Івано-франківський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" лютого 2025 р. справа № 300/4602/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Шумея М.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації Івано-Франківської області про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації Івано-Франківської області, в якому просить суд:
-визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації Івано-Франківської області у зв`язку з відмовою у наданні ОСОБА_1 статусу члена сім`ї загиблого ветерана війни;
-зобов`язати видати Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації Івано-Франківської області ОСОБА_1 посвідчення члена сім`ї загиблого ветерана війни.
Позовні вимоги мотивовані протиправними дії Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації Івано-Франківської області у зв`язку з відмовою у наданні ОСОБА_1 статусу члена сім`ї загиблого ветерана війни.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду 12.06.2024 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
22.07.2024 року від Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації Івано-Франківської області надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого заперечує проти позову з підстав викладених у відзиві. Просить відмовити у задоволенні позову.
Суд, розглянувши у відповідності до вимог ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення її учасників (у письмовому провадженні), дослідивши письмові докази, зазначає наступне.
Розглянувши позов, подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
ОСОБА_1 являється інвалідом ІІ групи по слуху з дитинства , що підтверджується копією посвідчення № НОМЕР_1 серія ДДА, виданого 04.04.2022 року та за станом свого здоров`я позивач постійно потребує стороннього догляду.
Позивач проживає разом зі своєю матір`ю ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Батько позивача, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , помер ІНФОРМАЦІЯ_3 , що підтверджується свідоцтвом про смерть НОМЕР_2 від 20.12.2021 року.
10.04,2024 року позивач звернувся із заявою до Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації щодо встановлення йому статусу члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни.
Листом від 15.04.2024 року № 701/11-08 відповідач відмовив позивачу в наданні такого статусу, посилаючись на Закон України "Про статус ветеранів війни, гарантії соціального захисту", та вказав, що відповідно до абзацу 2 пункту 10 Закону України "Про надання статусу ветерана війни" до сім`ї загиблих (померлих) ветеранів війни належать: дружина (чоловік) померлих дружина (чоловік) померлих осіб з інвалідністю внаслідок Другої світової війни, а також дружина (чоловік) померлих учасників війни і бойових дій, партизанів і підпільників, визнаних за життя особами з інвалідністю від загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге.
Вважаючи таку відмову відповідача протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд виходить з наступного.
Відповідно достатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Правовий статус ветеранів війни, забезпечення створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяння формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них визначаєтьсяЗаконом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 №3551-ХІІ(далі по тексту -Закон №3551-ХІІ).
Статтею 4 Закону №3551-XІІвстановлено, що ветеранами війни є особи, які брали участь у захисті Батьківщини чи в бойових діях на території інших держав (частина перша).
До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни (частина друга).
Згідно з пунктом 1 частини другоїстатті 7 Закону №3551-XІІ, до осіб з інвалідністю внаслідок війни належать особи з інвалідністю з числа: військовослужбовців, осіб вільнонайманого складу, які стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час захисту Батьківщини, виконання інших обов`язків військової служби, пов`язаних з перебуванням на фронті в інші періоди, з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, ядерних аварій, ядерних випробувань, з участю у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, іншим ураженням ядерними матеріалами.
Пунктом 3 Положення про порядок видачі посвідчень і нагрудних знаків ветеранів війни, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 12.05.1994 №302, визначено, що: учасникам бойових дій (стаття 6 зазначеного Закону) видаються посвідчення з написом «Посвідчення учасника бойових дій» та нагрудний знак «Ветеран війни - учасник бойових дій»; інвалідам війни (стаття 7 зазначеного Закону) видаються посвідчення з написом «Посвідчення інваліда війни» та нагрудний знак «Ветеран війни - інвалід»; учасникам війни (стаття 9 зазначеного Закону) видаються посвідчення з написом «Посвідчення учасника війни» та нагрудний знак «Ветеран війни - учасник війни».
За вимогами п.2ст.9 Закону №3551-ХІІучасниками війни вважаються, особи, які в період Другої світової війни працювали в тилу на підприємствах, в установах, організаціях, колгоспах, радгоспах, індивідуальних сільських господарствах, на спорудженні оборонних рубежів, заготівлі палива, продуктів, переганяли худобу, навчались у цей період у ремісничих, залізничних училищах, школах і училищах фабрично-заводського навчання та інших закладах професійно-технічної освіти, на курсах професійної підготовки або під час навчання в школах, вищих і середніх спеціальних навчальних закладах працювали в народному господарстві та на відбудові об`єктів господарського і культурного призначення.
Суд встановив, що ОСОБА_2 за життя було надано статус «Ветерана війни - учасника війни» відповідно до ст.9.2Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22 жовтня 1993 року №3551-XII, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_3 .
Відповідно до положеньст. 10 Закону №3551-ХІІ, до членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, зазначених у цій статті, належать в тому числі: діти, які не мають (і не мали) своїх сімей; діти, які мають свої сім`ї, але стали особами з інвалідністю до досягнення повноліття; утриманці загиблого (померлого), яким у зв`язку з цим виплачується пенсія.
Також суд встановив, що позивач є особою з інвалідністю ІІ групи з дитинства, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_4 та довідками до акта огляду медико-соціальною експертною комісією серія 12ААД № 061176 та серії12 ААВ №42867.
Втім, як встановлено судом листом Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації від 15.04.2024 року №701/11-08 позивачу повідомлено про відмову у видачі йому посвідчення члена сім`ї загиблого, оскільки наданим документами не підтверджується поширення на позивача чинностістатті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Таким чином, суд погоджується з твердженням позивача про протиправність такої відмови, відповідно підлягають задоволенню позовні вимоги в частині визнання протиправною відмови Управління соціального захисту населення Яворівської районної державної адміністрації у наданні статусу члена сім`ї загиблого (померлого) та видачі «Посвідчення члена сім`ї загиблого» позивачу на підставі пункту 1 частини першоїстатті 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Оскільки, оскаржувані дії відповідача не ґрунтуються на дискреційних повноваженнях, зважаючи, що право позивача на отримання статусу члена сім`ї померлого ветерана війни підтверджується наявними у матеріалах справи належними та достатніми доказами, з метою захисту порушеного права позивача суд вважає за необхідне зобов`язати відповідача видати відповідне посвідчення.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, положень проаналізованого законодавства, наявних у матеріалах справи доказів та встановлених судом обставин справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову у повному обсязі.
Відповідно дост. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності своїх дій та рішення. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Щодо судового збору, то оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, тому відповідно дост. 139 КАС України, такий розподілу не підлягає.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації Івано-Франківської області у зв`язку з відмовою у наданні ОСОБА_1 статусу члена сім`ї загиблого ветерана війни;
Зобов`язати видати Управління соціального захисту населення Калуської районної державної адміністрації Івано-Франківської області ОСОБА_1 посвідчення члена сім`ї загиблого ветерана війни.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Шумей М.В.
| Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 28.02.2025 |
| Оприлюднено | 03.03.2025 |
| Номер документу | 125507606 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні