Постанова
від 29.07.2010 по справі 2а-7988/10/10/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

29.07.10 Справа №2а-7988/10/10/0170

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшової А.М. ,

при секретарі судового зас ідання - Суконнової Г.В.,

за участю представників ст орін:

прокурор - не з' явився;

від позивача - Носач П.А. , довіреність № 101 від 30.01.10 р.;

від відповідача - не з'явивс я;

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом прокурора м. Сімф ерополя Автономної Республі ки Крим в інтересах держави в особі

Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримськ ому регіоні"

до Комунального підприємс тва "Будсервіс"

про стягнення штрафу у сумі 850,00 гривень,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м. Сімферополя Авт ономної Республіки Крим на з ахист інтересів держави в ос обі Відокремленого підрозді лу “Держенергонагляд у Кримс ькому регіоні” звернувся до Окружного адміністративног о суду Автономної Республіки Крим звернувся з адміністра тивним позовом до КП "Будсерв іс" про стягнення штрафу в сум і 850,00 гривень.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, та пояснив, що ВП “Держенерг онагляд у Кримському регіоні ” була проведена перевірка т а відповідач був притягнутий до відповідальності за пору шення вимог законодавства пр о електроенергетику.

Прокурор та відповідач у су дове засідання не з'явились, п ро дату, час та місце розгляду справи були повідомлені нал ежним чином: прокурор та відп овідач рекомендованою корес понденцією (поштові повідомл ення - а.с.16, 17), відповідач клопот ання про неможливість розгля ду справи без участі предста вника відповідача не надав, п ро поважність причини неприб уття не повідомив.

Суд, приймаючи до уваги, д умку представника позивача щ одо розгляду справи за відсу тністю не з'явившихся учасни ків процесу, ненадання відпо відачем доказів неможливост і участі його представника у судовому засіданні з поважн их причин, відсутність у мате ріалах справи клопотання про неможливість розгляду справ и без участі представника ві дповідача та прокурора, врах овуючі, що в матеріалах справ и достатньо доказів для з' я сування обставин по справі, к еруючись ч.3 ст. 122, ст.128 КАС Украї ни, вважає можливим розгляну ти справу на підставі наявни х доказів за відсутності не з ' явившихся учасників проце су.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані документи та матері али справи, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, судом встановлене наступ не.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни “Про електроенергети ку ” від 16 жовтня 1997 року № 575/97-ВР д ержавний нагляд в електроене ргетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації ел ектричних станцій і мереж та Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної та те плової енергії у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, та інші органи, ви значені законодавством Укра їни.

Частиною 5 ст. 9 Закону передб ачено, що державні інспектор и з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії маю ть право, зокрема застосовув ати в установленому законода вством України порядку санкц ії до суб'єктів господарсько ї діяльності за порушення но рмативно-правових актів та с кладати протоколи про адміні стративні правопорушення.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 07.08.1996 р. № 929 затв ерджено Положення про держав ний енергетичний нагляд за р ежимами споживання електрич ної і теплової енергії (Держе нергонагляд).

Пунктом 1 Положення про держ авний енергетичний нагляд за режимами споживання електри чної і теплової енергії, держ авний енергетичний нагляд за режимами споживання електри чної і теплової енергії, техн ічним станом та організацією експлуатації електричних, т еплових, тепловикористовуюч их установок та мереж суб'єкт ів електроенергетики, суб'єк тів відносин у сфері теплопо стачання і споживачів електр ичної енергії здійснює Держа вна інспекція з енергетичног о нагляду за режимами спожив ання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Відповідно до п.13 зазначено го Положення, в редакції пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни N 131 від 13.02.2006р., головний держ авний інспектор України з ен ергетичного нагляду, його за ступники, старші державні ін спектори з енергетичного наг ляду та державні інспектори з енергетичного нагляду під час виконання своїх функцій мають право, зокрема:

- здійснювати в устано вленому порядку обстеження е лектричних і теплових устано вок та мереж суб'єктів електр оенергетики та суб'єктів від носин у сфері теплопостачанн я і споживачів електричної е нергії, а також складати за їх результатами відповідні акт и;

- видавати в межах своє ї компетенції суб'єктам елек троенергетики, суб'єктам від носин у сфері теплопостачанн я і споживачам електричної е нергії обов'язкові для викон ання приписи щодо усунення в иявлених Держенергонаглядо м порушень нормативно-правов их і нормативно-технічних ак тів у сфері електроенергетик и та теплопостачання і здійс нювати контроль за їх викона нням;

- вимагати в межах своє ї компетенції від суб'єктів е лектроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостач ання і споживачів електрично ї енергії вжиття заходів для усунення виявлених Держенер гонаглядом порушень;

- складати в установле ному законодавством порядку протоколи про адміністратив ні правопорушення та притяга ти до адміністративної відпо відальності громадян і посад ових осіб.

Отже, органи Державної інсп екції з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної і теплової енергії, у тому числі її відокремлени й підрозділ “Держенергонагл яд у Кримському регіоні” у ві дносинах з суб' єктами госпо дарювання, під час реалізаці ї своїх завдань та функцій, вс тановлених законодавством У країни, являються суб' єктам и владних повноважень, які зд ійснюють заходи щодо впорядк ування, контролю, нагляду за з аконодавством про електроен ергетику.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючі господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.

Комунальне підприємство « Будсервіс» (код ЄДРПОУ 31099516, юри дична адреса: 96443, АР Крим, Чорно морський район, с. Окунівка, ву л. Комарова, буд. 1-б), зареєстров ано 31.10.2000 року Чорноморською р айонною державною адміністр ацією АР Крим, про що в журналі обліку реєстраційних справ за №4055535ю0010096 зроблений запис, що підтверджується Довідкою є Є диного державного реєстру пі дприємств та організації Укр аїни Відділу статистики у Чо рноморському районі АР Крим № 59-85-57/14 (а.с.7).

Судом встановлено, що КП «Бу дсервіс», являючись суб' єкт ом господарювання, здійснююч і підприємницьку діяльність , зобов' язаний виконувати в сі обов' язки, пов' язані з р егулюванням діяльності елек троенергетики та енергозбер еження в Україні.

Судом встановлено, що право відносини, що виникають у зв'я зку з виробництвом, передаче ю, постачанням і використанн ям енергії, державним нагляд ом за безпечним виконанням р обіт на об'єктах електроенер гетики незалежно від форм вл асності, безпечною експлуата цією енергетичного обладнан ня і державним наглядом за ре жимами споживання електричн ої і теплової енергії регулю ються Законом України “Про е лектроенергетику ” від 16 жовт ня 1997 року № 575/97-ВР.

Відповідно до статті 9 Закон у України “Про електроенерге тику ” Державні інспектори з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії мають право:

- безперешкодного дос тупу до електричних і теплов икористовуючих установок та теплових мереж споживачів т а суб'єктів електроенергетик и;

- отримувати від спожи вачів та суб'єктів електроен ергетики інформацію, необхід ну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання пр иписи про усунення порушень нормативно-правових актів;

- давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засо бів обліку, контролю та регул ювання споживання електричн ої і теплової енергії у відпо відність з нормами, правилам и і стандартами в електроене ргетиці;

- надсилати власникам об'єктів споживача подання п ро невідповідність займаній посаді працівника електроте хнічного профілю, який своєч асно не пройшов перевірку зн ань з електробезпеки та експ луатації струмоприймачів;

- вимагати від спожива чів та суб'єктів електроенер гетики додержання встановле них нормативно-правовими акт ами режимів споживання елект ричної і теплової енергії;

- надавати приписи щод о неприпустимості продовжен ня експлуатації електричних і тепловикористовуючих уста новок споживачів, якщо це ств орює загрозу життю обслугову ючого персоналу, здоров'ю нас елення;

- застосовувати в уста новленому законодавством Ук раїни порядку санкції до суб 'єктів господарської діяльно сті за порушення нормативно- правових актів та складати п ротоколи про адміністративн і правопорушення.

Судом встановлено, що позив ачем на підставі статті 4 Зако ну України “Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності”, статті 9 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” «Будсервіс» був внесений припис № 04/08-0173 від 26.10.09 року щодо у сунення порушень чинного зак онодавства.

Судом встановлено, що 05.01.2010 ро ку позивачем проведена перев ірка виконання відповідачем вимог припису № 04/-8-0173 від 26.10.2009 рок у , яка була оформлена актом пе ревірки № 04/08-0001 від 05.01.2010 року.

Під час перевірки було вста новлено, що відповідачем вим оги припису № 04/08-0173 від 26.10.2009 року ч астково не виконані. Цей акт б ув отриманий виконуючим обов 'язки начальника КП "Будсерві с" Чіжевською В.А., що підтв ерджується її підписом на ак ті.

Згідно ч.3 ст.27 Закону України “Про електроенергетику” суб 'єкти господарської діяльнос ті несуть відповідальність з а правопорушення в електроен ергетиці:

- за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рі шень чи приписів Національно ї комісії регулювання електр оенергетики України, Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмір і до п'яти тисяч неоподаткову ваних мінімумів доходів гром адян.

Порядок накладення держав ними інспекторами з експлуат ації електричних станцій і м ереж, державними інспекторам и з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії на с уб'єктів господарювання неза лежно від форм власності штр афів за порушення законодавс тва в галузі електроенергети ки та сфері теплопостачання визначений Постановою Кабін ету Міністрів України від 21.07.19 99 року № 1312 "Про затвердження По ложення про порядок накладен ня на суб'єктів господарюван ня штрафів за порушення зако нодавства в галузі електроен ергетики та сфері теплопоста чання".

Відповідно до пунктів 7, 8 Пол оження рішення про накладенн я штрафу приймається на підс таві акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державно ї інспекції з експлуатації е лектричних станцій і мереж а бо Держенергонагляду. Рішенн я про накладення штрафу офор мляється постановою Державн ої інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядження м) Держенергонагляду.

Судом встановлено, що 15 бере зня 2010 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами спожива ння електричної та теплової енергії Рукіним О.В. на пі дставі акту перевірки № 04/08-0001 ві д 05.01.2010 року прийнята постанова № 20кр про накладення штрафу з а порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Відповідно постанови № 20кр від 15 березня 2010 року за ухилен ня від виконання або несвоєч асне виконання акту перевірк и № 04/08-0001 від 15.01.2010 року Державної і нспекції з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії на підставі ст.27 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у ” до Комунального підприєм ства «Будсервіс» був застосо ваний штраф в розмірі 850,00 гриве нь.

Зазначена постанова була н адіслана відповідачеві 16.03.2010 р оку, та отримана відповідаче м 18.03.2010 року, що підтверджується поштовим повідомленням № 058449 ( а.с.12).

Відомостей щодо оскарженн я відповідачем постанови № 20к р від 15 березня 2010 року до суду н е надано та про існування так их не повідомлено, протиправ ною у встановленому порядку постанова не визнана, не скас ована, та є належним доказом наявності заборгованості в ідповідача по справі.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку пр о обґрунтованість та наявніс ть підстав прийняття постано ви про накладення штрафу на в ідповідача та здійснення сво їх функцій позивачем на підс таві, у межах повноважень та у спосіб що передбачені Конст итуцією та законами України, своєчасно, тобто протягом ро зумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су. Але відповідач доказів, як і б спростовували доводи поз ивача, суду не надав.

Згідно пункту 10 Положення п ро порядок накладення на суб 'єктів господарювання штрафі в за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання суб 'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодав ства в галузі електроенергет ики протягом 30 днів з дня прий няття постанови (розпоряджен ня) про його накладення, а за п орушення законодавства у сфе рі теплопостачання - у 15-денни й строк з дня прийняття поста нови (розпорядження) про його накладення.

При таких обставинах, прийм аючи до уваги, що на момент роз гляду справи відповідачем су ма штрафу не погашена, позовн і вимоги підлягають задовол енню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові витрати, здійснені позиваче м, з відповідача не стягуютьс я.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.94, 158- 163КАС Україн и, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов за довольнити.

2.Стягнути з Комунального пі дприємства «Будсервіс» (код ЄДРПОУ 31099516, юридична адреса: 96443, АР Крим, Чорноморський район , с. Окунівка, вул. Комарова, буд . 1-б) штраф в розмірі 850 (вісімсот п'ятдесят) гривень 00 копійок (к од платежу 21081100, р/р 31112106700303 в ГУ ДКУ в АРК, ЗКПО 34740468, МФО 824026, одержувач : Державний бюджет Чорноморс ького району АР Крим).

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги). Якщо постанову було про голошено у відсутності особи , яка бере участь у справі, то п останова набирає законної си ли через 10 днів з дня отриманн я особою копії постанови, у ра зі неподання нею заяви про ап еляційне оскарження.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го адміністративного апеляц ійного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Кудряшова А.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.07.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12551617
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7988/10/10/0170

Постанова від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні