Постанова
від 18.11.2010 по справі 2а-7514/10/1470
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд

вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54055

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв.

18.11.2010 р. 10:21 Справа № 2а-7514/10/1470

Миколаївський окружний а дміністративний суд, у склад і головуючого судді Зіньк овського О. А., секретар суд ового засідання Васильєва А. Ю., розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом ОСОБА_1, АДРЕСА_1,54000

до Управління Держкомзему у м. Миколаїв, пр. Миру, 34,Микола їв,54034

про визнати незаконною бездія льність, зобов' язати вчинит и певні дії,

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_2, до віреність від 29.09.2010 року

від відповідача: Горшкол еп М.І., довіреність від 10.03.2010 р оку

ОСОБА_1, у межах строку, передбаченого ст.99 КАС Україн и, звернувся до адміністрати вного суду з позовом про визн ання протиправною відмови ві дповідача надати умови відве дення земельної ділянки та з обов' язати відповідача над ати такі умови.

Представник позивач а позовні вимоги підтримав з підстав зазначених у позовн ій заяві (а.с.3-6) та зазначив, що р ішення про відмову в наданні умов на відведення земельно ї ділянки обґрунтовано посил анням на розпорядження Кабін ету Міністрів України №61-р від 10.04.08, яке в свою чергу протирічи ть Конституції України, Земе льному та Лісовому кодексам України, а тому не повинно бул о застосовуватися відповіда чем.

Представник відповідача надав у судовому засіданні к лопотання про перенесення ро згляду справи та про залучен ня до участі у справі у якості третіх осіб ДП "Миколаївське лісове господарство", Микола ївську міську раду та Прокур атуру Миколаївської області .

У зв'язку з безпідставністю та необґрунтованістю зазнач еного клопотання судом було відмовлено в його задоволенн і.

В подальшому, під час судово го засідання представником в ідповідача було визнано позо вні вимоги в повному обсязі.

Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали та о бставини справи суд, -

В С Т А Н О В И В:

25.06.2010 року рішенням Миколаї вської міської ради №47/40 ОСО БА_1 надано дозвіл на відвед ення земельної ділянки та на дано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо від ведення у власність земельно ї ділянки орієнтовною площею 1000 кв. м за рахунок земель міст а не наданих у користування, д ля будівництва та обслуговув ання житлового будинку та го сподарських споруд на колишн іх землях Андріївського лісн ицтва у мікрорайонні урочище Варварівське.

28.03.2008 року Державне підприємс тво “Миколаївське лісове гос подарство” надало п озивачу висновок про погодже ння відведення земельної діл янки.

Позивач звернувся до Управ ління Держкозмему у м. Микола єві за наданням умов відведе ння та висновку щодо погодже ння проекту їх землеустрою щ одо відведення земельної діл янки для будівництва та обсл уговування житлового будинк у, господарських будівель та споруд, за рахунок земель ДП “ Миколаївське лісове господа рство”.

09.09.2010 р. Управління Держкомзе му у м. Миколаєві відмовило ОСОБА_1 у наданні умов відве дення та висновку щодо погод ження проекту з тих мотивів, щ о це заборонено розпорядженн ям Кабінету Міністрів Україн и №610-р від 10.04.08 р..

Заслухавши представникі в сторін, дослідивши матеріа ли справи та подані сторонам и докази в межах позовних вим ог, суд дійшов висновку про об ґрунтованість позовних вимо г з наступних підстав.

Згідно ст. 14 Конституції Укр аїни земля є основним націон альним багатством, що перебу ває під особливою охороною д ержави. Право власності на зе млю гарантується. Це право на бувається і реалізується гро мадянами, юридичними особами та державою виключно відпов ідно до закону.

Порядок та умови набуття пр ава власності на земельну ді лянку встановлено Земельним кодексом України (далі ЗК Укр аїни).

Враховуючи, що ЗК України не передбачено окремий порядок набуття прав на землю громад янами, до спірних правовідно син слід застосовувати полож ення розділу IV Кодексу, що рег улюють питання набуття права на землю.

Ст. 116 ЗК України встановила, що громадяни та юридичні осо би набувають права власності та права користування земел ьними ділянками із земель де ржавної або комунальної влас ності за рішеннями органів в иконавчої влади або органів місцевого самоврядування в м ежах їх повноважень, визначе них цим Кодексом.

Земельна ділянка, про узгод ження умов відведення якої к лопотала позивачка, відносит ься до земель лісогосподарсь кого призначення. Таким чино м, надання у власність та змін а цільового призначення тако ї земельної ділянки здійснює ться за правилами, встановле ними Земельним кодексом Укра їни та Лісовим кодексом Укра їни.

Статтею 57 Лісового кодексу України встановлено, що змін а цільового призначення земе льних лісових ділянок з мето ю їх використання в цілях, не п ов'язаних з веденням лісовог о господарства, провадиться органами виконавчої влади аб о органами місцевого самовря дування, які приймають рішен ня про передачу цих земельни х ділянок у власність або над ання у постійне користування відповідно до Земельного ко дексу України. Зміна цільово го призначення земельних ліс ових ділянок з метою їх викор истання для житлової, громад ської і промислової забудови провадиться переважно за ра хунок площ, зайнятих чагарни ками та іншими малоцінними н асадженнями. Зміна цільового призначення земельних лісов их ділянок здійснюється за п огодженням з органами викона вчої влади з питань лісового господарства та з питань охо рони навколишнього природно го середовища Автономної Рес публіки Крим, територіальним и органами центральних орган ів виконавчої влади з питань лісового господарства та ох орони навколишнього природн ого середовища.

П. 4. ст. 20 Земельного кодексу У країни встановлено, що зміна цільового призначення земел ь, зайнятих лісами, провадить ся з урахуванням висновків о рганів виконавчої влади з пи тань охорони навколишнього п риродного середовища та лісо вого господарства.

З наведених норм вбачаєтьс я, що надання у власність заці кавленим особам земельних ді лянок лісогосподарського пр изначення при необхідності ї х вилучення або зміни цільов ого призначення потребує при йняття відповідних рішень пр о надання у власність та змін у цільового призначення таки х земельних ділянок з боку ор ганів місцевого самоврядува ння та здійснюється цими орг анами за попереднім погоджен ням з територіальними органа ми центральних органів викон авчої влади з питань лісовог о господарства та охорони на вколишнього природного сере довища, а також з землекорист увачем.

В силу викладеного суд вваж ає, що зміна цільового призна чення вказаної земельної діл янки є компетенцією відповід ного органу місцевого самовр ядування і саме орган місцев ого самоврядування при розгл яді питання щодо надання поз ивачу у власність вказаної в ище земельної ділянки має з' ясувати всі пов' язані з цим питання, в тому числі і питанн я зміни цільового призначенн я земель, компенсації витрат , вирішивши їх відповідно до в имог чинного законодавства.

Щодо розпорядження Кабіне ту Міністрів України №610-р від 10.04.08, на яке посилався відповід ач, то суд виходить з того, що с таттею 3 Земельного кодексу У країни, передбачено, що земел ьні відносини регулюються Ко нституцією України, цим Коде ксом, а також прийнятими відп овідно до них нормативно-пра вовими актами. Земельні відн осини, що виникають при викор истанні надр, лісів, вод, а так ож рослинного і тваринного с віту, атмосферного повітря, р егулюються цим Кодексом, нор мативно-правовими актами про надра, ліси, води, рослинний і тваринний світ, атмосферне п овітря, якщо вони не супереча ть цьому Кодексу.

Діяльність Кабінету Мініс трів України регулюється Кон ституцією України та Законом України "Про Кабінет Міністр ів України" і чинним законода вством Кабінету Міністрів Ук раїни не надано повноважень зупиняти дії законів України .

Таким чином, Кабінет Мініст рів України, приймаючи Розпо рядження № 610-р, фактично зупин ив реалізацію наведених поло жень Лісового та Земельного кодексів України, тобто унем ожливив реалізацію прав юрид ичних осіб та громадян на наб уття права на земельні ділян ки.

Відповідно до ч.4 ст.9 КАС Укра їни у разі невідповідності н ормативно-правового акта Кон ституції України, Закону Укр аїни, міжнародному договору, згода на обов'язковість яког о надана Верховною Радою Укр аїни, або іншому правовому ак ту суд застосовує правовий а кт, який має вищу юридичну сил у.

Зазначені висновки суду ґрунтуються також на су довій практиці Вищого адміні стративного суду України та апеляційних адміністративн их судів.

Суд також бере до уваги, що згідно з частиною 3 статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України у справах щ одо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів вла дних повноважень адміністра тивні суди перевіряють, чи пр ийняті (вчинені) вони зокрема :

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о); 5) добросовісно; 6) розсудливо ;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на зазначену норм у під час розгляду спорів щод о оскарження рішень, дій чи бе здіяльності суб'єктів владни х повноважень суд незалежно від підстав, наведених у позо вній заяві, перевіряє їх відп овідність усім зазначеним ви могам.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову.

Згідно ст. 11 КАС України розг ляд і вирішення справ в адмін істративних судах здійснюют ься на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості.

Крім того, суд також бере до уваги що представником відп овідача, відповідно до вимог ст. 51 КАС України, позовні вимо ги визнано, зазначене повнов аження надано представнику в ідповідача згідно довіренос ті від 10.03.2010 року, зазначена обс тавина не порушує права інши х осіб.

На підставі викладеного, к еруючись ст.ст. 11, 51, 158-163 КАС Украї ни, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати незаконною бездія льність Управління Держкомз ему у м. Миколаїв (код ЄДРПОУ 2538 2020) щодо непогодження умов від ведення у власність громадян ину ОСОБА_1 (ідентифікацій ний номер НОМЕР_1) земельн ої ділянки орієнтованою площ ею 1000 кв. м в урочищі "Варварівс ьке" Андріївського лісництва ДП "Миколаївське лісове госп одарство" (квартал 32 виділ 7) для будівництва та обслуговуван ня житлового будинку, господ арських будівель і споруд.

3. Зобов'язати Управління Де ржкомзему у м. Миколаїв (код ЄД РПОУ 25382020) надати умови відведе ння у власність громадянину ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) земельної д ілянки орієнтованою площею 1 000 кв. м в урочищі "Варварівське " Андріївського лісництва ДП "Миколаївське лісове господ арство" (квартал 32 виділ 7) для б удівництва та обслуговуванн я житлового будинку, господа рських будівель і споруд та п огодити проект відведення вк азаної земельної ділянки.

4. Присудити за рахунок Держ авного бюджету України на ко ристь ОСОБА_1 (ідентифікац ійний номер НОМЕР_1) суму с плаченого судового збору в р озмірі 3грн. 40коп.

Постанова набирає закон ної сили в порядку передбаче ному статтею 254 КАС України.

Постанова суду першої інс танції, якщо інше не встановл ено КАС України, набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановле ного КАС України, якщо таку за яву не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанову може бути оскар жено в порядку передбаченому статтями 185, 186 КАС України.

Апеляційна скарга подаєт ься до Одеського адміністрат ивного апеляційного суду чер ез Миколаївський окружний ад міністративний суд. Копія ап еляційної скарги одночасно н адсилається особою, яка її по дає, до суду апеляційної інст анції.

Апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі прог олошення у судому засіданні вступної та резолютивної час тини постанови, а також прийн яття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Суддя О. А. Зіньков ський

постанова складена у повн ому обсязі

22.11.2010 р.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12552696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7514/10/1470

Постанова від 18.11.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Зіньковський О. А.

Ухвала від 29.10.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Зіньковський О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні