ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
26.02.2025 Справа № 914/184/23
Господарський суд Львівської області у складі судді Долінської О.З., за участю секретаря судового засідання Плаксій В.В.,
розглянувши матеріали справи за позовом: Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави, м. Львів
до відповідача 1: Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача 2: Обслуговуючого кооперативу Гаражно-будівельний кооператив Автосвіт, с. Рясне-Руське Яворівського району Львівської області
про: визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку
Представники сторін:
від позивача: Леонтьєва Н.Т. прокурор Львівської обласної прокуратури
від відповідача-1: Бірюкова І.І. представник згідно повноважень, які містяться в матеріалах справи
від відповідача-2: Попов Д.І. адвокат, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю серії ЛВ № 001339 від 01.02.2019 р.; ордер на надання правничої (правової) допомоги серії ВС № 1183145 від 27.01.2023 р.
ВСТАНОВИВ:
На розгляд Господарського суду Львівської області поступила позовна заява Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави до відповідача 1: Львівської міської ради, до відповідача 2: Обслуговуючого кооперативу Гаражно-будівельний кооператив Автосвіт про визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 09.01.2023, справу № 914/184/23 розподілено для розгляду судді Долінській О.З.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 16.01.2023, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Судом постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначено на 08.02.2023.
31.01.2023 представником відповідача 2 подано на адресу суду відзив на позовну заяву з додатками за вх. № 2301/23.
08.02.2023 від представника відповідача 1 надійшов на адресу суду відзив на позовну заяву з додатками за вх. № 3216/23, відповідно до якого відповідач 1 просить суд позов Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави задоволити повністю.
В судовому засіданні 08.02.2023, відповідно до ст. 216 ГПК України, оголошено перерву до 08.03.2023.
13.02.2023 прокурором подано на адресу суду відповідь на відзив Обслуговуючого кооперативу Гаражно-будівельний кооператив Автосвіт з додатками за вх. № 3656/23.
28.03.2023 представником відповідача 2 подано заперечення на відповідь на відзив з додатками за вх. № 7726/23.
Крім того, 05.04.2023 представником відповідача 2 подано на адресу суду пояснення щодо залишення позову Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави без розгляду з додатками за вх. № 8517/23.
Протокольною ухвалою суду від 08.03.2023, продовжено строк підготовчого провадження у справі № № 914/184/23 на тридцять днів, у відповідності до ч. 3 ст. 177 ГПК України, за клопотанням представника відповідача 2.
В судовому засіданні 08.03.2023, відповідно до ст. 216 ГПК України, оголошено перерву до 05.04.2023.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 05.04.2023, постановлено відмовити у задоволенні клопотання представника відповідача-2 в частині залишення без руху позовної заяви Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави до відповідача 1: Львівської міської ради, до відповідача 2: Обслуговуючого кооперативу Гаражно-будівельний кооператив Автосвіт про визнання недійсним рішення та скасування державної реєстрації права власності на земельну ділянку, яке викладено у відзиві на позовну заяву за вх. № 2301/23 від 31.01.2023. Підготовче засідання відкладено на 26.04.2023 р.
В судовому засіданні 26.04.2023, відповідно до ст. 216 ГПК України, оголошено перерву до 24.05.2023.
05.05.2023 прокурором подано на адресу суду в систему Електронний суд додаткові пояснення у даній справі з додатками за вх. № 11245/23.
23.05.2023 представником відповідача-2 подано на адресу суду заяву про зупинення провадження у справі № 914/184/23 з додатками за вх. № 2035/23.
24.05.2023 прокурором подано на адресу суду в систему Електронний суд заперечення на заяву відповідача-2 про зупинення провадження у справі № 914/184/23 за вх. № 13015/23.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 24.05.2023, постановлено відмовити у задоволенні заяви представника відповідача-2 за вх. № 2035/23 від 23.05.2023 про зупинення провадження у справі № 914/184/23 до закінчення перегляду Верховним Судом у складі судової палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду справи № 925/1133/18 та оприлюднення повного тексту постанови. Розгляд справи № 914/184/23 у підготовчому провадженні відкладено на 28.06.2023.
21.06.2023 представником відповідача-2 подано на адресу суду заяву про залишення позовної заяви без розгляду з додатками за вх. № 15499/23.
28.06.2023 прокурором подано на адресу суду письмові пояснення у даній справі за вх. № 16013/23.
Крім того, 28.06.2023 прокурором подано заперечення на заяву відповідача-2 про залишення позову без розгляду за вх. № 16011/23.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 28.06.2023, підготовче судове засідання у даній справі призначено на 26.07.2023.
26.07.2023 представником відповідача-2 подано на адресу суду заяву про зупинення провадження у справі № 914/184/23 за вх.№ 2921/23.
В судовому засіданні 26.07.2023, відповідно до ст. 216 ГПК України, оголошено перерву до 31.07.2023.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 31.07.2023, задоволено заяву представника відповідача-2 про зупинення провадження у справі № 914/184/23 за вх.№ 2921/23 від 26.07.2023. Судом постановлено зупинити провадження у справі № 914/184/23 до закінчення перегляду в касаційному порядку судовою палатою для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду справи № 925/1133/18.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 21.08.2024, провадження у справі № 914/184/23 поновлено. Підготовче судове засідання призначено на 25.09.2024.
Судове засідання, призначене на 25.09.2024 не відбулося, у зв`язку із тимчасовою непрацездатністю та продовженням додаткової відпустки судді Долінській О.З. з 22.08.2024 по 14.12.2024 включно.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 16.12.2024, підготовче судове засідання призначено на 28.01.2025.
27.01.2025 прокурором подано на адресу суду в систему Електронний суд додаткові пояснення у даній справі з додатками за вх. № 2077/25.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 28.01.2025, підготовче судове засідання призначено на 26.02.2025.
03.02.2025 від представника відповідача-2 на адресу суду в систему Електронний суд надійшли письмові пояснення у даній справі з додатками за вх. № 2857/25.
Крім того, 03.02.2025 представником відповідача-2 подано на адресу суду в систему Електронний суд письмові пояснення з додатками за вх. № 2863/25.
Також, 03.02.2025 представником відповідача-2 подано на адресу суду в систему Електронний суд письмові пояснення з додатками за вх. № 2864/25.
Як вбачається з матеріалів справи, у відзиві на позовну заяву за вх. № 2301/23 від 31.01.2023, відповідач-2 просить суд залишити без розгляду позов заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави у справі № 914/184/23 на підставі п. 2 ч. 1 ст. 226 ГПК України у зв`язку з відсутністю повноважень прокурора на звернення до суду із підстав, зазначених у відзиві.
Також клопотання про залишення позовної заяви без розгляду викладене відповідачем-2 у запереченні на відповідь на відзив за вх. № 7726/23 від 28.03.2023, у яких відповідач-2 просить суд залишити без розгляду позов заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави у справі № 914/184/23 на підставі п. 2 ч. 1 ст. 226 ГПК України із підстав, зазначених у даних запереченнях.
Крім того, 21.06.2023 представником відповідача-2 подано на адресу суду заяву про залишення позовної заяви без розгляду за вх. № 15499/23 з підстав, які викладені в даній заяві.
26.02.2025 прокурор в підготовче засідання з`явився, позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, відповіді на відзив за вх. № 3656/23 від 13.02.2023 р. та поясненнях, наданих в судовому засіданні. Просив суд відмовити за безпідставністю відповідачу-2 у задоволенні заяви про залишення позовної заяви без розгляду за вх. № 15499/23 від 21.06.2023 та за вх. № 2301/23 від 31.01.2023, викладеного у відзиві відповідачу-2 та у запереченні на відповідь на відзив відповідача-2 за вх. № 7726/23 від 28.03.2023.
26.02.2025 представник відповідача-1 в підготовче засідання з`явився, позов Заступника керівника Франківської окружної прокуратури м. Львова в інтересах держави просив суд задоволити повністю з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву за вх. № 3216/23 від 08.02.2023 р. та поясненнях, наданих в судовому засіданні. Просив суд відмовити відповідачу-2 у задоволенні заяви про залишення позовної заяви без розгляду за вх. № 15499/23 від 21.06.2023 та за вх. № 2301/23 від 31.01.2023, викладеного у відзиві відповідача-2 та у запереченні на відповідь на відзив відповідача-2 за вх. № 7726/23 від 28.03.2023.
26.02.2025 представник відповідача-2 в підготовче засідання з`явився, проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву за вх. № 2301/23 від 31.01.2023 р., запереченнях на відповідь на відзив за вх. № 7726/23 від 28.03.2023 р., письмових поясненнях та поясненнях, наданих в судовому засіданні. Підтримав подану заяву про залишення позовної заяви без розгляду з підстав, викладених у заяві за вх. № 15499/23 від 21.06.2023 та за вх. № 2301/23 від 31.01.2023, викладеного у відзиві відповідача-2 та у запереченні на відповідь на відзив відповідача-2 за вх. № 7726/23 від 28.03.2023.
Розглянувши в судовому засіданні заяву відповідача-2 про залишення позовної заяви без розгляду за вх. № 15499/23 від 21.06.2023 та за вх. № 2301/23 від 31.01.2023, викладеного у відзиві відповідача-2 та у запереченні на відповідь на відзив відповідача-2 за вх. № 7726/23 від 28.03.2023, заслухавши пояснення учасників справи, суд зазначає наступне.
Положеннями статті 23 Закону України "Про прокуратуру" встановлено, що представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, крім випадку, визначеного абзацом четвертим цієї частини.
Частина 4 статті 53 Господарського процесуального кодексу України встановлює, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком 29 застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.
У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі набуває статусу позивача (частина 5 статті 53 Господарського процесуального кодексу України).
Згідно із статтею 131-1 Конституції України, на прокуратуру покладено функції представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, відповідно до статей 6, 7, 13 та 143 Конституції України, може виступати орган державної влади чи місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади.
З урахуванням того, що поняття "інтереси держави", відповідно до Рішення Конституційного суду України №3-рп/99 від 08.04.1999, є оціночним поняттям, прокурор у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. Така правова позиція висвітлена Верховним Судом у постановах 13.03.2018 у справі № 911/620/17, від 13.11.2018 у справі № 910/2989/18.
Таким чином "інтереси держави" охоплюють широке і водночас чітко не визначене коло законних інтересів, які не піддаються точній класифікації, а тому їх наявність повинна бути предметом самостійної оцінки суду у кожному конкретному випадку звернення прокурора з позовом. Надмірна формалізація "інтересів держави", особливо у сфері публічних правовідносин, може призвести до необґрунтованого обмеження повноважень прокурора на захист суспільно значущих інтересів там, де це дійсно потрібно (аналогічна позиція наведена у постанові Верховного Суду від 25.04.2018 у справі №806/1000/17, від 19.09.2019 у справі №815/724/15).
Окрім того, Верховний Cуд у постанові від 08.02.2019 у справі №915/20/18 зазначає, що "інтереси держави" полягають не тільки у захисті прав державних органів влади чи тих, які відносяться до їх компетенції, а також захист прав та свобод місцевого самоврядування, яке не носить загальнодержавного характеру, але направлене на виконання функцій держави на конкретній території та реалізуються у визначеному законом порядку та способі, який відноситься до їх відання. Органи місцевого самоврядування є рівними за статусом носіями державної влади, як і "державні органи".
Згідно із частиною 1 статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.
Положеннями частини 5 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.
Так, згідно з частинами 1 та 2 статті 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності. Територіальні громади набувають землю у комунальну власність зокрема у разі передачі їм земель державної власності.
Враховуючи наведене суд зазначає, що Львівська міська рада - орган місцевого самоврядування, що представляє Львівську міську територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими законами України.
Відтак, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є Львівська міська рада.
Втім суд зазначає, що у цій справі позивач та відповідач збігаються в одній особі, а стороною у справі один і той же орган місцевого самоврядування може бути або позивачем, або відповідачем. Враховуючи предмет спору Львівська міська рада в даному випадку може бути виключно відповідачем у справі.
При цьому, як зазначив прокурор, будь який інший орган, який має повноваження щодо захисту інтересів держави або територіальної громади з вказаного питання, відсутній.
Суд з вказаним твердженням прокурора погоджується, оскільки державний орган виконавчої влади, який здійснює контроль у сфері земельних відносин, - як Держгеокадастр так і Управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування ЛМР не наділені законом і положенням, на підставі якого вони діють, правом на звернення до суду з позовом про скасування рішень органу місцевого самоврядування, в нашому випадку - ЛМР, оскільки спірна земельна ділянка не є землею сільськогосподарського призначення та не належить до агропромислового комплексу.
У постанові від 07.11.2018 у справі №916/749/17 Верховний Суд вказав, що безпосередність звернення до суду прокуратури без зазначення компетентного органу, який здійснює функції держави в спірних відносинах, правомірно обґрунтовується перевищенням органом місцевого самоврядування, що здійснює правомочності власника майна, належного територіальній громаді, встановлених законом меж її владних повноважень, а також необхідністю захисту інтересів держави в частині забезпечення права місцевої громади розпоряджатися землею, яка їй належить.
Захист інтересів держави в особі територіальної громади має здійснювати відповідна рада, проте, у разі якщо саме цей орган місцевого самоврядування вчинив дії у вигляді прийняття рішення, яке є незаконним та порушує інтереси держави в особі територіальної громади, правомірним є звернення прокурора та визначення ради відповідачем, поза як іншого органу місцевого самоврядування, який би міг здійснити захист інтересів держави в особі територіальної громади не існує.
Зважаючи на вищенаведене, суб`єкт, наділений повноваженнями щодо захисту інтересів держави та територіальної громади у випадку прийняття органом місцевого самоврядування незаконного рішення, яке є однією зі стадій процедури відведення земельної ділянки у користування, відсутній, що становить виключний випадок, коли прокурор має не тільки право, але і обов`язок, звернутися до суду для захисту інтересів держави.
Таким чином, органи прокуратури України, на даний час є єдиним суб`єктом, який наділений повноваженнями щодо захисту інтересів держави у правовідносинах, пов`язаних із протиправним розпорядженням земельними ділянками, належними територіальній громаді.
Варто також зауважити, що Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 05.11.2019 у справі №804/4585/18 зробив висновок про те, що незгода суду з наведеним в адміністративному позові на виконання частини 4 статті 53 КАС України обґрунтуванням прокурора щодо визначеної ним підстави представництва, як і неподання прокурором доказів відсутності органів влади, які мають повноваження здійснювати захист законних інтересів держави у спірних правовідносинах, не є підставою для залишення позову без розгляду. Аналогічна правова позиція міститься у постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.06.2019 у справі №587/430/16-ц.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 226 Господарського кодексу України, суд залишає позов без розгляду, якщо позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.
З огляду на викладене суд зазначає, що заступник керівника Франківської окружної прокуратури міста Львова, реалізуючи надані законом представницькі повноваження, з метою захисту інтересів держави звертається до суду з позовною заявою про визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування та скасування державної реєстрації, а відтак, реалізує покладені від імені держави повноваження по захисту інтересів держави.
При цьому суд звертає увагу на те, що законами України не віднесено до компетенції жодного органу повноваження щодо звернення до суду з позовом про визнання недійсними рішень органів місцевого самоврядування у земельній сфері, скасування державної реєстрації права власності на спірну земельну ділянку та припинення речового права.
Так, за змістом статті 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Таким органом є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Відповідно до статті 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився. Інших видів позовів, з якими б державні інспектори могли звертатись до суду законом не передбачено.
Відповідно, орган, уповноважений державою здійснювати захист її інтересів в даній сфері з правом звернення з цим позовом до суду - відсутній. Таким чином, за цим позовом прокурор набуває статусу позивача. Аналогічну правову позицію викладено, зокрема, в постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 17.06.2020 у справі №241/1153/17-ц, від 25.11.2019 у справі №354/425/19-ц, від 15.05.2018 у справі №372/2180/15-ц та від 01.06.2022 у справі №260/1815/21 із викладених вище мотивів.
З врахуванням наведеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для залишення позову без розгляду.
Відтак, суд вважає за необхідне відмовити відповідачу-2 у задоволенні заяви про залишення позовної заяви без розгляду за вх. № 15499/23 від 21.06.2023 та за вх. № 2301/23 від 31.01.2023, викладеного у відзиві відповідача-2 та у запереченні на відповідь на відзив відповідача-2 за вх. № 7726/23 від 28.03.2023.
Згідно із пунктами 1-3, 6 частини 1 статті 177 ГПК України, завданнями підготовчого провадження є остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; з`ясування заперечень проти позовних вимог; визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
Відповідно до пунктів 6, 7, 10, 19 частини 2 статті 182 ГПК України, у підготовчому засіданні суд з`ясовує, чи повідомили сторони про всі обставини справи, які їм відомі; з`ясовує, чи надали сторони докази, на які вони посилаються у позові і відзиві; вирішує заяви та клопотання учасників справи; здійснює інші дії, необхідні для забезпечення правильного і своєчасного розгляду справи по суті.
Пунктом 3 частини 2 статті 185 ГПК України визначено, що за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
З огляду на викладене, зважаючи на те, що судом надано учасникам провадження у справі можливість подання пояснень та заперечень щодо суті спору, можливість ознайомитись із матеріалами справи та надати письмові докази, клопотання, заяви, пояснення, в т. ч. мирову угоду, з урахуванням змісту спірних правовідносин, враховуючи обставини справи та зібрані у справі докази, розумність строку розгляду спору, у зв`язку відсутністю підстав для відкладення підготовчого засідання, заслухавши пояснення учасників справи, суд вважає за необхідне закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті.
Керуючись статтями 2, 13, 42, 46, 177, 182, 183, 185, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Відмовити відповідачу-2 у задоволенні заяви про залишення позовної заяви без розгляду за вх. № 15499/23 від 21.06.2023 та за вх. № 2301/23 від 31.01.2023, викладеного у відзиві відповідача-2 та у запереченні на відповідь на відзив відповідача-2 за вх. № 7726/23 від 28.03.2023.
2. Закрити підготовче провадження та призначити справу № 914/184/23 до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 25.03.2025 р. на 10:00 год.
3. Судове засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду Львівської області за адресою: 79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128, зал судових засідань, ІІ поверх.
4. Явка учасників справи в судове засідання з розгляду спору по суті.
5. Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - lv.arbitr.gov.ua/sud5015/.
Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 235 ГПК України.
Повну ухвалу складено 27.02.2025.
Суддя Долінська О.З.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2025 |
Оприлюднено | 28.02.2025 |
Номер документу | 125460712 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Долінська О.З.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні