Рішення
від 28.02.2025 по справі 640/20888/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2025 року справа №640/20888/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства «Судноплавства компанія «Укррічфлот» до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради, Комунального підприємства «Управління контролю за благоустроєм міста Дніпровської міської ради» про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

Суть спору: 04.08.2021 до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Приватне акціонерне товариство «Судноплавна компанія «Укррічфлот» (далі - позивач та/або ПрАТ Судноплавна компанія «Укррічфлот») з позовом до Виконавчого комітету Дніпровської міської ради (далі - відповідач-1 та/або ВК Дніпровської міської ради), Комунального підприємства «Управління контролю за благоустроєм міста «Дніпровської міської ради (далі - відповідач-2 та/або КП «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради) та просить суд:

1. визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731 «Про вжиття заходів щодо усунення порушень Правил благоустрою території міста Дніпра» в наступній частині:

- № 5 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - огорожа за адресою пл. Десатників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 1);

- № 6 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 2);

- № 7 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 3);

- № 8 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 4);

- № 9 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 5);

- № 10 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу -огорожа за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5

(№ 3 графічного матеріалу, споруда 6);

- № 11 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 7);

- № 12 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруд за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 8);

- № 13 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 9);

- № 14 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 10);

- № 15 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 11);

2. визнати протиправними та скасувати приписи Комунального підприємства «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради від 11.06.2021 № 003433, від 14.07.2021 №№ 238, 239, 240, 241, 242;

3. вирішити питання щодо розподілу судових витрат.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.08.2021 (суддя Арсірій Р.О.) прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

31.08.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідача-1 надійшов відзив на позовну заяву.

02.09.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідача-2 надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №904/6345/21 за позовом Дніпровської міської ради до ПрАТ «Судноплавна компанія «Укррічфлот», що перебуває у провадженні Господарського суду Дніпропетровської області.

03.09.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідача-2 надійшов відзив на позовну заяву.

09.09.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від представника позивача надійшла відповідь на відзив відповідача-2.

23.09.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від представника позивача надійшла відповідь на відзив відповідача-1.

Також 23.09.2021 на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в загальному позовному провадженні. Необхідність розгляду адміністративної справи №640/20888/21 за правилами загального позовного провадження обґрунтована представником віднесенням даної справи до категорії складних справ, які мають значний обсяг та об`ємний характер доказів, які підлягають дослідженню з наданням правової оцінки всім вагомим обставинам справи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.10.2021 (суддя Арсірій Р.О.) у задоволенні клопотання представника Приватного акціонерного товариства «Судноплавна компанія «Укррічфлот» про розгляд адміністративної справи за правилами загального позовного провадження - відмовлено.

Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

14.12.2022 вказаний Закон був опублікований в газеті "Голос України" №254 та набрав чинності 15.12.2022.

29.06.2023 на адресу Київського окружного адміністративного суду супровідним листом від 28.12.2022 №03-19/7148/22 «Про скерування за належністю справи» надійшли матеріали адміністративної справи №640/20888/21.

29.06.2023 відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Кушновій А.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2023 прийнято адміністративну справу №640/20888/21 до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Кушнової А.О. Продовжено розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами зі стадії розгляду справи по суті.

Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.

За правилами, визначеними в частині 5 статті 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

в с т а н о в и в:

Приватне акціонерне товариство «Судноплавства компанія «Укррічфлот» зареєстровано як юридична особа за адресою: 04071, м. Київ, вул. Електриків, б. 8, код ЄДРПОУ 00017733.

КП «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради проведено комісійне обстеження об`єктів благоустрою, за наслідками якого складено акт № 2/11/06-01 від 11.06.2021 відповідно до статті 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Правил благоустрою території міста Дніпра, затверджених рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.11.2013 № 44/43 (зі змінами), Положення про інспекцію з питань благоустрою Дніпровської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 26.05.2021 № 86/7 та встановлено факт порушення об`єкта благоустрою, шляхом використання його не за функціональним призначенням шляхом розташування огорожі (2 од.), ворота (4 од.), металева споруда (5 од.) за адресою: пл. Десантників, в районі буд. № 5 (далі - акт) (т. 2, а.с. 127).

Крім цього в акті зазначено, що під час обстеження території міста на зазначених тимчасових спорудах було розміщено припис щодо надання дозвільних документів на розташування, або у разі відсутності таких документів здійснити їх демонтаж власними силами. У встановлений термін документів на право розміщення цих об`єктів або користування земельною ділянкою власником не надано, споруди не демонтовано. Також, при перевірці даних розташованих на пл. Десантників, 5 м. Дніпро об`єктів нерухомості стало відомо, що право власності на нерухоме майно оформлено за ПрАТ Судноплавна компанія «Укррічфлот» (код ЄДРПОУ 00017733), яке не є належним користувачем даної земельної ділянки.

Враховуючи наведене, в акті зафіксовано наступний висновок: «З метою дотримання вимог закону України «Про благоустрій населених пунктів» та Правил благоустрою території міста Дніпра, необхідно вжити заходів щодо усунення порушення благоустрою території міста Дніпра».

11.06.2021 КП «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради винесено припис № 003433 на ПрАТ Судноплавна компанія «Укррічфлот», яким вимагається надати дозвільну документацію на земельну ділянку, внаслідок встановлення виконання робіт (здійснення заходів), які супроводжуються погіршенням існуючого стану та/або несанкціонованим зміщенням чи нецільовим використанням об`єкта благоустрою міста, його окремих ділянок за адресою: пл. Десантників, 5 (далі - оскаржуваний та/або спірний припис № 1) (т. 1, а.с. 46).

Разом з цим судом встановлено, що на підставі листа департаменту по роботі з доходами місцевого бюджету Дніпровської міської ради від 08.06.2021 № 2/13-121, проведено позапланову перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства України при користуванні земельною ділянкою за адресою: пл. Десантників, 5, кадастровий номер 1210100000:06:114:0035, за наслідком якої робочою групою з питань самоврядного контролю за використанням та охороною земель на території м. Дніпра департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради складено акт № 06/21/41 від 15.06.2021 (далі - акт № 06/21/41) (т. 2, а.с. 136-141).

В акті № 06/21/41 робочою групою сформовано висновки про те, що документи, що посвідчують право на земельну ділянку, державний акт на право постійного користування земельною ділянкою (або свідоцтва про право власності) чи договори оренди землі, зареєстровані відповідно до чинного законодавства України відсутні, що є порушенням статей 125, 126 Земельного кодексу України (т. 2, а.с. 138).

Надалі, керуючись законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів», з метою забезпечення виконання Правил благоустрою території міста Дніпра, затверджених рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.11.2013 № 44/43 (зі змінами), на підставі листа інспекції з питань благоустрою Дніпровської міської ради від 11.06.2021 вх. № 8/3074 виконавчим комітетом Дніпровської міської ради прийнято рішення від 09.07.2021 № 731 «Про вжиття заходів щодо усунення порушень Правил благоустрою території міста Дніпра», яким вирішено (пункт 1), зокрема зобов`язати власників зазначених об`єктів демонтувати їх власними силами негайно із дня прийняття цього рішення та привести земельні ділянки на місцях демонтованих об`єктів до первісного стану.

Дане рішення, зокрема, стосується переліку наступних об`єктів, а саме:

- № 5 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - огорожа за адресою пл. Десатників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 1);

- № 6 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 2);

- № 7 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 3);

- № 8 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 4);

- № 9 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 5);

- № 10 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу -огорожа за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 3 графічного матеріалу, споруда 6);

- № 11 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 7);

- № 12 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруд за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 8);

- № 13 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 9);

- № 14 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 10);

- № 15 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 11).

Тут і надалі спірне та/або оскаржуване рішення (т. 1, а.с. 22-45).

Надалі, на виконання оскаржуваного рішення відповідачем - 2 винесено наступні приписи: № 238, № 239, 240, 241, 242 від 14.07.2021, яким повідомляється про необхідність демонтажу об`єктів до 18.07.2021 та приведення земельної ділянки на місці демонтованих об`єктів до первісного стану (далі - оскаржувані та/або спірні приписи № 2, № 3, № 4, № 5, № 6 ) (т. 1, а.с. 47-51).

Тут і надалі разом спірні та/або оскаржувані рішення.

Позивач категорично не погоджується зі спірними рішеннями, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, з огляду на що звернулось до суду з метою їх захисту та відновлення.

Вирішуючи спір по суті, суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР).

Згідно з пунктом 1 (б) частини 1 статті 33 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, а саме: здійснення контролю за додержанням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.

Відповідно до статті 40 Закону № 280/97-ВР виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження.

Разом з цим правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 № 2807-IV (далі - Закон № 2807-IV).

Згідно з статтею 1 окресленого закону благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля; територія - сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об`єктів благоустрою населених пунктів: парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, шляхів, площ, майданів, набережних, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об`єктів, об`єктів промисловості, комунально-складських та інших об`єктів у межах населеного пункту; заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 2807-IV управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Частиною 2 статті 10 Закону № 2807-IV передбачено, що до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

Згідно з частиною 1 статті 38 Закону № 2807-IV контроль у сфері благоустрою населених пунктів спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог цього Закону, Правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів.

Державний контроль за дотриманням законодавства у сфері благоустрою території населених пунктів здійснюється місцевими державними адміністраціями (ч. 1 ст. 39 Закону № 2807-IV).

При цьому порядок здійснення державного контролю у сфері благоустрою населених пунктів визначається цим Законом та іншими законодавчими актами (ч. 2 ст. 39 Закону № 2807-IV).

Між тим положеннями статті 40 Закону № 2807-IV врегульовано правовий механізм здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів

Так, самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.

Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом:

1) проведення перевірок території;

2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;

3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій;

4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об`єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.

Положення про інспекцію з благоустрою населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною або міською радою на підставі Типового положення, яке затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.11.2013 № 44/43 (зі змінами) затверджено Правила благоустрою території міста Дніпра (далі - Правила), які встановлюють порядок благоустрою та утримання об`єктів благоустрою міста, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста, що спрямовані на створення інклюзивного для життєдіяльності людини довкілля, збереження та охорону навколишнього природного середовища, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до підпункту 24.1 пункту 24 Правил контроль у сфері благоустрою міста спрямований на забезпечення дотримання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями (незалежно від форм власності та підпорядкування), громадянами (у тому числі іноземцями та особами без гро мадянства) вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», цих Правил та інших нормативно-правових актів.

Згідно з підпунктом 24.4 статті 24 Правил самоврядний контроль у сфері благоустрою міста здійснюється міською радою та її виконавчими органами відповідно до законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні», інших нормативно-правових актів.

Основним органом самоврядного контролю у сфері благоустрою міста відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів» є інспекція з питань благоустрою Дніпровської міської ради. Для виконання функцій самоврядного контролю в окремих питаннях благоустрою території міста міська рада може утворювати інші уповноважені органи (пп. 24.5 п. 24 Правил).

Підпунктом 24.6 (1) пункту 24 Правил передбачено, що самоврядний контроль за станом благоустрою міста здійснюється шляхом проведення перевірок, рейдів, комплексних перевірок, комісійних обстежень стану території міста з наданням приписів та оформленням актів комісійного обстеження території за фактами виявлених порушень Правил, які КП «Управління контролю за благоустроєм міста», КП «Дніпровські активи» та інші органи контролю, утворені міською радою, здійснюють самостійно та/або спільно з посадовими особами виконавчих органів міської та районних у місті рад, комунальних підприємств і житлово-комунальних служб, органів державного контролю у сфері благоустрою, Управління патрульної поліції в Дніпропетровській області, екологічними, природозахисними, громадськими організаціями, представниками засобів масової інформації.

Відповідно до підпункту 2.5.2 (13) (17) Правил підприємства, установи, організації та фізичні особи-підприємці у сфері благоустрою міста зобов`язані: своєчасно усувати недоліки в утриманні власних, прилеглих і закріплених територій та елементів благоустрою згідно з приписами, внесеними державними органами контролю, інспекцією з питань благоустрою Дніпровської міської ради, КП «Управління контролю за благоустроєм міста», КП «Дніпровські активи», іншими уповноваженими органами; допускати на об`єкти благоустрою, що перебувають у їх власності або користуванні, аварійно-рятувальні та інші служби для здійснення заходів щодо запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також посадових осіб виконавчих органів та інших уповноважених осіб Дніпровської міської ради для здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утримання території міста, отримувати акти перевірки дотримання вимог Правил благоустрою території міста Дніпра, приписи про усунення виявлених порушень, надавати необхідні відомості для складання акта перевірки та протоколу про адміністративні правопорушення.

Аналіз наведеного в сукупності дає суду підстави дійти до висновку, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється, зокрема міськими радами та їх виконавчими органом. При цьому основним органом самоврядного контролю у сфері благоустрою міста відповідно до Закону України «Про благоустрій населених пунктів» є інспекція з питань благоустрою Дніпровської міської ради. У той же час способом реалізації повноважень інспекції з питань благоустрою Дніпровської міської ради стосовно самоврядного контролю у сфері благоустрою є проведення комісійних обстежень стану території міста з наданням приписів та оформленням актів комісійного обстеження території за фактами виявлених порушень Правил.

Разом з цим рішенням Дніпровської міської ради від 27.06.2012 № 26/158 затверджено Порядок здійснення заходів з контролю за утриманням у належному стані, збереженням, відновленням та упорядкуванням об`єктів благоустрою міста Дніпра з урахуванням особливостей їх використання (далі - Порядок), який визначає організаційно-правові основи відносин, які виникають у зв`язку з дією таких чинників, що мають тимчасовий характер і не належать до природних факторів:

- видалення, переміщення, знищення з подальшим відновленням елементів благоустрою;

- ускладнення умов руху пішоходів і транспорту;

- погіршення існуючого стану об`єктів благоустрою та/або їх змінення, використання не за функціональним призначенням;

- створення перешкод у користуванні та обмеження доступу до об`єктів благоустрою.

Пунктом 12 Порядку врегульовано порядок виявлення та усунення порушень правил благоустрою території міста при виконанні робіт (здійсненні заходів), які потребують укладення договору та оформлення контрольної картки.

Уповноважений орган виявляє порушення правил благоустрою території міста шляхом, зокрема проведення перевірок додержання суб`єктами господарювання усіх форм власності, установами, закладами та фізичними особами вимог законодавчих актів у сфері благоустрою та правил благоустрою території міста, з наданням за фактами виявлених порушень приписів та/або оформленням відповідно до Правил благоустрою території міста Дніпра актів комісійного обстеження території, які є підставою для стягнення плати за тимчасове погіршення існуючого стану та/або змінення об`єктів благоустрою міста у розмірах, визначених цим Порядком; проведення рейдів, комплексних перевірок і обстежень території спільно (за необхідністю) з посадовими особами виконавчих органів міської та районних у місті рад, комунальних підприємств і житлово-комунальних служб, органів державного контролю у сфері благоустрою, органів Національної поліції, екологічних, природозахисних, громадських організацій, представ-никами ЗМІ, громадськими інспекторами благоустрою міста.

Здійснення Уповноваженим органом вищезазначених заходів щодо виявлення порушень у сфері благоустрою не потребує погоджень, дозволів або направлень на перевірку.

Відповідно до підпункту 12.2 (12.2.1) (12.2.4) пункту 12 Порядку для усунення порушень правил благоустрою території міста Уповноваженим органом можуть вживатись такі заходи, а саме надання обов`язкових до виконання приписів на ім`я осіб, відповідальних за утримання об`єктів благоустрою, якщо перевіркою цих об`єктів виявлені фактори та умови, які можуть спричинити порушення правил благоустрою території міста; інформування керівників виконавчих органів міської та районних у місті рад, органів державного нагляду у сфері благоустрою населених пунктів, правоохоронних органів, дозвільних органів та органів фінансового контролю про факти грубого або неодноразового порушення правил благоустрою території міста, ігнорування приписів і звернень посадових осіб Уповноваженого органу, перешкоджання проведенню перевірок території та здійсненню заходів з усунення порушень правил благоустрою території міста.

Суд звертає увагу на те, що положення Порядку не містять в собі

нормативно-правового регулювання способу надання Уповноваженим органом обов`язкових до виконання приписів на ім`я осіб, відповідальних за утримання об`єктів благоустрою, якщо перевіркою цих об`єктів виявлені фактори та умови, які можуть спричинити порушення правил благоустрою території міста.

Варто відмітити, що в акті зафіксовано про те, що оскаржуваний припис № 1 був розміщений на тимчасових спорудах.

У позовній заяві (т. 1, а.с. 2) позивачем фактично підтверджено обставини отримання оскаржуваного припису 14.06.2021. Посилання в цій частині представника позивача на недоліки останнього, зокрема, стосовно відсутності печатки відповідача-2 на підписі спеціаліста, як підстави для задоволення позовних вимог та формування висновку про неналежне направлення відповідачем-2 відповідного припису, суд відхиляє, з огляду на наступне.

За наслідком візуального огляду спірного припису № 1 судом вбачається, що у лівому верхньому кутку міститься печатка органу - КП «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради із зазначенням коду 33612019, що відповідає коду ЄДРПОУ відповідача.

Відтак, на переконання суду, позивач не був позбавлений можливості ідентифікувати легітимність спірного припису, а відсутність печатки безпосередньо на підписі особи, яка видала припис не може свідчити та не свідчить про нелегітимність останнього.

Також не можуть бути взяті до уваги посилання позивача на Закон України

«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон), з огляду на наступне.

Так, окреслений Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно з статтею 1 Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом; спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

Як вже було вказано судом вище, спеціальним законом, а саме Законом № 2807-IV встановлено, що порядок здійснення державного контролю у сфері благоустрою населених пунктів визначається цим Законом та іншими законодавчими актами.

Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.

Отже, аналізуючи викладене, суд приходить до висновку, що здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою відбувається відповідно до вимог Закону

№ 2807-IV та на підставі Правил благоустрою території населеного пункту, у тому числі Порядку проведення такого контролю відповідного населеного пункту.

Суд нагадує, що Порядком передбачено, що здійснення Уповноваженим органом заходів щодо виявлення порушень у сфері благоустрою не потребує погоджень, дозволів або направлень на перевірку.

Відтак, суд дійшов до висновку, що посилання позивача в наведеній частині не можуть бути покладені в основу рішення про задоволення позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування припису № 1.

Разом з цим досліджуючи в сукупності обставини справи, судом встановлено, що на підставі оскаржуваного припису № 1 відповідачем - 1 прийнято спірне рішення. Щодо наведеного представники відповідачів не заперечували.

У той же час з акту № 06/21/41 випливає, що суть порушення полягає у тому, що на земельній ділянці загальною площею 4,2917 га розташовані будівлі та споруди. При цьому документи, що посвідчують право на земельну ділянку, державний акт на право постійного користування земельною ділянкою (або свідоцтва про право власності) чи договори оренди землі, зареєстровані відповідно до чинного законодавства України відсутні, що є порушенням статей 125, 126 Земельного кодексу України.

Отже, суть порушення полягає у відсутності, за висновком відповідачів, у позивача дозвільних документів на земельну ділянку загальною площею 4,2917 га. Даний висновок суду також підтверджується переліком документів, які вимагалися відповідачем-2 надати позивачу спірним приписом № 1, а саме: дозвільні документи на земельну ділянку.

Разом з цим під час розгляду справи, судом встановлено, що право користування відповідною земельною ділянкою було предметом розгляду в господарській справі

13/5005/10437/2012.

Зокрема, судом встановлено, що Дочірнє підприємство "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії "Укррічфлот" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Дніпропетровської міської ради про (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог):

- визнання договору оренди землі (кадастровий номер 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006 р., укладений між Дніпропетровською міською радою та дочірнім підприємством "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії "Укррічфлот", посвідчений нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. за реєстром № 9774, зареєстрований у Державному реєстрі земель 27.02.2007 р. за № 040710400118, поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, що були передбачені договором до 27.02.2017 р.;

- визнання укладеною з 27.02.2012 р. додаткову угоду про продовження дії договору оренди землі від 14.12.2006 р. в редакції, запропонованій дочірнім підприємством "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії "Укррічфлот".

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 04.02.2013 р. у справі № 13/5005/10437/2012 (суддя Первушин Ю.Ю.) позов дочірнього підприємства "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії "Укррічфлот" задоволено частково:

- визнано договір оренди землі (кадастровий номер 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006 р., укладений між Дніпропетровською міською радою та дочірнім підприємством "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії "Укррічфлот", посвідчений нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. за реєстром № 9774, зареєстрований у Державному реєстрі земель 27.02.2007 р. за № 040710400118, поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, що були передбачені договором, до 27.02.2017 р.

- визнано укладеною додаткову угоду про продовження дії договору оренди землі від 14.12.2006 р. в запропонованій дочірнім підприємством "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії "Укррічфлот" редакції, зі зміною пункту 1 додаткової угоди, який викладено в наступній редакції: "1. З 27.02.2012 р. договір продовжено на строк до 27.02.2017 р."

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 13.06.2013 р. (колегія суддів: головуючий Бахмат Р.М., судді Лотоцька Л.О., Євстигнеєв О.С.) рішення господарського суду Дніпропетровської області від 04.02.2013 р. залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 09.10.2013 касаційну скаргу Дніпропетровської міської ради залишено без задоволення. Постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 13.06.2013 р. у справі № 13/5005/10437/2012 господарського суду Дніпропетровської області залишено без змін.

Таким чином договір оренди землі (кадастровий номер 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006 продовжений до 27.02.2017.

Також судом встановлено, що Дніпровська міська рада м. Дніпро звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Приватного акціонерного товариства «Судноплавна компанія «Укррічфлот» м. Київ з позовом про:

- визнання припиненим з 28.02.2017 договору оренди землі, яка розташована: м. Дніпропетровськ (м.Дніпро), площа Десантників, 5 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006, укладеного між Дочірнім підприємством "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії "Укррічфлот" (правонаступник відповідач) та Дніпропетровською (Дніпровською) міською радою, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. за реєстром №9774; зобов`язання відповідача, що є правонаступником Дочірнього підприємства "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії "Укррічфлот" повернути позивачу за актом приймання-передачі земельну ділянку, яка розташована: м.Дніпропетровськ (м.Дніпро), площа Десантників, 5 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:06:114:0035) площею 4,2917га, привівши земельну ділянку у придатний для подальшого використання стан.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 17.11.2021 у справі № 904/6345/21 задоволено заяву Дніпровської міської ради про залишення позову без розгляду.

Залишено без розгляду позовну заяву Дніпровської міської ради до Приватного акціонерного товариства «Судноплавна компанія «Укррічфлот» про:

- визнання припиненим з 28.02.2017 договору оренди землі, яка розташована: м. Дніпропетровськ (м. Дніпро), площа Десантників, 5 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006, укладеного між Дочірнім підприємством «Дніпропетровський річковий порт» Акціонерної судноплавної компанії «Укррічфлот» (правонаступник відповідач) та Дніпропетровською (Дніпровською) міською радою, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. за реєстром №9774;

- зобов`язання відповідача, що є правонаступником Дочірнього підприємства "Дніпропетровський річковий порт" Акціонерної судноплавної компанії «Укррічфлот» повернути позивачу за актом приймання-передачі земельну ділянку, яка розташована: м. Дніпропетровськ (м. Дніпро), площа Десантників, 5 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:06:114:0035) площею 4,2917га, привівши земельну ділянку у придатний для подальшого використання стан.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 31.01.2025 витребувано від Приватного акціонерного товариства «Судноплавства компанія «Укррічфлот» та Виконавчого комітету Дніпровської міської ради інформацію щодо обставин чинності/не чинності договору оренди землі, яка розташована: м. Дніпропетровськ (м. Дніпро), площа Десантників, 5 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006, укладеного між Дочірнім підприємством «Дніпропетровський річковий порт» Акціонерної судноплавної компанії «Укррічфлот» (правонаступник відповідач) та Дніпропетровською (Дніпровською) міською радою, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. за реєстром №9774 з доказами на її підтвердження (відповідні документи - судові рішення про припинення договору, додаткові угоди про продовження строку дії договору оренди землі тощо.

14.02.2025 через систему «Електронний Суд» позивачем подано документи на виконання ухвали суду від 31.01.2025.

За наслідком їх дослідження, судом встановлено таке.

Як вже було вказано судом вище договір оренди землі (кадастровий номер 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006 на підставі рішення суду був продовжений до 27.02.2017.

Судом встановлено, що листом від 23.01.2017 № АО - 13 (вх. Дніпровської міської ради № 36/468 від 26.01.2017) позивач звернувся до міського голови Дніпровської міської ради з клопотанням про продовження строку дії договору оренди землі (кадастровий номер 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006 на таких же умовах.

ПрАТ Судноплавна компанія «Укррічфлот стверджує, що Дніпровською міською радою окреслене клопотання залишено поза увагою, відтак договір оренди земельної ділянки є автоматично продовжений.

Суд наголошує, що доказів зворотного матеріали не містить.

Разом з цим, суд зазначає, що 16 січня 2020 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству», яким ст. 33 Закону України «Про оренду землі», що регламентувала порядок поновлення договорів оренди, було викладено в новій редакції.

Розділ IX «Перехідні положення» Закону України «Про оренду землі» доповнено абзацами 3 і 4 такого змісту: «Договори оренди земельних ділянок приватної власності, а також земельних ділянок державної або комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, що перебувають у власності орендаря, укладені до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству", у разі їх продовження (укладення на новий строк) мають містити умови, передбачені статті 33 цього Закону та статті 126-1 Земельного кодексу України.

Правила, визначені статтею 126-1 Земельного кодексу України щодо поновлення договорів оренди землі, поширюються на договори оренди землі, укладені або змінені після набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству", а поновлення договорів оренди землі, укладених до набрання чинності зазначеним Законом, здійснюється на умовах, визначених такими договорами, за правилами, чинними на момент їх укладення».

Отже, поновлення договору оренди землі має здійснюватися на умовах, визначених таким договором, за правилами, чинними на момент його укладення, а саме відповідно до положень статті 33 Закону України «Про оренду землі» у редакції, чинній на час його укладення.

Стаття 33 Закону про оренду землі у редакції, чинній до 16.07.2020, мала назву "Поновлення договору оренди землі" та передбачала, що після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов`язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору.

У разі поновлення договору оренди землі на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди, то за відсутності письмових заперечень орендодавця протягом одного місяця після закінчення строку дії договору він підлягає поновленню на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. Письмове заперечення здійснюється листом-повідомленням.

Суд звертає увагу на те, що в матеріалах справи міститься копія податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2021, 2022, 2023, 2024 роки, відповідно до яких позивачем сплачувалась орендна плата за земельну ділянку (кадастровий номер 1210100000:06:114:0035).

Згідно з Витягом з реєстру речових прав інше речове право на земельну ділянку (кадастровий номер 1210100000:06:114:0035) (договір оренди земельної ділянки) припинено 29.01.2025.

Відповідно до довідки ГУ ДПС у м. Києві від 13.11.2024 № 25714/АП/26-15-56-06-06-Е позивач не має заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Отже, виходячи з наявних документів в матеріалах справи, за відсутності

будь-яких заперечень Виконавчого комітету Дніпровської міської ради, що договір оренди землі, яка розташована: м. Дніпропетровськ (м. Дніпро), площа Десантників, 5 (кадастровий номер земельної ділянки 1210100000:06:114:0035) від 14.12.2006, що укладений між Дочірнім підприємством «Дніпропетровський річковий порт» Акціонерної судноплавної компанії «Укррічфлот» (правонаступник позивач) та Дніпропетровською (Дніпровською) міською радою, посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П. за реєстром №9774, станом на час здійснення перевірки було припинено, стверджувати про самовільне розміщення позивачем на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу не вбачається за можливе.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Беручи до уваги наведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що спірні рішення є протиправними, та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідно до частини 1 статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Згідно з положеннями частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 9 080,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 50 від 23.07.2021 (т. 1, а.с. 21).

Оскільки адміністративний позов підлягає до задоволення в повному обсязі, наявні підстави для стягнення з відповідачів за рахунок їхніх бюджетних асигнувань сплаченого позивачем судового збору пропорційно задоволеним вимогам.

Керуючись ст. ст. 72-77, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731 «Про вжиття заходів щодо усунення порушень Правил благоустрою території міста Дніпра» в наступній частині:

- № 5 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - огорожа за адресою пл. Десатників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 1);

- № 6 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 2);

- № 7 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 3);

- № 8 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 4);

- № 9 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 2 графічного матеріалу, споруда 5);

- № 10 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - огорожа за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5

(№ 3 графічного матеріалу, споруда 6);

- № 11 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - ворота за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 7);

- № 12 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруд за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 8);

- № 13 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 9);

- № 14 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 10);

- № 15 в Додатку до рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 09.07.2021 № 731, яким затверджено Перелік самовільно встановлених на території міста гаражів, споруд (у тому числі пересувних), огорож, що підлягають демонтажу - металева споруда за адресою пл. Десантників, в районі буд. 5 (№ 4 графічного матеріалу, споруда 11).

3. Визнати протиправними та скасувати приписи Комунального підприємства «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради від 11.06.2021

№ 003433, від 14.07.2021 №№ 238, 239, 240, 241, 242.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Виконавчого комітету Дніпровської міської ради (49000, м. Дніпро, просп. Дмитра Яворницького, б. 75, код ЄДРПОУ 04052092) на користь приватного акціонерного товариства «Укррічфлот» (04071, м. Київ, вул. Електриків, б. 8, код ЄДРПОУ 00017733) сплачений ним судовий збір у сумі 2 270 (дві тисячі двісті сімдесят) грн 00 коп.

5. Стягнути з Комунального підприємства «Управління контролю за благоустроєм міста» Дніпровської міської ради (49101, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вул. Троїцька, б. 22-А, код ЄДРПОУ 33612019) на користь приватного акціонерного товариства «Укррічфлот» (04071, м. Київ, вул. Електриків, б. 8, код ЄДРПОУ 00017733) сплачений ним судовий збір у сумі 6 810 (шість тисяч вісімсот десять) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2025
Оприлюднено04.03.2025
Номер документу125529076
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —640/20888/21

Рішення від 28.02.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 31.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 06.08.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 29.07.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні