ЦЕНТРАЛЬНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
У Х В А Л А
28.02.2025 м.Дніпро Справа № 912/2742/24
Центральний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Іванова О.Г. (доповідач),
суддів: Паруснікова Ю.Б., Верхогляд Т.А.,
розглянувши матеріали апеляційної скарги Комунального підприємства "Ритуальна служба-спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування" Кропивницької міської ради" на рішення Господарського суду Кіровоградської області від 24.01.2025 (суддя Бестаченко О.Л., повний текст якого підписаний 28.01.2025) у справі № 912/2742/24
за позовом Фізичної особи-підприємця Староселець Анни Дмитрівни
про визнання укладеним договору,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду Кіровоградської області від 24.01.2025 р. у справі № 912/2742/24 позовні вимоги задоволено частково.
Визнано укладеним договір про надання ритуальних послуг між Фізичною особою-підприємцем Староселець Анною Дмитрівною м. Кропивницький) та Комунальним підприємством "Ритуальна служба-спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування" Кропивницької міської ради" м. Кропивницький у наступній редакції:
"Договір про надання ритуальних послуг
Комунальне підприємство "Ритуальна служба - спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування" Кропивницької міської ради" в особі начальника Вісяникова Ю.І. який діє на підставі статуту з однієї сторони та
Фізична особа-підприємець Староселець Анна Дмитрівна відомості про якого внесені до ЄДР за номером 2010150010001001641 від 15.07.2024 р. ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ 3505111620, р/р НОМЕР_1 , "Укрзазбанк", МФО 320478, т-н НОМЕР_2 , ел. пошта: anna_dmitrivna@ukr.net), з іншої сторони, далі за текстом разом іменуються сторони, уклади цей договір про таке:
1. Предмет договору
1.1. Предметом договору є надання ритуальних послуг.
1.2. Взаємовідносини між Ритуальною службою і Виконавцем послуг регулюються Конституцією України, Законом України "Про поховання та похоронну справу", іншим законодавством України та цим договором.
1.3. Господарські відносини між Ритуальною службою та Виконавцем послуг визначаються за згодою сторін.
2. Права сторін
2.1. Ритуальна служба має право:
2.1.1. Здійснювати організацію та проведення поховання.
2.2. Виконавець послуг має право:
2.2.1. Відповідно до договору-замовлення надавати ритуальні послуги:
оформлення договору-замовлення на організацію та проведення поховання;
копання могили (викопування могили ручним або механізованим способом, опускання труни з тілом померлого в могилу, закопування могили, формування намогильного насипу та одноразове прибирання території біля могили);
монтаж та демонтаж намогильної споруди при організації підпоховання в існуючу могилу;
кремація тіл померлих;
організація відправлення труни з тілом чи урни з прахом померлого за межі України;
запаювання оцинкованої труни;
перевезення тіла в труні;
бригада, катафалк.
2.2.2. Самостійно, на підставі звернення осіб, які зобов`язалися поховати померлого, виготовляти та/або реалізовувати предмети ритуальної належності, якщо вони відповідають державним стандартам та затвердженій вартості, передбаченим законодавством.
3. Обов`язки сторін
3.1. Ритуальна служба зобов`язана:
3.1.1. При зверненні особи, що зобов`язалася поховати померлого, забезпечити укладання договорів-замовлень, урахувавши при цьому побажання Замовника щодо Виконавців послуг.
3.1.2. Відповідно до договору-замовлення забезпечити організацію та проведення поховання померлого у встановленому законодавством порядку, з урахуванням волевиявлення померлого, висловленого при житті, а в разі його відсутності з урахуванням побажань родичів.
3.1.3. У місцях оформлення договорів-замовлень надати Замовникові (виконавцю волевиявлення або особі, яка зобов`язалася поховати померлого) наочну інформацію, передбачену п. 6 Типового положення про ритуальну службу в України.
3.1.4. Створити рівні умови для поховання померлих незалежно від їх раси, кольору шкіри, політичних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
3.1.5. Забезпечити безоплатне виділення земельної ділянки для поховання труни з тілом чи урни з прахом померлого на кладовищі.
3.1.6. Створити рівні умови Виконавцям послуг.
3.1.7. Забезпечити своєчасне оформлення договору-замовлення та в термін не пізніше години передати телефоном, телефонограмою, електронною поштою або іншими засобами електронного зв`язку замовлення Виконавцю послуг.
3.2. Виконавець послуг зобов`язаний:
3.2.1. Подати до ритуальної служби перелік ритуальних послуг, їх характеристику та вартість. У разі внесення змін до вартості ритуальних послуг Виконавець послуг забезпечує доведення нової ціни до ритуальної служби шляхом надсилання відповідного повідомлення поштою або подання його нарочно.
3.2.2. При наданні послуги з копання могили на кладовищі гарантувати збереження могил та надмогильних споруд, інших елементів благоустрою могил, що розміщені поруч з новими похованнями, та відшкодовувати матеріальні збитки у разі їх пошкодження.
3.2.3. Видавати працівникам, що беруть участь у наданні ритуальних послуг, відповідні посвідчення.
4. Відповідальність сторін
4.1. Ритуальна служба несе відповідальність:
4.1.1. За ненадання інформації Замовникові про виконавців послуг та перелік ритуальних послуг, що можуть надаватися ними.
4.1.2. За неякісну і несвоєчасну організацію, оформлення договору-замовлення. За порушення термінів та неякісне надання ритуальних послуг, установлених договором-замовлення, згідно з вимогами Закону України "Про захист прав споживачів".
4.1.3. За недотримання положень чинного законодавства, стандартів та технологій при організації поховання померлих.
4.1.4. За безпідставну відмову Замовнику в оформленні договору-замовлення, за невчасне передання замовлення на послуги Виконавцю послуг.
4.2. Виконавець послуг несе відповідальність:
4.2.1. За порушення термінів та неякісне надання ритуальних послуг, установлених договором-замовлення, згідно з вимогами Закону України "Про захист прав споживачів".
4.2.2. При недотриманні вимог п. 3.2.2. цього договору Виконавець послуг усуває пошкодження, відшкодовує матеріальні збитки.
4.2.3. За недотримання положень чинного законодавства в частині вимог затверджених стандартів та технологій при наданні ритуальних послуг.
5. Порядок вирішений спорів
5.1. Спори і розбіжності, що можуть виникати внаслідок цього договору, за змогою вирішуватимуться шляхом переговорів між учасниками.
У разі не врегулювання спорів і розбіжностей шляхом переговорів, розв`язання спорів здійснюється в судовому порядку.
6. Прикінцеві положення
6.1. Договір набирає чинності з моменту набрання чинності судового рішення і діє, відповідно з приписами пункту 8.2. Типового положення про ритуальну службу в Україні, затвердженого Наказом державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 19 листопада 2003 року № 193, на протязі трьох років, з моменту набрання чинності.
6.2. Договір укладається у двох примірниках (по одному для кожної сторони), які мають однакову юридичну силу.
6.3. Умови цього договору можуть бути змінені виключно за взаємною згодою Сторін шляхом укладення та підписання додаткової угоди до цього договору, яка є його невід`ємною частиною.
7. Реквізити сторін
Комунальне підприємство ФОП Староселець Анна Дмитрівна,
"Ритуальна служба-спеціалізований 25005, м. Кропивницький, вул.
комбінат комунально - побутового Вокзальна, 26,к.2, кв. 101
обслуговування", Кропивницької міської ради РНОКПП: 3505111620
25030, місто Кропивницький, з/р НОМЕР_1 "Укргазбанк"
вул. Юрія Бутусова, буд. 18 МФО 320478, тел.. 050-025-20-05
Код ЄДРПОУ: 03347520. Ел. пошта: anna_dmitrivna@ukr.net
тел.. 066-591-79-56".
Стягнуто з Комунального підприємства "Ритуальна служба - спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування" Кропивницької міської ради" м. Кропивницький на користь Фізичної особи-підприємця Староселець Анни Дмитрівни м. Кропивницький 3028,00 грн судового збору.
В іншій частині позову відмовлено.
Не погодившись із зазначеним рішенням до Центрального апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою звернулось Комунальне підприємство "Ритуальна служба-спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування" Кропивницької міської ради", в якій просить скасувати оскаржуване рішення повністю.
Одночасно у змісті апеляційної скарги викладене клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження рішення суду, яке мотивовано отриманням рішення суду в електронний кабінет відповідача 28.01.2025 р.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.02.2025 для розгляду справи визначена колегія суддів у складі: головуючого судді Іванова О.Г. (доповідач), судді Парусніков Ю.Б., Верхогляд Т.А.
З огляду на відсутність в суді апеляційної інстанції матеріалів справи на час надходження скарги, ухвалою суду від 18.02.2025 здійснено запит матеріалів справи із Господарського суду Кіровоградської області та відкладено вирішення питання про рух апеляційної скарги до надходження матеріалів справи до суду апеляційної інстанції.
26.02.2025 матеріали справи надійшли до суду апеляційної інстанції.
Стосовно заявленого апелянтом клопотання про поновлення строку на оскарження рішення суду, слід зазначити наступне.
За приписами ст.256 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів, а на ухвалу суду - протягом десяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали (рішення) суду якщо апеляційна скарга подана протягом десяти (двадцяти, відповідно) днів з дня вручення йому відповідного ухвали (рішення) суду (частина 2). Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин, крім випадків, зазначених у частині 2 статті 261 цього Кодексу (частина 3).
З огляду на подання скаржником 14.02.2025 апеляційної скарги на рішення суду від 24.01.2025, повний текст якого виготовлено та підписано 28.01.2025, строк подачі апеляційної скарги не є пропущеним, отже, клопотання скаржника відхиляється як передчасне.
Відповідно до частин 1, 4 ст. 262 Господарського процесуального кодексу України про відкриття апеляційного провадження у справі суд апеляційної інстанції постановляє ухвалу.
В ухвалі про відкриття апеляційного провадження зазначається строк для подання учасниками справи відзиву на апеляційну скаргу та вирішується питання про витребування матеріалів справи. Якщо разом з апеляційною скаргою подано заяви чи клопотання, суд в ухвалі про відкриття апеляційного провадження встановлює строк, протягом якого учасники справи мають подати свої заперечення щодо поданих заяв чи клопотань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Як вбачається з поданих документів, апеляційна скарга оформлена у відповідності до вимог, встановлених ст. 258 Господарського процесуального кодексу України.
З огляду на зазначене, відповідно до вимог статей 256, 258, 262 Господарського процесуального кодексу України, судова колегія визначилась про можливість відкриття апеляційного провадження у справі № 912/2742/24.
Заперечень проти відкриття апеляційного провадження на час постановлення ухвали до суду не надійшло.
Керуючись ст. ст. 6, 42, 197, 262, 263, 268, 270 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Відкрити апеляційне провадження за апеляційною скаргою Комунального підприємства "Ритуальна служба-спеціалізований комбінат комунально-побутового обслуговування" Кропивницької міської ради" на рішення Господарського суду Кіровоградської області від 24.01.2025 у справі № 912/2742/24.
2. Розгляд справи призначити у судовому засіданні на 04.08.2025 на 15:45 год. Засідання відбудеться в приміщенні Центрального апеляційного господарського суду за адресою: м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 65, зал судових засідань №415-а.
А у разі надходження відповідних заяв чи клопотань відповідне судове засідання (і всі наступні) будуть проведені у режимі відеоконференції у приміщенні іншого суду або поза межами приміщення суду з використанням технічних засобів учасників провадження у справі та програмного забезпечення "EasyCon".
3. Позивачу протягом 10 днів з дня вручення ухвали про відкриття апеляційного провадження надати до суду відзив на апеляційну скаргу, заяви, клопотання відповідно до ст.ст. 38, 169, 170 Господарського процесуального кодексу України, додаткові докази та обґрунтування щодо неможливості надати їх до суду першої інстанції (копії вказаних документів у цей же строк направити іншим учасникам справи, докази чого надати суду).
4. Відповідачу( скаржнику) протягом 10 днів з дня вручення ухвали про відкриття апеляційного провадження надати до суду власні заяви, клопотання відповідно до ст.ст. 38, 169, 170 Господарського процесуального кодексу України, додаткові докази та обґрунтування щодо неможливості надати їх до суду першої інстанції (копії вказаних документів у цей же строк направити іншим учасникам справи, докази чого надати суду).
5. З урахуванням запровадження воєнного стану в Україні:
- повідомити учасників справи про можливість участі в судовому засіданні в режимі відеоконференції, у тому числі поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та про можливість подати процесуальні документи через особистий кабінет в системі "Електронний суд", поштою, факсом вчинити інші процесуальні дії в електронній формі з використанням власного кваліфікованого електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Закону України "Про електронні довірчі послуги";
- учасникам провадження у справі, які бажають прийняти участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів, необхідно надати суду електронну адресу, яка буде використана для реєстрації в системі відеоконференцзв`язку, а також документи, що посвідчують особу, що прийматиме участь в судовому засіданні, та підтверджують її повноваження; номер телефону для зв`язку з судом; відмітку про наявність або відсутність електронного підпису;
- учасникам провадження у справі, які бажають прийняти участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду у іншому приміщенні суду, необхідно надати суду перелік судів, до яких має змогу дістатись заявник.
Суд звертає увагу, що достатнім для проведення судового засідання в режимі відеоконференції є направлення відповідного клопотання з даними представника і доказів його повноважень. У зазначених випадках ухвала, як процесуальний документ по справі, щодо кожного окремого представника не постановляється, оскільки питання щодо відеоконференцій по справі вже вирішено даною ухвалою.
Явку учасників провадження визнати необов`язковою.
6. Роз`яснити учасникам справи, що:
- відповідно до частин 3, 5 статті 269 Господарського процесуального кодексу України докази, які не були подані до суду першої інстанції, приймаються судом лише у виняткових випадках, якщо учасник справи надав докази неможливості їх подання до суду першої інстанції з причин, що об`єктивно не залежали від нього. У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції;
- відповідно до ч.3 ст. 263 Господарського процесуального кодексу України відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції;
- заяви, скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, крім випадків, передбачених цим Кодексом;
- відповідно до ч.1 ст. 135 Господарського процесуального кодексу України за невиконання процесуальних обов`язків, зокрема за ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу, тощо, суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід державного бюджету з відповідної особи штрафу у сумі від одного до десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
7. Копію ухвали надіслати учасникам справи, в тому числі, засобами електронного зв`язку (за наявності).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Інформацію по справі учасники справи можуть отримати на сторінці Центрального апеляційного господарського суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою https://court.gov.ua/fair/sud4876/ або переглянути процесуальні документи по справі на сайті Єдиного державного реєстру судових рішень за посиланням http://www.reyestr.court.gov.ua/
Головуючий суддя О.Г. Іванов
Суддя Т.А. Верхогляд
Суддя Ю.Б. Парусніков
Суд | Центральний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2025 |
Оприлюднено | 03.03.2025 |
Номер документу | 125494611 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі надання послуг |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Іванов Олексій Геннадійович
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Іванов Олексій Геннадійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні