Рішення
від 24.02.2025 по справі 200/8777/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 лютого 2025 року Справа№200/8777/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Череповського Є.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ" (84313, Донецька область, м. Краматорськ, пр. Миру, 2, ЄДРПОУ 43522647) до Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5А ЄДРПОУ 44096797), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, б. 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

16.12.2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ" звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Київській області, Державної податкової служби України, в якому просило суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Київській області (далі Відповідач 1) про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.09.2024 р. №11769424/42163452;

зобов`язати ДПС України (далі Відповідач 2) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ від 16.09.2023 р. № 5 датою її фактичного подання.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23 грудня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши наявні фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, суд встановив наступне.

ТОВ «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань 29.05.2018 р., № запису 13561020000004831. Відповідно до даних з ЄДРПОУ основним видом діяльності ТОВ «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» є 42.11 Будівництво доріг і автострад.

З матеріалів справи вбачається, що між ТОВ «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» (Підрядник) та Комунальне Підприємство «ЗміївСервіс» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківський області (Замовник) був укладений договір на виконання поточного ремонту автошляхів № 207 від 04.09.2023 р.(далі Договір), в якому вказано, що Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується надати наступні Послуги «Поточний ремонт асфальтового покриття на автошляхах територіальної громади, внутрішньоквартальних проїздах та тротуарах, а саме ліквідація вибоїн пневмоструменевим методом по вул. Покровська в м. Зміїв Чугуївського району Харківської області», а Замовник зобов`язується прийняти надані Послуги та сплатити їх вартість. Крім того, Сторони уклали Додаткову угоду про внесення змін до договору підряду № 207 від 04.09.2023 р та домовились доповнити договір №207 від 04.09.2023 р. пунктом 2.2.1 наступного змісту: «2.2.1 Замовник надає право Підряднику використовувати склад за адресою: м. Зміїв, вул. Покровська 24 для зберігання будівельних матеріалів і техніки, необхідних для виконання цього Договору.

На виконання Договору Позивачем складена податкова накладна №5 від 16.09.2023 р. на загальну суму 126996,38 грн. в тому числі ПДВ 21166,06 грн. та направлена на реєстраці до ЄРПН.

Відповідно до квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація податкової накладної №5 від 16.09.2023 р. (реєстраційний номер документа 9276515555 від 18.10.2023 р.) зупинена, відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165) та вказано причину: ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

На виконання п. 201.16 ст. 201 ПК України Позивачем було направлено Пояснення № 11/09-2 від 11.09.2024 щодо реальності здійснення господарських операцій до податкової накладної, реєстрацію якої було зупинено (додається) та надано договори, акти, банківську виписку та інші документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій.

13.09.2024 р. Відповідачем 1 прийнято рішення від 13.09.2024 р. №11769424/42163452 про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених / оформлених із порушенням законодавства (первинні документи), крім того платнику встановлено п. 8 критеріїв ризиковості платника податку згідно з Додатком 1 до Порядку зупинення.

Відповідно до п.п. 56.1-56.3 ст. 56 ПК України, Позивачем до контролюючого органу вищого рівня, а саме Державної податкової служби України ДПС України, була подана скарга від 24.09.2024 р. №9278512177, за результатами розгляду якої 01.10.2024 р. №62335/42163452/2 залишено скаргу без задоволення, а рішення ГУ ДПС у Київській області від 13.09.2024 р. №11769424/42163452 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Підставами визначено наступне: ненадання платником податку копiй первинних документiв щодо постачання/придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси, акти прийманняпередачi товарiв (робiт, послуг) з урахуванням наявностi певних типових форм та галузевої специфiки, накладних.

Не погодившись з рішеннями Відповідачів, Позивач звернувся за захистом порушеного права до суду.

Обгрунтовучі позов Позивач зазначає, що на виконання умов Договору №207 від 04.09.2023 р. ТОВ «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» складено акти приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2В та КБ-3 з відповідними додатками, до яких увійшов перелік будівельних матеріалів та перелік виконаних робіт.

Між ТОВ «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» (Покупець) та ТОВ «ПРОМ ІНТЕР ТРЕЙД» (Постачальник) був укладений Договір поставки №1801/1-23 від 18.01.2023 р., за яким Постачальник зобов`язується в порядку та строки, встановлені Договором передати Товари у власність Покупцеві, асортимент, кількість і ціна якого вказуються в накладних, які є невід`ємною частиною цього Договору, а Покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити його на умовах, визначених договором (договір поставки №1801/1-23 від 18.01.2023 р., видаткова накладна, платіжна інструкція, лист-згода на зміну платежу, атестат виробництва, сертифікат відповідності, паспорт якості додаються).

Вказаний Товар ТОВ «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» використовувало, зокрема, для виконання робіт, згідно Договору №207 від 04.09.2023р.

Перевезення вантажів здійснювалося згідно Договору про надання послуг з перевезення вантажу №040923-2МДБ від 04.09.2023р. між ТОВ «КИЇВДОРТЕХНОЛОГIЯ» (Замовник) та ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД» (Виконавець), за яким Замовник доручає перевезення вантажів, а Виконавець зобов`язується доставляти надані Замовником вантажі з пункту відправлення до пункту одержання і видавати їх уповноваженій на одержання вантажу особі (договір Документ сформований в системі «Електронний суд» 16.12.2024 6 №040923-2МДБ від 04.09.2023 р. з додатком, актом надання послуг, випискою, товарно-транспортні накладні додаються).

Також, Позивачем був укладений Договір про надання послуг №040923-1 МДБ від 04.09.2023р. з ТОВ «КОМПАНІЯ МІСТДОРБУД», відповідно до умов якого Виконавець зобов`язується протягом строку, вказаного у Договорі, на підставі письмової або усної Заявки за плату надавати послуги вантажного транспорту, спецтехніки згідно з Додатком №1, який є невід`ємною частиною Договору, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (договір №040923-1 МДБ від 04.09.2023р. з додатком, актом надання послуг, випискою додаються). Між ТОВ «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» та ТОВ «Будівельна компанія БУДМОНТАЖПРОЕКТ» був укладений Договір № 0109/23-П від 01.09.2023р. щодо надання послуг спецтехніки, відповідно до умов якого Виконавець зобов`язується протягом строку, вказаного у Договорі, на підставі письмової або усної Заявки за плату надавати послуги вантажного транспорту, спецтехніки згідно з Додатком №1, який є невід`ємною частиною Договору, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги.

Розрахунок за виконані роботи згідно Договору № 207 від 04.09.2023 р з КП «ЗміївСервіс» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківський області здійснювалось через поточний банківський рахунок Позивача, що підтверджується банківською випискою від 16.09.2023 р та карткою рахунку 361.

Крім того, Позивач вказує, що всі вищезазначені документи були надані Відповідачам та підтверджують реальність господарської операції щодо виписання ПН№5 від 13.09.23 р., також Відповідачі не зазначили конкретні документі необхідні для розблокування спірної ПН.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 2статті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюютьПодатковим кодексом України(даліПК України).

Згідно з пунктом61.1 статті 61 ПК Україниподатковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до пунктом62.1 статті 62 ПК Україниподатковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; перевірок та звірок відповідно до вимог цьогоКодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно достаті 39 цього Кодексу.

Згідно з пунктом201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту201.16 статті 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165окрім іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Так, Порядком № 1165 визначено процедуру прийняття комісією ДПС рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з пунктом 2 Порядку № 1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Пунктом 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/ невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення.

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно зУКТЗЕД/Державнимкласифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимогЗаконів України "Про електронні документи та електронний документообіг",та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку, комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Аналіз наведених вище приписів Порядку № 1165 дає підстави для висновку про те, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку повинно містити чітку підставу, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Суд звертає увагу, що до повноважень Комісії регіонального рівня віднесено проведення постійного моніторингу щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Додаток 1 до Порядку №1165 містить перелік Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

У затвердженій формі рішення (про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку (додаток 4 до Порядку №1165) передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

Верховний Суд у постановах від 16.12.2020 у справі № 340/474/20, від 05.01.2021 у справах №№ 640/10988/20, 640/11321/20 зазначив, що при вирішенні спорів цієї категорії суди мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскарженого рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.

У витязі з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Київській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.09.2024 № 433/10-36-18-03-2-01 зазначено, що комісія прийняла рішення про відмову у реєстрації, при цьому в наданих суду документах не наведено підстав прийняття такого рішення та обґрунтувань щодо цього.

Так, судом встановлено, що рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Київській області Позивача віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Суд також вказує, що Позивачем не долучено до матеріалів справи всіх доказів, які б повністю спростовували наявну у контролюючого органу податкову інформацію встановлено в процесі поточної діяльності.

Проте, Суд звертає увагу, що про не дотримання контролюючим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчить не належна мотивація його висновку, зокрема без встановлення обставин, а також без посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, наведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі не зазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття, такий акт не може вважатися правомірним.

З урахуванням викладеного, суд вважає, що Відповідачем не доведено наявність обґрунтованих підстав для віднесення Позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості, відтакрішення Головного управління ДПС у Київській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку критеріям ризиковості платника податку є незаконним та не підлягає скасуванню.

При цьому, суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

Враховуючи викладене та надані на пропозицію комісії позивачем відповідні первинні документи, суд приходить до висновку про необґрунтованість прийняття оскарженого рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та наявностіпідстав для його скасування.

Постановою Верховного суду у складні колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 03.11.2021р. по справі № 360/2460/20 колегія суддів зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Так у постанові від 05.01.2021 року у справі №640/10988/20 ВСУ зазначає, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/ розрахунку коригування, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації. Також, зазначення Відповідачем 1 у спірному рішенні щодо надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, є необґрунтованим, а в спірному рішенні не наведено належного мотивування причин відмови у реєстрації податкової накладної, складеної Позивачем. При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 13.09.23р. до Єдиного реєстру податкових накладних, суд зазначає, що відповідно до підпункту201.1, пункту201.10 статті 201 Податкового кодексу Україниреєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

Пунктом 28 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), окрім іншого, визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 19 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно пункту 20 «Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем пояснення та документи складено з дотриманням вимог законодавства. Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Відповідача 2 зареєструвати податкові накладні позивача у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАСУ в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі. При цьому зі змісту статті випливає, що доказування правових підстав для рішення (тобто його правомірності) суб`єкт владних повноважень повинен доказувати його фактичну підставу, тобто наявність фактів, з якими закон пов`язує можливість прийняття рішення, вчинення дії чи утримання від неї.

Згідно з вимогамистатті 78 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно достатті 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 1статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до платіжної інструкції № 1841 від 13.11.2024, Позивачем було сплачено судовий збір у розмірі 2422,40 грн.

Враховуючи задоволення позову, на користь позивача слід присудити понесені ним судові витрати в розмірі 2422,40 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Відповідача 1, оскільки саме комісією регіонального рівня прийняте оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в реєстрі.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.9,12,139,242-246,255,262,295,297 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ" (84313, Донецька область, м. Краматорськ, пр. Миру, 2, ЄДРПОУ 43522647) до Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5А ЄДРПОУ 44096797), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, б. 8, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Київській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.09.2024 р. №11769424/42163452.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, б. 8, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» (84313, Донецька область, м. Краматорськ, пр. Миру, 2, ЄДРПОУ 43522647) від 16.09.2023 р. № 5 датою її фактичного подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Київській області (03151, м. Київ, вул. Святослава Хороброго, 5А ЄДРПОУ 44096797) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВДОРТЕХНОЛОГІЯ» (84313, Донецька область, м. Краматорськ, пр. Миру, 2, ЄДРПОУ 43522647) судовий збір в сумі 2422 грн. 40 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя Є.В. Череповський

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2025
Оприлюднено03.03.2025
Номер документу125474280
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/8777/24

Рішення від 24.02.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 24.02.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Череповський Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні