Справа № 560/15921/24
РІШЕННЯ
іменем України
04 березня 2025 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" звернулось до суду з позовом до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення №11138617/43015020 про відмову у реєстрації податкової накладної, зобов`язання зареєструвати податкову накладну №1 від 30.11.2023 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позову покликається на те, що контролюючому органу були надані усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують правомірність господарської операції та обґрунтованість складання і реєстрації спірної податкової накладної.
Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області та ДПС України поданий відзив, у якому відповідачі позов не визнають. Зазначають, що підставою прийняття рішення комісією регіонального рівня є ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Це не давало можливості встановити дотримання платником вимог п. 187.1 ст.187 Податкового кодексу України. З огляду на це, відповідачі вважають спірне рішення правомірним, та просять відмовити у задоволенні позову.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Пунктами 201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до п. 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року за № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з п. 9 цього Порядку письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Відповідно до абз. 6 п. 9 Порядку платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з такого.
Судом встановлено, що 02.06.2023 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Сад Агро Трейд" (замовник) укладений договір надання послуг №09/РТ/2023, відповідно до умов якого замовник доручає виконавцеві, а виконавець зобов`язується надати замовнику за плату послуги по переробці давальницької сировини (яблук). Відповідно до п. 2.1 Договору готова продукція виготовляється з давальницької сировини, право власності на яку належить замовникові. Пунктом 2.2 визначено, що транспортні витрати, пов`язані з доставкою сировини для переробки, оплачуються за домовленістю сторін. Пунктами 3.1, 3.2 Договору визначено, що результатом переробки давальницької сировини є готова продукція, найменування та кількість якої вказується сторонами в актах приймання-передачі готової продукції. Право власності на готову продукцію належить замовнику.
Згідно з умовами розділу 4 Договору вартість послуг визначається після здійснення обрахунку усіх понесених виконавцем витрат та вказується сторонами у акті приймання-передачі наданих послуг (виконаних робіт). Загальна вартість послуг складає суму підписаних сторонами актів приймання-передачі наданих послуг. замовник здійснює оплату за надані послуги після підписання сторонами акту приймання-передачі наданих послуг (виконаних робіт). Замовник має право здійснити попередню оплату, розмір якої в подальшому буде врахований у зменшення вартості наданих послуг.
Додатковою угодою від 01.09.2023 до Договору №09/РТ/2023 від 02.06.2023 сторони домовились доповнити пункт 1.6 Договору та визначили, що з метою ведення бухгалтерського обліку господарських операцій за даним договором будуть використовуватись акти приймання - передачі давальницької сировини, акти приймання-передачі продукції переробки давальницької сировини (готової продукції): Звіт про використання давальницької сировини оформляється по факту здійснення господарської операції, акти здачі-приймання виконаних робіт (надання послуг) оформлюється за підсумками місяця останнім днем поточного місяця.
На виконання умов договору у листопаді 2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" надало контрагенту послуги по переробці давальницької сировини та за результатами здійснення господарської операції склало акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №Х00000061 від 30.11.2023 на загальну суму 7245246,60 грн. (у тому числі ПДВ у розмірі 1207541,10 грн). За фактом наданих послуг виписано податкову накладну №1 від 30.11.2023 на суму 7245246,60 грн. (у тому числі ПДВ 1207541,10 грн.), яку скеровано для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів з метою підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Позивач подав повідомлення №3 про надання пояснень від 20.05.2024, письмові пояснення та копії документів щодо вказаної податкової накладної, а саме: договір надання послуг, акти надання послуг, акти приймання-передачі давальницької сировини, акти приймання-передачі продукції давальницької сировини, звіти про використання давальницької сировини від 22.09.2023, від 22.11.2023, від 16.10.2023, картки рахунку 234, 361, банківські виписки по особовому рахунку ТОВ "Арсенал Інвестгруп" за 01.11.2023-30.11.2023.
22.05.2024 за результатами розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийняте повідомлення №11091415/43015020 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, за формою, передбаченою додатком 2 до цього Порядку. У повідомленні зазначається, що не надані документи щодо транспортування яблук замовником ТОВ "Сад Агро Трейд", картки рахунку обліку по номенклатурі "яблука", встановлена невідповідність між обсягами переданих/використаних яблук ТОВ "Сад Агро Трейд" на переробку, які вказані в актах приймання-передачі продукції давальницької сировини та звітах про використання давальницької сировини за вересень-листопад 2023. Також встановлена невідповідність між обсягами перероблених яблук: у податковій накладній №1 від 30.11.2023 вказана кількість 4644388,845 кг., а у акті надання послуг №Х0000061 від 30.11.2023 - 4388845 кг.
28.05.2024 позивач подав додаткове повідомлення №4 про подання пояснень, а також акт надання послуг №Х0000061 від 30.11.2023 з обсягом товару 4644388,845 кг. на суму 7245246,60 грн., картки рахунку 0222 та 0221 за 01.09.2023 - 28.05.2024.
30.05.2024 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла спірне рішення №11138617/43015020 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 30.11.2023 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою відмови вказано ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. У розділі додаткової інформації зазначено, що платником не надано первинні документи щодо транспортування яблук замовником ТОВ "Сад Агро Трейд".
Оцінюючи правомірність спірного рішення, суд виходить з такого.
Факт надання за Договором послуг щодо переробки давальницької сировини на загальну суму 7245246,60 грн. підтверджується актом приймання-передачі виконаних робіт №Х00000061 від 30.11.2023, актом здачі-приймання робіт №Х00000061 від 30.11.2023, актом приймання-передачі продукції давальницької сировини за періоди 2023, які були надані комісії. З огляду на це, надання послуг виконавцем не є спростованим податковим органом.
Як вбачається зі змісту оскарженого рішення, комісія не ставить під сумнів, не оцінює і не спростовує ті первинні документи, які були надані платником. Відповідачами не доведено належними доказами, що надані позивачем документи мали такі недоліки форми або змісту, які виключали можливість реєстрації податкової накладної.
Платником надано виписку по особовому рахунку за період з 01.11.2023 по 30.11.2023, з якої прослідковується зарахування коштів в рахунок оплати послуг переробки давальницької сировини згідно з договором №09/РТ/2023 від 02.06.2023, а також картку рахунку 361 за листопад 2023.
Відповідачі протилежне суду не довели і доводи позивача в цій частині належними доказами не спростували. Крім того, відповідачі не надали належних доказів на підтвердження того, що господарська операція фактично не відбулась.
Щодо посилання відповідачів на ненадання документів щодо транспортування давальницької сировини (яблук), слід враховувати, що такі не є документами, які безпосередньо підтверджують факт надання послуг.
Згідно з умовами Договору №09/РТ/2023П від 02.06.2023 виконавцем були надані послуги по переробці давальницької сировини в повному обсязі за листопад 2023, про що був складений акт приймання-передачі виконаних робіт. ТОВ "Арсенал Інвестгруп" не було учасником транспортування сировини, яка є власністю замовника, відтак наявність у нього ТТН не було обов`язковим. Транспортування сировини (яблук) до Виконавця послуг (транспортні витрати, пов`язані з доставкою сировини для переробки) згідно з Договором №09/РТ/2023П від 02.06.2023 оплачувалось замовником, відтак документи по транспортуванню продукції не надавались виконавцю основного договору.
Суд звертає увагу на те, що інформація про приймання-передачу, рух, переробку давальницької сировини міститься у акті приймання-передачі давальницької сировини, акті приймання-передачі продукції переробки давальницької сировини, звіті про використання давальницької сировини, акті приймання-передачі виконаних робіт (послуг), які підтверджують випуск та передачу готової продукції.
Водночас, сумніви контролюючого органу щодо дотримання платником вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватись шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами Податкового кодексу України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
З огляду на це суд вважає, що спірне рішення є необґрунтованим, тому підлягає скасуванню.
Відповідно до п. 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 № 1246 (із змінами) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: 1. прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2. набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3. неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Суд вважає необхідним зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" №1 від 30.11.2023.
Оскільки відповідачі не спростували доводи позивача належними доказами і не довели правомірність прийнятого рішення, позов є обґрунтованим і підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області №11138617/43015020 від 30.05.2024, прийняте стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп".
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" №1 від 30.11.2023.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1211,20 грн. за рахунок асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" судові витрати на сплату судового збору в сумі 1211,20 грн. за рахунок асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 04 березня 2025 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Арсенал інвестгруп" (вул. Гагаріна, 7,смт Нова Ушиця,Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р-н,32600 , код ЄДРПОУ - 43015020) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2025 |
Оприлюднено | 06.03.2025 |
Номер документу | 125578997 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні