : дата огляду - 10.08.2009, група інвалідності -III, огляд - повторний, ступінь втрати професійної працездатності у відсотках - повторно 50% з 01.09.2009 безстроково у зв`язку з виробничою травмою, потреба у додаткових видах допомоги ортопедичне взуття, відшкодування ліків, лікування в ЛПЗ.

Постановою Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у м. Києві від 29.03.2021 № 80001/2347/978/67 призначено потерпілому ОСОБА_1 перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 3460,00 грн, виплати проводити з 01 березня 2021 року, безстроково.

Відповідно до розрахунку капіталізованих платежів Інноваційно -науково-виробниче Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт", потерпілий ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ступінь втрати працездатності 50%, розмір щомісячної виплати-3460,00 грн, загальна потреба в капіталізації 1 745 479,31 грн.

Згідно з довідкою Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 12.02.2025 №2600-0504-7/24812, заборгованість Інноваційно -науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт" зі сплати капіталізованих платежів в сумі 1 745 479,31 грн станом на 11.02.2025 не сплачено.

Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві було надіслано до Голови ліквідаційної комісії з припинення Інноваційно -науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт" вимогу від 23.02.2022 №1351-11 про сплату коштів, в якій запропоновано визнати грошову вимогу по капіталізованих платежах Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві щодо потерпілого ОСОБА_1 на виробництві в Інноваційно -науково-виробничому Товаристві з обмеженою відповідальністю "Терміт" у сумі 1 745 479,31 грн; перерахувати кошти в сумі 1 745 479,31 грн та зазначено реквізити для оплати.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою, другою статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначає Закон України від 23.09.1999 № 1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 1105-XIV).

Згідно з частиною першою статті 4 Закону № 1105-XIV на момент виникнення спірних правовідносин Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

01 січня 2023 року набрали чинності зміни до Закону № 1105-XIV.

В свою чергу Фонд соціального страхування України та управління виконавчої дирекції Фонду реорганізовано шляхом приєднання до Пенсійного фонду України з 01.01.2023.

Відповідно до статті 4 Закону № 1105-XIV уповноваженим органом управління в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку є Пенсійний фонд України.

Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 8 Закону № 1105-XIV, роботодавець зобов`язаний здійснювати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид страхових виплат та надання соціальних послуг згідно з цим Законом.

Статтею 11 Закону № 1105-ХІV визначено, що страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту) (крім домашніх працівників, які не беруть добровільної участі у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору, на інших підставах, передбачених законом, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та господарювання, зокрема які є резидентами Дія Сіті, у тому числі в іноземних дипломатичних та консульських установах, інших представництвах нерезидентів або у фізичних осіб, а також обрані на виборні посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування та в інших органах, фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності на інших підставах.

Відповідно до частини 1 статті 22 Закону № 1105-ХІV страхова виплата у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначається та здійснюється за основним місцем роботи (діяльності).

У разі ліквідації (реорганізації) підприємства, установи, організації страхові виплати за страховими випадками, які настали до ліквідації (реорганізації), здійснюються застрахованим особам правонаступником, а в разі відсутності правонаступника - територіальним органом уповноваженого органу управління за місцем здійснення обліку ліквідованого підприємства, установи, організації як страхувальника.

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 986 затверджено Порядок капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників (далі - Порядок № 986), відповідно до якого здійснюється капіталізація платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальника (далі - платежі) для задоволення вимог, що виникли із його зобов`язань внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам.

У цьому Порядку термін «капіталізація платежів» означає визначення суми грошових зобов`язань страхувальника у випадку його ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством), що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, які належить сплатити до Фонду соціального страхування України для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (пункт 2 Порядку № 986).

Згідно з пунктом 3 Порядку № 986 капіталізація платежів проводиться щодо кожної застрахованої особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідних подальших платежів для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності. Під час капіталізації платежів враховуються заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати на догляд за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів, види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, одноразова допомога в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого, а також інші виплати, передбачені законодавством.

Пунктом 4 Порядку № 986 визначено, що капіталізація платежів перед застрахованими особами або перед особами, визначеними у статті 41 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», розраховується на період, що визначається як різниця між середньою очікуваною тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та віком особи на момент її проведення, та обчислюється щодо кожного платежу таким чином: щомісячні страхові виплати втраченого заробітку - з урахуванням середньомісячного заробітку та ступеня втрати професійної працездатності; витрати на догляд за потерпілим відповідно до медичного висновку - згідно з нормами, встановленими нормативно-правовими актами.

Відповідно до пунктів 7-8 Порядку № 986 капіталізація платежів включає заборгованість страхувальника з виплат, пов`язаних із його зобов`язаннями відшкодувати шкоду, заподіяну життю або здоров`ю застрахованої особи, а саме суми одноразової допомоги, щомісячних виплат втраченого заробітку, витрат на догляд за потерпілим і виплат за листками непрацездатності.

У кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації.

Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.

Отже, встановлений Кабінетом Міністрів України порядок надходження до Фонду капіталізованих платежів у випадках ліквідації страхувальників означає, що у разі припинення своєї діяльності страхувальник, який у процесі своєї діяльності заподіяв шкоду життю чи здоров`ю працівників, зобов`язаний внести до Фонду належну таким працівникам грошову суму з урахуванням заборгованості за попередні роки та потреби у майбутніх виплатах. Визначення механізму надходження таких платежів дає змогу Фонду забезпечити створення резерву коштів для покриття витрат на страхові виплати та надання медико-соціальних послуг потерпілим, які отримали виробничі травми чи професійні захворювання на підприємствах, які ліквідовані без правонаступника.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 112 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Відповідно до частини третьої статті 110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Згідно з статтею 1205 ЦК України у разі припинення юридичної особи, зобов`язаної відшкодувати шкоду, завдану каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, і встановлення її правонаступників виплата щомісячних платежів покладається на її правонаступників. У разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Аналіз наведених вище норм чинного законодавства дає підстави вважати, що вимоги частини другої статті 1205 ЦК України та положення Порядку № 986 щодо капіталізації платежів поширюються на всі випадки ліквідації юридичних осіб та припинення діяльності фізичних осіб-підприємців.

Подібна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 18.06.2020 у справі № 820/2837/17.

Суд зауважує, що у відносинах капіталізації платежів завжди беруть участь три учасники, а саме: Пенсійний фонд, застрахована особа, тобто фізична особа, яка підлягає загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок, та страхувальник, тобто роботодавець, який зобов`язаний сплачувати єдиний внесок.

Водночас метою капіталізації платежів є задоволення вимог, що виникли із зобов`язань Пенсійного фонду перед застрахованою особою, яка стала потерпілою внаслідок заподіяння їй шкоди від нещасного випадку на виробництві.

Отже, капіталізація платежів полягає у визначенні суми коштів, яку Пенсійний фонд повинен сплатити застрахованій особі за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності застрахованої особи, у зв`язку з ліквідацією страхувальника.

Отже, зміст наведених норм права дає підстави дійти висновку, що юридичні особи у разі їх припинення, незалежно від підстав, не звільняються від фінансування Фонду соціального страхування України шляхом внесення капіталізованих платежів.

Отже, беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані докази, а також письмові доводи сторін, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві (04053, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, буд. 16, ЄДРПОУ 42098368) до Інноваційно-науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт" (ідентифікаційний номер 21608527, місцезнаходження: 03142, місто Київ, бульвар Академіка Вернадського, будинок 24) про стягнення капіталізованих платежів задовольнити.

Стягнути з Інноваційно-науково-виробничого Товариства з обмеженою відповідальністю "Терміт" на користь Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві капіталізовані платежі в сумі 1745479,31 грн (один мільйон сімсот сорок п`ять тисяч чотириста сімдесят дев`ять гривень 31 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2025
Оприлюднено28.02.2025
Номер документу125441782
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі

Судовий реєстр по справі —640/8482/22

Рішення від 26.02.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 11.02.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 06.02.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 28.01.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 13.06.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні