Категорія №6.19
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 жовтня 2010 року Справа № 2а-6583/10/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
головуючого судді: Широкої К.Ю.,
при секретарі: Смішливій І.М ..
За участю представників ст орін:
від позивача: Селезньово ї О.О.,
від відповідача: не з' явив ся,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавного підприємства "Націон альна енергетична компанія " Укренерго" в особі державної інспекції енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії в Луганській області від окремленого підрозділу "Держ енергонагляд у Донбаському р егіоні" до Луганської місько ї багатопрофільної лікарні № 7 про стягнення суми штрафних санкцій в розмірі 510,00 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
02 вересня 2010 року до суду наді йшла позовна заява Державног о підприємства "Національна енергетична компанія "Укрене рго" в особі державної інспек ції енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії в Лу ганській області відокремле ного підрозділу "Держенергон агляд у Донбаському регіоні" до Луганської міської багат опрофільної лікарні №7 про ст ягнення суми штрафних санкці й в розмірі 510,00 грн.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, дав пояснення по суті позов них вимог та просив задоволь нити позов.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, б ув повідомлений належним чин ом, причини неявки суду не від омі.
Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, вивчив ши матеріали справи та дослі дивши докази, вважає, що позов ні вимоги підлягають задовол енню з наступних підстав.
В судовому засіданні встан овлено, що 11.03.2008 року Луганської міської багатопрофільної лі карні №7 видано припис ЛЦ 176 № 90, яким останнього зобов'язано виконати заходи з усунення п орушень; про виконання припи су в цілому повинні були пові домити в строк до 11.06.2008 року (а.с.1 0).
06.10.2009 року у присутності пред ставника відповідача, інспек тором Державної інспекції з енергетичного нагляду було п роведено перевірку виконанн я припису Інспекції від 11.03.2008 р. «Про усунення порушень зако нодавства про електроенерге тику».
Актом перевірки від 06.10.2009 рок у № 02/21-0123 встановлено невиконан ня вищевказаного припису Інс пекції від 11.03.2008 року (а.с.9).
На підставі цього акту пере вірки 06.10.2009 р. інспекцією прийня то постанову № 02/21-0123 від 20.10.2009 року про накладення штрафу на від повідача за порушення законо давства про електроенергети ку на суму 510 грн. у зв'язку з нев иконанням припису від 11.03.2008 рок у ЛЦ 176 № 90 (а.с.8).
Постанову про накладення ш трафу № 02/21-0123 надіслано відпові дачеві листом № 16/162/1-1877 від 20.10.2009 ро ку, лист отримано відповідач ем 26.10.2010 року (а.с.11).
Відповідальність визначен а статтею 27 Закону України „Пр о електроенергетику" та Поло женням про порядок накладенн я на суб'єктів господарської діяльності штрафів за поруш ення законодавства про елект роенергетику,» затвердженим постановою Кабінету Міністр ів України від 21.07.1999р. № 1312, пункт 1 0 якого передбачає, що суб'єкт господарської діяльності по винен сплатити штраф протяго м 30 днів з дня винесення поста нови, а у разі несплати штрафу у зазначений термін він стяг ується в судовому порядку.
Відповідно ст.5 Закону Украї ни „Про електроенергетику" д о принципів державної політи ки в енергетиці належать ств орення умов безпечної експлу атації об'єктів електроенерг етики, а також забезпечення в ідповідальності енергопост ачальників та споживачів. Ча стина 1 ст.9 зазначеного закону визначає, що державний нагля д в електроенергетиці здійсн ює Державна інспекція з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у порядку, в изначеному законодавством У країни, а частина 5 ст. 9 закону н адає Інспекції повноваження застосовувати в установлено му порядку санкції до суб'єкт ів господарської діяльності за порушення нормативно-пра вових актів.
Так, відповідно з частиною 3 ст.27 Закону України „Про елек троенергетику" суб'єкти госп одарської діяльності несуть відповідальність за правопо рушення в електроенергетиці : за ухилення від виконання аб о несвоєчасне виконання ріше нь чи приписів Інспекції та п орушення умов ліцензій штраф у розмірі до п'яти тисяч неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян.
Центральним органом держа вної виконавчої влади, на яки й покладено здійснення держа вної політики в галузі палив но-енергетичного комплексу в ідповідно з Указом Президент а України „Про зміни в структ урі центральних органів вико навчої влади" від 15.12.1999р. № 1573/99, є Мі ністерство палива та енергет ики України. Державна підпри ємство «Національна енергет ична компанія» "Укренерго" пі дпорядковано Міністерству п алива та енергетики України і засновано на державній вла сності.
Державний енергетичний на гляд за режимами споживання електричної та теплової енер гії відповідно до Закону Укр аїни „Про електроенергетику " здійснює Державна інспекці я з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії (Дер женергонагляд), яка підпоряд кована безпосередньо Мініст ерству палива та енергетики в частині виконання функцій, покладених на Держенергонаг ляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режи мами споживання електричної та теплової енергії, затверд женим постановою Кабінету Мі ністрів України № 929 від 07.08.1996г, т а діє у складі державного під приємства „Національна енер гетична компанія „Укренерго " та його структурних підрозд ілів.
Головною метою діяльності ДП НЕК „Укренерго" є забезпеч ення цілісності об'єднаної е нергетичної системи України , задоволення інтересів держ ави у сфері енергопостачання , здійснення централізованог о оперативно-технологічного управління ОЕС, запобігання порушенням режимів і аварія м системного значення та лік відація можливих аварій для країни (абзаци 1-4 пункту 2.1. Стат уту), а до основних напрямків д іяльності здійснення держав ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії відповідно до За кону України „Про електроене ргетику" та Положення, затвер дженого Кабінетом Міністрів України (підпункт 2.2.16 пункту 2.2. Статуту).
Законодавством України не встановлено методику визнач ення суми штрафу за правопор ушення в електроенергетиці, тому старший державний інспе ктор Держенергонагляду вста новлює розмір штрафу в поста нові з урахуванням складу пр авопорушення та негативних н аслідків, до яких можуть прив ести виявлені порушення.
Згідно з Положенням про від окремленого підрозділу "Держ енергонагляд у Донбаському р егіоні", затвердженим директ ором Державного підприємств а "Національна енергетична к омпанія "Укренерго" від 21 бере зня 2006р., Держенергонагляд у До нбаському регіоні утворено з метою забезпечення функціон ування електроенергетичної системи регіону в межах Доне цької та Луганської областях , як складової частини цілісн ої об'єднаної енергосистеми України. Згідно з затверджен им 12.03.06р. Положенням про відокр емленого підрозділу "Держене ргонагляд у Донбаському регі оні" Державного підприємства "Національна енергетична ко мпанія "Укренерго" від 21.03.06р. вст ановлено, що останній не є юр идичною особою та має структ урні підрозділи, зазначені у додатку 1 до вказаного Положе ння. Юридичною особою є Держа вного підприємства "Націонал ьна енергетична компанія "Ук ренерго" згідно з Додатком 1 до вказаного Положення Державн а інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживан ня електричної і теплової е нергії у Луганській облас ті є одним зі структурни х підрозділу "Держенергонаг ляд у Донбаському регіоні" Де ржавного підприємства "Націо нальна енергетична компанія "Укренерго".
Частина 6 ст.27 Закону України „Про електроенергетику" виз начає, що суми штрафів повинн і сплачуватися до Державного бюджету України. Державне ка значейство організує та здій снює виконання Державного бю джету відповідно Положенню п ро Державне казначейство, за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 31.0 7.1995р. №590.
Судом встановлено, що до теп ерішнього часу, Луганською м іською багатопрофільною лік арнею №7 штрафну санкцію у роз мірі 510 грн. у добровільному по рядку не сплачено.
За таких обставин, вина Луга нської міської багатопрофіл ьної лікарні №7 в ухиленні від виконання постанови про зас тосування штрафної санкції є такою, що підтверджена матер іалами справи, тому позовні в имоги підлягають задоволенн ю у повному обсязі.
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись Законом України „Про електроенергетику", ст.с т. 2, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Державного підприємства "Національна е нергетична компанія "Укренер го" в особі державної інспекц ії енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії в Лу ганській області відокремле ного підрозділу "Держенергон агляд у Донбаському регіоні" до Луганської міської багат опрофільної лікарні №7 про ст ягнення суми штрафних санкці й в розмірі 510,00 грн. задовольни ти повністю.
Стягнути з Луганської місь кої багатопрофільної лікарн і №7 (код 01984799, місцезнаходження: вул. 11 Лінія,1 , м.Луганськ, 91055) сум у штрафної санкції у розмірі 510,00 грн. (п' ятсот десять гриве нь) в дохід Державного бюджет у України, поточний рахунок 311 19106700002, одержувач - Державний бюд жет України м.Луганськ, банк о держувач - ГУ ДКУ в Луганській області, код бюджетної класи фікації 21081100, МФО 804013, ідентифіка ційний код 24046582.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови скл адено 05.10.2010 року.
Суддя К.Ю. Широка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2010 |
Оприлюднено | 02.12.2010 |
Номер документу | 12552604 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Ю. Широка
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні