П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 лютого 2025 р.м. ОдесаСправа № 400/10977/24
Категорія:112010201Головуючий в 1 інстанції: Птичкіна В.В
Місце ухвалення: м. Миколаїв
Дата складання повного тексту:24.12.2024 р.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого Бітова А.І.
суддів Лук`янчук О.В.
Ступакової І.Г.
у зв`язку з відсутністю клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю, справа розглянута згідно п.1 ч.1 ст. 311 КАС України,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській області, Миколаївській та Херсонській областях (Філія ГСЦ МВС) на ухвалу Миколаївського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2024 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А :
У листопаді 2024 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Міністерства внутрішніх справ (далі МВС) України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2024 року, зокрема, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
04 грудня 2024 року МВС України подало до суду відзив, в якому зазначило, що Регіональний сервісний центр (далі РСЦ) ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС) є належним відповідачем та уповноважений видавати спірні довідки.
Ухвалою Миколаївського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2024 року, замінено у справі №400/10977/24 відповідача МВС України на його правонаступника РСЦ ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС).
В апеляційній скарзі РСЦ ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС) ставиться питання про скасування судового рішення (ухвала Миколаївського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2024 року про заміну відповідача) в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального та з порушенням норм процесуального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи
Доводи апеляційної скарги:
-МВС України у своєму відзиві безпідставно посилається на Головне управління Національної гвардії України, так як при виготовлені довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 . Відділ координації пенсійних питань враховувало інформацію ДСНС (лист від 11 жовтня 2024 року №04-23396/30) основні та щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, обчислені із застосуванням прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01 січня 2023 року не виплачувалися. Тому зазначена інформація відсутня. Отже, апелянт вважає оскаржувану ухвалу судом першої інстанції винесено з порушенням норм матеріального права та неправильному застосуванні норм процесуального права;
-позивач, відповідно до позовної заяви, вимоги заявляє лише до МВС. Звертаємо увагу суду, що функції з видачі довідок про розмір грошового забезпечення колишнім особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, військовослужбовцям Національної гвардії України, внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, членам їх сімей передані регіональним сервісним центрам ГСЦ МВС лише з 01 травня 2024 року. До РСЦ ГСЦ МВС з питань, порушених у позовній заяві, позивач не звертався, будь- яких відмов щодо підготовки та надання до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області довідок про розміри грошового забезпечення позивач не отримував, а тому між РСЦ ГСЦ МВС та позивачем не існує будь- яких правових відносин, тобто РСЦ ГСЦ МВС не є особою яка не визнає, порушує або оспорює право позивача у даній справі. Більше того, позивач просить суд зобов`язати саме МВС України переоформити довідку про розмір грошового забезпечення, яку видано Відділом координації пенсійних питань МВС України від 15 жовтня 2024 року №51/9364 з включенням обґрунтованих відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, РСЦ ГСЦ МВС вказана довідка не видавалася, отже Апелянт не має повноважень щодо її переоформлення.
У відзиві ОСОБА_1 на апеляційну скаргу вказується, що апеляційна скарга є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги РСЦ ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС), перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.
Судом першої інстанції встановлені, судом апеляційної інстанції підтверджені, учасниками апеляційного провадження неоспорені наступні обставини:
Вирішуючи спірне питання, суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги були заявлені до належного відповідача МВС України, але під час розгляду справи відбулося компетенційне правонаступництво. Тобто, МВС України вибуло із спірних правовідносин і її правонаступником є РСЦ ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС).
Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, ч.1 розділ І Наказу МВС від 17 вересня 2018 року №760 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2018 року за №1152/32604) "Про затвердження Інструкції про організацію роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону "Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деяких інших осіб" та з інших соціальних питань",п.п.1, 4 Наказу МВС від 22 квітня 2024 року №259 "Про визначення у Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій".
Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.
Наказом МВС від 17 вересня 2018 року №760 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2018 року за №1152/32604) "Про затвердження Інструкції про організацію роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону "Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби та деяких інших осіб" та з інших соціальних питань" (далі Інструкція), визначені повноваження, завдання та компетенція уповноваженого структурного підрозділу.
Частина 3 розділу І Інструкції визначає, що уповноважені структурні підрозділи визначені МВС структурні підрозділи, на які покладено функції з підготовки та подання до органів, які призначають пенсії, необхідних для призначення пенсій документів. Наказом від 22 квітня 2024 року №259 "Про визначення у Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій" в Міністерстві внутрішніх справ України визначено уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій Відділ координації пенсійних питань Міністерства внутрішніх справ.
Наказом від 25 лютого 2019 року №129 "Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій" МВС України визначило в МВС України уповноважений структурний підрозділ з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій Департамент персоналу, організації освітньої та наукової діяльності Міністерства внутрішніх справ України з покладенням таких функцій на управління координації пенсійних та соціально-гуманітарних питань цього Департаменту.
Наказом від 16 квітня 2021 року №291 МВС України внесено зміни до п.1 наказу від 25 лютого 2019 року №129 "Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій", виклавши його в такій редакції:
1. Визначити в Міністерстві внутрішніх справ України:
1) Департамент персоналу уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду документів для призначення (перерахунку) пенсій з покладенням таких функцій на управління координації пенсійних питань та соціальної роботи цього Департаменту;
2) територіальні медичні об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по областях, місту Києву уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення з покладенням таких функцій на відповідні сектори (відділ) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ."
Отже, з 16 квітня 2021 року територіальні медичні об`єднання МВС України були уповноважені видавати довідки про розмір грошового забезпечення для призначення (перерахунку) пенсій.
Наказом МВС України від 22 квітня 2024 року №259 та наказом МВС України від 21 червня 2024 року №432 визначено в МВС України уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій Відділ координації пенсійних питань Міністерства внутрішніх справ України.
Також було уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі №160/8324/19 та судових рішень у справах №826/3858/18 та №826/12704/18 з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС), а також здійснювати відповідно до законодавства України розгляд звернень таких осіб про видачу довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій за інші періоди з покладанням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС).
Пунктом 4 наказу МВС України від 22 квітня 2024 року №259 визнано таким, що втратив чинність, наказ МВС України від 25 лютого 2019 року №129 "Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій" (із змінами).
Відповідно до листа Департаменту пенсійних питань та соціального захисту МВС України від 23 травня 2022 року №12729/49-2022 "Про виконання доручення Міністра внутрішніх справ України", 17 серпня 2022 року облікові пенсійні справи у паперовому вигляді були вивезені на тимчасове зберігання до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Кіровоградській області", які знаходяться там по теперішній час.
З 01 травня 2024 року актом прийому-передачі №1 та актом прийому-передачі №2 документи та інформація на електронних та паперових носіях, щодо осіб, які проходили службу в органах внутрішніх справ і отримують пенсії відповідно до Закону України передано Регіональному сервісному центру ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях сектору з пенсійних питань в Миколаївській області.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що позовні вимоги були заявлені до належного відповідача МВС України, але під час розгляду справи відбулося компетенційне правонаступництво. Тобто, МВС України вибуло із спірних правовідносин і її правонаступником є РСЦ ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях (філія ГСЦ МВС).
Таким чином адміністративні функції з видачі довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії перейшли від МВС України до РСЦ ГСЦ МВС в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, що, в свою чергу, є підставою для здійснення заміни відповідача, як вірно встановлено судом першої інстанції.
Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини спірного питання та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, ч.2 ст. 328, 329 КАС України, колегія суддів,
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Одеській області, Миколаївській та Херсонській областях (Філія ГСЦ МВС) залишити без задоволення, а ухвалу Миколаївського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2024 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 25 лютого 2025року.
Головуючий: Бітов А.І.
Суддя: Лук`янчук О.В.
Суддя: Ступакова І.Г.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125445398 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Бітов А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні