Постанова
від 28.02.2025 по справі 134/2157/24
ПІЩАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Єдиний унікальний номер 134/2157/24

Номер провадження № 3/142/52/25

ПОСТАНОВА

іменем України

28 лютого 2025 року смт. Піщанка

Суддя Піщанського районного суду Вінницької області Нестерук В.В., при секретарі судового засідання Курасевич В.В., за участі прокурора Бідюк Н.П., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду матеріали Управління стретегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку с. Соколівка Крижопільського району Вінницької області, громадянку України, проживаючу в АДРЕСА_1 , працюючу вчителем української мови і літератури Ліцею №3 с.Жабокрич Крижопільської селищної ради, -

за ч. 1 ст. 172-6, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В:

15 січня 2025 року до Піщанського районного суду Вінницької області з Вінницького апеляційного суду надійшли матеріали судової справи № 134\2157\24 стосовно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Відповідно до протоколу № 680 від 18 листопада 2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, ОСОБА_1 будучи присяжною Крижопільського районного суду Вінницької області, будучи згідно пп. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 та п. 2-7 Розділу XIII Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно без поважних причин лише 01.02.2024 подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2021 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до протоколу № 681 від 28 листопада 2024 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, ОСОБА_1 будучи присяжною Крижопільського районного суду Вінницької області, будучи згідно пп. «г» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 та п. 2-7 Розділу XIII Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно без поважних причин лише 27.02.2024 подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена частиною 1 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Постановою судді Крижопільського районного суду Вінницької області Кантонистої О.О. справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-6, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП об`єднано в одне провадження.

В судовому засіданні 28 лютого 2025 року ОСОБА_1 свою провину у вчиненні адміністративних правопорушень передбачених ч.1 ст.172-6 КУпАП не визнала, провадження у справі просила закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення. Вказувала, що невчасно подала декларації із-за відключень електроенергії та постійних повітряних тривог, у період часу з жовтня 2023 по лютий 2024, а також із-за перебування на лікарняних, крім того, зазначила, що, члени її сім`ї, син ОСОБА_2 та цивільний чоловік ОСОБА_3 , є військовослужбовцями Збройних Сил України, вже тривалий час на війні, та потребують її допомоги, яку вона надає як волонтер.

Прокурор Бідюк Н.П. в судовому засіданні вважала необхідним визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративних правопорушень передбачених ч. 1 ст. 172-6 та ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, оскільки в її діях наявний склад корупційного адміністративного правопорушення, та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 1020 грн.

Провадження у справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , позицію прокурора, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Згідно ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ст. 252, 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно ч. 1 ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративне правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.

Відповідно до ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 172-6 КУпАП відповідальність за вказаною нормою настає за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Приміткою до ст.172-6 КУпАП визначено, що суб`єктами правопорушень у цій статті (крім правопорушень, визначених частинами другою та третьою цієї статті, у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані) є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції" зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.1 ст. 45 Закону України "Про запобігання корупції" особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а", "в"-"ґ" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

У пункті 4 Постанови Пленуму Верховного Суду України №13 від 25 травня 1998 року «Про практику розгляду судами справ про корупційні діяння та інші правопорушення, повязані з корупцією» розяснено, що у справах даної категорії суди повинні забезпечувати своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин, передбачених ст.ст. 247, 280 КУпАП. При цьому необхідно особливу увагу звертати на те чи мало місце правопорушення, за яке особа притягується до відповідальності, чи містить діяння склад адміністративного правопорушення, чи є особа винною в його вчиненні, чи належить вона до суб`єктів вказаного правопорушення.

Відповідно до пп. "г" п.1 ч.1 ст. 3 Закону України "Про запобігання корупції" присяжні (під час виконання ними обов`язків у суді) є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Судом встановлено та не заперечувалося учасниками під час судового розгляду, що згідно рішення Крижопільської районної ради № 963 від 22 жовтня 2020 року було затверджено список присяжних Крижопільського районного суду, в тому числі і ОСОБА_1 .

Згідно дослідженої судом довідки Крижопільського районного суду № 01-33/1/2024 від 25 жовтня 2024 року ОСОБА_1 здійснювала обов`язки присяжного в суді в 2021 році - 25 березня 2021 року (2 год.), в 2022 році - 28.01.2022, 16.03.2022, 31.05.2022, 07.07.2022 та 03.08.2022 року по 2 год.

Внесеними змінами до Закону України «Про запобігання корупції» на час дії воєнного стану встановлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану", подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій - чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою - чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.

З досліджених копій електронних декларацій слідує, що декларація за 2021 рік ОСОБА_1 подана 01 лютого 2024 року, а за 2022 рік - 27 лютого 2024 року.

Відповідно до ч. 14 ст. 45 Закону України "Про запобігання корупції" суб`єкти декларування, які серед членів сім`ї у відповідному звітному періоді мають осіб, щодо яких наявні зазначені у частинах сьомій (крім осіб, зазначених у пунктах 1-4 частини сьомої цієї статті), восьмій - тринадцятій цієї статті обставини (у тому числі якщо такі члени сім`ї не належать до суб`єктів декларування), зобов`язані подати визначені цією статтею декларації у строки, визначені частинами сьомою - тринадцятою цієї статті відповідно.

Відповідно до ч. 7 ст. 45 Закону України "Про запобігання корупції" суб`єкти декларування з числа військовослужбовців Державної прикордонної служби України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Управління державної охорони України, Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, а також поліцейських поліції особливого призначення, які під час дії воєнного стану залучені до ведення бойових дій у порядку, визначеному частиною четвертою статті 24 Закону України "Про Національну поліцію" (крім суб`єктів декларування із числа військовослужбовців, зазначених у пунктах 1-5 цієї частини), зобов`язані подати визначені цією статтею декларації не пізніше 90 календарних днів з дня настання першої з таких обставин - припинення або скасування воєнного стану чи звільнення з військової служби (служби в поліції).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про запобігання корупції" членами сім`ї є а) особа, яка перебуває у шлюбі із суб`єктом, зазначеним у частині першій статті 3 цього Закону, та діти зазначеного суб`єкта до досягнення ними повноліття - незалежно від спільного проживання із суб`єктом; б) будь-які особи, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки із суб`єктом, зазначеним у частині першій статті 3 цього Закону (крім осіб, взаємні права та обов`язки яких не мають характеру сімейних), у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вказувала, що члени її сім`ї - син ОСОБА_2 та цивільний чоловік ОСОБА_3 є діючими військовослужбовцями.

Так, згідно довідки військової частини НОМЕР_1 від 19 лютого 2025 року ОСОБА_2 перебуває на військовій службі за контрактом з 27.09.2017 року по теперішній час.

Відповідно довідки військової частини НОМЕР_2 від 31 січня 2025 року ОСОБА_3 з 19.07.2024 року по теперішній час проходить військову службу за мобілізацією у в/ч НОМЕР_2 та вказано місце дислокації.

Згідно довідки т.в.о. командира роти в/ч НОМЕР_2 ОСОБА_4 від 10 лютого 2025 року головний сержант ОСОБА_3 виконує обов`язки військової служби, бере участь в заходах з національної безпеки і оборони відсічі і стримувані збройної агресії російської федерації та вказано місце дислокації.

З дослідженої довідки про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України № 836 від 17.11.2023 року наданою в/ч НОМЕР_3 слідує, що ОСОБА_3 брав участь в заходах необхідних для забезпечення оборони України в період з 18.05.2023 по 08.07.2023 в АДРЕСА_2 .

Довідкою про фактичне місце проживання особи Соколівського старостинського округу Крижопільської селищної ради № 171 від 24.02.2025 року підтверджується фактичне місце проживання ОСОБА_3 за адресою АДРЕСА_1 , тобто за місцем проживання ОСОБА_1 .

Також судом досліджено копію паспорта ОСОБА_3 , його посвідчення учасника бойових дій, фотозображення нагородного знаку "Золотий хрест" та документу до нього на ім`я ОСОБА_3 та "За оборону України" на ім`я ОСОБА_2 , наявність яких у ОСОБА_1 також вказує на сталість сімейних відносин із сином та цивільним чоловіком.

Указом Президента України від 24.02.2022 року № 64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24.02.2022 року № 2102-IX, в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який в наступному неодноразово продовжено та триває, зокрема, станом на час розгляду справи.

Відомостей про звільнення з військової служби членів сім`ї ОСОБА_1 суду не надано.

Таким чином, строк подачі декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування ОСОБА_1 за 2021 та 2022 роки визначено ч. 7 ст. 45 Закону, тобто не пізніше 90 календарних днів з дня настання першої з таких обставин - припинення або скасування воєнного стану чи звільнення з військової служби членів сім`ї.

Тобто, в діях ОСОБА_1 відсутній склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

При цьому, за обставин даної справи, наявність поважних причин про які ОСОБА_1 вказує в письмовому клопотанні про закриття провадження, перебування на лікарняному, відключення електропостачання та повітряні тривоги у звітній період не мають правового значення за встановлених судом обставин.

Проаналізувавши протокол про адміністративне правопорушення, долучені письмові матеріали, пояснення учасників суд вважає, що останні не міститься даних, які вказують на наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, оскільки строк подачі нею декларації станом на час розгляду справи не настав.

Статтею 17 Закону України від 23.02.2006 року «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» передбачено, що при розгляді справ суди застосовують Конвенцію та практику Суду як джерело права».

Відповідно до ст. 62 Конституції України та ст. 17 КПК України, особа вважається невинуватою у вчиненні правопорушення і не може бути піддана покаранню, доки її вину не буде доведено у порядку, передбаченому законом. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.

Стандарт доведення вини «поза розумним сумнівом» означає, що при доведенні винуватості особи не повинно залишатися жодного «розумного сумніву» в цьому, тоді як наявність такого «розумного сумніву» у винуватості особи є підставою для його виправдання. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості.

Частиною 2 статті 251 КУпАП передбачено обов`язок осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, збирати докази.

Доведення вини правопорушника покладається на орган, що складає протокол про адміністративне правопорушення. Під доказуванням у провадженні у справах про адміністративні правопорушення слід розуміти процесуальну діяльність суб`єктів щодо збору, перевірки та оцінки доказів з метою встановлення об`єктивної істини у справі й прийняття на цій основі законного рішення.

Згідно зі ст. 252 КУпАП орган (посадова особа), що розглядає справу про адміністративне правопорушення оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до п.1 ст.247 Кодексу України про адміністративні правопорушення провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

На підставі вищевикладеного, враховуючи, що належних, достовірних та достатніх доказів які б вказували на наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, та беззаперечно підтверджували її вину у вчиненні вказаного правопорушення, суду не надано, керуючись положеннями ст. 62 Конституції України, відповідно до яких, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом та на припущеннях, а усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь, суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а тому справа про адміністративне правопорушення відносно неї підлягає закриттю на підставі п.1 ч. 1 ст.247 КУпАП.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 172-15, 247, 251, 252, 283, 284 КУпАП,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 172-6, ч. 1 ст. 172-6 КУпАП закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

На постанову протягом десяти днів з дня її винесення може бути подана апеляційна скарга до Вінницького апеляційного суду через Піщанський районний суд Вінницької області.

Суддя:

СудПіщанський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення28.02.2025
Оприлюднено05.03.2025
Номер документу125550888
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —134/2157/24

Постанова від 28.02.2025

Адмінправопорушення

Піщанський районний суд Вінницької області

Нестерук В. В.

Постанова від 06.01.2025

Адмінправопорушення

Вінницький апеляційний суд

Ковальчук О. В.

Постанова від 20.12.2024

Адмінправопорушення

Крижопільський районний суд Вінницької області

Швець Л. В.

Постанова від 19.12.2024

Адмінправопорушення

Крижопільський районний суд Вінницької області

Зарічанський В. Г.

Постанова від 19.12.2024

Адмінправопорушення

Крижопільський районний суд Вінницької області

Кантониста О. О.

Постанова від 18.12.2024

Адмінправопорушення

Крижопільський районний суд Вінницької області

Швець Л. В.

Ухвала від 17.12.2024

Адмінправопорушення

Крижопільський районний суд Вінницької області

Швець Л. В.

Постанова від 11.12.2024

Адмінправопорушення

Крижопільський районний суд Вінницької області

Кантониста О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні