ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2024 рокуСправа №160/18737/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Букіної Л.Є., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
У С Т А Н О В И В:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 06 травня 2024 року №1090822-2418-0409-UA12080090000039979.
В обґрунтування позовних вимог вказує на те, що він, як учасник бойових дій, має 100% річну пільгу по сплаті податку на вказану нежитлову будівлю за 2021 рік відповідно до Додатку 2 до рішення Покровської міської ради Дніпропетровської області № 43 сесії 7 скликання від 29.03.2019 року №12, яке безпідставно проігноровано відповідачем та як наслідок протиправно нараховано грошове зобов`язання за спірним рішенням.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.07.2024 р. відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників процесу. Тією ж ухвалою суду запропоновано відповідачу надати відзив на позовну заяву.
Відповідач надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву, в якому вказав про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, зважаючи, що наявність у позивача статусу учасника бойових дій не звільняє його від сплати податку на нерухоме майно, оскільки він не є учасником АТО/ООС.
Дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного законодавства, суд виходить із такого.
Судом встановлено, що за даними інформаційно - комунікаційної системи ДПС України, ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС (ДПІ у м. Покрові), як платник податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Відповідно до даних інформаційно-комунікаційної системи ДПС України та інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єкту нерухомого майна, ОСОБА_1 є власником об`єкту нежитлової нерухомості: - 6/100 частки двоповерхової нежитлової будівлі загальною площею 128,9 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 (право власності з 31.01.2020). Опис об`єкта: 6/100 часток, загальною площею 128,9 кв.м., в складі яких є: частина майстерні 1 = 50,0 кв.м., майстерня 5 = 6,2 кв.м., санвузол 7 =1,3 кв.м., санвузол 8 = 1,4 кв.м., санвузол 9 = 1,3 кв.м., санвузол 10 = 1,3 кв.м., приміщення 11 = 13,9 кв.м., приміщення 12 = 12,0 кв.м., частина коридору 13 = 41,5 кв.м.
Згідно з Рішенням Покровської міської ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» від 29.03.2019 року №12, встановлено пільги для фізичних та юридичних осіб, що надані відповідно до пп. 266.4.2 п.266.4 ст.266 ПК України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Перелік пільг є додатком 2 до № 43 сесії 7 скликання від 29.03.2019 року №12 (далі - Перелік).
Зі змісту Переліку вбачається, що, починаючи з 01.01.2020 року, пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у розмірі 100 відсотків мають, серед іншого;
- батьки та сім`ї загиблих воїнів-інтернаціоналістів; батьки та сім`ї військовослужбовців, загиблих при проходженні військової служби; учасники АТО, які перебувають на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення.
Керуючись пп. 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, відповідачем визначено нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2021 рік та сформовано ППР форми «Ф»: № №1090822-2418-0409-UA12080090000039979 від 06.05.2024 на суму 7 037,94 грн. (6/100 частки двоповерхової нежитлової будівлі загальною площею 128,9 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 ) за 2021 рік.
Не погодившись із вказаним рішенням, позивач звернувся із позовом до суду.
При вирішені спору суд виходить із того, що статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад є встановлення місцевих податків і зборів, затвердження їх ставок, а також прийняття рішень щодо надання пільг з їх сплати відповідно до вимог ПК України.
Відповідно до пункту 12.3 статті 12 ПК України сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Згідно з підпунктом 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 ПК України копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів.
У разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків та зборів, що є обов`язковими згідно з нормами цього Кодексу, такі податки та збори справляються виходячи з норм цього Кодексу із застосуванням мінімальної ставки місцевих податків та зборів (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Кодексу).
При цьому ПК України містить ряд норм, відповідно до яких передбачається щорічне прийняття рішень органів місцевого самоврядування стосовно встановлення місцевих податків та зборів.
Так, згідно з підпунктом 12.4.3 пункту 12.4 статті 12 ПК України до повноважень сільських, селищних, міських рад щодо податків та зборів належать, зокрема, до початку наступного бюджетного періоду прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об`єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов`язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.
Підпунктом 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 ПК України передбачено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Враховуючи вищезазначені положення ПК України органи місцевого самоврядування мають щорічно (до 15 липня року) приймати рішення про встановлення місцевих податків і зборів, здійснювати перегляд розміру ставок місцевих податків і зборів або продовжувати дію попередніх рішень, що були прийняті.
В частині 2 статті 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За правилами підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 ПК України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (підпункт 266.2.1 пункту 266.2 статті 266 ПК України).
Відповідно до підпункту 266.3.1 пункту 266.3 статті 266 ПК України базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Відповідно до статті 10 ПК України податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є місцевим податком.
За змістом підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 ПК України органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта житлової та/або нежитлової нерухомості інформацію щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Згідно з підпунктом 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 ПК України ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (підпункт 266.6.1. пункту 266.2 статті 266 ПК України).
Встановлення місцевих податків виключно відповідними рішеннями місцевих рад закріплено також п. 24 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 143 Конституції України.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_2 , виданим 05.04.2007 року ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Отже, для позивача передбачені пільги відповідно до статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Вказаний Закон визначає, хто є учасником бойових дій та в ст.6 Закону перелічені особи, які належать до учасників бойових дій (25 пунктів), серед учасників бойових дій є і учасники війни у Авганістані, учасники 2ї світової війни, учасники АТО.
Згідно з Рішенням Покровської міської ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» від 29.03.2019 року №12, встановлено пільги для фізичних та юридичних осіб, що надані відповідно до пп. 266.4.2 п.266.4 ст.266 ПК України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Перелік пільг є додатком 2 до № 43 сесії 7 скликання від 29.03.2019 року №12.
Зі змісту Переліку вбачається, що, починаючи з 01.01.2020 року, пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у розмірі 100 відсотків мають, серед іншого;
- батьки та сім`ї загиблих воїнів-інтернаціоналістів; батьки та сім`ї військовослужбовців, загиблих при проходженні військової служби; учасники АТО, які перебувають на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення.
Антитерористична операція на сході України (АТО) - це комплекс військових та спеціальних організаційно-правових заходів українських силових структур, спрямований на протидію діяльності незаконних російських та проросійських збройних формувань у війні на сході України. 12 квітня 2014 року рішення про початок операції було ухвалене Радою національної безпеки і оборони України і оголошено на наступний день, 13 квітня.
Офіційно сама операція тривала з 28 квітня 2014 року до 30 квітня 2018. Після АТО на сході України була введена операція Об`єднаних сил (ООС).
В той же час, позивач не є учасником АТО/ООС, оскільки посвідчення учасника бойових дій ОСОБА_1 було отримано ще у 2007 і цей факт доводами позовної заяви не спростований.
За таких обставин, що наявність у позивача статусу учасника бойових дій не звільняє його від сплати податку на нерухоме майно, оскільки він не є учасником АТО/ООС, в той час як рішенням Покровської міської ради «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» від 29.03.2019 року №12, пільга у розмірі 100% від податкового зобов`язання надається тільки учасникам АТО.
За таких обставин, приймаючи оскаржене податкове повідомлення-рішення, контролюючий орган діяв у спосіб, передбачений законодавством України, що виключає підстави для визнання його протиправними та скасування.
Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 241-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, у разі якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного перегляду справи.
Рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя Л.Є. Букіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2024 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125449293 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Букіна Лілія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні