Постанова
від 28.10.2010 по справі 2а-3016/10/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

28.10.10

о 14 год. 51 хв.

каб. № 3 Справа №2а-3016/1 0/2770

Окружний адміністративни й суд міста Севастополя в скл аді:

судді Єфременко О.О.,

при секретарі Богдановій В .О.,

за участю представників:

позивача - ОСОБА_1, пасп орт серії АР № НОМЕР_1, вида ний Гагарінським РВ УМВС Укр аїни у м. Севастополі 04.05.2007;

відповідача - Мазур Любо в Борисівна, довіреність № 1617 від 26.05.2010;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом ОСОБА_1

до Військово-медичного клі нічного Центру Кримського ре гіону

про визнання дій незаконни ми та стягнення грошової ком пенсації замість речового ма йна у сумі 5 421,63 грн.,

суть спору:

ОСОБА_1 звернувся до с уду з адміністративним позов ом про визнання незаконними дій Військово-медичного клі нічного Центру Кримського ре гіону щодо невиплати грошов ої компенсації замість речов ого майна та стягнення грошо вої компенсації за неотриман е речове майно в сумі 5 421,63 грн.

Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що позивач проходи в кадрову військову службу у Військово-медичному клінічн ому Центрі Кримського регіон у, не був забезпечений речови м майном та не отримав грошов у компенсацію замість нього після звільнення.

Ухвалою від 15.10.2010 відкрито пр овадження у адміністративні й справі.

Ухвалою від 15.10.2010 закінчено п ідготовче провадження, справ а призначена до судового роз гляду.

В ході судового розгляду по зивач на позовних вимогах на полягав.

Представник відповідача з алишив розгляд справи на роз суд суду, при цьому вважає за м ожливим отримання позивачем належних йому предметів реч ового майна в натурі.

Відповідно до статей 27, 49, 51, 130 К одексу адміністративного су дочинства України представн икам сторін роз' яснені проц есуальні права і обов' язки.

Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставників сторін досліди вши інші докази в межах позов них вимог, суд -

встановив

Наказом Міністра оборо ни України № 627 від 30.06.2010 ОСОБА _1 звільнений з військової с лужби у запас за пунктом «б»- з а станом здоров`я.

Наказом начальника Військ ово-медичного клінічного Цен тру Кримського регіону № 167 від 13.08.2010 ОСОБА_1 виключени й із списків особового склад у та всіх видів забезпечення центру та направлений для за рахування на військовий облі к до Севастопольського ОМВК АР Крим (а.с. 8).

Відповідно до частини 2 стат ті 16 Закону України "Про Зброй ні Сили України", військовосл ужбовцям гарантується одерж ання за рахунок держави, зокр ема продовольчого та речовог о забезпечення у розмірах, що визначаються Кабінетом Міні стрів України з урахуванням характеру і умов службової д іяльності.

Основні засади державної п олітики у сфері соціального захисту військовослужбовці в та членів їх сімей, встановл ення єдиної системи їх соціа льного та правового захисту, гарантії військовослужбовц ям та членам їх сімей в економ ічній, соціальній, політичні й сферах сприятливих умов дл я реалізації їх конституційн ого обов'язку щодо захисту Ві тчизни та регулювання віднос ин у цій галузі визначається Законом України «Про соціал ьний і правовий захист війсь ковослужбовців та членів їх сімей»від 20.12.1991 №2011-ХІІ, з наступ ними змінами та доповненнями (далі - Закон).

Відповідно до статті 1 цього Закону, соціальний захист ві йськовослужбовців - діяльніс ть (функція) держави, спрямова на на становлення системи пр авових і соціальних гарантій , що забезпечують реалізацію конституційних прав і свобо д, задоволення матеріальних і духовних потреб військовос лужбовців відповідно до особ ливого виду їх службової дія льності, статусу в суспільст ві, підтримання соціальної с табільності у військовому се редовищі.

Згідно зі статтею 12 Закону у зв'язку з особливим характер ом військової служби, яка пов 'язана із захистом Вітчизни, в ійськовослужбовцям надають ся визначені законом пільги, гарантії та компенсації.

Відповідно до статті 91 Зако ну, продовольче та речове заб езпечення військовослужбов ців здійснюється за нормами і в терміни, що встановлюютьс я Кабінетом Міністрів Україн и. Військовослужбовці, які пр оходять військову службу за контрактом або перебувають н а кадровій військовій службі , мають право на отримання зам ість належних їм за нормами з абезпечення предметів речов ого майна грошової компенсац ії в розмірі вартості зазнач ених предметів. Порядок випл ати грошової компенсації виз начається Кабінетом Міністр ів України.

Законом України «Про деякі заходи щодо економії бюджет них коштів»від 17.02.2000 №1459-Ш призуп инена дія частини другої ста тті 9 Закону в частині одержан ня військовослужбовцями про довольчих пайків або за їх ба жанням грошової компенсації замість них та замість речов ого майна (пункт 2).

Законом України «Про внесе ння зміни до пункту 2 Закону Ук раїни «Про деякі заходи щодо економії бюджетних коштів»д о пункту 2 Закону України «Про деякі заходи щодо економії б юджетних коштів» після слів «замість речового майна»доп овнений словами «(за винятко м військовослужбовців Мініс терства оборони України, Слу жби безпеки України, Управлі ння державної охорони та Гол овного управління внутрішні х військ Міністерства внутрі шніх справ України, що викори стовують цивільний одяг, яки й зашифровує особу та відомч у належність військовослужб овців)».

Разом з тим, в Положенні про забезпечення військовослуж бовців Збройних Сил речовим майном у мирний час, затвердж еному постановою Кабінету Мі ністрів України №1135 від 22.07.1998 (із змінами та доповненнями, вне сеними постановою Кабінету М іністрів України від 28.10.2004 №1444) з азначається, що при звільнен ні військовослужбовців з ним и проводиться розрахунок згі дно з законодавством, а пункт ом 27 цієї постанови від 28.10.2004 пер едбачено, військовослужбовц і звільнені у запас або у відс тавку з правом носіння війсь кової форми одягу, за бажання м можуть отримати речове май но, яке вони не отримали під ча с звільнення, або грошову ком пенсацію за нього за цінами н а день підписання наказу про звільнення. Зазначеним особ ам, звільненим у запас або від ставку після закінчення стро ку контракту, за належне їм, ал е не отримане протягом дії ко нтракту речове майно виплачу ється грошова компенсація пр опорційно часу, що минув з дня виникнення права на отриман ня цього майна до дати закінч ення контракту, або видаєтьс я речове майно на суму грошов ої компенсації.

Відповідно до статті 2 Закон у ніхто не вправі обмежувати військовослужбовців та член ів їх сімей у правах та свобод ах визначених законодавство м України.

Таким чином, аналізуючи змі ст наведених нормативно-прав ових актів, суд дійшов виснов ку, що їхня дія в частині призу пинення права на отримання г рошової компенсації за речов е майно стосується виключно військовослужбовців, які про ходять військову службу, й не поширюється на звільнених з цієї служби громадян.

Враховуючи вищевказане, су д вважає, що безпідставно пор ушено право позивача, гарант оване державою, на отримання речового забезпечення за ра хунок держави, внаслідок чог о відповідач має перед ним за боргованість по виплаті грош ової компенсації за речове з абезпечення у сумі 5 421,63 грн.

Згідно статті 22 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не м ожуть бути скасовані. При при йнятті нових законів або вне сені змін до чинних законів н е допускається звуження зміс ту та обсягу існуючих прав і с вобод.

Відповідно до частини 1 стат ті 8 Кодексу адміністративно го судочинства України суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом верховенства пра ва, відповідно до якого, зокре ма, людина, її права та свободи визнаються найвищими ціннос тями та визначають зміст і сп рямованість діяльності держ ави.

Згідно з частиною 5 статті 17 К онституції України, держава забезпечує соціальний захис т громадян України, які переб увають на службі у Збройних С илах України та в інших війсь кових формуваннях, а також чл енів їхніх сімей.

Відповідно до статей 12, 2, 4 Зак ону нормативно-правові акти органів державної влади та о рганів місцевого самоврядув ання, які обмежують права і пі льги військовослужбовців та членів їх сімей, є недійсними . Ніхто не вправі обмежувати в ійськовослужбовців та члені в їх сімей у правах і свободах , визначених законодавством України. Забезпечення викона ння цього Закону, інших норма тивно-правових актів щодо со ціального і правового захист у військовослужбовців та чле нів їх сімей покладається на органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня.

У Рішенні Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 09.07.2007 ві дзначено, що відповідно до ча стини третьої статті 22, статті 64 Конституції України право г ромадян на соціальний захист , інші соціально-економічні п рава можуть бути обмежені, у т ому числі зупиненням дії зак онів (їх окремих положень), лиш е в умовах воєнного або надзв ичайного стану на певний стр ок. Утверджуючи і забезпечую чи права і свободи громадян, д ержава окремими законами Укр аїни встановила певні соціал ьні пільги, компенсації і гар антії, що є складовою констит уційного права на соціальний захист і юридичними засобам и здійснення цього права, а то му відповідно до частини дру гої статті 6, частини другої ст атті 19, частини першої статті 68 Конституції України вони є з агальнообов'язковими, однако вою мірою мають додержуватис я органами державної влади, м ісцевого самоврядування, їх посадовими особами. Невикона ння державою своїх соціальни х зобов'язань щодо окремих ос іб ставить громадян у нерівн і умови, підриває принцип дов іри особи до держави, що закон омірно призводить до порушен ня принципів соціальної, пра вової держави (пункти 3.1, 3.2 Ріше ння).

Таку ж правову позицію Конс титуційний Суд України висло вив і у рішенні від 20 березня 200 2 року № 5-рп/2002.

В ході судового розгляду по зивачем надана довідка № 233 на отримання грошової компенса ції замість речового майна, з яких вбачається, що загальна сума грошової компенсації с кладає 5 421,63 грн. (а.с. 7).

Отже, судом встановлено, що при звільненні позивача, від повідачем не було проведено з ним остаточного розрахунку за період його служби, а саме, не видано грошову компенсац ію замість речового майна.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтова ними, підтверджуються матері алами справи та підлягають з адоволенню у повному обсязі.

Як визначено положеннями ч астини першої статті 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України завданням адмін істративного судочинства є з ахист прав, свобод та інтерес ів фізичних осіб, прав та інте ресів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень.

З наведеного випливає, що по зивач може обрати будь-який с посіб захисту свого порушено го права, якій не заборонено з аконом, а суд повинен захисти ти таке право, якщо буде встан овлено його порушення.

Матеріали справи свідчать про те, що позивач просив суд визнати незаконними дії кома ндування Військово-медичног о клінічного Центру Кримсько го регіону щодо невиплати гр ошової компенсації за речове майно та стягнути з відповід ача компенсацію за речове за безпечення в сумі 5421,63 грн.

Частиною четвертою статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України передба чено, що адміністративний по зов може містити вимоги, зокр ема, про скасування або визна ння нечинним рішення відпові дача - суб'єкта владних повнов ажень повністю чи окремих йо го положень; зобов'язання від повідача - суб'єкта владних по вноважень прийняти рішення а бо вчинити певні дії; стягнен ня з відповідача - суб'єкта вла дних повноважень коштів на в ідшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, ді єю або бездіяльністю;

Відповідно до положень час тини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинс тва України у разі задоволен ня позову суд може прийняти п останову про визнання протип равними рішення суб'єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, зобов 'язання відповідача вчинити певні дії.

Тобто, належним способом за хисту права позивача на судо вий захист є саме визнання ді й відповідача щодо невиплати грошової компенсації за нео тримане речове майно протипр авними та зобов' язання відп овідача нарахувати та випла тити грошову компенсацію за неодержане речове майно при звільнені у сумі 5 421,63 грн.

Згідно положень частини др угої статті 11 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, з метою повного захисту п рав, свобод та інтересів пози вача, про захист яких він прос ить, суд вважає за можливим в ц ієї частині вийти за межі зая влених позовних вимог.

Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України

Відповідно до частини друг ої статті 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и у судовому засіданні прого лошені тільки вступна та рез олютивна частини постанови.

Постанова складена та підп исана в порядку частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни 02 листопада 2010 року о 16-00.

На підставі висловленого, к еруючись ст.ст. 11, 94, 158-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -

п о с т а н о в и в:

1. Адміністратив ний позов задовольнити повні стю.

2. Визнати протиправни ми дії командування Військов о-медичного клінічного Центр у Кримського регіону щодо не виплати ОСОБА_1 грошової к омпенсації за неодержане реч ове майно при звільненні.

3. Зобов' язати Військ ово-медичний клінічний Центр Кримського регіону (99059, м.Сева стополь, бухта «Омега», код ЄДРПОУ 24290698) нарахувати та ви платити ОСОБА_1 (АДРЕСА _1) грошову компенсацію за не одержане речове майно при зв ільнені у сумі 5 421,63 грн. (п`ять ти сяч чотириста двадцять одну грн. 63 коп.).

4. Стягнути з Державног о бюджету України (п/р 31113095700007 в ГУ ДКУ у м. Севастополі, одержува ч Державний бюджет Ленінсько го району м.Севастополя 22090200, МФ О 824509, ЄДРПОУ 24035598) на користь ОС ОБА_1 (АДРЕСА_1) витрати по сплаті судового збору в сумі 3,40 грн. (три грн. 40 коп.).

Постанова набирає закон ної сили в порядку, встановле ному статтею 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сев астопольського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції шлях ом подачі апеляційної скарги . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга по дається протягом десяти днів з дня отримання копії постан ови. Якщо суб'єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Суддя < підпис > О.О. Єфременко

Дата ухвалення рішення28.10.2010
Оприлюднено02.12.2010
Номер документу12553605
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3016/10/2770

Ухвала від 12.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Єфременко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні