Справа № 216/1212/25
провадження 1-кс/216/469/25
УХВАЛА
іменем України
24 лютого 2025 року місто Кривий Ріг
Слідчий суддя Центрально-Міського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі судових засідань приміщення суду м Кривого Рогу Дніпропетровської області клопотання прокурора Криворізької центральної окружної прокуратури ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів по матеріалам досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024042080000161 від 19.12.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України,
в с т а н о в и в:
В провадженні СВ Криворізького РУП ГУНП у Дніпропетровській області перебувають матеріали кримінального провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024042080000102 від 28.06.2024 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 190 КК України, розпочатого за ознаками заволодіння групою осіб майном територіальної громади шляхом обману під час аукціону.
ІНФОРМАЦІЯ_1 проведено закупівлю ІНФОРМАЦІЯ_2 капітального ремонту захисної споруди цивільного захисту, обліковий номер №14184 за адресою: АДРЕСА_1 очікуваною вартістю 14 762 107,00 грн.
За результатами закупівлі укладено договір підряду 30/08/1 від 30.08.2024 з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на суму 14 645 155,20 грн з ПДВ.
Встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) під час участі у процедурі закупівлі в якості підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних робіт надало договір про закупівлю робіт (капітального ремонту за адресою АДРЕСА_2 ) №20/11-1 від 20.11.2023, замовником яких виступало ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).
Відповідно до ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності будівництво - нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об`єкта будівництва.
Згідно зі ст. 22-1 Закону, єдина державна електронна система у сфері будівництва (далі - електронна система) - це єдина інформаційно-комунікаційна система у складі містобудівного кадастру, що забезпечує створення, перегляд, відправлення, прийняття, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері будівництва, а також електронну взаємодію між фізичними та юридичними особами, державними органами, органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг з метою отримання визначених цим Законом послуг у сфері будівництва.
При цьому, відомості та документи щодо виконання таких робіт з капітального ремонту відсутні на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
Так, згідно з відповіддю ІНФОРМАЦІЯ_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_6 ) від 20.11.2024, вказано, що за параметром Замовника ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » « НОМЕР_2 » в Реєстрі виявлено лише Декларацію про готовність об`єкта до експлуатації від 22.04.2016 за адресою « АДРЕСА_2 ».
Також, інформація відсутня за такими параметрами запиту, як адреса « АДРЕСА_2 »; ЄДРПОУ Замовника ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » « НОМЕР_2 », ЄДРПОУ Виконавця ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » « НОМЕР_1 », ІПН керівника (у 2023 році) виконавця (Підписанта) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » ОСОБА_4 , ІПН НОМЕР_3 та Підписанта Замовника ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_5 ІПН НОМЕР_4 . За параметром ІПН нинішнього керівника виконавця (Підписанта) ОСОБА_6 встановлено, що його долучено до Системи лише 06.09.2024.
Таким чином, оскільки капітальний ремонт є будівництвом відповідно до Закону, то відомості про нього мали бути внесені до ЄДЕССБ. В свою чергу, відсутність будь-яких даних про здійснення капітального ремонту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » для ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » може свідчити про недостовірність відомостей та документів, які подані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » під час участі у аукціоні ІНФОРМАЦІЯ_2 .
В ході досудового розслідування виникла необхідність у перевірці відомостей про виконання вказаних робіт та вчинення господарських операцій.
Окрім того, під час участі в аукціоні для підтвердження наявності матеріально-технічної бази у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ зазначило про оренду спецтехніки у ПП « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ).
У зв`язку з цим, спрямовано вимоги до ІНФОРМАЦІЯ_7 та ІНФОРМАЦІЯ_8 щодо наявності зареєстрованих транспортних засобів, в тому числі спецтехніки, за ПП « ОСОБА_7 ».
Згідно з отриманою відповіддю, будь-які транспортні засоби за ПП « ОСОБА_7 » відсутні станом на 10.06.2024 (дата договору між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ПП « ОСОБА_7 » ), 14.08.2024 (подання між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » тендерної пропозиції), так і на 15.11.2024.
Зазначене також може свідчити про недостовірність відомостей та документів, які подані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » під час участі у аукціоні
ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Окрім того, надано договір оренди офісного приміщення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (Орендар) та ФОП ОСОБА_8 ІПН НОМЕР_6 (Орендодавець), хоча згідно з відомостями ДРРПНМ, об`єктів нерухомості за ОСОБА_8 ІПН НОМЕР_6 не зареєстровано.
Значна частина документів, яка подавалася ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », стосується суб`єктів та об`єктів за адресою АДРЕСА_2 (там нібито відбувався ремонт для ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 »; ПП « ОСОБА_7 » (з яким надано договір оренди техніки) зареєстровано за вказаною адресою, ФОП ОСОБА_8 надає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в оренду приміщення за вказаною адресою).
Таким чином, існує необхідність перевірки слідчої версії щодо взаємозв`язків ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ПП « ОСОБА_7 », ФОП ОСОБА_8 .
Також, є необхідність перевірки відомостей про достовірність/ недостовірність поданих ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » осіб, які мають виконувати будівельні роботи. Так, 17 із 18 осіб (крім директора), які зазначені як такі, що залучатимуться до виконання робіт за Договором з ІНФОРМАЦІЯ_9 , були найняті за цивільно-правовими договорами безпосередньо перед проведенням тендеру, а саме 05.08.2024,
Підтверджень наявності у зазначених осіб необхідної освіти та досвіду роботи у складі тендерної документації не надавалося.
Також, сканкопії договорів на деяких з цих осіб не додані до тендерної пропозиції взагалі, а в окремих договорах на різних сторінках договору зазначено різні РНОКПП однієї особи.
Окрім того, відповідно до відповіді ІНФОРМАЦІЯ_10 від 20.11.2024, вказано, що згідно з податковою звітністю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », кількість штатних працівників у серпні та вересні 2024 року складала 2 особи. Відомості про найняття працівників за цивільно-правовими договорами не надавалися.
Зазначене також свідчить про надання завідомо неправдивих відомостей щодо наявності працівників відповідної кваліфікації у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».
Відповідно до інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, вказані суб`єкти господарювання перебувають на обліку в ІНФОРМАЦІЯ_10 .
Вчинення господарських операцій можливо перевірити шляхом отримання тимчасового доступу до бухгалтерських документів вказаних підприємств.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку.
Відповідно до п. 4 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148 суб`єкти господарювання, які відкрили рахунки в банках і зберігають на цих рахунках свої кошти, здійснюють розрахунки за своїми грошовими зобов`язаннями, що виникають у господарських відносинах, у безготівковій формі, а також у готівковій формі з дотриманням обмежень та в порядку, установленому законодавством України.
Відповідно до п. 23 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017 № 148 касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, електронними розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням платіжних інструментів, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівки.
Касові документи можуть бути паперовими або електронними. Електронні касові документи повинні бути оформлені відповідно до вимог законодавства України у сфері електронного документообігу.
Відповідно до п. 1 розд. ІІ Національного положення (Стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 Фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан) (далі - баланс), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) (далі - звіт про фінансові результати), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності.
Баланс підприємства складається на кінець останнього дня звітного періоду.
Підприємства, які складають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, складають проміжну фінансову звітність, яка охоплює відповідний період (І квартал, перше півріччя, дев`ять місяців), наростаючим підсумком з початку звітного року у складі балансу та звіту про фінансові результати.
Таким чином, необхідно отримати доступ до оригіналів первинних бухгалтерських документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) щодо виконання робіт по договору про закупівлю робіт (капітального ремонту за адресою АДРЕСА_2 ) №20/11-1 від 20.11.2023, замовником яких виступало ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), договору про надання автотранспортних послуг від 10.06.2024 №10/06/1, виплати грошових коштів фізичним особам за цивільно-правовими договорами, зокрема актів виконаних робіт за вказаним договором, актів приймання-передачі, касових ордерів, видаткових накладних, рахунків-фактури або інших первинних бухгалтерських документів, що відображають здійснення господарських операцій між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та вказаними підприємствами на виконання вказаних договорів, балансу (звіту про фінансовий стан) за 3, 4 квартал 2023 року та 2023 рік, 1-4 квартали 2024 року, 2024 рік, звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) за 3, 4 квартал 2023 року та 2023 рік, 1-4 квартали 2024 року, 2024 рік, звіту про рух грошових коштів 3, 4 квартал 2023 року та 2023 рік, 1-4 квартали 2024 року, 2024 рік, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності 3, 4 квартал 2023 року та 2023 рік, 1-4 квартали 2024 року, 2024 рік, тому прокурор просив клопотання задовольнити.
Прокурор в судове засідання не з`явився, надав суду заяви про розгляд клопотання за його відсутності, підтримавши клопотання в повному обсязі.
Представник особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, в судове засідання не з`явився, про розгляд клопотання повідомлявся належним чином завчасно.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання та матеріали кримінального провадження, дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання слідчого з огляду на наступне.
Згідно вимогам ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
За приписами ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні в тому числі зазначаються: речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; обґрунтування необхідності вилучення речей і документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Крім того слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи, зокрема, перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи (ч. 5 ст. 163 КПК України).
При цьому, ч. 6 ст. 163 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Слідчим суддею встановлено, що в провадженні СВ Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування кримінального провадження за № № 42024042080000102 від 28.06.2024 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 190 КК України, розпочатого за ознаками заволодіння групою осіб майном територіальної громади шляхом обману під час аукціону.
Оскільки наявні достатні підстави вважати, що зазначені у клопотанні документи знаходяться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », та містять відомості, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ і неможливо іншими способами отримати ці відомості, тому заявлене клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 163, 164, 395 КПК України, слідчий суддя,
п о с т а н о в и в:
Клопотання прокурора Криворізької центральної окружної прокуратури ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів задовольнити.
Надати слідчим СВ КРУП ГУНП у Дніпропетровській області: Надати слідчим СВ КРУП ГУНП у Дніпропетровській області ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ; прокурорам Криворізької центральної окружної прокуратури Дніпропетровської області: ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_3 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 право тимчасового доступу до оригіналів документів, що перебувають у віданні (володінні) ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що зареєстроване за адресою: АДРЕСА_3 , з можливістю вилучення належним чином засвідчених копій всіх вказаних документів у паперовому та електронному вигляді, а саме:
первинних бухгалтерських документів ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) щодо виконання робіт по договору про закупівлю робіт (капітального ремонту за адресою АДРЕСА_2 ) №20/11-1 від 20.11.2023, замовником яких виступало ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), зокрема актів виконаних робіт за вказаним договором, актів приймання-передачі, касових ордерів, видаткових накладних, рахунків-фактури або інших первинних бухгалтерських документів, що відображають здійснення господарських операцій між ПРАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на виконання договору про закупівлю робіт (капітального ремонту за адресою АДРЕСА_2 ) №20/11-1 від 20.11.2023, балансу (звіту про фінансовий стан) за 4 квартал 2023 року та 2023 рік, звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) за 4 квартал 2023 року та 2023 рік, звіту про рух грошових коштів за 4 квартал 2023 року та 2023 рік, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності за 4 квартал 2023 року та 2023 рік;
первинних бухгалтерських документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) щодо надання послуг з оренди автомобілів відповідно до договору про надання автотранспортних послуг від 10.06.2024 №10/06/1, орендарем яких виступало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зокрема актів виконаних робіт за вказаним договором, актів приймання-передачі, касових ордерів, видаткових накладних, рахунків-фактури або інших первинних бухгалтерських документів, що відображають здійснення господарських операцій між ПП « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) на виконання договору про надання автотранспортних послуг від 10.06.2024 №10/06/1, балансу (звіту про фінансовий стан) за 2 квартал 2024 року, 2 півріччя 2024 року та 2024 рік, звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) за 2 квартал 2024 року, 2 півріччя 2024 року та 2024 рік, звіту про рух грошових коштів 2 квартал 2024 року, 2 півріччя 2024 року та 2024 рік, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності 2 квартал 2024 року, 2 півріччя 2024 року та 2024 рік;
первинних бухгалтерських документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) щодо виплати грошових коштів фізичним особам, зокрема актів виконаних робіт за цивільно-правовими договорами, актів приймання-передачі, касових ордерів, видаткових накладних, рахунків-фактури або інших первинних бухгалтерських документів, що відображають здійснення виплати грошових коштів вказаним нижче фізичним особам:
1. ОСОБА_16 ІНФОРМАЦІЯ_11
2. ОСОБА_17 ІНФОРМАЦІЯ_12
3. ОСОБА_18 ІНФОРМАЦІЯ_13
4. ОСОБА_19 ІНФОРМАЦІЯ_14
5. ОСОБА_20 ІНФОРМАЦІЯ_15
6. ОСОБА_21 ІНФОРМАЦІЯ_16
7. ОСОБА_22 ІНФОРМАЦІЯ_17
8. ОСОБА_23 ІНФОРМАЦІЯ_18
9. ОСОБА_24 НОМЕР_7
10. ОСОБА_25 ІНФОРМАЦІЯ_19
11. ОСОБА_26 НОМЕР_8
або
НОМЕР_9
12. ОСОБА_27 НОМЕР_10
13. ОСОБА_28 НОМЕР_11
14. ОСОБА_29 НОМЕР_9
15. ОСОБА_30 НОМЕР_12
16. ОСОБА_31 НОМЕР_13
17. ОСОБА_32
18. ФОП ОСОБА_8 2907606055
балансу (звіту про фінансовий стан) за 3, 4 квартал 2023 року та 2023 рік, 1-4 квартали 2024 року, 2024 рік, звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) за 3, 4 квартал 2023 року та 2023 рік, 1-4 квартали 2024 року, 2024 рік, звіту про рух грошових коштів 3, 4 квартал 2023 року та 2023 рік, 1-4 квартали 2024 року, 2024 рік, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності 3, 4 квартал 2023 року та 2023 рік, 1-4 квартали 2024 року, 2024 рік ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
Строк дії ухвали про надання тимчасового доступу до документів визначити до 24 березня 2025 року.
Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.
Ухвала слідчого судді, яка не може бути оскаржена, набирає законної сили з моменту її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_33
Суд | Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2025 |
Оприлюднено | 03.03.2025 |
Номер документу | 125497112 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу
ЧИРСЬКИЙ Г. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні