Постанова
від 24.02.2025 по справі 589/5140/24
ШОСТКИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 589/5140/24

Провадження № 3/589/496/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2025 року Шосткинський міськрайонний суд Сумської області у складі:

головуючого судді Лєвши С.Л.,

за участю: секретаря судового засідання Новик О.С.,

прокурора Доманського В.Ю.,

особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Шостка справу про адміністративні правопорушення №589/5140/24, провадження №3/589/496/25, яка надійшла від Управління стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України у відношенні громадянина України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки села Чапліївка Шосткинського району Сумської області, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , тимчасово не працюючої, працювала на посаді директора комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласний діагностичний центр у місті Шостка», ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ,

- про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі КУпАП),-

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу №315 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 29 жовтня 2024 року, директор Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласний діагностичний центр у місті Шостка» ОСОБА_1 несвоєчасно без поважних причин подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, що є вчиненням правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року за №1700-VII (далі Закон №1700-VII). Так, згідно із публічною частиною інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» ОСОБА_1 подала вищезазначену декларацію за 2021 рік 14 лютого 2024 року о 23 год. 53 хв., в той час як повинна подати не пізніше 31 січня 2024 року.

Зазначені дії кваліфіковані за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Крім того, відповідно до протоколу №316 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 29 жовтня 2024 року, директор Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласний діагностичний центр у місті Шостка» ОСОБА_1 несвоєчасно без поважних причин подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, що є вчиненням правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 45 Закону №1700-VII. Так, згідно із публічною частиною інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» ОСОБА_1 подала вищезазначену декларацію за 2021 рік 14 лютого 2024 року о 23 год. 56 хв., в той час як повинна подати не пізніше 31 січня 2024 року.

Зазначені дії кваліфіковані за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Крім того, відповідно до протоколу №317 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 29 жовтня 2024 року, директор Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласний діагностичний центр у місті Шостка» ОСОБА_1 несвоєчасно без поважних причин подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), що є вчиненням правопорушення, пов`язаного з корупцією передбаченого абзацом першим ч. 2 ст. 35 Закону №1700-VII. Так, згідно із публічною частиною інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» ОСОБА_1 подала вищезазначену декларацію за 2021 рік 22 лютого 2024 року о 23 год. 45 хв., в той час як повинна подати не пізніше 31 січня 2024 року.

Зазначені дії кваліфіковані за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних із корупцією, - визнала. Зазначила, що дійсно несвоєчасно без поважних причин подала декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, за 2022 рік, а також декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні). Причиною неподання своєчасно вищезазначених декларацій є те, що не слідкувала за змінами до законів України щодо подання декларації і відповідно із запізненням дізналась, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави в умовах воєнного стану», який набрав чинності 12 жовтня 2023 року, такі декларації подають не пізніше 31 січня 2024 року.

Прокурор Доманський В.Ю. в судовому засіданні обставини викладені у протоколах №315, 316 і 317 про адміністративні правопорушення пов`язані з корупцією підтримав, зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 ознак діянь передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Так, із фотокопії контракту з директором Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласний діагностичний центр у місті Шостка» ОСОБА_1 від 20 грудня 2019 року, вбачається, що його укладено між Сумською обласною радою, в особі голови ОСОБА_2 та ОСОБА_1 . Контракт діє з 29 лютого 2020 року до 28 лютого 2025 року і набирає чинності з дня підписання сторонами. (а.с.30-38)

Із фотокопії рішення Сумської обласної ради сьомого скликання, тридцять перша сесія, від 20 грудня 2019 року, вбачається, що вирішено укласти контракт на новий термін з директором Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласний діагностичний центр у місті Шостка» ОСОБА_1 терміном на п`ять років: з 29 лютого 2020 року до 28 лютого 2025 року включно. (а.с.29)

Із фотокопії розпорядження Сумської обласної ради за №1-кп «Про звільнення з посади директора Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласний діагностичний центр у місті Шостка» ОСОБА_1 », вбачається, що звільнено ОСОБА_1 з посади директора Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласний діагностичний центр у місті Шостка» 17 січня 2023 року, у зв`язку з реорганізацією підприємства, пункт 1 статті 40 Кодексу законів про працю України.

Таким чином, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , відповідно до підпункту «а» пункту 2 статті 3 Закону №1700-VII є суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення.

Відповідно до частини 1 статті 45 Закону №1700-VII, особи, зазначені у підпункту «а» пункту 2 статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі -Національного агентства) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Крім того, відповідно до частини 2 статті 45 Закону №1700-VII, особи, зазначені у підпункту «а» пункту 2 статті 3 цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, протягом 30 календарних днів з дня припинення відповідної діяльності подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Відповідно до пункту 2-7 розділу XIII Закону №1700-VII, особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року.

Отже, ОСОБА_1 дійсно була зобов`язана подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період 2021 рік, за 2022 рік та за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні) в термін не пізніше 31 січня 2024 року.

Із листа голови Сумської обласної ради Федорченко В. від 24 травня 2024 року за №01-24/696 на адресу Управління стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, вбачається, що відомості щодо ознайомлення ОСОБА_1 з вимогами Закону України «Про запобігання корупції» в її особовій справі відсутні. (а.с.12)

Відповідно до фотокопії Послідовності дій користувача «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», які вчинила ОСОБА_1 в період з 01.01.2022 по 22.02.2024, наданого Національним агентством 07 червня 2024 року за №47-07/41673-24, на адресу Управління стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, ОСОБА_1 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, подала 14 лютого 2024 року о 23 год. 53 хв.

Відповідно до фотокопії Послідовності дій користувача «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», які вчинила ОСОБА_1 в період з 01.01.2022 по 22.02.2024, наданого Національним агентством 07 червня 2024 року за №47-07/41673-24, на адресу Управління стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, ОСОБА_1 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, подала 14 лютого 2024 року о 23 год. 56 хв.

Відповідно до фотокопії Послідовності дій користувача «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», які вчинила ОСОБА_1 в період з 01.01.2022 по 22.02.2024, наданого Національним агентством 07 червня 2024 року за №47-07/41673-24, на адресу Управління стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, ОСОБА_1 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (при звільненні), подала 22 лютого 2024 року о 23 год. 45 хв.

Судом не встановлено об`єктивних перешкод для своєчасного подання ОСОБА_1 вищезазначених декларацій, через що суд вважає встановленим, що декларації останньою не було подано своєчасно без поважних причин.

З огляду на наведене, суд вважає доведеною винність ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП, а саме: несвоєчасному поданні без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 4 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Відновлення або поновлення цих строків КУпАП не передбачає.

Із фотокопії запиту Управління стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України від 17 травня 2024 року за №1456/55/117/01-2024 вбачається, що працівникам цього Управління станом на 17.05.2024 року було відомо про те, що ОСОБА_1 несвоєчасно подала вищезазначені декларації, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування у порядку, визначено ч. 1, 2 ст. 45 та п. 2-7 Розділу XIII Закону №1700-VII.

Таким чином днем виявлення вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП є 17 травня 2024 року.

Пунктом 7 частини 1 статті 247 КУпАП передбачено, що у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю.

Суд критично оцінює доводи прокурора про те, що строк виявлення вказаного адміністративно правопорушення слід рахувати з дня складення проколу, а саме з 29 жовтня 2024 року, оскільки таке твердження суперечить положенням ст. 38 КУпАП в якій не деталізується, який орган повинен виявляти правопорушення, збирати докази та складати протокол. Дана норма встановлює лише строк в межах якого уповноважені суб`єкти у сфері протидії корупції здійснюють свої повноваження щодо вчиненого правопорушення.

Крім того, момент виявлення адміністративного правопорушення не можна ототожнювати з часом складення протоколу про адміністративне правопорушення, оскільки останній є засобом не виявлення, а фіксації правопорушення. Факт виявлення порушення є окремою подією, яка завжди передує складанню протоколу про вчинення порушення. Днем виявлення правопорушення слід вважати день, коли до уповноваженого органу надійшли будь-які відомості про можливе вчинення адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищезазначене, заслухавши прокурора, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши докази, а також зважаючи на те, що на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення закінчились строки накладення адміністративного стягнення визначені ст. 38 КУпАП, суд приходить до наступного висновку, а саме: адміністративне стягнення на ОСОБА_1 не може бути накладено, а провадження по даній справі підлягає закриттю.

На підставі викладеного, керуючись ст. 7, 38, ч. 1 ст. 172-6, ст. 221, п. 7 ч. 1 ст. 247, ст. 251, 280, 283, 284 КУпАП, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, щодо несвоєчасного подання без поважних причин щорічної декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, за 2022 рік, та щодо несвоєчасного подання без поважних причин декларації особою, зазначеною у підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року за №1700-VII, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, - закрити, на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків накладення адміністративних стягнень, передбачених статтею 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Копію постанови вручити (направити) ОСОБА_1 , прокурору та Управлінню стратегічних розслідувань в Сумській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Сумського апеляційного суду через Шосткинський міськрайонний суд Сумської області шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Шосткинського міськрайонного суду

Сумської області С.Л.Лєвша

СудШосткинський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення24.02.2025
Оприлюднено28.02.2025
Номер документу125451490
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —589/5140/24

Постанова від 24.02.2025

Адмінправопорушення

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Лєвша С. Л.

Постанова від 24.02.2025

Адмінправопорушення

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Лєвша С. Л.

Постанова від 24.02.2025

Адмінправопорушення

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Лєвша С. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні