Справа № 420/26585/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 березня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Каравана Р.В., розглянув в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії,
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Товариство з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД» 22.08.2024 року звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, у якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.07.2024 року №11469621/44287414 Головного управління Державної податкової служби в Одеській області;
зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД» №3 від 24.06.2024 року, датою її подання на реєстрацію;
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.07.2024 року №11387449/44287414 Головного управління Державної податкової служби в Одеській області;
зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код юридичної особи: 43005393, 04053, м, Київ, Львівська площа, буд. 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД» №2 від 06.06.2024 року, датою її подання на реєстрацію.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем у відповідності до ст. 201 Податкового кодексу України складено податкові накладні по взаємовідносинам з Підприємством з іноземними інвестиціями «АМІК Україна», однак реєстрація ПН була зупинена. Позивачем були подані пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено. За результатами розгляду наданих пояснень та доданих до пояснень підтверджуючих господарські операції документів, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно з якими відмовлено у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Позивач не погоджується із рішенням Комісії, вважає його безпідставним, протиправним та необґрунтованим. Зазначає, що реальність господарських операцій на підставі яких було складено податкову накладну №2 від 06.06.2024 року та податкову накладну №3 від 24.06.2024 року підтверджується договором підряду №24/714 від 28.05.2024 року з додатком №1 до договору, платіжною інструкцією №141511777 від 24.06.2024 року, акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №5 від 02.07.2024 року, договором підряду №24/715 від 28.05.2024 року з додатком №1 до договору, рахунком-фактурою №МТБ-8 від 05,06.2024 року, платіжною інструкцією №141510490 від 06.06.2024 року. Вказує, що для виконання умов вказаних договір ним були укладені договори підряду з субпідрядниками, а матеріали для їх виконання закуповувались у постійних постачальників.
Головне управління ДПС в Одеській області (далі відповідач 1) у задоволенні позовних вимог просить відмовити у повному обсязі. В обґрунтуванні своєї позиції зазначає, що позивачем разом з Повідомленням про подання пояснень не надавались певні документи які могли б в повному обсягу підтвердити господарську операцію, а саме складські документи, фінансові документи такі як платіжні інструкції. Важає, що Договір без його невід`ємних частин не можна вважати таким що відповідає чинним вимогам законодавства. Так як позивачем не надано жодних документів окрім типових, що могли б охарактеризувати господарську операцію зазначену в податковій накладній як реальну, у Комісії регіонального рівня були відсутні підстави для проведення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з відсутністю підстав складення такої накладної відповідно до вимог статті 187 ПК України.
Державна податкова служба України (далі відповідач 2) належним чином та своєчасно повідомлявся про встановлений ухвалою суду від 26.08.2024 строк для подання відзиву на позовну заяву, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа відповідачу в його електронний кабінет. Згідно довідки, ухвалу суду від 26.08.2024 Державній податковій службі України було доставлено до електронного кабінету 27.08.2024. Відзив на адміністративний позов у встановлений судом строк до суду не надходив. Станом на час розгляду справи від відповідача 2 не надходило жодних повідомлень щодо неможливості надання відзиву.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 26.08.2024 відкрито провадження в адміністративній справі №420/26585/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Судом після відкриття провадження встановлено, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 18.11.2024 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії залишено без руху та надано позивачу термін для усунення недоліків - 5 днів з дня отримання копії ухвали.
В ухвалі від 18.11.2024 судом визначено спосіб усунення виявлених недоліків, а саме шляхом надання до суду платіжного документа, що підтверджує доплату судового збору у розмірі 3028,00 грн.
24.11.2024 через систему «Електронний суд» представником позивача, на виконання ухвали від 18.11.2024 подано заяву про усунення недоліків, яка була зареєстрована канцелярією суду 25.11.2024, в якій зазначено відомості, що підтверджують сплату позивачем судового збору у розмірі під час подання до суду позовної заяви у розмірі 6056,00 грн. (квитанція до платіжної інструкції на переказ готівки №СВ08649873/1 від 21.08.2024 про сплату судового збору у розмірі 3028,00 грн.; квитанція до платіжної інструкції на переказ готівки №СВ08649897/1 від 21.08.2024 про сплату судового збору у розмірі 3028,00 грн.).
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 02.12.2024 продовжено розгляд адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд, дослідивши матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги і заперечення, а також ті, які мають інше значення для вирішення справи, повно, всебічно та об`єктивно дослідив докази у справі
ВСТАНОВИВ:
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «Монтажтехнобуд» було зареєстровано 19.04.2021, основним видом економічної діяльності є 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель.
ТОВ «Монтажтехнобуд» зареєстроване платником податку на додану вартість з 01.06.2021.
28 травня 2024 року між Підприємством з іноземними інвестиціями «АМІК Україна», (надалі «Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Монтажтехнобуд» (надалі - «Підрядник») було укладено договір підряду №24/714.
Відповідно до п.1.1. Договору №24/714, Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе зобов`язання власними силами і матеріалами, у встановлені Договором строки терміни, виконати Зовнішні ремонті роботи будівлі операторної на АЗС №16-07 за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Перемоги, буд. 1-А, а Замовник зобов`язується прийняти завершені роботи на об`єкті та оплатити їх вартість відповідно до умов даного Договору.
Згідно п.1.4. Договору №24/714, Підрядник має право залучити до виконання Робіт по даному Договору третіх осіб (субпідрядників) (далі по тексту - субпідрядники). У разі залучення Підрядником до виконання робіт субпідрядників, Підрядник залишається при цьому в повній мірі відповідальним за виконання умов цього Договору, а також несе повну відповідальність за дії субпідрядників і їх персоналу при виконанні робіт і/або під час перебування на території Об`єкту.
Пунктом 2.1. Договору №24/714 встановлено, що термін виконання робіт, вказаних в п.1.1. Договору становить 30 (тридцять) робочих днів з моменту заключення договору та отримання передоплати. За згодою Сторін термін виконання робіт може бути збільшений шляхом підписання Сторонами відповідної додаткової угоди до цього Договору.
Зі змісту п.3.1. Договору №27/714 встановлено, що вартість робіт за даним Договором включає в себе вартість необхідних для виконання матеріалів (обладнання), робіт (послуг), а також всі інші витрати Підрядника, пов`язані з виконанням умов даного Договору (включаючи витрати пов`язані з перебуванням спеціалістів та робітників на об`єкті). Вартість робіт по даному Договору становить 452 424,00 грн. з ПДВ (чотириста п`ятдесят дві тисячі чотириста двадцять чотири гривні 00 копійок) в т.ч. ПДВ 20% - 75 404,00 грн.
Відповідно до п.3.2. Договору №27/714, оплата робіт згідно з даним Договором проводиться поетапно
-на умовах попередньої оплати (авансовий платіж), що становить 50% вартості по даному Договору протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати отримання Замовником відповідного рахунку від Підрядника.
-остаточний розрахунок за фактично виконані роботи здійснюється після підписання Актів прийому передачі виконаних робіт за вирахуванням авансового платежу та 16,67% від загальної суми Актів, на підставі отриманих рахунків від Підрядника протягом 5 (п`яти) банківських днів;
-залишок в розмірі 16,67%, за фактично виконані роботи, після виконання Підрядником п.3.9 Договору протягом 3 (трьох) банківських днів.
На виконання взятих на себе зобов`язань, Підприємством з іноземними інвестиціями
«АМІК Україна» було сплачено на користь ТОВ «Монтажтехнобуд» авансовий платіж у загальному розмірі - 226 212,00 (двісті двадцять шість) гривень 00 копійок, що підтверджується платіжною інструкцією №141511777 від 24.06.2024 року.
За фактом зарахування грошових коштів на банківських рахунок, ТОВ «Монтажтехнобуд» було складено податкову накладну №3 від 24.06.2024 року на загальну Суму - 226 212,00 (двісті двадцять шість) гривень 00 копійок, у т.ч, ПДВ 20% - 37 702,00 грн та спрямовано її для реєстрації в Єдиний державний реєстр податкових накладних
Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.07.2024 реєстраційний номер 9195845147 реєстрація податкової накладної від 26.06.2024, порядковий номер 3 була зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної визначено наступне: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 24.06.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.91 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=3.9214%, "Рпоточ"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пропонуємо надати пояснення та копії документів (договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.»
18.07.2024 позивачем надіслано повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в якому зазначено, що ТОВ "МОНТАЖТЕХНОБУД" надає послуги ПІІ "АМІК УКРАЇНА" по договору №24/714.ПН складена на передоплату. Виконання покрiвельних робіт на АЗС 16-07, Плат. доручення №141511777 від 24.06.2024, по виконанню складено Акт ВР№5 від 02.07.24 Для виконання Організації Робіт складено договір підряду №15/6/24, затверджено кошторис, та складено Акт ВР№1/7/24, роботи нами сплачено ПД 49 від 12.07.2024, матеріали куплено у ТОВ "БУДИНОК ПОКРІВЛІ" рахунок №38 сплачено в Плат. дорученні 35 від 25.06.2024р.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області було прийнято Рішення № 11469621/44287414 від 23.07.2024 про відмову в реєстрації Податкової накладної від 24.06.2024 № 3 у в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом Рішення). Підставою для відмови в реєстрації зазначеної податкової накладної визначено: «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.». В графі додаткова інформація вказано, що первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; недостатня кількість трудових ресурсів необхідних для здійснення господарської діяльності
30.07.2024 ТОВ «МОНТАЖТЕХНОБУД» було подано Скаргу на Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11469621/44287414 від 23.07.2024 разом з письмовими поясненнями та документальними доказами, підтверджуючими реальність господарської операції. В поясненнях зокрема зазначено, що документи щодо закупки матеріалів також було додано до пояснення, матеріали куплено у ТОВ «Будинок покрівлі», рахунок № 38, видаткова накладна 38, сплачено нами платіжним дорученням 35 від 25.06.2024р.
Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.08.2024 №49555/44287414/2 скаргу ТОВ «МОНТАЖТЕХНОБУД» залишено без задоволення та Рішення № 11469621/44287414 від 23.07.2024 без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Окрім того, 28 травня 2024 року між Підприємством з іноземними інвестиціями «АМІК Україна» (надалі «Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Монтажтехнобуд» (надалі - «Підрядник») було укладено договір підряду №24/715 (надалі - Договір №24/715).
Відповідно до п.1.1. Договору №24/715 Замовник доручає, а Підрядник приймає на себе зобов`язання власними силами і матеріалами, у встановлені Договором строки терміни, виконати Зовнішні ремонті роботи будівлі операторної на АЗС №16-07 за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Перемоги, буд. 1-А, а Замовник зобов`язується прийняти завершені роботи на об`єкті та оплатити їх вартість відповідно до умов даного Договору.
Згідно п.1.4. Договору №24/715, Підрядник має право залучити до виконання Робіт по даному Договору третіх осіб (субпідрядників) (далі по тексту - субпідрядники). У разі залучення Підрядником до виконання робіт субпідрядників, Підрядник залишається при цьому в повній мірі відповідальним за виконання умов цього Договору, а також несе повну відповідальність за дії субпідрядників і їх персоналу при виконанні робіт і/або під час перебування на території Об`єкту
Пунктом 2.1. Договору №24/715 встановлено, що термін виконання робіт, вказаних в п.1.1. Договору становить 30 (тридцять) робочих днів з моменту заключення договору та отримання передоплати. За згодою Сторін термін виконання робіт може бути збільшений шляхом підписання Сторонами відповідної додаткової угоди до цього Договору.
Зі змісту п.3.1. Договору №27/715 встановлено, що вартість робіт за даним Договором включає в себе вартість необхідних для виконання матеріалів (обладнання), робіт (послуг), а також всі інші витрати Підрядника, пов`язані з виконанням умов даного Договору (включаючи витрати пов`язані з перебуванням спеціалістів та робітників на об`єкті). Вартість робіт по даному Договору становить 1 094 613,84 грн. з ПДВ (один мільйон дев`яносто чотири тисячі шістсот тринадцять гривень 84 копійки) в т.ч. ПДВ 20% - 182 436,64 грн.
Відповідно до п.3.2. Договору №27/714, оплата робіт згідно з даним Договором проводиться поетапно:
-на умовах попередньої оплати (авансовий платіж), що становить 50% вартості по даному Договору протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати отримання Замовником відповідного рахунку від Підрядника.
-остаточний розрахунок за фактично виконані роботи здійснюється після підписання Актів прийому передачі виконаних робіт за вирахуванням авансового платежу та 16,67% від загальної суми Актів, на підставі отриманих рахунків від Підрядника протягом 5 (п`яти) банківських днів;
-залишок в розмірі 16,67%, за фактично виконані роботи, після виконання Підрядником п.3.9 Договору протягом 3 (трьох) банківських днів.
На виконання взятих на себе зобов`язань, Підприємством з іноземними інвестиціями «АМІК Україна» було сплачено на користь ТОВ «Монтажтехнобуд» авансовий платіж у загальному розмірі - 547 306,92 (п`ятсот сорок сім тисяч триста шість) гривень 92 копійки, що підтверджується платіжною інструкцією № 141510490 від 06.06.2024 року.
За фактом зарахування грошових коштів на банківських рахунок, ТОВ «Монтажтехнобуд» було складено податкову накладну №2 від 06.06.2024 року на загальну суму - 547 306,92 (п`ятсот сорок сім тисяч триста шість гривень 92 копійки), у т.ч. ПДВ 20% - 91 217,82 грн та спрямовано її для реєстрації в Єдиний державний реєстр податкових накладних.
Відповідно до Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.07.2024 реєстраційний номер 9180106641 реєстрація податкової накладної від 06.06.2024, порядковий номер 2 була зупинена. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної визначено наступне: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 24.06.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.29, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=3.8540%, "Рпоточ"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Пропонуємо надати пояснення та копії документів (договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.»
05.07.2024 позивачем надіслано повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в якому зазначено, що ПН скадена на Внутрішні ремонтні роботи будівлі операторної на АЗС 16-07 за адресою: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Перемоги, буд 1-А для ПП "АМІК УКРАЇНА"по договору №24/715 від 28.05.2024р по першій події передоплата ПД 141510490 від 06.06.2024р. по рахунку №8. Підрядником робіт ТОВ "ГЛОБАЛ ДЕВЕЛОПМЕНТ БІЛДІНГ" по договору 1/6/24 від 01.06.2024р. складено Акт № 13/6/24 від 13.06.2024 року. сплачено 14.06.2024р. матеріали куплено МПП "Мірад", ТОВ "РЕБУССТРОЙ" платіжні доручення додано.
Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Одеській області було прийнято Рішення № 11387449/44287414 від 09.07.2024 про відмову в реєстрації Податкової накладної від 06.06.2024 № 2 у в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі за текстом Рішення). Підставою для відмови в реєстрації зазначеної податкової накладної визначено: «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.». В графі додаткова інформація вказано, що первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; недостатня кількість трудових ресурсів необхідних для здійснення господарської діяльності
18.07.2024 ТОВ «МОНТАЖТЕХНОБУД» було подано Скаргу на Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11387449/44287414 від 09.07.2024 разом з письмовими поясненнями та документальними доказами, підтверджуючими реальність господарської операції. В поясненнях зокрема зазначено, що документи щодо закупки матеріалів також було додано до пояснення, це рахунки на оплату, платіжні доручення.
Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.07.2024 №46387/44287414/2 скаргу ТОВ «МОНТАЖТЕХНОБУД» залишено без задоволення та Рішення № 11387449/44287414 від 09.07.2024 без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає та враховує наступне.
Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі-Порядок № 1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України(далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок №1165).
Відповідно до п.4, п.5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно п.7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до п.10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Вимоги до квитанції визначено п.11 Порядку №1165, відповідно до якого у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 3 визначено, те що обсяг постачання товару/послуги 43.91 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, а податкової накладної № 2 - обсяг постачання товару/послуги 43.29, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку).
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку № 1165) обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019р. №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «;Про електронні довірчі послуги».
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено, що платник податку, який склав податкову накладну/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «;Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «;Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV (далі також - Закон № 996-ХIV).
Відповідно до статті 1 цього Закону господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Згідно із частиною першою статті 9 Закону № 996-ХIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Таким чином, правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту наступають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання у власній господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами.
Суд зазначає, що реєстрація податкової накладної за результатами господарської операції та відображення її у бухгалтерському обліку платників податків є підставою для формування як податкового кредиту так і податкових зобов`язань учасників цієї операції.
Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
На переконання суду, позивачем під час надання документів для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та до суду не надано необхідного та достатнього обсягу документів, які свідчать про реальність здійсненої операції.
Так, позивачем на підтвердження реальності здійснення відповідних підрядних робіт були надані договори з субпідрядниками, а саме договори підряду № 15/6/24 від 15.06.2024 та № 1/6/24 від 01.06.2024 з ТОВ «ГЛОБАЛ ДЕВЕЛОПМЕНТ БІЛДІНГ», акти здачі-приймання робіт (надання) послуг до них та платіжні інструкції про оплату виконаних робіт.
Положеннями додатку до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затверженою постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 163 визначені указівки щодо заповнення реквізитів платіжної інструкції, оформленої в паперовій або електронній формі, якими передбачені вимоги до реквізиту 19 «Підпис надавача платіжних послуг», згідно яких платіжна інструкція засвідчується підписами [власноручним(ими)/електронним(ими)] уповноваженого працівника надавача платіжних послуг, який оформив платіжну інструкцію, та працівника, на якого покладено функції контролера. У разі перерахування коштів на рахунки отримувачів (фізичних та юридичних осіб), які відкриті в іншого надавача платіжних послуг, платіжна інструкція засвідчується підписом(ами) [власноручним(ими)/електронним(ими)] уповноваженого(их) працівника(ів) надавача платіжних послуг, визначеного(их) внутрішніми документами надавача платіжних послуг.
Натомість надані до суду платіжні інструкції № 49 від 12.07.2024 та № 31 від 14.06.2024 про оплату за договорами підряду № 15/6/24 від 15.06.2024 та № 1/6/24 від 01.06.2024 в графі 19 не засвідчені підписом(ами) [власноручним(ими)/електронним(ими)] уповноваженого(их) працівника(ів) надавача платіжних послуг, відповідно останні не є належними доказами здійснення позивачем відповідних оплат.
У той же час, суд наголошує, що надані позивачем до суду платіжні інструкції про отримання передоплат від Підприємства з іноземними інвестиціями «АМІК Україна» містять підпис уповноваженого працівника надавача платіжних послуг та відбитку круглої печатки банку.
Окрім того, у наявних в матеріалах справи специфікація до договорів підряду №24/714 від 28.05.2024 та № 24/715 від 28.05.2024 визначені переліки матеріалів, які необхідно було закупити позивачу для здійснення відповідних робіт.
Суд критично ставиться до вказаних у позовній заяві доводів позивача, що необхідні для виконання відповідних робіт матеріали були придбані у постійних Постачальників, розрахунки з якими відображені у документах, які були додані до пояснень та скарг, які надавались позивачем податковим органам, а саме: рахунок на оплату № 109 від 29.05.2024 року, який був сформований ТОВ «Ребусстрой»; платіжна інструкція № 18 від 04.06.2024року про оплату грошових коштів на користь ТОВ «Ребусстрой»; рахунок на оплату № 117 від 14.06.2024 року, який був сформований ТОВ «Ребусстрой»; платіжна інструкція №33 від 14.06.2024 року та платіжна інструкція №34 від 24.06.2024 року про оплату грошових коштів на користь ТОВ «Ребусстрой»; рахунок на оплату № 105 від 25.06.2024 року, який був сформований ТОВ «Ребусстрой»; платіжна інструкція №41 від 24.06.2024 року про оплату грошових коштів на користь ТОВ «Ребусстрой»; рахунок на оплату №4602 від 03.06.2024 року; який сформований ПП «Італ Кераміка»; платіжна інструкція №47 від 04.06.2024року про оплату грошових коштів на користь ПП «Італ Кераміка»; рахунок-фактура №38 від 25.06.2024 року, який сформований ТОВ «Будинок Покрівлі»; платіжна інструкція №35 від 25.06.2024 року про оплату грошових коштів на користь ТОВ «Будинок Покрівлі»; видаткова накладна №36 від 27.06.2024 року; рахунок-фактура №СФ-2407009 від 01.07.2024 року та рахунок-фактура №СФ-2407013 від 11.07.20224 року, які сформовані ТОВ «Електромаркет Україна» та інші.
Суд наголошує, що всі надані позивачем платіжні інструкції про нібито здійснену оплату за вказаними вище рахунками не засвідчені підписом(ами) [власноручним(ими)/електронним(ими)] уповноваженого(их) працівника(ів) надавача платіжних послуг, відповідно останні не є належними доказами здійснення позивачем відповідних оплат.
Окрім того, позивачем на підтвердження реального отримання відповідних товарів до суду надано лише одну видаткову накладну, а саме видаткову накладну №36 від 27.06.2024 року.
Положеннями частини другої статті 9 Закону № 996-ХIV зокрема визначено, що первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо).
Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Натомість надана до суду копія видаткової накладної №36 від 27.06.2024 року не містить підпису особи, яка брала участь у здійсненні господарської операції від імені позивача, оскільки в графі отримав відсутній підпис такої особи, її дані та відбиток печатки позивача.
Також у специфікаціях до договорів підряду №24/714 від 28.05.2024 та № 24/715 від 28.05.2024 були зазначені транспортні витрати.
Як свідчать матеріали справи жодних доказів на підтвердження здійснення транспортних витрат з доставки матеріалів на об`єкти будівництва позивачем до відповідача надано не було, хоча в квитанціях по зупинення реєстрації спірних податкових накладних було запропоновано надати первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування.
Вказані обставини у своїй сукупності свідчать, що позивачем під час надання пояснень до відповідача, а також під час розгляду вказаної справи в суді не надано належних та допустимих доказів, які б свідчили про реальність господарських операцій по зупинених податкових накладних.
За вказаних обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість оскаржуваних рішень відповідача, оскільки позивачем не надано первинні документи щодо придбання матеріалів необхідних для виконання відповідних ремонтних робіт, їх зберігання та транспортування, а також відсутні належні докази оплати за договорами з субпідрядниками.
Суд відхиляє посилання позивача на те, що ГУ ДПС в Одеській області при зупиненні реєстрації податкової накладної повинен не лише запропонувати надати документи, а й навести їх конкретний перелік, виходячи з того, що позивачу як платнику податків який веде бухгалтерський та податковий облік у відповідності до ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХIV відомий перелік документів, які є первинними та підтверджують господарську операцію. При цьому, в квитанції про зупинення реєстрації відповідних податкових накладних відповідачем було запропонована відповідачу надати пояснення та копії документів (договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання / придбання товарів / послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що комісією Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було правомірно прийнято рішення від 23.07.2024 року №11469621/44287414 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від від 24.06.2024 та від 09.07.2024 року №11387449/44287414 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від від 06.06.2024, а тому адміністративний позов позивача задоволенню не підлягає.
Згідно частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки за результатами розгляду адміністративної справи суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, відповідно розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 2, 90, 139, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.
Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Повне найменування сторін:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «МОНТАЖТЕХНОБУД», місцезнаходження: 65005, м. Одеса, вул. Болгарська, буд. 80А, оф. 16; реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) 44287414.
Відповідач 1 - Головне управління ДПС в Одеській області, місцезнаходження: 65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5; ідентифікаційний код в ЄДРПОУ ВП 44069166.
Відповідач 2 - Державна податкова служба України, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 43005393.
Суддя Роман КАРАВАН
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2025 |
Оприлюднено | 05.03.2025 |
Номер документу | 125530586 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Караван Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні