Постанова
від 03.03.2025 по справі 308/1480/25
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/1480/25

3/308/1062/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 березня 2025 року м. Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області ШепеткоІ.О., за участі представника Закарпатської митниці Державної митної служби України СелешаО.Я., розглянувши матеріали справи про порушення митних правил, які надійшли з Закарпатської митниці Держмитслужби, відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця м.Харків, місце проживання: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 від 15.07.2017, виданий Любомильським РВ УМВС України у Волинській області, місце роботи: уповноважена особа на роботу з митними органами в ПП «ВЕЛКРАФТ», РНОКПП НОМЕР_2 -

за ст.485 Митного кодексу України, -

в с т а н о в и в:

З протоколу про порушення митних правил №0878/30500/24 від 26.12.2024 року, вбачається, що 10.12.2024 року до управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Закарпатської митниці від управління контролю та адміністрування митних платежів Закарпатської митниці надійшла доповідна записка від 10.12.2024 №15/15-03/20595 щодо опрацювання інформації уповноваженого митного органу Республіки Польща, отриманої листом Держмитслужби від 13.11.2024 №15/15-03-01/7/5857 (вх. митниці №55184/4/7.7-1).

Вказаним листом направлена відповідь уповноваженого митного органу Республіки Польща №2401-ІОА.4331.63.2024.КК від 24.10.2024 щодо результатів перевірки сертифікатів з перевезення товару EUR.1 відповідно до положень статей 31 та 32 Доповнення 1 до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.

Відповідно до зазначеного листа печатка під номером 6 вилучена з експлуатації 24 квітня 2023 року у зв`язку з фактами підробки документів з використанням підробленої печатки з цим номером.

Таким чином, сертифікати з перевезення товару EUR.1 завірені печаткою №6 митниці у Катовіце з 24 квітня 2023 року, є підробленими та не можуть вважатися дійсним доказом походження товарів.

Проведеною подальшою перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що 03.05.2023 року в зоні митного контролю митного посту «Мукачево» Закарпатської митниці декларантом ТОВ «МІ-7» (код ЄДРПОУ 42770591), ОСОБА_2 згідно відомостей зазначених в гр. 14 та 54 нижче вказаної МД, до митного контролю та оформлення, шляхом електронного декларування була подана митна декларація від 03.05.2023 ІМ40 ДЕ №23UA305160014408U4 та товаросупровідні документи, в тому числі інвойс № 230428.26732-PCL_WEL від 28.04.2023, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу LA№69648від 09.03.2020 та сертифікат з перевезення товару EUR.1 № PL/MF/AE 0596490 від 28.04.2023 на товар «автомобіль легковий, що був у користуванні, марки SKODA, моделі SUPERB, 2019 року випуску, кузов № НОМЕР_3 , об`єм двигуна 1968 см. куб., потужність 140 кВт, тип палива дизель. Торговельна марка "SKODA". Виробник "SKODA", CZ».

Відправником даного товару є іноземне підприємство "Company PCL JUCAR LIMITED" (Cyprus, Limassol, 3026, Agias Zonis Thessalonikis Str, Nicolaou Pentadromos Centre Block B, 10th floor, office 1001A), а одержувачем згідно гр. 8 МД є ПП "ВЕЛКРАФТ" (Україна, 43005, Волинська обл., Луцький р-н, м. Луцьк, пр. Грушевського президента, буд. 30, Код ЄДРПОУ 44509525).

Згідно графи 9, особою відповідальною за фінансове врегулювання є також ПП "ВЕЛКРАФТ" (Код ЄДРПОУ 44509525).

Вищезазначений товар оформлений із застосуванням преференційного режиму (код пільги 410), а саме звільнення від сплати ввізного мита на товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС, на підставі абзацу 1 частини 1 статті 29 додатка І-А Тарифний графік України до глави 1 розділу IV торгівля та питання пов`язані з торгівлею (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами членами, з іншої сторони ратифікованої Законом України від 16.09.2014 №1678-VII.

Для підтвердження преференційного походження товару суб`єктом ЗЕД ПП "ВЕЛКРАФТ" (Код ЄДРПОУ 44509525) ОСОБА_1 було надано сертифікат з перевезення товару EUR.1 № PL/MF/AE 0596490 від 28.04.2023 виданий митним органом Республіки Польща та завірений печаткою №6.

Згідно гр.47зазначеної митноїдекларації застосованопреференційну ставку, нараховані та сплачені митні платежі в сумі 149937,72, в тому числі ввізне мито 2,7% в сумі 14943,72 грн., акциз -17759,20 грн. та ПДВ в сумі 117234,80 грн.

Як підставу для нарахування преференційної ставки мита в гр.36 МД зазначено код преференції 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС [Абзац перший частини першої статті 29 додатка I-A «Тарифний графік України» до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (скасування мит) Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони]).

У графі 44 МД під кодом 0954 (Сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 (Movement certificate EUR. 1)) зазначено документ PL/MF/AE 0596490 від 28.04.2023.

Враховуючи те, що сертифікат з перевезення товару EUR.1 PL/MF/AE 0596490 від 28.04.2023 завірений підробленою печаткою №6, яка митним органом Республіки Польща вилучена з експлуатації 24 квітня 2023 року (відповідь митних органів Польщі №2401-ІОА.4331.63.2024.КК від 24.10.2024) є підробленим то застосування преференційної ставки ввізного мита - 2,7 % (код преференції 410) під час оформлення вищевказаного товару за митною декларацією від 03.05.2023 ІМ40 ДЕ №23UA305160014408U4 є неправомірним.

Згідно листа управління контролю та адміністрування митних платежів Закарпатської митниці від 20.12.2024 №15/15-01/21288, без застосування коду пільги «410» по МД від 03.05.2023 ІМ40 ДЕ №23UA305160014408U4 приватним підприємством "ВЕЛКРАФТ" необхідно було сплатити митні платежі в сумі 198421,79грн. (в тому числі: ввізне мито 55347,11 грн., акцизний податок 17759,20 грн., ПДВ 125315,48 грн.), що на 48484,07 грн. більше ніж сплачено.

На виклик до Закарпатської митниці для надання пояснень гр. ОСОБА_1 не прибув, про причини неприбуття митницю не повідомив.

Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 , який станом на 03.05.2023 займав посаду директора ПП "ВЕЛКРАФТ" (Код ЄДРПОУ 44509525) вчинені дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 48484,07 грн. (в тому числі: ввізне мито 35189,53 грн.. та ПДВ 13294,54 грн.).

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) статтею 485 Митного кодексу України.

У судове засідання особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 не з`явився, про час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності та за наявними у справі матеріалами.

Представник Закарпатської митниці СелешО.Я. в судове засідання з`явився, протокол про порушення митних правил підтримав у повному обсязі та просив притягнути громадянина України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст.485МК України та накласти на нього адміністративне стягнення, передбачене санкцією вказаної статті.

Заслухавши думку представника Закарпатської митниці, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в ній докази, приходжу до наступного висновку.

Частиною 1 ст. 7 КУпАП визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП України, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Статтею 485 МК України передбачено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Посадові особи підприємств керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).

Згідно з ч. 8 ст. 4 МК України декларант особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться, крім іншого, такі відомості:

5) відомості про товари:

ж) митна вартість товарів та метод її визначення.

Митна декларація подається митному органу декларантом.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей. наведених у цій декларації.

Частиною 2 ст. 459 МК України передбачено, що суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.485 МК України, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил за протоколом №0878/30500/24 від 26.12.2024; копією листа №7.7-20/20-09/10/5782 від 27.12.2024; копією доповідної записки №15/15-03/20595 від 10.12.2024, митними деклараціями, копією листа Департаменту контролю та адміністрування митних платежів №15/15-03-01/7/5857 від 13.11.2024, копією листа уповноваженого митного органу Республіки Польща №2401-24-268627 від 24.10.2024 з перекладом, витягом з АСМО «Інспектор» митної декларації ІМ40 ДЕ №23UA305160014408U4 від 03.05.2023 року, витягом з АСМО «Інспектор» копії сертифіката з перевезення товару форми EUR.1 №PL/MF/AR 0596490 від 28.04.2023 року, витягом з АСМО «Інспектор» інвойс №230428.26732-PCL_WEL від 28.04.2023 року, витягом з АСМО «Інспектор» свідоцтво прореєстрацію транспортногозасобу LA № НОМЕР_4 від 09.03.2020, копією обліковоїкартки суб`єктаЗЕД №141/2022/655ПП «ВЕЛКАФТ»,копією відповіді управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Закарпатської митниці №20/20-01/20748 з додатками від 11.12.2024, копією відповідіуправління контролю та адміністрування митних платежів №15/15-01/21288 з додатками від 20.12.2024, доповідною запискою від 26.12.2024 та іншими матеріалами справи.

Відповідно до п.43 ст.4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи, укладеними в установленому законом порядку.

Таким чином, судом встановлено, що громадянином України ОСОБА_1 , який станом на 02.05.2023 займав посаду директора ПП "ВЕЛКРАФТ", вчинені дії, що призвели до неправомірного зменшення розміру митних платежів на загальну суму 48484,07 грн. (в тому числі: ввізне мито 35189,53 грн. та ПДВ 13294,54 грн.).

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до переконання, що ОСОБА_1 вчинив порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суддя бере до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Беручи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти стягнення в межах, встановлених санкцією ст. 485 МК України, а саме штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 48484,07 грн.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» - ставка судового збору, у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, складає 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, що становить 605,60 грн.

Керуючись ст. ст. 4, 257, 458, 485, 486 МК України, ст. ст. 40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя,-

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,, визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.485МКУкраїни та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків несплаченої суми митних платежів, що складає 48484,07 (сорок вісім тисяч чотириста вісімдесят чотири гривні 07 копійок) гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави 605,60 гривень судового збору.

Постанова суду у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, до Закарпатського апеляційного суду через Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова суду у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.

Суддя І.О. Шепетко

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення03.03.2025
Оприлюднено05.03.2025
Номер документу125551699
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —308/1480/25

Постанова від 03.03.2025

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Шепетко І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні