Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 листопада 2010 р. спра ва № 2а-23978/10/0570
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 2.35
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Михайли к А.С.
при секретарі Рябово л М.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні Донецького окружного адм іністративного суду адмініс тративну справу
за позовом Жовт невої міжрайонної державної податкової інспекції м. Марі уполя
до Закрито го акціонерного товариства « Азовінвест»
про стягн ення заборгованості в сумі 1365 ,10 грн.
за участю:
від позивача: Фатьянов Р.О. (за дов. № 73 від 08.0 6.2010 року)
від відповідача: не з' явився
Жовтнева міжрайонна держа вна податкова інспекція м. Ма ріуполя звернулася до Донець кого окружного адміністрати вного суду з позовною заявою до Закритого акціонерного т овариства «Азовінвест» про с тягнення заборгованості з ко мунального податку в сумі 1365,10 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначав, що ст аном на 11 листопада 2010 року за З акритим акціонерним товарис твом «Азовінвест» обліковує ться сума заборгованості з к омунального податку, яка вин икла внаслідок несплати това риством суми податкових зобо в' язань з комунального пода тку, нарахованих податковими повідомленнями - рішеннями № 0000012310/0 від 06 травня 2010 року та № 0000 022310/0 від 06 травня 2010 року.
Позивач зазначав, що прийня ті ним заходи, направлені на п огашення наявної суми боргу відповідача, не призвели до п озитивних результатів, що ст ало підставою для звернення позивача до суду із позовом п ро стягнення з відповідача н аявної суми боргу.
Посилаючись на порушення в ідповідачем вимог статті 9 За кону України «Про систему оп одаткування», якою на платни ків податків покладений обов ' язок щодо своєчасної та по вної сплати податків та збор ів у встановлені законом тер міни, приписи підпункту 3.1.1. пун кту 3.1 статті 3 Закону України « Про порядок погашення заборг ованості перед бюджетом та д ержавними цільовими фондами », позивач просив суд стягнут и з відповідача суму заборго ваності з комунального подат ку в сумі 1365,10 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача в повному об сязі підтримав заявлені в по зовній заяві вимоги.
Представник відповідача д о судового засідання не з' я вився, про дату, час та місце с удового розгляду повідомлен ий належним чином, що підтвер джується наявним в матеріала х справи повідомлення про вр учення поштового відправлен ня, причини неявки суду не пов ідомив, заяв або будь-яких кло потань до суду не надавав.
Дослідивши наявні в матері алах справи докази та заслух авши пояснення представника позивача, суд -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач - Закрите акці онерне товариство «Азовінве ст» є юридичною особою, зареє стровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі п ідприємств та організацій Ук раїни з 22 серпня 1997 року за кодо м 25102658, що підтверджується дові дкою Головного управління ст атистики у Донецькій області та витягом з Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємц ів № 587262, копії яких наявні в мат еріалах справи (арк. справи 7-9). Як платник податків відповід ач зареєстрований та обліков ується в Жовтневій міжрайонн ій державній податковій інсп екції м. Маріуполя (позивач у с праві) з 22.09.1997 року, що підтвердж ується довідкою № 3544 від 19.07.2010 ро ку (арк. справи 5).
22 квітня 2010 року Жовтневою мі жрайонною державною податко вою інспекцією м. Маріуполя б уло проведено невиїзну докум ентальну перевірку ЗАТ «Азов інвест» з питань дотримання вимог податкового законодав ства своєчасності надання по даткового розрахунку з комун ального податку за 2008-2009 роки, пр о що був складений акт № 32/15-114-15/25102 658 від 22.04.2010 року (арк. справи 13-15). Ві дповідно до викладених в акт і перевірки висновків, при пр оведенні перевірки податків цями було встановлено поруше ння п.п «б» п.п 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетом та держ авними цільовими фондами».
06 травня 2010 року на підставі в икладених в акті перевірки в исновків, позивачем були при йняті податкові повідомленн я-рішення № 0000012310/0, № 0000022310/0, якими бу ли нараховані штрафні (фінан сові) санкції в сумі 1190,00 грн. та 175,10 грн. відповідно, які були от римані відповідачем 17 травня 2010 року.
02 червня 2010 року на адресу від повідача позивачем було напр авлено першу податкову вимог у № 1/91 на суму 1365,10 грн. (арк. справ и 16), зазначена вимога не була о тримана відповідачем, про що був складений Акт № 31/24-113 від 26.08.20 10 року про розміщення першої п одаткової вимоги до ЗАТ «Азо вінвест» на дошці податкових повідомлень (зворотній бік а рк. справи 16).
27 вересня 2010 року на адресу ві дповідача позивачем було нап равлено другу податкову вимо гу № 2/149 на суму 1365,10 грн., яка була направлена відповідачу лист ом з повідомленням 28.09.2010 року (а рк. справи 17).
За інформацією зворотного боку облікової картки відпо відача з комунального податк у за відповідачем обліковуєт ься заборгованість у сумі 1365,10 грн.
Згідно статті 2 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні", завданнями ор ганів державної податкової с лужби, зокрема, є здійснення к онтролю за додержанням подат кового законодавства, правил ьністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюд жетів, державних цільових фо ндів податків і зборів (обов'я зкових платежів), а також непо даткових доходів, установлен их законодавством.
Відповідно до пунктів 1, 2, 11 ст атті 10 Закону України "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї здійснюють контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів); забезпечують о блік платників податків, інш их платежів, правильність об числення і своєчасність надх одження цих податків, платеж ів, а також здійснюють реєстр ацію фізичних осіб - платникі в податків та інших обов'язко вих платежів; подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про визнання угод недійсним и і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за так ими угодами, а в інших випадка х - коштів, одержаних без устан овлених законом підстав, а та кож про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.
Тобто, позивач є органом дер жавної влади, уповноваженим здійснювати функцію контрол ю за визначенням та сплатою п латником податків суми самос тійно визначеного зобов' яз ання з плати податку на додан у вартість, повноваження яко го на звернення до суду із поз овом про стягнення податково го боргу прямо визначені Зак оном України «Про державну п одаткову службу в Україні».
Відповідно до частини 3 стат ті 15 Закону України «Про систе му оподаткування» місцеві по датки і збори (обов'язкові пла тежі), механізм справляння та порядок їх сплати встановлю ються сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку і в межах граничн их розмірів ставок, установл ених законами України. При ць ому податки і збори (обов'язко ві платежі), зазначені у пункт і 2 частини першої і пунктах 2 - 4 , 13 та 14 частини другої цієї ста тті, є обов'язковими для встан овлення сільськими, селищним и та міськими радами за наявн ості об'єктів оподаткування або умов, з якими пов'язане зап ровадження цих податків і зб орів.
Статтею 15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місц еві податки і збори» визначе но, що комунальний податок сп равляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, орга нізацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських пі дприємств. Його граничний ро змір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду опл ати праці, обчисленого виход ячи з розміру неоподатковува ного мінімуму доходів громад ян.
Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежі в) здійснюється органами дер жавної податкової служби та іншими державними органами в ідповідно до законодавства.
Згідно статті 9 Закону Украї ни «Про систему оподаткуванн я» платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в'язані, зокрема, подавати до державних податкових органі в та інших державних органів відповідно до законів декла рації, бухгалтерську звітніс ть та інші документи і відомо сті, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (об ов'язкових платежів) та сплач увати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.
Порядок погашення зобов'яз ань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та держа вними цільовими фондами з по датків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і спла ти пені та штрафних санкцій, щ о застосовуються до платникі в податків контролюючими орг анами, порядок оскарження ді й органів стягнення визначен і Законом України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже том та державними цільовими фондами».
Згідно пункту «б» 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетом та державними ціль овими фондами» податкові дек ларації подаються за базовий податковий (звітний) період, щ о дорівнює календарному квар талу або календарному півріч чю (у тому числі при сплаті ква ртальних або піврічних аванс ових внесків), - протягом 40 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) кварталу (п івріччя).
Пунктом 5.1 статті 5 зазначено го Закону передбачено, що под аткове зобов'язання, самості йно визначене платником пода тків у податковій декларації , вважається узгодженим з дня подання такої податкової де кларації. Зазначене податков е зобов'язання не може бути ос каржене платником податків в адміністративному або судов ому порядку.
Відповідно до пункту 17.1. стат ті 17 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже том та державними цільовими фондами» штрафні санкції за порушення податкового закон одавства накладаються на пла тника податків у розмірах, ви значених цією статтею, крім ш трафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим зако нодавством.
Відповідно до п.п. 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетом та державними ціл ьовими фондами» платник под атків, що не подає податкову д екларацію у строки, визначен і законодавством, сплачує шт раф у розмірі десяти неопода тковуваних мінімумів доході в громадян за кожне таке непо дання або її затримку.
Штрафні санкції накладают ься контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пу нктом 17.2 цієї статті, самостій но нараховуються та сплачуют ься платником податків.
Податковим повідомленням- рішенням № 0000012310/0 від 06.05.2010 року, по датковою інспекцією були нар аховані штрафні санкції у ро змірі 175,10 гривень за заниження податкових зобов' язань з к омунального податку.
Податковим повідомленням- рішенням № 0000022310/0 від 06.05.2010 року, по датковою інспекцією були нар аховані штрафні санкції у ро змірі 1190,00 гривень за неподання розрахунків з комунального податку за період з другого к варталу 2008 року по четвертий к вартал 2009 року.
Порядок направлення орган ами державної податкової слу жби України податкових повід омлень платникам податків та рішень про застосування штр афних (фінансових) санкцій за тверджений Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 253 від 21 червня 2001 року .
Пунктом 4.9. зазначеного Поря дку визначено, що у разі, якщо податковий орган або пошта н е може вручити платнику пода тків податкове повідомлення у зв'язку з незнаходженням по садових осіб, їх відмовою при йняти податкове повідомленн я, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезн аходження) платника податків , то працівник структурного п ідрозділу, у якому складено т аке податкове повідомлення, на підставі інформації від с труктурного підрозділу, до ф ункцій якого входить реєстра ція вхідної та вихідної коре спонденції, або відповідальн а особа, визначена керівнико м податкового органу для вик онання таких функцій, у день н адходження до податкового ор гану такої інформації оформл яє відповідний акт, у якому вк азує причину, яка призвела до неможливості вручення подат кового повідомлення. Зазначе ний акт долучається до справ и платника податків. У той сам ий день структурний підрозді л, до функцій якого входить ре єстрація вхідної та вихідної кореспонденції, або відпові дальна особа, визначена кері вником податкового органу дл я виконання таких функцій, ро зміщує податкове повідомлен ня на дошці податкових оголо шень (повідомлень), установле ній на вільному для огляду мі сці біля входу до приміщення податкового органу. При цьом у день розміщення такого под аткового повідомлення на дош ці податкових оголошень (пов ідомлень), зафіксований в акт і про неможливість його вруч ення платнику податків, вваж ається днем його вручення.
Тобто, днем вручення податк ових повідомлень-рішень № № 000 0012310/0, № 0000022310/0 від 06.05.2010 року про нара хування штрафних санкцій є д ень складення акту про немож ливість вручення податково го повідомлення - рішення п ро застосування штрафних сан кцій, тобто 26 серпня 2010 року. Под аткові зобов' язання відпов ідача, визначені зазначеними податковими повідомленнями -рішеннями вважаються такими , що узгоджені.
Відповідно до пункту 1.3. ст. 1 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетом та державними цільовими фон дами» податковим боргом (нед оїмкою) є зобов'язання (з ураху ванням штрафних санкцій за ї х наявності), самостійно узго джене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов'язання.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону N 2181 узгоджена сума податковог о зобов'язання, не сплачена пл атником податків у строки, ви значені статтею 5 вказаного З акону, визнається сумою пода ткового боргу платника подат ків.
Підпунктом 6.2.1. пункту 6.2. стат ті 6 зазначеного Закону перед бачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодже ну суму податкового зобов'яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.
Відповідно до підпункту "а" підпункту 6.2.3 пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджето м та державними цільовими фо ндами» перша податкова вимог а надсилається не раніше пер шого робочого дня після закі нчення граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання. Перша подат кова вимога містить повідомл ення про факт узгодження под аткового зобов'язання та вин икнення права податкової зас тави на активи платника пода тків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можлив і наслідки непогашення його у строк.
Відповідно до підпункту "б" підпункту 6.2.3 пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджето м та державними цільовими фо ндами» друга податкова вимог а направляється не раніше тр идцятого календарного дня ві д дня направлення (вручення) п ершої податкової вимоги, у ра зі непогашення платником под атків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга п одаткова вимога додатково до відомостей, викладених у пер шій податковій вимозі, може м істити повідомлення про дату та час проведення опису акти вів платника податків, що пер ебувають у податковій застав і, а також про дату та час пров едення публічних торгів з їх продажу.
На виконання зазначених ви мог Закону податковим органо м 02 червня 2010 року на адресу від повідача було направлено пер шу податкову вимогу № 1/91 на су му 1365,10 грн. (арк. справи 16), зазнач ена вимога не була отримана в ідповідачем, про що був склад ений Акт № 31/24-113 від 26.08.2010 року про р озміщення першої податкової вимоги до ЗАТ «Азовінвест» н а дошці податкових повідомле нь (зворотній бік арк. справи 1 6).
27 вересня 2010 року на адресу ві дповідача позивачем було нап равлено другу податкову вимо гу № 2/149 на суму 1365,10 грн., яка була направлена відповідачу лист ом з повідомленням 28.09.2010 року (а рк. справи 17).
Наявними в матеріалах спра ви документами підтверджено , що на день звернення позивач а до суду із позовом, позиваче м були вчинені всі залежні ві д нього дії, направлені на стя гнення наявної суми податков ого боргу з комунального под атку, проте зазначені дії не п ризвели до позитивних резуль татів, та сума податкового бо ргу відповідача з комунальн ого податку у розмірі 1365,10 грн. н е була сплачена відповідачем .
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ом та державними цільовими ф ондами» встановлено, що підс тавою для примусового стягне ння активів платника податкі в в рахунок погашення його по даткового боргу є виключно р ішення суду.
Таким чином, виходячи із змі сту заявлених позовних вимо г, системного аналізу положе нь чинного законодавства Укр аїни та матеріалів справи, су д дійшов висновку, що викладе ні в позовній заяві доводи по зивача є обґрунтованими та т акими, що підлягають задовол енню.
Згідно приписів частини 4 ст атті 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах, в яких позивачем є суб 'єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.
З огляду на зазначене, на пі дставі положень Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні», Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», З акону України «Про систему о податкування», Порядку напра влення органами державної по даткової служби України пода ткових повідомлень платника м податків та рішень про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій, затвердженого Нак азом Державної податкової а дміністрації України № 253 від 21 червня 2001 року, Порядку напра влення органами державної по даткової служби України пода ткових вимог платникам подат ків, затвердженого Наказом Д ержавної податкової адмініс трації України № 266 від 3 липня 2 001 року та керуючись ст.ст. 8 - 11, 40 , 94, 112, 136, 158 - 163, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Жовтневої м іжрайонної державної податк ової інспекції м. Маріуполя д о Закритого акціонерного тов ариства «Азовінвест» про стя гнення заборгованості зі спл ати штрафних санкцій з комун ального податку в сумі 1365,10 гри вень задовольнити.
Стягнути з Закритого акціо нерного товариства «Азовінв ест» (код ЄДРПОУ 25102658, адреса: 87510, Д онецька область, м. Маріуполь , пр. Адмірала Луніна, 89) в рахун ок погашення заборгованості з комунального податку грош ові кошти в розмірі 1365,10 гривен ь (одна тисяча триста шістдес ят п' ять гривень 10 копійок) н а р/р 33218828700055, банк ГУДКУ в Донецьк ій області, отримувач - Місц евий бюджет Приморського рай ону м. Маріуполя, МФО 834016, ЄДРПОУ 34686694.
В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частину постанови.
Повний текст постанови виг отовлений та підписаний 16 лис топада 2010 року.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через Д онецький окружний адміністр ативний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її отриман ня апеляційної скарги.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и У випадку подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.
Суддя Михайлик А.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2010 |
Оприлюднено | 02.12.2010 |
Номер документу | 12552088 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Михайлик А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні