Ухвала
від 05.03.2025 по справі 360/378/25
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про прийняття позовної заяви до розгляду після усунення її недоліків та відкриття провадження у справі

05 березня 2025 року м. ДніпроСправа № 360/378/25 Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління соціальної та ветеранської політики Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (04209, місто Київ, вулиця Озерна,18А) про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

25.02.2025 до Луганського окружного адміністративного суду через підсистему «Електронний суд» надійшов позов ОСОБА_1 (далі позивач) до Управління соціальної та ветеранської політики Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - відповідач), в якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення Управління соціальної та ветеранської політики Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації від 27 січня 2025 року про відмову у видачі довідки ОСОБА_1 , про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;

зобов`язати прийняти рішення Управлінню соціальної та ветеранської політики Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації про взяття ОСОБА_1 на облік, як тимчасово переміщену особу з 08.10.2014, включити до реєстру внутрішньо переміщених осіб та видати довідку про підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи з 08.10.2014.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що у зв`язку з одруженням, зареєструвався за адресою своєї дружини,- ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 .

07.07.2012 був призначений на посаду заступника начальника СКР Артемівського районного відділу Луганського міського управління ГУМВС України в Луганській області, яке було розташоване в місті Луганськ, де і працював до 18 травня 2014 року.

01.08.2012 фактично переїхав до м. Луганськ, уклавши договір найму нерухомого майна, а саме: квартири АДРЕСА_3 , із власником квартири ОСОБА_3 , строком на два роки, з можливою пролонгацією.

18 травня 2014 року, у зв`язку з тим, що Головне управління МВС в Луганській області передислокувалось до міста Старобільськ, Луганський області, у зв`язку із військовою агресією рф проти України, я змушений був виїхати з міста Луганськ, який, в подальшому був окупований.

З кінця травня 2014 року, по 24.02.2022 позивач мешкав за адресою АДРЕСА_2 ., та на початку повномасштабного вторгнення рф на територію України був вимушено переселений до м. Біла Церква, Київської області, та в 2023 році був переселений до Оболонського району міста Києва, де і мешкаю до теперішнього часу.

На підставі того, що позивач має право на виплату компенсації, на підставі Постанови КМУ, від 18 квітня 2018 р. № 280 «Питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України», Я звернувся до Управління соціального захисту населення Щастинської районної Державної адміністрації із заявою про постановку мене на облік як внутрішньо переміщену особу з 14 квітня 2014 року та внести відповідні відомості до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

07.01.2025 від адресата надійшла відповідь про те, що у нього відсутні правові підстави (порядок та механізм) задоволення заяви.

Також у відповіді зазначено, що наразі відсутній механізм задоволення такої заяви та взяття на облік мене як внутрішньо переміщеної особи з подальшим внесенням відповідних відомостей до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, оскільки внесення відомостей про фактичне місце проживання внутрішньо переміщеної особи до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб відповідно до вимог нормативно-правових актів, що мали місце станом на 22.11.2014, віднесено до виключної компетенції територіального підрозділу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції).

Відповіддю запропоновано звернутися до відповідного органу соціального захисту населення за місцем фактичного мешкання (окрім звернення в електронному форматі за місцем реєстрації, яке знаходиться в районі проведення воєнних (бойових) дій та перебуває в тимчасовій окупації), де він перебуваєте на обліку як внутрішньо переміщена особа, із відповідною заявою.

15.01.2025 позивач звернувся до Управління соціальної та ветеранської політики Оболонської районної в місті Києві Державної адміністрації із заявою про внесення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб з 08.10.2014 року та видачі мені довідки.

27.01.2025 від адресата отримав відмову, в якій зазначено, що підстав для внесення інформації до Єдиної інформаційної бази даних внутрішньо переміщених осіб та видачі Управлінням соціальної та ветеранської політики Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації довідки внутрішньо переміщеної особи з 08.10.2014 немає, оскільки позивач фактично не проживає в Оболонському районі міста Києва саме з 08.10.2014.

З відмовою щодо внесення інформації до Єдиної інформаційної бази даних внутрішньо переміщених осіб та видачі управлінням соціальної та ветеранської політики Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації довідки внутрішньо переміщеної особи з 08.10.2014, позивач не згоден оскільки останній фактично не проживав в Оболонському районі міста Києва саме з 08.10.2014, а перебуває у відповідача з 31.08.2023, обґрунтовано переконаний що саме відповідач повинен внести зазначені відомості відносно позивача до Єдиної інформаційної бази даних ВПО, та видати довідку про це.

Позивач вважає, що він є внутрішньо переміщеною особою, на якого розповсюджується дія Закону № 1706-VII, але йому було протиправно відмовлено у видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що змушує його звернутись до суду за захистом своїх прав.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 03.03.2025 позовну заяву залишено без руху, запропоновано позивачу (представнику позивача) протягом 10-ти (десяти) календарних днів з дати отримання цієї ухвали усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду через підсистему (модуль) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» зі скріпленням електронним підписом учасника справи (його представника) уточненої позовної заяви з обґрунтуванням щодо залучення Управління соціального захисту населення Щастинської районної державної адміністрації Луганської області у якості третьої особи, або уточнити склад осіб, які беруть участь у справі; документа про сплату судового збору в дохід Державного бюджету України в сумі 968,96 грн.

04.03.2025 від позивача, на виконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без руху, надійшов уточнений позов та документ про сплату судового збору.

Відповідно до частини другої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Після усунення недоліків, зазначена позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України, підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження в адміністративній справі не встановлено, у зв`язку з чим вважаю за необхідне відкрити провадження у справі.

Частиною четвертою статті 9 КАС України визначено обов`язок суду вжити визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

За приписами частини третьої статті 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може запропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Відповідно до частин третьої, шостої та сьомої статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребувані доказів суд постановляє ухвалу.

Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.

Частинами першою, другою та третьою статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно з частиною першою статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на вищевикладене, суд вважає за можливе розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Керуючись статтями 5, 77, 160, 168, 171, 174, 175, 257, 260, 261 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Відкрити провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціальної та ветеранської політики Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Справа розглядатиметься за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Зобов`язати відповідача протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі надіслати суду: відзив на позовну заяву (відзив) і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду) разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.

Усі вищевказані документи необхідно направляти на електронну пошту через офіційну електронну адресу або підсистему «Електронний суд».

Роз`яснити відповідачу, що відповідно до частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Справа розглядатиметься суддею Секірською А.Г. одноособово.

Повідомити сторони про можливість реєстрації в підсистемі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи - «Електронний суд», яка надає змогу користувачам у передбачених законодавством випадках відповідно до наявних технічних можливостей створювати та надсилати в електронному вигляді процесуальні чи інші документи до суду, а також отримувати інформацію про стан і результати розгляду таких документів.

Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: https://court.gov.ua/fair/sud1270/.

Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати особам, які беруть участь у справі, разом з витягом про їхні процесуальні права та обов`язки, встановлені статтями 44, 47 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.

СуддяА.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2025
Оприлюднено07.03.2025
Номер документу125616095
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —360/378/25

Ухвала від 05.03.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні