ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
просп. Науки, 5, м. Харків, 61612, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про закриття провадження у справі
18 лютого 2025 року м.Харків Справа № 20/8б
Господарський суд Луганської області у складі судді М.Ю. Ковалінас, при секретарі судового засідання В.С. Крейтор, розглянувши матеріали справи
заявою кредитора - Головного управління ДПС у Луганській області
до боржника - Відкритого акціонерного товариства
Краснодонський комбінат хлібопродуктів,
м. Суходільськ Луганської області
Про банкрутство
У засіданні брали участь:
від кредиторів - не прибули;
від банкрута - не прибули.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство, ліквідаційна процедура за нормами Кодексу України з процедур банкрутства.
Сторони та учасники провадження своєчасно та належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи (ухвала суду від 21.11.2024, довідки про доставку електронного листа від 26.11.2024).
Розглянувши матеріали справи, суд
в с т а н о в и в :
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 02.02.2010 порушено провадження у справі №20/8б про банкрутство боржника - Відкритого акціонерного товариства Краснодонський комбінат хлібопродуктів (ідентифікаційний код 00957229, вул. Заготзерно, буд.1 м. Суходільськ Луганської області), згідно положень ст. ст. 8, 11, 12, 52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції від 14.05.1999 №784-ХІV (далі за текстом - Закон), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою Господарського суду Луганської області від 15.02.2010 у справі №20/8б боржника - ВАТ "Краснодонський комбінат хлібопродуктів (ідентифікаційний код 00957229, вул. Заготзерно, буд.1 м. Суходільськ Луганської області), визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, до 15.02.2011 та призначено ліквідатором арбітражного керуючого Чугунову В.О. (ліцензія АВ №499149 від 19.01.2010).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.02.2012 у справі №20/8б замінено кредитора - Управління Пенсійного фонду України в Краснодонському районі Луганської області з грошовими вимогами до боржника у сумі 57018 грн. його правонаступником - Управлінням Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області.
З 19.01.2013 набрав чинності Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції від 22.12.2011 № 4212-VІ (далі - Закон №4212).
Строк ліквідаційної процедури у справі №20/8б та повноваження ліквідатора судом було неодноразово продовжено (ухвали суду від 14.02.2011, від 04.07.2011, від 10.11.2011, від 12.02.2012, від 10.05.2012, від 23.08.2012, від 15.10.2012, від 12.11.2012, від 10.12.2012, від 21.01.2013, від 25.02.2013, від 16.07.2013, від 26.09.2013, від 05.12.2013, від 17.03.2014 ).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 10.06.2014, розгляд справи у судовому засіданні було відкладено на 18.08.2014, яке не відбулося у призначений час, у зв`язку з проведенням антитерористичної операції на території Луганської області.
Розпорядженням Вищого господарського суду України від 02.04.2015 №18-р згідно з ч.1 ст. 3 Закону України Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції, Указом Президента України від 12.11.2014 №868/2014 Про внесення змін до мережі господарських судів України та на підставі подання Державної судової адміністрації України від 27.03.2015 №8-5754/15 про можливість відновлення роботи Господарського суду Луганської області, керуючись ст.34 Закону України Про судоустрій і статус суддів відновлено роботу Господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, проспект Леніна, 5.
Господарським судом Харківської області за супровідним листом від 29.04.2015 №015772/1 передано матеріали справи №20/8б про банкрутство ВАТ «Краснодонський комбінат хлібопродуктів» Господарському суду Луганської області.
Матеріали справи №20/8б залишилися на території, яка не підконтрольна Україні.
Згідно з довідкою Господарського суду Луганської області від 19.06.2015 №281 справа №20/8б вважається втраченою, що зафіксовано Актом експертної комісії господарського суду Луганської області №1 від 03.04.2015 "Про нестачу архівних справ (документів) внаслідок настання обставин непереборної сили - проведенням антитерористичної операції (Указ Президента України від 14.04.2014 № 405/2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 02.07.2015 справу №20/8б про банкрутство ВАТ «Краснодонський комбінат хлібопродуктів» було призначено до розгляду у засіданні суду та зобов`язано ліквідатора надати суду відомості щодо проведення ліквідаційної процедури №20/8б .
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 21.01.2016 відновлено матеріали справи №20/8б в частині ухвал Господарського суду згідно переліку та постанови Господарського суду Луганської області від 15.02.2010 про визнання боржника банкрутом.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 28.03.2016 у справі №20/8б замінено кредитора - Управління Пенсійного фонду України в м. Краснодоні та Краснодонському районі Луганської області, на його правонаступника - Краснодонське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (ідентифікаційний код 37907233), у тому числі у реєстрі вимог кредиторів.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 29.06.2016 у справі №20/8б замінено кредитора - Краснодонську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Луганській області, на його правонаступника - Краснодонську об`єднану державну податкову інспекцію ГУ ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39890729, вул. Шевченко, 6, м. Старобільськ Луганської області 92703), у тому числі у реєстрі вимог кредиторів .
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 10.10.2016 у справі №20/8б замінено кредитора - Краснодонську ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області, на його правонаступника - Луганську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39892287, вул. Шевченко, буд. 6, м. Старобільськ Луганської області).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 20.02.2017 у справі №20/8б замінено кредитора - Краснодонське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області, на його правонаступника - Сорокинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (ідентифікаційний код 37907233, вул. Українська, 53, смт. Новопсков Луганської області 92303), в тому числі у реєстрі вимог кредиторів .
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 01.07.2017 у справі №20/8б визнано поточні грошові вимоги кредитора Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області, які виникли внаслідок заподіяння шкоди життю і здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі, до банкрута - ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів, в розмірі 73547грн. 28коп. (2 черга згідно ст. 31 Закону); розгляд справи відкладено іншому судовому засіданні.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 19.12.2017 у справі №20/8б замінено кредитора - Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Сєвєродонецьку Луганської області, на його правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Сєвєродонецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (код ЄДРПОУ 41457899, бульвар Дружби Народів, буд.34, м. Сєвєродонецьк Луганської області).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 16.10.2018 у справі №20/8б замінено кредитора Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Сєвєродонецького міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, на його правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (код ЄДРПОУ 41313100, проспект Гвардійський, буд. 30, м. Сєвєродонецьк Луганської області, 93411).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 29.10.2018 у справі №20/8б замінено кредитора - Луганську ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області, на його правонаступника - Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445, вул. Енергетиків, буд.72, м. Сєвєродонецьк Луганської області, 93411).
Ухвалами Господарського суду Луганської області від 18.08.2015, від 03.11.2015, від 21.01.2016, від 10.03.2016, від 26.05.2016, від 27.09.2016, від 06.12.2016, від 20.02.2017, від 02.03.2017, від 01.06.2017, від 19.09.2017, від 07.12.2017, від 01.03.2018, від 23.05.2018, від 07.06.2018, від 07.08.2018, від 23.10.2018, від 06.12.2018, від 28.02.2019, від 11.04.2019, від 04.07.2019, від 25.07.2019 та від 17.09.2019 розгляд справи було відкладено, у зв`язку з неявкою представників кредиторів та ліквідатора банкрута.
Крім того, суд неодноразово попереджував арбітражного керуючого Чугунову В.О., про те, що у разі систематичного невиконання нею вимог суду щодо надання витребуваних відомостей й документів про проведення ліквідаційної процедури та не прибуття у призначені судові засідання, провадження у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів, може бути закрито відповідно до п.12 ст.83 Закону №4212, та ст. 231 ГПК України, а також попереджено ліквідатора та кредиторів про те, що до них можуть бути застосовані заходи процесуального примусу у вигляді штрафу (п.п. 1-3 ч. 1 ч.ч. 2-3 ст. 135 ГПК України) та постановлено окрему ухвалу в порядку ст. 246 ГПК України (ухвали суду від 07.08.2018, від 23.10.2018, від 06.12.2018, від 28.02.2019, від 11.04.2019, від 04.07.2019, від 25.07.2019 та від 17.09.2019).
У зв`язку з систематичним невиконанням арбітражним керуючим Чугуновою В.О. своїх обов`язків в ліквідаційній процедурі у суду виникла необхідність заміни ліквідатора у справі.
З огляду на це, відповідно до приписів абз.5 ч.1 ст.114 Закону №4212, господарським судом було зроблено запит до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатора банкрута у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів, на який отримано Довідку від 17.09.2019 б/н, згідно якої автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення ліквідатора у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів запропоновано кандидатуру арбітражного керуючого Гриценка І.П. (свідоцтво від 04.07.2013 №1215), якого було зобов`язано надати до господарського суду, відповідно до ч.2 ст.114 Закону №4212, заяву про участь у справі в якості ліквідатора банкрута або письмово повідомити про відмову від призначення його ліквідатором ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" у справі №20/8б (ухвала від 17.09.2019).
Визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий Гриценко І.П. не надав до суду заяви про бажання взяти участь у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" в якості ліквідатора банкрута.
21.10.2019 вступив в дію Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018 №2597-VIII (далі - КУзПБ), який з цього моменту застосовується у справі.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 07.05.2020 у справі №20/8б відсторонено Чугунову В.О. від виконання повноважень ліквідатора ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів", оскільки згідно наказу Міністерства юстиції України від 10.02.2020 №479/5 було анулювано свідоцтво №559 від 18.03.2013 про право здійснення діяльності арбітражного керуючого Чугунової В.О..
Ухвалами Господарського суду Луганської області від 07.07.2020, від 22.09.2020, від 05.11.2020, від 17.12.2020, від 18.03.2021, від 27.04.2021 від 24.06.2021, від 03.08.2021, від 07.12.2021 у справі №20/8б розгляд справи було призначено у іншому судовому засіданні, а також зобов`язано комітет кредиторів надати до суду рішення комітету кредиторів (належним чином оформлені протоколи зборів кредиторів, засідань комітету кредиторів) з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" у справі №20/8б (ч.8 ст.48 КУзПБ).
Враховуючи відсутність клопотання комітету кредиторів або окремих кредиторів щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" та приписи ч.1 ст.28 КУзПБ, суд неодноразово був змушений звертатися із запитами до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатором банкрута ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" у справі №20/8б у відповідь на які до суду надійшли Довідки (повторні), згідно яких запропоновано кандидатури арбітражних керуючих, а саме: Шиганського В.В. (свідоцтво від 05.06.2013 № 992) (а.с. 214-215 т4), Захарчук К.О. (свідоцтво від 13.01.2021 №1982) (а.с. 1-2 т5), та Ігнатченко Ю.В. (свідоцтво від 19.07.2013 №1544) (а.с.61-62 т5), яких відповідно до приписів ч.2 ст.28 КУзПБ було зобов`язано надати до суду заяви про згоду (чи про відмову) від призначення ліквідатором банкрута ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" у справі №20/8б (ухвали від 24.06.2021, від 03.08.2021, від 07.12.2021).
Визначені автоматизованою системою арбітражні керуючі Шиганський В.В. та Ігнатченко Ю.В. не надали до суду заяви про згоду на участь у справі №20/8б в якості ліквідатора ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів".
Від визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого Захарчук К.О. на адресу суду надійшла заява від 10.09.2021 №01-09/96 про відмову від участі у справі №20/8б в якості ліквідатора ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" (а.с.32 т5).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 09.06.2020 у справі №20/8б замінено кредитора - Головне управління ДФС у Луганській області, на його правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746, вул. Енергетиків, буд.72, м. Сєвєродонецьк Луганської області).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 07.07.2020 у справі №20/8б замінено учасника - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Луганській області, на його правонаступника - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях (код ЄДРПОУ 43023403, майдан Театральний, 1, м.Харків).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 27.04.2021 у справі №20/8б замінено кредиторів: Головне управління ДПС у Луганській області, на його правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ ВП 44082150, вул. Енергетиків, буд.72, м. Сєвєродонецьк Луганської області), а також Сорокинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області, на його правонаступника - Марківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (код ЄДРПОУ 41247405, вул. Центральна, буд.20, смт. Марківка Луганської області), у т.ч. у реєстрі вимог кредиторів.
Від кредитора Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області надійшов лист від 23.04.2021 №1955/10-1 (а.с. 196- 200 т.5) з додатками, у якому повідомлено, що кредитором було організовано засідання комітету кредиторів у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів", яке було призначено на 23.04.2021 за адресою: Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, пр-т Космонавтів, 6.16. офіс 201, кредитори належним чином були повідомлені про порядок денний, дату та час проведення засідання комітету, шляхом направлення поштових та електронних листів, що підтверджується списком №2105 згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів та фіскальним чеком №215600426655, на заплановане засідання комітету кредиторів з`явився представник ГУ ДПС у Луганській області з кількістю 23 голосів, отже засідання комітету вважається не правомочним (протокол засідання комітету кредиторів від 23.04.2021 б/н додано).
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 05.10.2021 у справі №20/8б визнано належною назвою учасника у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій та Луганській областях.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 07.12.2021 розгляд справи було призначено у засіданні суду на 08.02.2022, однак, у зв`язку з перебуванням судді Ковалінас М.Ю. на лікарняному ( у період з 27.01.2022 по 11.02.2022 включно) судове засідання не відбулося.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, в Україні введено воєнний стан із 05 годин 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, тобто до 24.03.2022, якій в подальшому неодноразово продовжувався, в останнє - Указом Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні від 15.01.2025 №4220-IХ, воєнний стан в Україні продовжено до 09.05.2025 включно.
Ухвалою Господарського суду Луганської області від 25.07.2024 розгляд справи призначено у засіданні суду, а також було зобов`язано комітет кредиторів надати пропозиції щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів".
Оскільки у справі №20/8б відсутній арбітражний керуючий, який має виконувати повноваження ліквідатора ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів", суд звернувся до Автоматизованої системи з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство із запитами (повторно) для визначення кандидатури арбітражного керуючого з метою призначення ліквідатором банкрута ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" у справі №20/8б, на які отримано Довідки з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого Рибкіної Н.В. (свідоцтво від 28.12.2029 № 1938) (а.с. 96-97 т5), Конового О.С. (свідоцтво від 09.04.2019 №1905) (а.с. 109-110 т5), Бердичевського О.В. (свідоцтво від 30.04.2024 №2113) (а.с. 135-136 т5), яким було запропоновано надати заяву про згоду (чи про відмову) від призначення ліквідатором у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" (ухвали суду від 08.08.2024, від 10.10.2024 та від 21.11.2024).
Визначені автоматизованою системою арбітражні керуючі Рибкіна Н.В. та Бердичевський О.В. не надали до суду заяв про згоду на призначення ліквідатором у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів".
Визначений автоматизованою системою арбітражний керуючий Коновий О.С. надав до суду заяву від 11.10.2024 №01-21/бн про відмову від участі у справі №20/8б в якості ліквідатора ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів".
Від кредитора ГУ ДПС у Луганській області надішли письмові пояснення від 15.11.2024 б/н та від 14.02.2025 б/н аналогічного змісту, у яких зазначено, що на думку кредитора питання щодо призначення ліквідатора банкрута у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" та подальше проведення ліквідаційної процедури можливе лише після встановлення конституційного порядку на тимчасово окупованих територіях України та деокупації м. Суходільськ Луганської області.
Ухвалами суду від 08.08.2024, від 10.10.2024 та від 21.11.2024 відповідно до вимог ч.8 ст.48 КУзПБ комітет кредиторів було зобов`язано надати пропозиції щодо кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів".
У дане судове засідання представники кредиторів не прибули, не надали рішення комітету кредиторів з пропозицією кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором банкрута у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів", у вигляді протоколу зборів (засідання) комітету кредиторів .
Суд дійшов висновку про закриття провадження у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів", виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, з метою повідомлення про дату, час та місце проведення судових засідань, судом було направлено ухвали на адреси кредиторів, розміщено відповідне оголошення на офіційній сторінці Господарського суду Луганської області веб-порталу Судова влада України, тобто судом було вжито всіх можливих заходів для належного повідомлення сторін у справі №20/8б, а тому виходячи з принципу "презумпції обізнаності", суд приходить до висновку, що кредитори були належним чином повідомлені про розгляд справи.
З огляду на те, що під час розгляду справи судом було створено сторонам необхідні умови для доведення фактичних обставин справи, зокрема, було надано достатньо часу для реалізації кожним учасником спору своїх процесуальних прав, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності представників сторін та за наявними в ній матеріалами.
Станом на 18.02.2025 комітетом кредиторів не виконані приписи п.3-1 ч.8 ст.48 КУзПБ та вимоги ухвал Господарського суду Луганської області, не визначено та не надано до суду кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі №20/8б.
Заяв від арбітражних керуючих на призначення ліквідатором у справі №20/8б до суду не надійшло.
Пунктом 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору. Господарський суд закриває провадження у справі у зв`язку з відсутністю предмета спору, зокрема у випадку припинення існування предмета спору (наприклад, сплата суми боргу, знищення спірного майна, скасування оспорюваного акта державного чи іншого органу тощо), якщо між сторонами у зв`язку з цим не залишилося неврегульованих питань.
Згідно ч1 ст3 Господарського процесуального кодексу України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Згідно з ч 3 ст3 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
З 21.10.2019р. введений в дію Кодекс України з процедур банкрутства. З дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратили чинність, зокрема Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 440 із наступними змінами); Постанову Верховної Ради України "Про введення в дію Закону України "Про банкрутство" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 441).
Пунктом 4 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу. Тобто, перехід від регулювання передбаченого Законом до регулювання передбаченого Кодексом здійснюється негайно (безпосередня дія як спосіб дії в часі нормативно-правових актів) шляхом здійснення подальшого розгляду справи про банкрутство відповідно до положень Кодексу.
Відповідно до статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Відповідно до частини першої статті 58 Конституції закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Отже, з урахуванням приписів Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства подальший розгляд справи №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" судом здійснюється відповідно до положень Кодексу України з процедур банкрутства.
Згідно ст.2 Господарського процесуального кодексу України однією із засад господарського судочинства є розумність строків розгляду справи.
Відповідно до статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Процедура ліквідації у справі №20/8б про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" триває з 15.02.2010 - 15 років.
Наслідки ліквідації банкрута зазначені у ст. 59 КУзПБ.
Ліквідаційна процедура проводиться ліквідатором.
У відповідності до ст. 10 КУзПБ, арбітражний керуючий є суб`єктом незалежної професійної діяльності. Арбітражний керуючий з моменту постановлення ухвали (постанови) про призначення його керуючим санацією або ліквідатором до моменту припинення здійснення ним повноважень прирівнюється до службової особи підприємства-боржника.
Ст 28 КУзПБ встановлено, що арбітражний керуючий для виконання повноважень ліквідатора призначається господарським судом за клопотанням комітету кредиторів.
Законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури.
Так, ч ч 1, 2 ст 61 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; подає відомості (інформацію), необхідні для ведення Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом (ч.1). Під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства (ч.2).
Частиною 1 ст.60 КУзПБ передбачено, що у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Кодексом, з числа арбітражних керуючих, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України
У разі відсторонення арбітражного керуючого, визначеного Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою, від виконання повноважень до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про обрання арбітражного керуючого (Пункт 5 частина 5 ст.48 КУзПБ.).
Також, прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого, припинення повноважень арбітражного керуючого та про призначення іншого арбітражного керуючого належить до компетенції комітету кредиторів (п4 ч8 ст48 КУзПБ).
Редакцією Закону №4212 про банкрутство, чинною до 21.10.2019 (ст.115), та Кодексом України з процедур банкрутства (ст.30) встановлено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду та визначено порядок і умови оплати діяльності арбітражного керуючого. Отже виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора у справі про банкрутство обумовлюється тим, що надання таких послуг є оплатним, у тому числі за рахунок кредиторів у справі про банкрутство. Джерелами сплати грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень ліквідатора у справі про банкрутство можуть бути як кошти, отримані від виробничої діяльності підприємства боржника, так і кошти, що сплачуються кредиторами у встановленому Законом про банкрутство і Кодексом порядку.
Як вже було вище зазначено, суд неодноразово зобов`язував комітет кредиторів у справі визначитись стосовно кандидатури арбітражного керуючого для призначення ліквідатором ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів" відповідно до вимог ст. 28, 48 КУзПБ та попереджав про можливі наслідки не виконання вимог суду.
Враховуючи невиконання кредиторами у справі вимог суду, судом неодноразово було здійснено запити щодо автоматизованого визначення кандидатури ліквідатора, однак за наслідком цих запитів, визначені відповідними довідками кандидатури арбітражних керуючих не надали згоди на призначення їх ліквідатором у справі №20/8б.
Матеріали справи також не містять будь-яких пропозицій від комітету кредиторів або окремих кредиторів у період після 07.05.2020 (дата відсторонення Чугунової В.О. від виконання повноважень ліквідатора ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів") щодо порядку здійснення подальшого провадження у цій справі про банкрутство, у тому числі щодо погодження кандидатури ліквідатора та визначення джерел та розміру грошової винагороди (оплати послуг) ліквідатора.
Приписи КУзПБ передбачають, що участь кредитора у справі про банкрутство не може бути формальною. Будучи учасником такого провадження кредитор наділений широким обсягом прав та повноважень, в тому рахунку правом на звернення до суду в межах провадження у справі про банкрутство із заявою про визнання недійсними правочинів боржника (ст 42 КУзПБ), прийняття рішення про обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого (п.5.ч.5ст.48 КУзПБ), звернення до господарського суду з клопотанням про призначення іншого арбітражного керуючого (п.4.ч.8 ст.48 КУзПБ), звернення зі скаргою на дії (бездіяльність) ліквідатора (ч.6 ст.61 КУзПБ), визнання недійсним правочину, вчиненого з порушенням порядку підготовки та проведення аукціону (ст 73 КУзПБ), реалізуючи які він має діяти своєчасно та у належний спосіб.
Як особа зацікавлена у задоволені наявних в нього грошових вимог до боржника у повному обсязі, кредитор має діяти розсудливо та проявляти уважність щодо стану ведення справи про банкрутство, зокрема цікавитися вжитими ліквідатором діями у ліквідаційній процедурі та заходами направленими на виявлення, розшук та повернення майна банкрута, ефективністю таких заходів та вчиняти відповідні дії, передбачені його обсягом прав та повноважень, тощо. Саме від таких дій кредитора залежить досягнення основної мети його участі у справі про банкрутство - задоволення (погашення) його вимог.
Процедури банкрутства за вимогами КУзПБ мають строковий характер.
У відповідності до частини 1 статті 58 КУзПБ у ліквідаційній процедурі ліквідатор зобов`язаний здійснити ліквідацію боржника у строк, що не перевищує 12 місяців.
Судом встановлено, що процедура ліквідації у справі №20/8б про банкрутство боржника - Відкритого акціонерного товариства Краснодонський комбінат хлібопродуктів, (ідентифікаційний код 00957229, м. Суходільськ вул. Заготзерно, буд.1), була відкрита за нормами Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції від 30.06.1999 № 784-XIV згідно постанови суду від 15.02.2010 про визнання боржника банкрутом, тобто триває 15 років, але до теперішнього часу її не завершено.
Пунктом 1 статті 6 Конвенції, учасником якої є Україна, визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.
Європейський суд з прав людини у рішенні у справі "Сюрмелі проти Німеччини" від 08.06.2006 визнав порушенням пункту 1 статті 6 Конвенції тривалість судового провадження, яке продовжувалося у судах понад 16 років та відсутність ефективних засобів оскарження затяжного характеру триваючого розгляду цивільної справи в національному законодавстві Німеччини.
Отже, у разі тривалого здійснення провадження у справі про банкрутство через неможливість його завершення із застосуванням спеціальних норм законодавства про банкрутство суд має право застосувати загальні процесуальні норми з метою забезпечення права на справедливий суд в розумінні строків розгляду справи і забезпечення балансу інтересів кредиторів та боржника під час судового провадження.
Згідно зі статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ практику Європейського суду з прав людини як джерело права. Порушення права на розгляд справи упродовж розумного строку було неодноразово предметом розгляду Європейським судом з прав людини у справах проти України.
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється залежно від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінку сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини першої статті 6 Конвенції (рішення ЄСПЛ від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України", від 27.04.2000 у справі "Фрідлендер проти Франції"). Роль національних судів полягає у швидкому та ефективному розгляді справ (рішення ЄСПЛ від 30.11.2006 у справі "Красношапка проти України").
Водночас на державні органи покладено обов`язок щодо дотримання принципу ''належного урядування'' і ті з них, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків (рішення ЄСПЛ від 20.11.2011 у справі ''Рисовський проти України'').
Предметом провадження у справі про банкрутство є досягнення легітимної мети визначеної Законом про банкрутство і Кодексом України з процедур банкрутства, якими встановлено умови та порядок відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та застосування ліквідаційної процедури з метою повного або часткового задоволення вимог кредиторів.
Приймаючи до уваги, що провадження у справі №20/8б про банкрутство боржника - Відкритого акціонерного товариства Краснодонський комбінат хлібопродуктів на стадії ліквідації триває 15 років, проте протягом тривалого часу ліквідаційна процедура об`єктивно не здійснюється у зв`язку з відсутністю ліквідатора, пасивною поведінкою кредиторів у справі щодо погодження кандидатури ліквідатора та визначення джерел оплати послуг ліквідатора, безрезультатністю вжитих судом дій щодо визначення кандидатури арбітражного керуючого для участі у даній справі в якості ліквідатора, суд вважає, що вказані вище обставини в їх сукупності унеможливлюють успішне завершення процедури банкрутства Боржника та позбавляють можливості досягнення легітимної мети Закону про банкрутство і Кодексу України з процедур банкрутства.
Порядок та підстави закриття провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) встановлені ст 90 КУзПБ.
Оскільки неприйняття внаслідок бездіяльності зборами (комітетом) кредиторів рішення про обрання арбітражного керуючого у разі відсторонення арбітражного керуючого та відсутність звернення комітету кредиторів до господарського суду з клопотанням про призначення іншого арбітражного керуючого, та як наслідок - відсутність арбітражного керуючого-ліквідатора у справі про банкрутство, унеможливлює подальше провадження у цій справі, а Кодекс України з процедур банкрутства не встановлює відповідної підстави для закриття провадження у справі про банкрутство в такому випадку, проте не визначає й вичерпного переліку підстав для закриття провадження, суд вбачає наявність правових підстав для закриття провадження у справі про банкрутство ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів на підставі приписів пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України - з причин відсутності предмету спору.
При цьому, суд приймає до уваги правові позиції Верховного Суду викладені у постанові від 10.12.2019 року у справі №906/1290/15 та у постанові від 07.10.2020 року у справі №917/1230/15, за змістом яких - "відсутність предмета спору" у розумінні пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України означає припинення існування спірних правовідносин внаслідок певних обставин.
Аналогічна правова позиція щодо закриття провадження у справі про банкрутство у зв`язку з об`єктивною неможливістю здійснити розгляд справи упродовж розумного строку та неможливістю досягнення легітимної мети Закону про банкрутство викладена в постановах Верховного Суду у складі палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 10.12.2019 у справі № 906/1290/15 та від 17.04.2024 у справі №5006/27/116б/2012 .
Таким чином, для забезпечення принципів розгляду справи впродовж розумного строку незалежним та безстороннім судом, для правової певності кредиторів, вимоги яких є визнаними за судовими рішеннями та не можуть задовольнятися через існуючий мораторій у справі про банкрутство, суд вважає за необхідне прийняти у даній справі рішення про закриття провадження у справі про банкрутство, керуючись статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Україною 17.07.1997, зазначеною судовою практикою Європейського суду з прав людини, яка зобов`язує органи національної юрисдикції вживати належних заходів до бездіяльності та затягування розгляду справ, а також пунктом 2 частини 1 статті 231 ГПК України та ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства.
Подальше затягування процедури банкрутства ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів на стадії ліквідації за відсутності реальної можливості завершення ліквідаційної процедури призведе лише до порушення прав кредиторів і боржника та матиме наслідком збільшення додаткових витрат, пов`язаних з провадженням у справі, а тому закриття провадження у даній справі суд вважає доцільним та обґрунтованим.
Матеріали справи не містять доказів, які свідчать про наявність невирішених Господарським судом спорів, які підлягали розгляду в межах справи ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів на підставі ст7 Кодексу України з процедур банкрутства.
У разі, якщо після закриття провадження у справі буде виявлено майно банкрута, достатнє для покриття витрат, пов`язаних з провадженням у справі, суд за клопотанням учасника справи може поновити провадження у справі (абз.2 ч3 ст65 КУзПБ).
Відповідно до ч8 ст41 КУзПБ дія мораторію на задоволення вимог кредиторів припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.
Керуючись ст 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст ст 28, 41, 48, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст ст 231 - 235, 255 -257 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в:
1.Закрити провадження у справі №20/8б про банкрутство боржника - Відкритого акціонерного товариства Краснодонський комбінат хлібопродуктів (ідентифікаційний код 00957229, вул. Заготзерно, буд.1 м. Суходільськ Луганської області).
2.Припинити дію мораторію на задоволення вимог кредиторів, якій введено ухвалою суду від 02.02.2010.
3.Державному реєстратору внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис про закриття провадження у справі №20/8б про банкрутство боржника - Відкритого акціонерного товариства Краснодонський комбінат хлібопродуктів (ідентифікаційний код 00957229, вул. Заготзерно, буд.1 м. Суходільськ Луганської області).
4.Копію ухвали направити учасникам провадження у справі про банкрутство; державному органу з питань банкрутства; суб`єкту державної реєстрації - для внесення відповідної інформації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Ухвала набрала законної сили 18.02.2025 її може бути оскаржено до апеляційного господарського суду у порядку та у строки, передбачені ст ст 255-257 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 27.02.2025.
Направлення даної ухвали здійснювати шляхом електронного листування на електронні адреси учасників справи.
Додатково розмістити відповідне оголошення на офіційній сторінці Господарського суду Луганської області веб-порталу Судова влада України.
Суддя Марина КОВАЛІНАС
Надр 7 прим.
1 до справи;
2- ГУ ДПС у Луганській області ( ел.суд);
3- ,ГУ ПФУ у Луганській області для Марківського ОУПФУ Луганської області (ел.суд);
4- Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Харківській, Донецькій та Луганській областях (ел.суд);
5- Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (ел.суд);
6-Східному міжрегіональному управлінню Міністерства юстиції (ел.суд);
7-Державному реєстратору Харківської міської ради (майдан Павлівський, 4, м. Харків, 61003)
- банкруту - ВАТ Краснодонський комбінат хлібопродуктів, м. Суходільськ Луганської області, вул. Заготзерно, 1, не направляється згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р, враховуючи лист УДППЗ "Укрпошта" від 16.03.3015 № 511-30-100, повідомлення здійснюється на сайті суду);
- виконавчому комітету Краснодонської міської ради Луганської області. Луганська область., м. Краснодон Площа Леніна 8, не направляється згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р, враховуючи лист УДППЗ "Укрпошта" від 16.03.3015 № 511-30-100, повідомлення здійснюється на сайті суду);
Вих. №
6 прим.
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125460617 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Ковалінас М.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні