П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 лютого 2025 року м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Логойда І.В., за участю представника Закарпатської митниці Держмитслужби Селеша О.Я., розглянувши матеріали, які надійшли від Закарпатської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Харків, відповідно до облікової картки №141/2022/655 працює особою уповноваженою на роботу з митними органами в ПП «ВЕЛКРАФТ» (код ЄДРПОУ 44509525), мешканця АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 від 15.07.2017, виданий Любомильським РВ УМВС України у Волинській області, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , за ст. 485 Митного кодексу України,-
ВСТАНОВИВ:
До Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області надійшов протокол про порушення митних правил №0869/30500/24 від 26.12.2024, згідно з яким 10.12.2024 року до управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Закарпатської митниці від управління контролю та адміністрування митних платежів Закарпатської митниці надійшла доповідна записка від 10.12.2024 №15/15-03/20595 щодо опрацювання інформації уповноваженого митного органу Республіки Польща, отриманої листом Держмитслужби від 13.11.2024 №15/15-03-01/7/5857 (вх. митниці №55184/4/7.7-1). Вказаним листом направлена відповідь уповноваженого митного органу Республіки Польща №2401-ЮА.4331.63.2024.КК від 24.10.2024 щодо результатів перевірки сертифікатів з перевезення товару EUR.1 відповідно до положень статей 31 та 32 Доповнення 1 до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження. Відповідно до зазначеного листа печатка під номером 6 вилучена з експлуатації 24 квітня 2023 року у зв`язку з фактами підробки документів з використанням підробленої печатки з цим номером. Таким чином, сертифікати з перевезення товару EUR.1, завірені печаткою №6 митниці у Катовіце з 24 квітня 2023 року, є підробленими та не можуть вважатися дійсним доказом походження товарів. Проведеною подальшою перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 18.05.2023 в зоні митного контролю митного посту «Мукачево» Закарпатської митниці декларантом TОB «МІ-7» (код ЄДРПОУ 42770591) ОСОБА_2 згідно відомостей, зазначених в гр. 14 та 54 нижче вказаної МД, до митного контролю та оформлення, шляхом електронного декларування була подана митна декларація від 18.05.2023 ІМ40 ДЕ № 23UA305160016337U9 та товаросупровідні документи, в тому числі інвойс № 230512.26959-PCL WEL від 12.05.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 13.07.2017 та сертифікат з перевезення товару EUR.1 № PL/MF/AE 0032516 від 12.05.2023 на товар «напівпричіп тентований, що був у користуванні марки Schmitz-Cargobull, моделі SCB*S3T, 2017 року випуску, шассі № НОМЕР_4 , торговельна марка "Schmitz". Виробник "Schmitz". Відправником даного товару є іноземне підприємство "Company PCL JUCAR LIMITED (Cyprus, rimassоl, 3026, Agias Zonis Thessalonikis Str, Nicolaou Pentadromos Centre Block B, 10th floor, office 1001 А), а одержувачем згідно гр. 8 МД є ПП "ВЕЛКРАФТ" (Україна, 43005, Волинська обл., Луцький р-н, м. Луцьк, пр. Грушевського президента, буд. 30, код ЄДРПОУ 44509525). Згідно графи 9, особою, відповідальною за фінансове врегулювання є також ПП "ВЕЛКРАФТ" (Код ЄДРПОУ 445095251). Вищезазначений товар оформлений із застосуванням преференційного режиму (код пільги 410), а саме звільнення від сплати ввізного мита на товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС, на підставі абзацу 1 частини 1 статті 29 додатка 1-А Тарифний графік України до глави 1 розділу IV торгівля та питання пов`язані з торгівлею (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони ратифікованої Законом України від 16.09.2014 №1678-УІІ. Для підтвердження преференційного походження товару суб`єктом ЗЕД ПП "ВЕЛКРАФТ" (код ЄДРПОУ 44509525) ОСОБА_1 було надано сертифікат з перевезення товару EUR.1 № PL/MF/AE 0032516 від 12.05.2023, виданий митним органом Республіки Польща та завірений печаткою №6. Згідно гр. 47 зазначеної митної декларації застосовано преференційну ставку, нараховані та сплачені митні платежі в сумі 136601,72 грн., в тому числі ввізне мито в сумі 45533,91 грн., та ПДВ в сумі 91067,81 грн. При цьому фактично сплачено необхідні платежі в сумі 91067,81 грн. Як підставу для нарахування преференційної ставки мита в гр.36 МД зазначено код преференції - 410 (товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС (Абзац перший частини першої статті 29 додатка 1-А «Тарифний графік України» до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони). У графі 44 МД під кодом - 0954 (Сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.l (Movement certificate EUR. 1) зазначено документ PL/MF/AE 0032516 від 12.05.2023. Враховуючи те, що сертифікат з перевезення товару EUR.l PL/MF/AE 0032516 від 12.05.2023 завірений підробленою печаткою №6, яка митним органом Республіки Польща вилучена з експлуатації 24 квітня 2023 року (відповідь митних органів Польщі №2401-ІОА.4331.63.2024.КК від 24.10.2024) є підробленим, то застосування преференційної ставки ввізного мита - умовне нарахування ввізного мита (код преференції 4101) під час оформлення вищевказаного товару за митною декларацією від 18.05.2023 ІМ40 ДЕ № 23UA305160016337U9 є неправомірним. Згідно листа управління контролю та адміністрування митних платежів Закарпатської митниці від 20.12.2024 №15/15-01/21288, без застосування коду пільги «410» по МД від 18.05.2023 ІМ40 ДЕ № 23UA305160016337U9 приватним підприємством "ВЕЛКРАФТ" необхідно було сплатити митні платежі в сумі 145708,50 грн. (в тому числі: ввізне мито - 45533,91 грн., ПДВ - 100174,59 грн.), що на 54640,69 грн. більше ніж сплачено.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Відповідно то ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у декларації. Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митник правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Відповідно до п.43 ст.4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи, укладеними в установленому законом порядку. На виклик до Закарпатської митниці для надання пояснень гр. ОСОБА_1 не прибув, про причини неприбуття митницю не повідомив. Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 , який станом на 18.05.2023 року займав посаду директора ПП "ВЕЛКРАФТ" (Код ЄДРПОУ 445095251) вчинені дії, які призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 54640,69 грн. (в тому числі: ввізне мито - 45533,91 грн. та ПДВ - 9106,78 грн.).
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) статтею 485 Митного кодексу України.
Особа, відносно якої складено протокол про порушення митних правил ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, клопотань про відкладення розгляду справи не надходило. Судом вжито заходів для повідомлення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про час і місце розгляду справи. Разом з тим, з боку вказаної особи, яка обізнана про складання відносно неї протоколу про адміністративне правопорушення та про те, що розгляд такого здійснюється Ужгородським міськрайонним судом Закарпатської області, не вжито заходів для явки до суду, не подано жодних заперечень проти протоколу, як і клопотань про перенесення розгляду справи. З урахуванням вимог ст. 526 МК України вважаю можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та за наявними у справі матеріалами.
Представник Закарпатської митниці Держмитслужби у судовому засіданні підтримав обставини, викладені в протоколі, зазначив, що вина ОСОБА_1 підтверджується зібраними у справі доказами та просив притягнути його до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України згідно з санкцією статті.
Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
Частиною 1 ст. 7 КУпАП визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно зі ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Кваліфікація того чи іншого правопорушення здійснюється шляхом встановлення його складу. Склад правопорушення це сукупність передбачених законом ознак, які характеризують дане діяння як адміністративне правопорушення і відрізняють його від інших правопорушень.
Склад адміністративного правопорушення включає: об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.
Порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Наведене указує на те, що до відповідальності за порушення митних правил може бути притягнута винна особа, яка вчинила відповідне правопорушення умисно або з необережності.
Статтею 485 МК України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Посадові особи підприємств керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).
Згідно з ч. 8 ст. 4 МК України декларант особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться, крім іншого, такі відомості: 5) відомості про товари: ж) митна вартість товарів та метод її визначення.
Митна декларація подається митному органу декларантом.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.
Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей. наведених у цій декларації.
Частиною 2 ст. 459 МК України передбачено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 485 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил №0869/30500/24 від 26.12.2024 року, листом Закарпатської митниці ДМС від 30.12.2024 №7.7-20/20-02/10/5789, копією митної декларації, інвойса від 12.05.2023, сертифікатом EUR.1 №PL/MF/AE0032516, свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 13.07.2017, доповідною запискою, переліком митних оформлень ПП "Велкрафт" та ТОВ "Вест Рейсер" з поданням сертифікатів, листом Держмитслужби України від 13.11.2024 №15/15-03-01/5857 з додатком, відповіддю Республіки Польща від 24.10.2024, листом Закарпатської митниці ДМС від 11.12.2024 №20/20-01/20748 з додатком, розрахунком митних платежів, обліковою карткою особи №141/2022/655, супровідним листом Закарпатської митниці ДМС та доказами надсилання, доповідною запискою, відомостями стосовно юридичної особи, супровідним листом Закарпатської митниці від 10.01.2025.
Таким чином, ОСОБА_1 , будучи директором ПП «ВЕЛКРАФТ», вчинив дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 54640,69 грн.
Дослідивши матеріали справи, приходжу до переконання, що ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя бере до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення в межах, встановлених санкцією ст. 485 МК України, а саме: штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 27320,35 грн.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» зі ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст. ст. 4, 257, 458, 485, 486 МК України, ст. ст. 40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 від 15.07.2017, виданий Любомильським РВ УМВС України у Волинській області, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 27320,35 грн. (двадцять сім тисяч триста двадцять грн. 35 коп.)
Стягнути із громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 від 15.07.2017, виданий Любомильським РВ УМВС України у Волинській області, ідентифікаційний код НОМЕР_2 , на користь держави судовий збір в розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 коп.
На постанову може бути подана апеляційна скарга до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Строк звернення постанови для виконання три місяці з дня винесення постанови.
Суддя Ужгородського міськрайонного суду
Закарпатської області І.В.Логойда
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2025 |
Оприлюднено | 03.03.2025 |
Номер документу | 125502024 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Логойда І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні