Ухвала
від 04.03.2025 по справі 480/9361/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

04 березня 2025 року Справа № 480/9361/23

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Савицька Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Суми звіт Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" про виконання рішення у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 29.01.2024 позов ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області", яка полягає у не підготовці та не поданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2021 у відповідності до вимог статей 43, 63 Закону України від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри посадового окладу та окладу за військове звання, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2021 на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до Постанови № 704, а також процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру пенсії позивача з 01.02.2021.

Зобов`язано Державну установу "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" (м. Суми, вул. Г.Кондратьєва, 23, код ЄДРПОУ 08733899) підготувати і надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) станом на 01 січня 2021 року, відповідно до вимог статей 43, 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та положень пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військовим званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2021 року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», а також процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру пенсії з 01 лютого 2021 року. У задоволенні інших вимог відмовлено.

27.12.2024 представник позивача подав до суду заяву про встановлення судового контролю за виконанням рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.01.2024 у справі №480/9361/23.

Вказана заява обґрунтована тим, що на виконання рішення суду відповідачем була виготовлена довідка станом на 01.01.2021, проте до вказаної довідки не включено процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії. Таким чином, на думку позивача, відповідач не виконав в повному обсязі рішення суду.

Ухвалою суду від 06.01.2025 призначено до розгляду вказану заяву в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (письмовому провадженні). Встановлено Державній установі "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" п`ятнадцятиденний строк з дня отримання даної ухвали для надання письмових пояснень на заяву позивача про встановлення судового контролю.

Ухвалою суду від 24.01.2025 задоволено заяву представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення. Зобов`язано Державну установу "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" протягом 30 днів, з дня отримання даної ухвали, подати до Сумського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 29.01.2024 у справі №480/9361/24 в частині зазначення в оновленій довідці відсотковий розмір премії ОСОБА_1 за посадою заступник командира з інженерно-авіаційної служби, станом на 01.01.2021, копію звіту направити позивачу.

03.03.2025, через систему "Електронний суд", представником Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області" подано звіт, у якому зазначено, що на виконання рішення суду Державною установою «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Сумській області» підготовлено довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2021 та листом від 27.11.2024 № 33/39-1853 направлено її до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області.

Щодо не зазначення в довідці про розмір грошового забезпечення відомостей відсотку розміру премії відповідач повідомив, що у зв`язку з необхідністю виконання рішень суду, якими зобов`язано державну установу видавати звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу довідки про розмір грошового забезпечення відповідно до Постанови № 704, державною установою були направлені запити до відповідних підрозділів МВС.

Листом Головного управління Національної Гвардії України від 25.10.2024 № 27/13/4-19319/13 повідомлено, що станом на 01.01.2020, 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023 премія військовослужбовцям Національної гвардії України виплачувалася у відсотках до посадового окладу та окладу за військовим званням, що визначалися шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» станом на 1 січня на відповідний тарифний коефіцієнт. Інформація про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії на вищевказані дати, обчислені з урахуванням посадових окладів, окладів за військовими званнями військовослужбовців, що визначались шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня відповідного року (2020, 2021, 2022 та 2023), на відповідний коефіцієнт, відсутні. Відповідно, інформація про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії до державної установи не доводились.

Крім того, зазначає, що наявність підстав для зазначення премії та конкретний її розмір не були предметом розгляду у даній справі №480/9361/23. Враховуючи зазначене, вважає, що державною установою судове рішення у справі № 480/9361/23 виконано в межах покладених зобов`язань та згідно з нормами чинного законодавства.

Суд дослідивши матеріали справи та поданий відповідачем звіт про виконання рішення суду, зазначає наступне.

19.12.2024 набрав чинності Закон України від 21.11.2024 №4094-IX Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення положень про судовий контроль за виконанням судових рішень (далі Закон №4094-ІХ), яким статтю 382 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено у новій редакції, а КАС України доповнено статтями 381-1, 382-1, 382-2, 382-3.

Згідно із пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №4094-ІХ справи у судах першої, апеляційної та касаційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цим Законом, розглядаються з урахуванням особливостей, що діють після набрання чинності цим Законом.

Відповідно до частини першої статті 382-2 КАС України суд розглядає звіт суб`єкта владних повноважень про виконання судового рішення протягом десяти днів з дня його надходження в порядку письмового провадження, а за ініціативою суду чи клопотанням сторін - у судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду питання, не перешкоджає судовому розгляду.

Розгляд звіту про виконання судового рішення здійснено судом з урахуванням особливостей, що діють після набрання чинності Законом №4094-ІХ, в порядку письмового провадження.

Згідно із частиною першою статті 382-3 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень суд постановляє ухвалу про прийняття або відмову у прийнятті звіту, яку може бути оскаржено в апеляційному порядку за правилами частини п`ятої статті 382-1 цього Кодексу. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання.

Відповідно до частини другої статті 382-3 КАС України суд відмовляє у прийнятті звіту, якщо суб`єктом владних повноважень не наведено обґрунтовані обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, або заходи, які вживаються ним для виконання судового рішення, на переконання суду, є недостатніми для своєчасного та повного виконання судового рішення. Суд також відмовляє у прийнятті звіту, якщо звіт подано без додержання вимог частин другої та/або третьої статті 382-2 цього Кодексу.

Судом встановлено, що на виконання рішення суду Державною установою "Територіальне медичне об`єднання по Сумській області" МВС України підготовлено довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2021 та листом від 27.11.2024 № 33/39-1853 направлено її до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області.

Зі змісту долученої копії довідки вбачається, що в ній міститься інформація про посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням, надбавку за вислугу років позивача, надбавку за службу в умовах режимних обмежень, надбавку за класну кваліфікацію або кваліфікаційну категорію у розмірах, які розраховані на виконання рішення суду від 29.01.2024.

Поряд з цим, позивач не погоджується із змістом виготовленої відповідачем довідки, в частині визначення відсотку розміру премії.

Відповідно до ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

За приписами ч. 2, 3 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Так, Конституційний Суд України, розглядаючи справу № 1-7/2013, у рішенні від 26.06.2013 звернув увагу, що вже неодноразово вказував на те, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини Рішення від 13.12.2012 № 18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (пункт 3 мотивувальної частини Рішення від 25.04.2012 № 11-рп/2012).

Право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

Отже, обов`язок виконати судове рішення виникає з моменту набрання ним законної сили.

Відповідно до ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Проаналізувавши наведені положення Кодексу адміністративного судочинства України, можна дійти висновку, що встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі суд може, тобто, наділений правом, а не обов`язком.

При цьому, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.

Сторонами не заперечується, а матеріалами справи підтверджується, що на виконання рішення суду від 29.01.2024 відповідачем підготовлено оновлену довідку про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2021 № 33/39-1853 від 27.11.2024 та надіслано її до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області для здійснення перерахунку.

Крім того, при виготовленні нової довідки відповідачем була врахована інформація, викладена у листі Головного управління Національної Гвардії України від 25.10.2024 №27/13/4-19319/13, про те, що станом на 01.01.2020, 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023 премія військовослужбовцям Національної гвардії України виплачувалася у відсотках до посадового окладу та окладу за військовим званням, що визначалися шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» станом на 1 січня на відповідний тарифний коефіцієнт. Інформація про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії на вищевказані дати, обчислені з урахуванням посадових окладів, окладів за військовими званнями військовослужбовців, що визначались шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня відповідного року (2020, 2021, 2022 та 2023), на відповідний коефіцієнт, відсутні. Відповідно, інформація про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії до державної установи не доводились.

Разом з тим, в рішенні суду від 29.01.2024 конкретний розмір складових грошового забезпечення та премії судом не встановлювався.

З огляду на зазначене вбачається, що відповідачем виконано рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.01.2024 в межах покладених на нього зобов`язань та у спосіб, визначений судом, тобто шляхом видачі оновленої довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2021 із зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військовим званням, а також процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення).

При цьому, незгода позивача із розмірами щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, які вказані у довідці про розмір грошового забезпечення, станом на 01.01.2021, є новими правовідносинами та підлягають судовому захисту шляхом звернення до суду з відповідним позовом, а не у порядку ст. 382 КАС України, оскільки наявність підстав їх зазначення та конкретні розміри додаткових видів грошового забезпечення та премії не були предметом розгляду у даній справі №480/9361/23.

Таким чином, вказане свідчить про фактичне виконання відповідачем рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.01.2024 у справі №480/9361/23.

У сукупності викладених обставин, суд дійшов висновку, що звіт Державної установи "Територіальне медичне об`єднання по Сумській області" МВС України про виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.01.2024 у справі №480/9361/23 підлягає прийняттю.

Керуючись ст.ст. 245, 248, 256, 293-297, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Прийняти звіт Державної установи "Територіальне медичне об`єднання по Сумській області" МВС України про виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 29.01.2024 у справі №480/9361/23.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя Н.В. Савицька

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.03.2025
Оприлюднено06.03.2025
Номер документу125578302
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —480/9361/23

Ухвала від 04.03.2025

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 24.01.2025

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Рішення від 29.01.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 19.10.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Н.В. Савицька

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

А.Б. Діска

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні