Постанова
від 02.11.2010 по справі 2а-14031/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 листопада 2010 року 10:48 № 2а-14031/10/2670

за позовом Державної податкової інс пекції у Оболонському районі м. Києва

до відповідача Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Тарос»

про зобов' язання вчинити пев ні дії

головуючий суддя:

судді: Добрянська Я.І.

секретар судового засіда ння Пономарьов Д.Г.

Представники сторін:

від позивача

від відповідача

Чирва Д.О.(довіреність від 30.12.2009р. №7868/9/10/008)

не прибув

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засі данні 02.11.2010 р. проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміні стративного суду м. Києва зве рнулась Державна податкова і нспекція у Оболонському райо ні м. Києва з позовом до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Тарос», в якому, врахов уючи зменшення позовних вимо г просить зобов' язати відпо відача надати для перевірки всі необхідні бухгалтерські , податкові та інші первинні д окументи: оборотні відомості ; первинні банківські докуме нти (виписки банку, платіжні д окументи); первинні касові до кументи (касові книги, касові ордери, авансові звіти); прибу ткові та видаткові накладні, податкові накладні, акти вик онаних робіт; книгу продажу т а придбання товарів, робіт, по слуг; договори, угоди, контрак ти;звіти та декларації; догов ори купівлі-продажу нерухомо го майна.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, посилаючись на те, що відп овідач ігнорує вимогу податк ового органу щодо надання до кументів для проведення пере вірки.

Відповідач про час, дату та місце проведення судового за сідання повідомлений належн им чином, свого представника до суду не направив, заперече нь на позов не надав.

Розглянувши наявні в матер іалах справи документи, засл ухавши пояснення представни ка позивача, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні об ставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне зн ачення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окру жний адміністративний суд мі ста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обме женою відповідальністю « Тарос»зареєстровано 30.09.1998 р. Н а податковий облік взято в ДП І у Оболонському районі м. Киє ва 05.10.1998р. - довідка форми № 4-ОПП п ро взяття на облік № 2244/29-241.

Закон України «Про державн у податкову службу України» визначає статус державної по даткової служби в Україні, її функції та правові основи ді яльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні»до с истеми органів державної под аткової служби належать: Дер жавна податкова адміністрац ія України, державні податко ві адміністрації в Автономні й Республіці Крим, областях, м істах Києві та Севастополі, д ержавні податкові інспекції в районах, містах (крім міст К иєва та Севастополя), районах у містах (далі - органи держав ної податкової служби).

Згідно ст. 2 зазначеного Зак ону завданнями органів держ авної податкової служби є: - зд ійснення контролю за додержа нням податкового законодавс тва, правильністю обчислення , повнотою і своєчасністю спл ати до бюджетів, державних ці льових фондів податків і збо рів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавство м (далі - податки, інші платежі ); - внесення у встановленому п орядку пропозицій щодо вдоск оналення податкового законо давства; - прийняття у випадка х, передбачених законом, норм ативно-правових актів і мето дичних рекомендацій з питань оподаткування; - формування т а ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників под атків та інших обов'язкових п латежів та Єдиного банку дан их про платників податків - юр идичних осіб; - роз'яснення зак онодавства з питань оподатку вання серед платників податк ів; - запобігання злочинам та і ншим правопорушенням, віднес еним законом до компетенції податкової міліції, їх розкр иття, припинення, розслідува ння та провадження у справах про адміністративні правопо рушення.

Статтею 10 даного Закону виз начені функції державних по даткових інспекцій в районах , містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонни х та об'єднаних державних под аткових інспекцій, зокрема д ержавні податкові інспекції в районах у містах здійснюют ь контроль за своєчасністю, д остовірністю, повнотою нарах ування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежі в); контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і бал ансів, податкових декларацій , розрахунків та інших докуме нтів, пов'язаних з обчислення м податків, інших платежів, а т акож перевіряють достовірні сть цих документів щодо прав ильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; п роводять перевірки фактів пр иховування і заниження сум п одатків та зборів (обов'язков их платежів) у порядку, встано вленому цим Законом та іншим и законами України;

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенц ії та у порядку, встановлених законами України, мають пр аво: здійснювати документал ьні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших д окументів, пов'язаних з нарах уванням і сплатою податків т а зборів (обов'язкових платеж ів) незалежно від способу їх п одачі), а також планові та поза планові виїзні перевірки сво єчасності, достовірності, по вноти нарахування і сплати п одатків та зборів (обов'язков их платежів), додержання валю тного законодавства юридичн ими особами, їх філіями, відді леннями, іншими відокремлени ми підрозділами, що не мають с татусу юридичної особи, а так ож фізичними особами, які маю ть статус суб'єктів підприєм ницької діяльності чи не маю ть такого статусу, на яких згі дно із законами України покл адено обов'язок утримувати т а/або сплачувати податки і зб ори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платни ки податків); одержувати у пла тників податків (посадових о сіб платників податків) пояс нення з питань, що виникають п ід час перевірок та стосують ся реалізації повноважень ор ганів державної податкової с лужби, встановлених цим та ін шими законами України; перев іряти під час проведення пер евірок у фізичних осіб докум енти, що посвідчують особу; запрошувати платників пода тків або їх представників дл я перевірки правильності нар ахування та своєчасності спл ати податків та зборів (об ов'язкових платежів) такими п латниками податків. Письмові повідомлення про такі запро шення направляються не пізні ше ніж за десять робочих днів до дня запрошення рекомендо ваними листами, в яких зазнач аються підстави запрошення, дата і час, на які запрошуєтьс я платник податків (посадова особа платника податків);

Положення ст. 11 -1 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні» визначають підстави та порядок проведе ння органами державної подат кової служби планових і поза планових виїзних перевір ок своєчасності, достовір ності, повноти нарахування т а сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів).

Так в силу положень ст. 11 -1 Зак ону України «Про державну по даткову службу в Україні» Пл ановою виїзною перевіркою вв ажається перевірка платника податків щодо своєчасності, достовірності, повноти нара хування та сплати ним податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів), яка передбачена у план і роботи органу державної по даткової служби і проводитьс я за місцезнаходженням таког о платника податків чи за міс цем розташування об'єкта пра ва власності, стосовно якого проводиться така планова ви їзна перевірка. Планова виїз на перевірка проводиться за сукупними показниками фінан сово-господарської діяльнос ті платника податків за пись мовим рішенням керівника від повідного органу державної п одаткової служби не частіше одного разу на календарний р ік. Забороняється проведення планових виїзних перевірок за окремими видами зобов'яза нь перед бюджетами, крім зобо в'язань за бюджетними позика ми і кредитами, що гарантован і бюджетними коштами. Право н а проведення планової виїзно ї перевірки платника податкі в надається лише у тому випад ку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведенн я зазначеної перевірки надіс лано письмове повідомлення і з зазначенням дати початку т а закінчення її проведення. П роведення планових виїзних п еревірок здійснюється орган ами державної податкової слу жби одночасно з іншими орган ами виконавчої влади, уповно важеними здійснювати контро ль за нарахуванням та сплато ю податків та зборів (обов'язк ових платежів). Порядок коорд инації проведення планових в иїзних перевірок органами ви конавчої влади, уповноважени ми здійснювати контроль за н арахуванням та сплатою подат ків та зборів (обов'язкових пл атежів), визначається Кабіне том Міністрів України.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно плану-графіку проведення перевірок на сер пень 2010 року, співробітниками відділу перевірок збитков их та малоприбуткових п латників податків управл іння податкового контролю юр идичних осіб ДПІ у Оболонськ ому районі м. Києва на юридичн у адресу ТОВ «Тарос» (код ЄДРПОУ 30154041) м. Киї в, вул. Полупанова 21, було наплавлено повідомлення №18785/ 10/23-305 від 27.07.2010р. про намір провес ти виїзну планову перевірку , та 27.08.2010 року направлення №2304/23 від 27.08.2010р. про проведен ня планової виїзної перев ірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контр олю за валютними операціями , контролю за додержання м порядку проведення го тівкових розрахунків за това ри (послуги) у встановленому з аконом порядку, а також контр олю за наявністю свідоц тв про державну реєстрацію СПД та ліцензій на провадж ення видів господарської д іяльності, що підлягають лі цензуванню відповідно до з акону, торгових платежів.

Як вбачається з довідки з Єд иного державного реєстру під приємств та організацій Укра їни, а також з довідки про взят тя на облік платника податкі в керівником ТОВ «Тарос»є Б іда Мирон Степанович.

Направлення було отримано 27.08.2010 року, керівником ТОВ «Тар ос»Бідою М.С. про що свідч ить його розписка на направл енні.

Також податковою інспекці єю неодноразово направлялис ь листи на адресу ТОВ «Тарос» з проханням надати матеріа ли, які підтверджують фін ансово-господарську діяльн ість товариства, розрахунки показників валових доход ів, пояснення, а також всі первинні документи, а також і нші документи, зокрема, такі з апити були відображені у нас тупних листах: №22228/10/23-305 від 31.08.2010р., №22278/10/23-305 від 01.09.2010р, №22277/10/23-305 від 01 09.2010р., №22647/10/2.3-305 від 03.09.2010р., №23974/10/23-305 від 21.09.2010р., №23977/10/23-305 від 21.09.2010р., №23976/10/23-305 ві д 21.09.2010р., №23972/10/23-305 від 21.09.2010р., №23975/10/23-305 ві д 21.09.2010р., №23973/10/23-305 від 21.09.2010р., що наявн і в матеріалах справи.

Всі зазначені вище листи бу ли вручені ТОВ «Тарос», про що свідчать розписки на листах .

Так у зв'язку ненадання запитуваних документів і нспекторами-ревізорами бул и складені акти про ненад ання документів для перев ірки, зокрема, акт №16-23-3 від 22.09.2010р. та №17-23-3 від 29.09.2010р.

Крім того, ДТП у Оболонськом у р-ні м. Києва на адресу засно вника ТОВ «Тарос»був направл ений лист №23866/10/23-305 від 20.09.2010р. з про ханням у сприянні в отриманн і первинних документі, які пі дтверджують фінансово-госпо дарську діяльність підприєм ства в термін не пізніше 22.09.2010р.

Станом на час розгляду спра ви ТОВ «Тарос»до податкового органу не надано відповідни х документів, що перешкоджає позивачу виконувати функці ї, що покладені на податкові о ргани чинним законодавством України, зокрема проводит и перевірки фактів приховува ння і заниження сум податків та зборів (обов'язкових плате жів).

Разом з тим, суд звертає у вагу на положення статті 19 Ко нституції України, яка визна чає, що органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.

Однак відповідач свого п редставника до суду не напра вив та не надав належних дока зів того, що посадові особи по даткового органу при надсила нні запрошення для проведенн я відповідної перевірки діял и всупереч положень чинного законодавства або мали на ме ті завідомо незаконні дії аб о цілі чи штучне створення пр иводу існування події.

Ст.19 Конституції України в изначає, що органи державної влади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтується її вимоги та запе речення крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Позивач, як суб' єкт владни х повноважень, довів правомі рність своїх дій.

Натомість відповідач свог о представника до суду не нап равив, заперечень на позов не надав.

За таких обставин позовні в имоги є обґрунтованими та та кими, що підлягають задоволе нню.

Враховуючи викладене та ке руючись ст. ст.71, 97, ст. ст. 158-163 КАС У країни, Окружний адміністрат ивний суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити .

2. Зобов' язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Тарос» надати Державній по датковій інспекції у Оболонс ькому районі м. Києва для пров едення перевірки з питань до тримання податкового, валютн ого та іншого законодавства всі необхідні бухгалтерські , податкові та інші первинні д окументи: оборотні відомості ; первинні банківські докуме нти (виписки банку, платіжні д окументи); первинні касові до кументи (касові книги, касові ордери, авансові звіти); прибу ткові та видаткові накладні, податкові накладні, акти вик онаних робіт; книгу продажу т а придбання товарів, робіт, по слуг; договори, угоди, контрак ти;звіти та декларації; догов ори купівлі-продажу нерухомо го майна.

Постанова суду першої інс танції, якщо інше не встановл ено цим Кодексом, набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано (ч. 1 ст. 254 К АС України)

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної за пр авилами, встановленими ст. ст . 185-187 КАС України.

Суддя Я.І. Добрянська

Дата підписання та скл адання постанови в повному о бсязі - 05.11.2010р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.11.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12553433
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14031/10/2670

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Постанова від 02.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні