Ухвала
від 27.02.2025 по справі 335/6427/24
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1 УХВАЛАСправа № 335/6427/24 1-кс/335/410/2025

про тимчасовий доступ до речей та документів

27 лютого 2025 року слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , адвоката ОСОБА_4 , розглянув клопотання старшого слідчого слідчого управління ГУНП в Запорізькій області підполковника поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, подане у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024082370000368 від 04.04.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368-3, ч. 5 ст. 361 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий слідчого управління ГУНП в Запорізькій області підполковник поліції ОСОБА_3 за погодженням з процесуальним керівником у кримінальному провадженні прокурором Мелітопольського відділу Запорізької спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Східного регіону ОСОБА_5 , звернувся до Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024082370000368 від 04.04.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368-3, ч. 5 ст. 361 КК України.

В обґрунтування клопотання зазначає, що слідчим управління ГУНП в Запорізькій області проводиться досудове розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні за наступними фактами.

Щодо ч. 5 ст. 361 КК України встановлено, що службові особи вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (надалі КПУ), за час дії воєнного стану

на території України, здійснили несанкціоноване втручання в роботу інформаційних (автоматизованих), електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних мереж, що призвели до підробки інформації, спотворення процесу обробки інформації, шляхом внесення недостовірної інформації до Єдиної державної електронної бази щодо вступу на навчання аспірантів, а також щодо спотворення та підробки інформації щодо поновлення на навчання вступників, які мають тільки повну або базову середню освіту.

Щодо ч. 4 ст. 368-3 КК України встановлено, що службові особи вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » причетні до отримання неправомірної вигоди за вчинення дій з використанням наданих їй повноважень в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає таку вигоду, або в інтересах третьої особи, за попередньою змовою групою осіб, поєднані з вимаганням неправомірної вигоди, шляхом внесення недостовірних відомостей до Єдиної державної електронної бази щодо вступу аспірантів та вступників до навчального закладу, за посередництва невстановлених представників ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Під час проведення досудового розслідування проведено негласні слідчі (розшукові) дії, під час проведення яких зафіксовано факт створення та підпису документів співробітниками КПУ, задніми числами. Підтверджено факт розподілу ролей між кожним з учасників противоправної діяльності встановленої під час розслідування кримінального провадження.

Враховуючи вказане вище, на теперішній час виникла необхідність встановити повноваження кожного з учасників злочинної діяльності, які працюють в КПУ, отримати їх зразки почерку та підпису, отримати доступ та вилучити документи, які вказують на факт підроблення документів в КПУ.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що вищий навчальний заклад « ІНФОРМАЦІЯ_1 », знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , володіє оригіналами документів до яких необхідно отримати тимчасовий доступ та вилучити, для повноти та об`єктивності розслідування кримінального провадження, а також з метою використання їх при проведенні судової почеркознавчої експертизи та інших судових експертиз. Вилучення саме оригіналів документів надасть можливість зазначити підписантів нищевказаних документів та надасть можливість їх дослідити при проведенні судової почеркознавчої експертизи використати як докази відомості, що в них містяться, , а саме:

- оригінали наказів про призначення на посади в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_7 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_8 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_9 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_10 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_11 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_12 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_13 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_14 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_15 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_16 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_17 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_18 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_19 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_20 ;

- оригінали наказів про призначення відповідальними особами за внесення даних від вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до ЄДЕБО користувачами (адміністраторами) строком дії за період з 01.01.2022 до 31.12.2024 років;

- оригінали інструкції користувача з дотримання політики безпеки при роботі з ІНФОРМАЦІЯ_3 з листом ознайомлення до нього наступних користувачів ЄДЕБО ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 та ОСОБА_20 ;

- оригінал рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 (або його уповноваженого структурного підрозділу) щодо обмеження вищому навчальному закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » доступу до ІНФОРМАЦІЯ_5 в частині внесення відомостей до вказаної бази за період з 01.01.2023 по 31.12.2024 років;

- оригінал договору про надання технічних послуг ЄДЕБО, укладеного між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з 01.01.2022 до 31.12.2024 років;

- копія статуту « ІНФОРМАЦІЯ_7 » актуального на період часу з 01.01.2022 по 31.12.2024 років;

- оригінал наказу Про затвердження складу приймальної комісії до аспірантури «Класичного приватного університету» на 2023 та 2024 роки;

- оригінали наказів про затвердження складів фахових атестаційних, предметних екзаменаційних та апеляційної комісії, а також відповідні положення щодо роботи цих структурних підрозділів приймальної комісії до аспірантури « ІНФОРМАЦІЯ_7 » за 2023 та 2024 роки;

- оригінали наказів про зарахування на навчання та рішення комісій про зарахування на навчання кандидатів до аспірантури КПУ в 2023 році;

- оригінал Положення про приймальну комісію ІНФОРМАЦІЯ_8 , затвердженого Вченою радою КПУ, протоколом № 9 від 26.04.2023 року;

- оригінали рейтингових списків вступників про вступ до аспірантури « ІНФОРМАЦІЯ_7 » за 2023 рік;

- перелік абітурієнтів вступивши до аспірантури КПУ в період вступних випробувань з 13.03.2023 по 17.03.2023 та в період 25.09.2023 по 29.09.2023 р.р.;

- оригінал рішення службових осіб « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яким було ініційовано додатковий набір аспірантів в 2023 році;

- оригінал рішення ІНФОРМАЦІЯ_8 про визначення строків прийому заяв і документів, вступних випробувань, конкурсного відбору та зарахування на навчання до аспірантури денної та заочної форми навчання в КПУ за період 2023-2024 р.р.;

- рішення вченої ради КПУ про призначення наукових керівників аспірантам із зазначенням наукового ступеня та вченого звання наукових керівників здобувачів освіти за ступенем аспіранта за 2023-2024 роки;

- рекомендації відбіркових комісій про зарахування до аспірантури кандидатів на навчання за період 2023 рік;

- накази про створення предметних комісій з набору аспірантів до КПУ в 2023 році;

- мотиваційні листи кандидатів на вступ до аспірантури КПУ в 2023 році;

- документальне підтвердження виконання наказу ІНФОРМАЦІЯ_9 від 22.07.2024 № 495-л «Про результати позапланової перевірки КПУ» та вжитих заходів щодо його виконання, серед яких документальне підтвердження скасування карток аспірантів, яких було внесено

до ЄДЕБО з порушенням Законодавства, на підставі наказу ІНФОРМАЦІЯ_9 від 22.07.2024 № 495-л «Про результати позапланової перевірки КПУ»;

- надати документальне підтвердження кількості науково педагогічних працівників, які мають науковий ступень та були залучені КПУ для здійснення наукової складової 4008 аспірантів за період з 01.01.2022 року по 31.12.2024 роки;

- оригінали наказів про створення предметних комісій по прийому вступних випробувань як основного так і додаткового набору в аспірантуру КПУ в 2023 році;

- оригінали наказів про зарахування до аспірантури КПУ за 2023 роки;

-оригінал положення про відділ аспірантури та докторантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-оригінал правил прийому до аспірантури та докторантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-копія ліцензії ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо надання відповідних освітніх послуг, видана в порядку, встановленому законодавством, і затверджена вченою радою вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-оригінали документів затвердження ліцензійних обсягів щодо кількості здобувачів вищої освіти за ступенем доктора філософії в аспірантурі вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно з отриманою вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ліцензією на провадження освітньої діяльності;

-оригінал положення про вчену раду вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-оригінал положення про відбіркову комісію Приймальної комісії вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо вступу до аспірантури за 2023-2024 роки;

-оригінал Положення про приймальну комісію « ІНФОРМАЦІЯ_7 » щодо вступу до аспірантури за 2023-2024 роки;

-оригінал рішення про допуск до вступних іспитів до аспірантури, ухвалені відбірковою комісією вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за результатами співбесіди, розгляду поданих наукових праць з урахуванням письмового висновку передбачуваного наукового керівника щодо кожного вступника (за 2023-2024 роки);

-оригінали наукових пропозицій, поданих вступниками до аспірантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (за 2023-2024 роки);

-оригінали рішення відбіркової комісії Приймальної комісії вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ухвалені за результатами проведення співбесід із вступниками до аспірантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (за 2023-2024 роки);

-оригінали рішень Приймальної комісії вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ухвалені за результатами проведення вступних випробувань до аспірантури щодо кожного вступника (за 2023-2024 роки);

-витяги з протоколу засідання випускової кафедри з відповідної спеціальності про результати співбесіди зі вступником і рекомендацією до вступу до аспірантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (за 2023-2024 роки);

-оригінали індивідуальних планів наукових робіт аспірантів, в яких визначаються зміст, строки виконання та обсяг наукових робіт, а також запланований строк захисту дисертації протягом строку підготовки в аспірантурі, затверджені вченою радою вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (щодо аспірантів, зарахованих до КПУ в 2023-2024 роках);

-оригінали службових розслідувань КПУ з приводу несвоєчасного внесення відомостей в ЄДЕБО щодо вступу аспірантів до КПУ в 2023 році;

-оригінали наказів преміювання та виплати фінансової допомоги співробітникам КПУ за період з 01.01.2023 по 31.12.2024 відносно ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_21 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 ;

-довідки КПУ видані в період з 01.01.2023 по 31.12.2024 аспірантам КПУ для їх надання до ТЦК для оформлення відстрочки від призиву до лав ЗСУ;

-оригінали рішень стосовно виконання (не повного виконання, невиконання) здобувачем вищої освіти за ступенем доктора філософії передбачених індивідуальним планом завдань та його переведення на наступний рік навчання, ухвалені на засіданнях відповідних кафедр вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за результатами проведення поточної атестації аспіранта (щодо аспірантів, зарахованих до вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2023-2024 роках);

-оригінали звітів здобувачів вищої освіти за ступенем доктора філософії, подані до аспірантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за результатами проведення поточної атестації (щодо аспірантів, зарахованих до вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2023-2024 роках);

-оригінали звітів щодо публікацій наукових статей здобувачами вищої освіти за ступенем доктора філософії (щодо аспірантів, зарахованих до вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2023-2024 роках);

-оригінали звітів щодо участі в наукових конференціях здобувачів вищої освіти за ступенем доктора філософії (щодо аспірантів, зарахованих до вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2023-2024 роках).

Запитувані документи мають візи та підписи осіб причетних до вчинення кримінального правопорушення, встановлюють строки набору кандидатів на навчання до аспірантури КПУ, встановлюють повноваження кожного із учасників скоєних правопорушень, розподіл ролей, доказують противоправну мету скоєння правопорушень та фіксують їх обставини.

Вказані документи мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні тому дають змогу ідентифікувати осіб причетних до скоєних кримінальних правопорушень.

Необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_7 » обґрунтовується тим, що під час досудового розслідування і судового розгляду повинна здійснюватися безпосередність дослідження показань, речей і документів; слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень; слідчий зобов`язаний в межах своєї компетенції розпочати досудове розслідування в кожному випадку безпосереднього виявлення ознак кримінального правопорушення, а також вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила; доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.

Враховуючи наведене, а також те, що вказані документи неможливо отримати

в інший спосіб, а також те, що під час тимчасового доступу до речей і документів, на думку слідчого можуть бути отримані докази, які самостійно та в сукупності з іншими доказами, можуть мати суттєве значення для з`ясування обставин злочину, крім того, з метою встановлення всіх осіб, які можуть бути причетні до вчинення кримінального правопорушення, старший слідчий звернувся до слідчого судді із вказаним клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, з правом вилучення їх оригіналів, які перебувають у володінні вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), яке розташоване за адресою: АДРЕСА_3 , за період часу з 01.01.2022 до 31.12.2024 включно.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_5 , старший слідчий ОСОБА_3 клопотання підтримали в повному обсязі, просили його задовольнити за викладених у ньому обставин.

Представник особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, адвокат ОСОБА_4 щодо клопотання заперечив та просив у його задоволенні відмовити.

Дослідивши надані матеріали клопотання та додані докази, приходжу до висновку, що клопотання слід задовольнити частково.

Відповідно до ч. 1ст. 131 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Положеннямист. 132 КПК Українипередбачено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Згідно з ч. 1, ч. 2ст. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Крім того, ч. 5ст. 163 КПК Українипередбачено, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до ч. 7ст. 163 КПК Українислідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Згідно практики Європейського суду з прав людини під поняттям необхідності слід розуміти, що втручання відповідає нагальній суспільній необхідності та що воно пропорційне з правомірною метою, яку планується досягти (п. 67 справи «ОЛССОН (OLSSON) проти Швеції», п. 44 справи «Камензинд проти Швейцарії» та інші).

Також, з метою дотримання принципу верховенства права, органи влади повинні вживати усіх розумних і доступних їм заходів для забезпечення збирання та збереження доказів, які стосуються події злочину. Це не є обов`язком досягнення результату, але обов`язкам вжиття заходів. Зазначені усталені принципи були висловлені, у тому числі, у справах: «Холодков і Холодкова проти України» (заява № 29697/08, рішення від 07.05.2015), «Сердюк проти України» (заява № 61876/08, рішення від 12.03.2015), «Мащенко проти України» (заява № 42279/08, рішення від 11.06.2015).

Як встановлено слідчим суддею та слідує з матеріалів кримінального провадження, в провадженні слідчого управління ГУНП в Запорізькій області знаходиться кримінальне провадження внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024082370000368 від 04.04.2024 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368-3, ч. 5 ст. 361 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що вищий навчальний заклад « ІНФОРМАЦІЯ_1 », знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 , володіє оригіналами документів до яких органу досудового розслідування необхідно отримати тимчасовий доступ та вилучити, для повноти та об`єктивності розслідування кримінального провадження, а також з метою використання їх при проведенні судової почеркознавчої експертизи та інших судових експертиз. Слідчий у клопотанні посилається на те, що вилучення саме оригіналів запитуємих у клопотанні документів надасть можливість зазначити підписантів документів та можливість їх дослідити при проведенні судової почеркознавчої експертизи використати як докази відомості, що в них містяться.

Враховуючи встановлені під час досудового розслідування обставини вчинення кримінальних правопорушень, за якими відкрите кримінальне провадження та в межах якого подано вказане клопотання, слідчий суддя вважає, що вказані слідчим у клопотанні документи можуть бути використані, як докази у даному кримінальному провадженні.

Разом з тим, слідчим не доведено необхідності вилучення всіх оригіналів документів вказаних у клопотання, так як з матеріалів клопотання не вбачається, що всі зазначені у клопотання документи потрібні для проведення почеркознавчої експертизи, як зазначено в клопотанні.

Отже оригінал рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 (або його уповноваженого структурного підрозділу) щодо обмеження вищому навчальному закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » доступу до ІНФОРМАЦІЯ_5 в частині внесення відомостей до вказаної бази за період з 01.01.2023 по 31.12.2024 років, та копія статуту « ІНФОРМАЦІЯ_7 » актуального на період часу з 01.01.2022 по 31.12.2024 років, як встановлено в ході судового розгляду, ці документи були вилучені досудовим слідством в червні 2024 року і знаходяться в матеріалах досудового розслідування, крім того, таке рішення міститься у відкритому доступі, що не заважає його отримати не через тимчасовий доступ.

Далі, оригінал наказу Про затвердження складу приймальної комісії до аспірантури « ІНФОРМАЦІЯ_7 » на 2023 та 2024 роки, такий наказ не передбачений освітнім законодавством, оскільки окремої приймальної комісії в аспірантурі не передбачено законом, є тільки відбіркова комісія.

Мотиваційні листи кандидатів на вступ до аспірантури КПУ в 2023 році не можуть бути надані доступом, оскільки такі не передбачені правилами прийому, отже таких документів не існує.

Вимоги про доступ до документального підтвердження виконання наказу ІНФОРМАЦІЯ_9 від 22.07.2024 № 495-л «Про результати позапланової перевірки КПУ» та вжитих заходів щодо його виконання, серед яких документальне підтвердження скасування карток аспірантів, яких було внесено

до ЄДЕБО з порушенням Законодавства, не є конкретизованими, саме які документи є підтвердженням виконання наказу ІНФОРМАЦІЯ_9 , крім того, з матеріалів досудового розслідування, досліджених в ході судового розгляду клопотання, слідує, що після проведення позапланової перевірки в КПУ в частині підготовки здобувачів вищої освіти та третьому освітньо-науковому рівні на підставі, що встановлена п. 7 абц. 4 ч. 3 ст. 19 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», виявлені порущення внаслідок чого Наказом ІНФОРМАЦІЯ_9 від 22.07.2024 № 495-л Про результати позапланової перевірки КПУ анульовано ліцензії на провадження освітньої діяльності: на третьому освітньо-науковому рівні вищої освіти з ліцензованим обсягом 165 осіб; за освітньо-науковою програмою Право спеціальності 081 Право на третьому освітньо-науковому рівні вищої освіти з ліцензованим обсягом 25 осіб; за освітньо-науковою програмою Правоохоронна діяльність спеціальності 262 Правоохоронна діяльність на третьому освітньо-науковому рівні вищої освіти з ліцензованим обсягом 20 осіб.

З аналогічних підстав відсутнє документальне підтвердження кількості науково педагогічних працівників, які мають науковий ступень та були залучені КПУ для здійснення наукової складової 4008 аспірантів за період з 01.01.2022 року по 31.12.2024 роки, оскільки КПУ за невиконання цих пунктів позбавлений Ліцензії.

Далі, оригінали наукових пропозицій, поданих вступниками до аспірантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (за 2023-2024 роки) аспіранти висловлюють в усній формі під час співбесід з відповідної спеціальності, які були враховані під час затвердження теми, накази про затвердження тем були вже вилучені органом досудового розслідування в ході проведення обшуків, про що сторони по розгляду клопотання не заперечують.

Документи - оригінали індивідуальних планів наукових робіт аспірантів, в яких визначаються зміст, строки виконання та обсяг наукових робіт, а також запланований строк захисту дисертації протягом строку підготовки в аспірантурі - знаходяться у аспірантів, які повинні були їх здати до 15 лютого для проведення атестації, адже в зв`язку з анулюванням ліцензії КПУ не мав права проводити атестацію, проте сторона кримінального провадження у своєму клопотанні не довела наявність достатніх підстав вважати, що ці документи перебувають або можуть перебувати у володінні саме у юридичної особи КПУ.

Щодо надання доступу до оригіналів наказів преміювання та виплати фінансової допомоги співробітникам КПУ за період з 01.01.2023 по 31.12.2024 відносно ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_21 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , слідчий суддя вважає, що в цій частині клопотання слідчий виходить за межі правової кваліфікації кримінальних правопорушень ч. 4 ст. 368-3, ч. 5 ст.361 КК України.

Крім того, відсутні правові підстави для задоволення клопотання в частині надання тимчасового доступу до речей і документів співробітникам оперативного підрозділу управління служби безпеки України в Запорізькій області уповноважених старшим слідчої групи слідчих на проведення тимчасового доступу та вилучення на підставі ст.40 КПК України, окрім слідчого, який звернувся з клопотанням (чи інших слідчих з групи слідчих, прокурору з групипрокурорів, що підтверджується витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань), оскількивідповідно до положень ч. 1ст. 159 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів надається виключно стороні кримінального провадження,а визначені слідчим працівники не є стороною кримінального провадження з огляду на зміст правової норми, що міститься в п. 19 ч. 1ст. 3 КПК України.

Крім того, слідчий суддя відмічає, що згіднозі ст. 131 КПК Українитимчасовий доступ до речей і документів є одним з заходів забезпечення кримінального провадження і не є ані слідчою, ані розшуковою дією.

За правиламист. 40 КПК Українислідчий уповноважений надавати доручення виключно на проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій чи здійснювати інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Аналізуючи нормиКПК України, слідчий суддя не вбачає положень, які б надавали слідчому делегувати право виконання ухвали слідчого судді на здійснення тимчасового доступу.Тобто, слідчий може доручати проведення лише слідчих та негласних слідчих дій, а не здійснення заходів забезпечення кримінального провадження.

Таким чином, отримання речей та документів іншою особою порушує порядок санкціонування доказів та призводить до недопустимості отриманих доказів.

Враховуючи правову кваліфікацію кримінальних правопорушень, за яким відкрите кримінальне провадження та в межах якого подано вказане клопотання, обставини, встановлені під час досудового розслідування даного кримінального провадження, наведені у клопотанні слідчого, слідчий суддя вважає, що вказані слідчим у клопотанні документи мають значення для кримінального провадження, які самостійно, а також у сукупності із іншими доказами будуть мати суттєве значення для з`ясування обставин злочину, у зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.

Керуючись вимогами ст.ст.132,159 - 164 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого слідчого управління ГУНП в Запорізькій області підполковника поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити частково.

Надати старшому слідчому слідчого управління Головного управління Національної поліції в Запорізькій області ОСОБА_3 , слідчому слідчого управління Головного управління Національної поліції в Запорізькій області ОСОБА_22 , старшому слідчому в ОВС слідчого управління Головного управління Національної поліції в Запорізькій області ОСОБА_23 , слідчому слідчого управління Головного управління Національної поліції в Запорізькій області ОСОБА_24 , слідчому слідчого управління Головного управління Національної поліції в Запорізькій області ОСОБА_25 тимчасовий доступ до речей і документів, з правом вилучення їх оригіналів, які перебувають у володінні вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), яке розташоване за адресою: АДРЕСА_3 , за період часу з 01.01.2022 до 31.12.2024 включно, а саме:

- оригінали наказів про призначення на посади в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_7 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_8 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_9 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_10 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_11 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_12 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_13 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_14 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_15 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_16 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_17 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_18 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_19 ;

- оригінали наказів про призначення на посади в навчальному закладі, функціональні обов`язки як співробітника навчального закладу та матеріали особової справи в вищому навчальному закладі « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які містять зразки почерку та підпису (заяви, автобіографія, пояснення) ОСОБА_20 ;

- оригінали наказів про призначення відповідальними особами за внесення даних від вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » до ЄДЕБО користувачами (адміністраторами) строком дії за період з 01.01.2022 до 31.12.2024 років;

- оригінали інструкції користувача з дотримання політики безпеки при роботі з ІНФОРМАЦІЯ_3 з листом ознайомлення до нього наступних користувачів ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 та ОСОБА_20 ;

- оригінал договору про надання технічних послуг ЄДЕБО, укладеного між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в період з 01.01.2022 до 31.12.2024 років;

- оригінали наказів про затвердження складів фахових атестаційних, предметних екзаменаційних та апеляційної комісії, а також відповідні положення щодо роботи цих структурних підрозділів приймальної комісії до аспірантури « ІНФОРМАЦІЯ_7 » за 2023 та 2024 роки;

- оригінали наказів про зарахування на навчання та рішення комісій про зарахування на навчання кандидатів до аспірантури КПУ в 2023 році;

- оригінал Положення про приймальну комісію ІНФОРМАЦІЯ_8 , затвердженого Вченою радою КПУ, протоколом № 9 від 26.04.2023 року;

- перелік абітурієнтів вступивши до аспірантури КПУ в період вступних випробувань з 13.03.2023 по 17.03.2023 та в період 25.09.2023 по 29.09.2023 р.р.;

- оригінал рішення службових осіб « ІНФОРМАЦІЯ_7 », яким було ініційовано додатковий набір аспірантів в 2023 році;

- оригінал рішення ІНФОРМАЦІЯ_8 про визначення строків прийому заяв і документів, вступних випробувань, конкурсного відбору та зарахування на навчання до аспірантури денної та заочної форми навчання в КПУ за період 2023-2024 р.р.;

- рішення вченої ради КПУ про призначення наукових керівників аспірантам із зазначенням наукового ступеня та вченого звання наукових керівників здобувачів освіти за ступенем аспіранта за 2023-2024 роки;

- рекомендації відбіркових комісій про зарахування до аспірантури кандидатів на навчання за період 2023 рік;

- накази про створення предметних комісій з набору аспірантів до КПУ в 2023 році;

- оригінали наказів про створення предметних комісій по прийому вступних випробувань як основного так і додаткового набору в аспірантуру КПУ в 2023 році;

- оригінали наказів про зарахування до аспірантури КПУ за 2023 роки;

-оригінал положення про відділ аспірантури та докторантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-оригінал правил прийому до аспірантури та докторантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-копія ліцензії ІНФОРМАЦІЯ_4 щодо надання відповідних освітніх послуг, видана в порядку, встановленому законодавством, і затверджена вченою радою вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-оригінали документів затвердження ліцензійних обсягів щодо кількості здобувачів вищої освіти за ступенем доктора філософії в аспірантурі вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » згідно з отриманою вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ліцензією на провадження освітньої діяльності;

-оригінал положення про вчену раду вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 »;

-оригінал положення про відбіркову комісію Приймальної комісії вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » щодо вступу до аспірантури за 2023-2024 роки;

-оригінал Положення про приймальну комісію « ІНФОРМАЦІЯ_7 » щодо вступу до аспірантури за 2023-2024 роки;

-оригінал рішення про допуск до вступних іспитів до аспірантури, ухвалені відбірковою комісією вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за результатами співбесіди, розгляду поданих наукових праць з урахуванням письмового висновку передбачуваного наукового керівника щодо кожного вступника (за 2023-2024 роки);

-оригінали рішення відбіркової комісії Приймальної комісії вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ухвалені за результатами проведення співбесід із вступниками до аспірантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (за 2023-2024 роки);

-витяги з протоколу засідання випускової кафедри з відповідної спеціальності про результати співбесіди зі вступником і рекомендацією до вступу до аспірантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (за 2023-2024 роки);

-оригінали службових розслідувань КПУ з приводу несвоєчасного внесення відомостей в ЄДЕБО щодо вступу аспірантів до КПУ в 2023 році;

-довідки КПУ видані в період з 01.01.2023 по 31.12.2024 аспірантам КПУ для їх надання до ТЦК для оформлення відстрочки від призиву до лав ЗСУ;

-оригінали рішень стосовно виконання (не повного виконання, невиконання) здобувачем вищої освіти за ступенем доктора філософії передбачених індивідуальним планом завдань та його переведення на наступний рік навчання, ухвалені на засіданнях відповідних кафедр вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за результатами проведення поточної атестації аспіранта (щодо аспірантів, зарахованих до вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2023-2024 роках);

-оригінали звітів здобувачів вищої освіти за ступенем доктора філософії, подані до аспірантури вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за результатами проведення поточної атестації (щодо аспірантів, зарахованих до вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2023-2024 роках);

-оригінали звітів щодо публікацій наукових статей здобувачами вищої освіти за ступенем доктора філософії (щодо аспірантів, зарахованих до вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2023-2024 роках);

-оригінали звітів щодо участі в наукових конференціях здобувачів вищої освіти за ступенем доктора філософії (щодо аспірантів, зарахованих до вищого навчального закладу « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в 2023-2024 роках).

В іншій частині клопотання відмовити.

Строк дії ухвали встановити згідно з клопотанням в 30 днів з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, згідност. 166 КПК України, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цьогоКодексуз метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подано під час підготовчого провадження у суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення27.02.2025
Оприлюднено06.03.2025
Номер документу125590983
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —335/6427/24

Ухвала від 08.05.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 09.05.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 08.05.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 08.05.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 09.05.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 08.05.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 09.05.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 09.05.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 29.04.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

Ухвала від 16.04.2025

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Соболєва І. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні