ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
21.07.10 Справа №2а-3376/10/10/0170
Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшо вої А.М. ,
при секретарі судового зас ідання - Левченко Д.С.,
за участю представників:
прокурор - не з'явився,
від позивача - Ніколаішві лі В.Я., довіреність від 11.01.10 р. ;
від відповідача - не зявився ;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Красноперекопс ького міжрайонного прокурор а Автономної Республіки Крим
в інтересах держави в особі Територіального управління державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку в А Р Крим
до Відкритого акціонерног о товариства "Красноперекопс ький райагробуд"
про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим звернувся з позов ом Красноперекопський міжра йонний прокурор Автономної Р еспубліки Крим в інтересах д ержави в особі Територіально го управління Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку в АР Крим до ВАТ "Кр асноперекопський райагробу д" про стягнення штрафних сан кцій в розмірі 17000,00 гривень.
У судове засідання предста вник прокуратури не з' явивс я, повідомлений належним чин ом про місце, дату та час розгл яду справи, будь-яких клопота нь не надіслав.
У судовому засіданні предс тавник позивача адміністрат ивний позов підтримала у пов ному обсязі, зазначила, що 18 гр удня 2009 року складений Акт № 114 - АР про правопорушення на рин ку цінних паперів відносно В АТ "Красноперекопський райаг робуд" у вигляді неподання що квартальної інформації за ІІ І квартал 2009 року. Така бездіял ьність відповідача є порушен ням статті 40 Закону України «П ро цінні папери та фондовий р инок» та вимог Положення «Пр о розкриття інформації еміте нтами цінних паперів». Поста новою від 28.12.2009 року № 115-АР на від повідача накладено штраф в р озмірі 17000,00 гривень. Представн ик позивача зазначила, що вищ евказана постанова була отри мана відповідачем та у судов ому порядку ним не оскаржува лася, проте добровільно штра ф не був сплачений, у зв' язку з чим просила задовольнити п озов.
Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про дату, час т а місце розгляду справи пові домлений належним чином, кло потання про неможливість роз гляду справи без участі пред ставника відповідача не нада в, про поважність причини неп рибуття не повідомив.
Суд, враховуючі думку предс тавника позивача, яки вважав можливим розгляд справи за в ідсутністю не з'явившихся уч асників процесу, приймаючи д о уваги, ненадання відповіда чем доказів неможливості уча сті його представника у судо вому засіданні з поважних пр ичин, відсутність у матеріал ах справи клопотання про нем ожливість розгляду справи бе з участі представника відпов ідача та прокурора, враховую чі, що в матеріалах справи дос татньо доказів для з' ясуван ня обставин по справі, керуюч ись ст.128 КАС України, вважає мо жливим розглянути справу на підставі наявних доказів за відсутності не з' явившихся учасників процесу.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и подані документи та матері али справи, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтуються по зовні вимоги, об' єктивно оц інивши докази, які мають юрид ичне значення для розгляду с прави і вирішення спору по су ті, судом встановлене наступ не.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Згідно з ч.1 ст.6 Закону Україн и “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року державн а комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Пр езиденту України і підзвітни м Верховній Раді України . До системи цього органу вход ять Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку , її центральний апарат і тери торіальні органи.
Відповідно до ч.2 ст.6 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку здій снює повноваження через цент ральний апарат і свої терито ріальні органи. Комісія може делегувати надані їй повнов аження центральному апарату і територіальним органам шл яхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в уст ановленому порядку.
Таким чином, судом встановл ено, що Територіальне управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в АР Крим є органом виконав чої влади та суб' єктом влад них повноважень.
Відповідно до п.9, п.10, п.14 ст.8 За кону України “Про державне р егулювання ринку цінних папе рів в Україні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 ро ку державна комісія з цінних паперів та фондового ринку м ає право проводити самостій но чи разом з іншими відповід ними органами перевірки та р евізії фінансово-господарсь кої діяльності емітентів, ос іб, які здійснюють професійн у діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та сам орегулівних організацій; над силати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяль ність на ринку цінних папері в, фондовим біржам та саморег улівним організаціям обов'яз кові для виконання розпорядж ення про усунення порушень з аконодавства про цінні папер и та вимагати надання необхі дних документів відповідно д о чинного законодавства; нак ладати адміністративні стяг нення, штрафні та інші санкці ї за порушення чинного закон одавства на юридичних осіб т а їх співробітників, аж до ану лювання дозволів на здійснен ня професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Таким чином, судом встановл ено, що Державна комісія з ці нних паперів та фондового ри нку та її територіальні упра вління уповноважені здійсню вати державне регулювання т а контроль за випуском та обі гом цінних паперів в області дотримання чинного законода вства в цій сфері.
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку зверта ється до суду з позовами (заяв ами) у зв'язку з порушенням зак онодавства України про цінні папери.
Отже, судом встановлено, що позивач має право звертатися до суду з позовами у зв'язку з порушенням законодавства Ук раїни про цінні папери. Зазна чений спір має ознак публічн о-правового та підлягає розг ляду в порядку адміністратив ного судочинства Окружним ад міністративним судом АРК.
Судом встановлено, що 18 груд ня 2009 року начальником відділ у корпоративних фінансів, ор ганізаційного та кадрового з абезпечення Територіальног о управління Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку в АР Крим Мержев ою Г.В. складений Акт № 114 - АР про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ "Красноперекопський райагр обуд" за неподання до Терітор іального управління щокварт альної інформації за ІІІ ква ртал 2009 року в порушення вимог ст. 40 Закону України “Про цінн і папери та фондовий ринок”, П оложення «Про розкриття інфо рмації емітентами цінних пап ерів» (а.с.6).
Територіальним управління м Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим було 18 грудня 2009 року пр ийнято постанову про розгля д справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 02/04/1454, якою встановлено, що розгляд справи про правопорушення В АТ "Красноперекопський райаг робуд" відбудеться 28.12.2009 року об 11:20 годині у Територіальному у правлінні Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку в АР Крим (а.с. 7).
За неподання інформації до Територіального управління Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку в А втономній Республіці Крим за ІІІ квартал 2009 року Територіа льним управлінням Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку в АР Крим 28.12.09 ро ку було прийнято постанову п ро накладення санкцій за пра вопорушення на ринку цінних паперів № 115-АР, якою на ВАТ "Кра сноперекопський райагробуд " накладено штрафні санкції у розмірі 17000,00 гривень та роз' я снено, що штрафні санкції нео бхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання пос танови, а копію платіжного до ручення направити протягом п ' яти робочих днів до Терито ріального управлінням Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку в АР Крим (а.с.8,9). Вказана постанова була направлена відповідачу з су провідним листом 28.12.2009 року за в их. № 02/04/1498 (а.с.9 зворотна сторінк а).
Перевіряючи правомірність нарахування та стягнення по зивачем штрафу в розмірі 17000,00 г ривень за постановою про нак ладення санкції за правопору шення на ринку цінних папері в № 115-АР від 28 грудня 2009 року судо м встановлено наступне.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження профе сійної діяльності на фондово му ринку, з метою забезпеченн я відкритості та ефективност і функціонування фондового р инку регулюються Законом Укр аїни “Про цінні папери та ф ондовий ринок” від 23.02.2006 року № 3480-ІV із змінами і доповненням и.
Розділ V зазначеного Закону № 3480-ІV регулює питання щодо ро зкриття інформації на фондов ому ринку.
Відповідно до статті 40 Зако ну України “Про цінні папер и та фондовий ринок” регуля рна інформація про емітента - річна та квартальна звітна і нформація про результати фін ансово-господарської діяльн ості емітента, яка подається Державній комісії з цінних п аперів та фондового ринку (в т ому числі в електронному виг ляді).
Звітним періодом для склад ання квартальної інформації про емітента є квартали пото чного року.
Квартальна інформація про емітента повинна містити та кі відомості: найменування т а місцезнаходження емітента , розмір його статутного капі талу; орган управління еміте нта, його посадові особи та за сновники; господарська та фі нансова діяльність емітента ; цінні папери емітента (вид, ф орма випуску, тип, кількість); квартальна фінансова звітні сть; участь емітента у створе нні інших підприємств, устан ов та організацій.
Строки, порядок та форми под ання регулярної інформації п ро емітента (річної та кварта льної) встановлюються Держав ною комісією з цінних папері в та фондового ринку. Публічн і акціонерні товариства дода тково розкривають інформаці ю про свою діяльність на осно ві міжнародних стандартів бу хгалтерського обліку в поряд ку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Склад, порядок і строки розк риття на фондовому ринку рег улярної, особливої інформаці ї та інформації про іпотечні цінні папери емітентами цін них паперів та подання її до Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку вст ановлюється Положенням про р озкриття інформації емітент ами цінних паперів, затвердж еним рішенням Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку № 1591 від 19.12.2006 року, зар еєстрованим у Міністерстві ю стиції України 5 лютого 2007 року за N 97/13364 (далі - Положення). Дія По ложення поширюється на всіх емітентів цінних паперів, кр ім емітентів державних цінни х паперів, інвестиційних сер тифікатів.
Згідно п. 16 Положення № 1591 інформація вважається розк ритою своєчасно, якщо вона оп рилюднена, опублікована та п одана (надіслана) до Комісії у формі, порядку та строки, вста новлені цим Положенням.
Главою 1 розділу IV Положення №1591 встановлено, що емітенти з обов'язані розкривати регуля рну квартальну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього Положення. Кварт альна інформація складаєтьс я за підсумками кожного квар талу. Обов'язок здійснювати р озкриття квартальної інформ ації в порядку, передбаченом у цим Положенням, поширюєтьс я у тому числі на акціонерні т овариства, що мають державну частку в обсязі 25 відсотків і більше акцій у статутному ка піталі станом на перше число звітного кварталу.
Згідно п. 3 Глави 3 розділ у IV акціонерні товариства, що мають державну частку в обся зі 25 відсотків і більше акцій у статутному капіталі за ста ном на перше число звітного к варталу зобов'язані розкрити квартальну інформацію у стр ок не пізніше 25 числа місяця, н аступного за звітним квартал ом, квартальну інформацію за четвертий квартал - не пізніш е 20 лютого року, наступного за звітним роком.
Судом встановлено, що відпо відач є емітентом цінних пап ерів, що має державну частку в обсязі 92,6% акцій у статутному к апіталі товариства, у зв' яз ку з чим відповідач повинен б ув у відповідності до розділ у IV Положення №1591 розкривати кв артальну інформацію о фінанс ово- господарської діяльно сті, у тому числі за ІІІ кварта л 2009 року.
Відповідно до Розділу VII Пол оження державний контроль за розкриттям Інформації еміте нтами цінних паперів відпові дно до вимог законодавства, в тому числі нормативно-право вих актів Комісії, здійснює К омісія. За не розкриття інфор мації в обсягах, передбачени х цим Положенням, емітент нес е відповідальність відповід но до законодавства.
Правові засади здійснення державного регулювання ринк у цінних паперів та державно го контролю за випуском і обі гом цінних паперів та їх похі дних в Україні визначає Зако н України “Про державне регу лювання ринку цінних паперів в Україні” від 30.10.1996р. за № 448/96-ВР (і з змінами та доповненнями) (да лі - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до п.4 ч.1 ст.7 Закон у № 448/96-ВР до основних завдань Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку вхо дить захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинен ня порушень законодавства на ринку цінних паперів, застос ування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо об ов'язкового розкриття інформ ації емітентами та особами, я кі здійснюють професійну дія льність на ринку цінних папе рів, забезпечує створення ін формаційної бази даних про р инок цінних паперів відповід но до чинного законодавства (п.15 ч.2 статті 7 Закону № 448/96-ВР).
Перелік правопорушень на р инку цінних паперів, а також к онкретні санкції, що можуть з астосовуватися до юридичних осіб за правопорушення на ри нку цінних паперів, передбач ені статтею 11 Закону № 448/96-ВР. За п. 5 частини 1 зазначеної статт і одним з видів правопорушен ь є неопублікування, опублік ування не в повному обсязі ін формації та/або опублікуванн я недостовірної інформації, що передбачає відповідальні сть юридичної особи у вигляд і застосування фінансової са нкції в розмірі до 1000 неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи вище викладене , суд приходить до висновку, пр о те, що Територіальне управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в АР Крим має право наклада ти на юридичних та фізичних о сіб, винних у порушенні закон одавства про цінні папери, ад міністративні стягнення, а т акож штрафи та інші санкції в межах повноважень, наданих У правлінню.
Правила розгляду справ про порушення вимог законодавст ва на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затве рджені рішенням Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку від 11.12.2007 року №2272, з ареєстрованим у Міністерств і юстиції України 12 лютого 2008 р оку за N 120/14811 визначають порядок та строки розгляду Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку справ про п орушення громадянами, посадо вими особами та юридичними о собами вимог законодавства н а ринку цінних паперів.
Правила визначають, що упов новажені особи Комісії в меж ах своїх повноважень зобов'я зані в кожному випадку виявл ення правопорушення вжити вс іх необхідних заходів для до кументального закріплення ф акту правопорушення, всебічн о, повно та об'єктивно досліди ти обставини справи, а також с воєчасно застосувати передб ачені законодавством санкці ї. Юридична особа може бути пр итягнена до відповідальност і за вчинення правопорушення не пізніше трьох років з дня в чинення правопорушення, а пр и триваючому правопорушенні - не пізніше двох місяців з дн я його виявлення.
За пунктами 1,2 Розділу IV Прав ил розгляду справ про поруше ння вимог законодавства на р инку цінних паперів та засто сування санкцій уповноважен а особа при виявленні правоп орушення виносить постанову про порушення справи про пра вопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопор ушення порушується з дати ви несення постанови про поруше ння справи про правопорушенн я на ринку цінних паперів. Упо вноваженою особою про вчинен ня правопорушення складаєть ся акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Уповноважена особа вирішу є питання, передбачені у пунк ті 1 цього розділу, визначає да ту розгляду справи про право порушення та виносить постан ову про це (п.4 Розділу V Правил).
Відповідно до пунктів 1,3 Роз ділу VII розглянувши справу про правопорушення, уповноважен а особа приймає рішення за сп равою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюєть ся у вигляді постанови. За спр авою про правопорушення упов новажена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладен ня санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи.
Розділом XVII Правил передбач ено санкції, які застосовуют ься за правопорушення на рин ку цінних паперів, пунктом 1.3. - штраф у розмірі до 1000 неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян - за ненадання, несво єчасне надання або надання з авідомо недостовірної інфор мації.
Нормами Правил встановлен о 15-ти денний строк для добров ільної сплати штрафу юридичн ою особою з дати отримання ни м постанови. У разі несплати ш трафу юридичною особою в заз начений строк, штраф стягуєт ься в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, штрафні санкції у роз мірі 17000,00 гривень, застосовані до ВАТ "Красноперекопський р айагробуд" постановою № 115-АР в ід 28.12.2009 року за неподання інфо рмації за ІІІ квартал 2009 року у добровільному порядку не сп лачені.
Суд зауважує, що відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна ст орона повинна довести ті обс тавини, на яких гуртуються її вимоги та заперечення.
Відповідач не надав суду до казів оскарження постанови Т ериторіального управління Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку в А Р Крим № 115-АР від 28.12.2009, отже зазна чена постанова недійсною у в становленому порядку не визн ана, не скасована, та є належн им доказом наявності заборг ованості у сумі 17000,00 гривень.
Враховуючи вище викладене , суд приходить до висновку, що позовні вимоги Територіаль ного управління Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку в АР Крим підл ягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки позов поданий про курором, який звільнений від сплати судового збору, суд не вирішує питання про поверне ння судового збору.
Вступна та резолютивна час тини постанови були оголошен і у судовому засіданні 21.07.2010 ро ку, постанова у повному обсяз і складена та підписана 23.07.2010 ро ку.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 158-163, ст. 167 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити повністю
2. Стягнути з Відкритог о акціонерного товариства "К расноперекопський райагроб уд” (код ЄДРПОУ 01353189, юридична ад реса: 96000, АР Крим, м. Красноперек опськ, вул. Привокзальна, б.8) на користь Територіального упр авління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим штрафні санкц ії за правопорушення на ринк у цінних паперів у сумі 17000 (сім надцять тисяч) гривень 00 копій ок згідно постанови № 115-АР від 28.12.2009 року.
Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня складення у повному обсязі у разі неподання заяви про апе ляційне оскарження (апеляцій ної скарги). Якщо постанову бу ло проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то постанова набирає закон ної сили через 10 днів з дня отр имання особою копії постанов и, у разі неподання нею заяви п ро апеляційне оскарження.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го адміністративного апеляц ійного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 21.07.2010 |
Оприлюднено | 02.12.2010 |
Номер документу | 12551636 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні