Справа № 129/731/25
Провадження у справі № 2/129/810/2025
У Х В А Л А
"28" лютого 2025 р. м. Гайсин
Суддя Гайсинського районного суду Вінницької області ДєдовС.М., вивчивши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 , поданої в його інтересах представником позивача, - адвокатом Лукачком Іваном Йосиповичем, до Ситковецької селищної ради Гайсинського району Вінницької області про визначення додаткового строку для подання заяви про прийняття спадщини,
Встановив:
27.02.2025 р. представник позивача , - адвокат Лукачко І.Й. звернувся до Гайсинського районного суду Вінницької області, із цивільним позовом до Ситковецької селищної ради Гайсинського району Вінницької області про визначення додаткового строку для подання заяви про прийняття спадщини.
Зі змісту позовної заяви та доданих до неї доказів вбачається, що спадкодавець ОСОБА_2 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 в смт.Ситківці Гайсинського району Вінницької області, вказане селище міського типу входило до складу Немирівського району Вінницької області до 19.07.2020 року часу ліквідації вказаного району відповідно до постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», а спадкове майно також знаходиться в смт.Ситківці Гайсинського району Вінницької області, тобто місцем відкриття спадщини після її смерті є смт.Ситківці Гайсинського району Вінницької області.
Згідно із ч.1ст.30ЦПКУкраїни позови, що виникають із приводу нерухомого майна, пред`являються за місцезнаходженням майна або основної його частини. Якщо пов`язані між собою позовні вимоги пред`явлені одночасно щодо декількох об`єктів нерухомого майна, спір розглядається за місцезнаходженням об`єкта, вартість якого є найвищою.
Відповідно до п.3-1. Розділ XІІ Прикінцевих і перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинності Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року№ 807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року№ 64/2022«Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року№ 2102-IX.
Відповідно до статті 125 Конституції України судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.
Суд утворюється, реорганізовується і ліквідовується законом, проект якого вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою радою правосуддя.
Частиною першою статті 17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» також передбачено, що судоустрій будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності.
Відповідно до статті 19 цього ж Закону суд утворюється і ліквідовується законом.
Проект закону про утворення чи ліквідацію суду вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою радою правосуддя.
Місцезнаходження, територіальна юрисдикція і статус суду визначаються з урахуванням принципів територіальності, спеціалізації та інстанційності.
Підставами для утворення чи ліквідації суду є зміна визначеної цим Законом системи судоустрою, необхідність забезпечення доступності правосуддя, оптимізації видатків державного бюджету або зміна адміністративно-територіального устрою.
Утворення суду може відбуватися шляхом створення нового суду або реорганізації (злиття, поділу) судів.
Наведені норми слід розуміти таким чином, що система судоустрою хоча і будується за принципами територіальності, спеціалізації та інстанційності, однак на практиці вона не завжди може співпадати з існуючим адміністративно-територіальним поділом держави.
Зміна ж адміністративно-територіального устрою може бути лише підставою для перегляду існуючої системи судоустрою в порядку визначеному Конституцією та законами України.
Таким чином до зміни системи судоустрою та приведення її у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою шляхом утворення, реорганізації чи ліквідації судів, місцеві загальні суди продовжують здійснювати розгляд справ в межах раніше утворених районів та раніше визначеного адміністративно-територіального устрою.
Відповідно до вимог п.1) ч.1 ст.31 ЦПК України суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Частиною 9 ст.187ЦПКУкраїни встановлено, що якщо за результатами отриманої судом інформації буде встановлено, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленому статтею 31 цьогоКодексу.
Згідно із ст.32 ЦПК України спори між судами про підсудність не допускаються. Справа, передана з одного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження судом, якому вона надіслана.
Оскільки спадкодавець ОСОБА_2 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 в смт. Ситківці Гайсинського району Вінницької області, у вказаному місці відкрилась спадщина, вказане селище міського типу входило до складу Немирівського району Вінницької області до 19.07.2020 року часу ліквідації вказаного району відповідно до постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів», а спадкове майно також знаходиться в смт. Ситківці Гайсинського району Вінницької області, тобто місцем відкриття спадщини після її смерті є смт. Ситківці Гайсинського району Вінницької області, то з урахуванням викладеного у своїй сукупності, суд дійшов висновку, що ця справа не підсудна Гайсинськомурайонному суду,та задіючими,визначеними ч.1ст.30 ЦПК України,п.3-1.Розділ XІІПрикінцевих іперехідних положеньЗакону України«Про судоустрійі статуссуддів», ст.125 Конституції України, ст.17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» правилами територіальної підсудності (юрисдикції), ця справа є підсудною виключно Немирівському районномусуду Вінницької області, який на даний час є єдиним повноважним, створеним відповідно до закону («встановленим відповідно до закону») судом для розгляду вказаної справи, а тому суд вважає за необхідне направити в порядку, встановленому статтею 31 ЦПК України, цивільну справу №129/731/25 до Немирівського районногосуду Вінницької області, якому відповідно до територіальної підсудності належить розглядати справу за місцезнаходженням майна або основної його частини.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст.27,31 ЦПК України,-
Постановив:
Цивільну справу №129/731/25 за позовом ОСОБА_1 , поданої в його інтересах представником позивача, - адвокатом Лукачком Іваном Йосиповичем, до Ситковецької селищної ради Гайсинського району Вінницької області про визначення додаткового строку для подання заяви про прийняття спадщини, передати (надіслати) за підсудністю до Немирівського районного суду Вінницької області.
Передача справи на розгляд іншого суду за підсудністю здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги - не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів до Вінницького апеляційного суду.
Суддя:
Суд | Гайсинський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2025 |
Оприлюднено | 03.03.2025 |
Номер документу | 125496952 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із відносин спадкування, з них |
Цивільне
Гайсинський районний суд Вінницької області
Дєдов С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні