П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 лютого 2025 р.м. ОдесаСправа № 420/16486/23
Перша інстанція: суддя Танцюра К.О.,
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Шляхтицького О.І.,
суддів: Семенюка Г.В., Федусик А.Г.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 червня 2024 року у справі № 420/16486/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕРСЕН ЛТД» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Короткий зміст позовних вимог.
У липні 2023 року ТОВ «ЛЕРСЕН ЛТД» звернулось до суду з вищевказаним адміністративним позовом, у якому просило:
- визнати противоправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми "С" №3710/15-32-09-06 від 10.03.2023 про застосування відносно ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД фінансових санкцій в розмірі 250 000,00 гривень.
В обґрунтування позовних вимог зазначалось, що зазначене рішення прийнято у зв`язку з тим, що встановлено факт реалізації пального на АЗС в той час, як ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ Лерсен ЛТД за №15210314202000124, терміном дії від 07.08.2020 по 07.08.2025 було анульовано. 03 лютого 2023 року ГУ ДПС в Одеській області прийнято оскаржуване розпорядження №35-р про анулювання ліцензії №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 по 07.08.2025 , виданої ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 з підстав начебто порушення строків звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання ліцензії. Однак, як вказав позивач, в період з моменту видачі ліцензії, а саме з 07.08.2020, жодних змін до відомостей, що містяться в ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1 у ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД не здійснювалося, в тому числі ні до назви Товариства, ні до ідентифікаційного коду Товариства, ні до виду господарської діяльності Товариства, ні до адреси місцезнаходження Товариства, ні до адреси місцезнаходження об`єкта торгівлі (АЗС), ні до інформації про реєстратори розрахункових операцій.
Відповідач проти задоволення позову заперечував, надав до суду першої інстанції відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що за результатом фактичної перевірки складено акт про результати фактичної перевірки від 17.02.2023 № 2439/15-32-09-06/42671567 та встановлено порушення: ст. 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (зі змінами та доповненнями). Як зазначив відповідач, перевіркою встановлено, що під час проведення фактичної перевірки автозаправочної станції за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, 33/1, начальником АЗС о 13 годині 26 хвилин 02.02.2023 наданий Х-звіт, з урахуванням якого був складений додаток №1 до акту фактичної перевірки, в якому співставленні фактичні та облікові залишки та врахована похибка заміру фактичних залишків. Розбіжність не встановлена. Крім того, було встановлено факт реалізації пального на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, 33/1, а саме фахівцями контролюючого органу було здійснено контрольну розрахункову операцію по закупівлі бензину А-95 Євро5ЕО у кількості 10 літрів за ціною 48,98 грн за літр, на загальну суму 489,80 грн. При цьому, ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ Лерсен ЛТД за номером № 15210314202000124, терміном дії від 07.08.2020 по 07.08.2025 за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, 33/1, було анульовано розпорядженням від 03.02.2023 № 35-р. Відповідач, вказавши, що згідно абз.10 ч.2 ст.17 Закону №481 до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії 250 000 гривень, просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
Короткий зміст рішення суду першої інстанції.
Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 07 червня 2024 року позов задовольнив.
Визнав противоправним та скасував податкове повідомлення-рішення форми "С" №3710/15-32-09-06 про застосування відносно Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕРСЕН ЛТД фінансових санкцій в розмірі 250 000,00 гривень.
Стягнув з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, м.Одеса, вул. Семінарська 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕРСЕН ЛТД (код ЄДРПОУ 42671567, м.Київ, провулок Руслана Лужевського 14, корп.6, офіс 9) судовий збір у розмірі 3750,00 (три тисячі сімсот п`ятдесят гривень).
Короткий зміст вимог апеляційної скарги.
Не погоджуючись з даним рішенням суду, Головне управління ДПС в Одеській області подало апеляційну скаргу.
В апеляційній скарзі зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм процесуального та неправильним застосуванням норм матеріального права, неповним з`ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновків суду обставинам справи, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважав встановленими, у зв`язку з чим просить його скасувати та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити.
Апелянт, мотивуючи власну правову позицію, акцентує на таких обставинах і причинах незаконності і необґрунтованості оскаржуваного судового рішення:
- суд першої інстанції не врахував, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення контролюючого органу є законним, винесеним згідно із вимогами чинного законодавства, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ «Лерсен ЛТД» було анульовано 03.02.2023;
- інші доводи апеляційної скарги відтворюють зміст відзиву до позову.
Обставини справи.
Суд першої інстанції встановив, що у період з 08.02.2023 по 17.02.2023 Головним управлінням ДПС в Одеській області проведено фактичну перевірку з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства з питань виробництва, зберігання та обігу пального, контроль якого покладений на орган ДПС (а.с.112-115, т.1).
У ході перевірки встановлено факт реалізації пального на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, 33/1, а саме фахівцями контролюючого органу було здійснено контрольну розрахункову операцію по закупівлі бензину А-95 Євро5ЕО у кількості 10 літрів за ціною 48,98 грн за літр, на загальну суму 489,80 грн, чим порушено вимоги ст.15 Закону №481/95 ВР.
Згідно п.1 висновку перевірки, за порушення вимог ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального передбачена відповідальність ст.17 цього Закону.
Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення форми "С" №3710/15-32-09-06 про застосування відносно ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД фінансових санкцій в розмірі 250 000,00 гривень, за порушення ст.15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (а.с.119, т.1).
Вказані обставини сторонами не заперечуються, а отже є встановленими.
Висновок суду першої інстанції.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13.11.2023 по справі № 420/6882/23 встановлено безпідставність скасування ліценції на право роздрібної торгівлі пальним № 15210314202000124, отже суд першої інстанції з урахуванням положень ч.4 ст.78 КАС України дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення форми "С" №3710/15-32-09-06, яким до ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД застосовано фінансові санкцій за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії, як наслідок є безпідставним, протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам статей 2, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 78 КАС України, Податкового кодексу України.
Джерела права й акти їх застосування та оцінка суду.
За змістом частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75 ПК України).
Порядок проведення фактичної перевірки врегульований статтею 80 ПК України.
Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) (п.80.1 с.80 ПК України).
Відповідно до п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема,
(1) у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами,
(2) а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Відповідно до абзацу третього пункту 81.1 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, зокрема, копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначені Законом України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР.
Відповідно до статті 3 Закону № 481 - суб`єкт господарювання у разі зміни будь-яких відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (крім змін, пов`язаних з реорганізацією суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), зобов`язаний повідомити орган, який видав ліцензію, про такі зміни протягом 30 днів з дня, наступного за днем їх настання.
Відповідно до норм ст. 15 Закону України № 481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів: документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення; акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального; дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Згідно абз.10 ч.2 ст.17 Закону № 481 до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії 250 000,00 гривень.
Як встановлено під час розгляду справи та підтверджено матеріалами справи, що Головне управління ДПС в Одеській області видало ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі: реєстраційний номер 15210314202000124; дата реєстрації: 07.08.2020; термін дії: з 07.08.2020 до 07.08.2025; місцезнаходження: Україна, 03039, м. Київ, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, корп. 6, кв. (офіс) 9; адреса місця торгівлі: Україна, Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1(а.с.19-20,т.1).
При цьому, на підставі статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального, Головне управління ДПС в Одеській області прийняло розпорядження Про анулювання ліцензії від 03.02.2023 №35-р, яким зобов`язало анулювати дію ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД (код ЄДРПОУ 42671567), реєстраційний номер 15210314202000124 за адресою місця торгівлі: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, Таїровська селищна рада, масив 11, №33/1 за порушення вимог статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95- ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (зі змінами) щодо встановлення факту порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання/ іноземному суб`єкту господарювання ліцензії (а.с.17-18,т.1).
З урахуванням викладеного, податковий орган дійшов висновку, що під час проведення перевірки (у період з 08.02.2023 по 17.02.2023) мало місце реалізація пального на АЗС за адресою під час скасованої ліценції на право роздрібної торгівлі пальним.
Водночас, суд першої інстанції вирішуючи спір по суті врахував, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13.11.2023 по справі № 420/6882/23, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 19.03.2024, частково задоволено адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ЛЕРСЕН ЛТД до Головного управління Державної податкової служби України в Одеській області про визнання протиправним та скасування розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії; визнано протиправним та скасовано розпорядження Головного управління ДПС в Одеській області №35-р від 03.02.2023 про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124 терміном дії з 07.08.2020 по 07.08.2025, виданої ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт Таїрове, Таїровська селищна рада, Масив 11, №33/1.
Рішення набрало законної сили 19.03.2024.
За правилами частини четвертої статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
В аспекті наведеного вище, а саме із врахуванням того, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13.11.2023 по справі № 420/6882/23 встановлено безпідставність скасування ліценції на право роздрібної торгівлі пальним №15210314202000124, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що податкове повідомлення-рішення форми "С" №3710/15-32-09-06, яким до ТОВ ЛЕРСЕН ЛТД застосовано фінансові санкцій за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії, як наслідок є безпідставним, протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Не наведено жодних аргументів з цього приводу і в апеляційній скарзі.
Відповідно до частини 1 та частини 3 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В ході розгляду справи позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог, а відповідач не надав суду належні докази на підтвердження своїх заперечень проти позову.
Доводи апеляційної скарги.
Доводи апеляційної скарги, фактично відтворюють зміст відзиву до позову, встановлених обставин справи та висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи. В апеляційній скарзі апелянт, як на підставу для задоволення поданої скарги, посилається лише на висновки оскаржуваного рішення. Водночас, як вже зазначалось вище такі висновки спростовуються матеріалами справи та судом усім наведеним висновкам надано оцінку.
Інші доводи апеляційної скарги, яким була дана оцінка в мотивувальній частині постанови, ґрунтуються на суб`єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.
Отже, на підставі встановлених в ході судового розгляду обставин, суд першої інстанції правильно дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕРСЕН ЛТД» є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують. За таких обставин, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
З огляду на залишення рішення суду першої інстанції без змін відповідно до приписів статті 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 308, 309, 315, 321, 322, 325 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07 червня 2024 року у справі № 420/16486/23 залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.
Суддя-доповідач О.І. ШляхтицькийСудді А.Г. Федусик Г.В. Семенюк
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125445301 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Шляхтицький О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні