Герб України

Ухвала від 04.03.2025 по справі 380/17481/23

Миколаївський районний суд львівської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/17481/23

провадження №

У Х В А Л А

04 березня 2025 року

м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Карп`як О.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі за позовом ТзОВ Спільного Українсько-Польського підприємства"Вінсо Індастріс Україна" до Головного управління ДПС у Львівській області Державної податкової служби України, Державної податкова служба України про визнання протиправним рішень, -

ВСТАНОВИВ:

На розгляд суду надійшла заява, в якій заявник просить встановити судовий контроль за виконанням рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2024 року у справі №380/17481/23 шляхом, а саме: зобов`язати Державну податкову службу України подати у десятиденний строк звіт про виконання зазначеного рішення Львівського окружного адміністративного суду.

В обґрунтування заяви посилається на те, що вищезазначене рішення ухвалено судом 25.03.2024 року, однак станом на дату подання цієї заяви таке не виконано відповідачем. Наведене і зумовило позивача звернутись до суду з даною заявою.

Вирішуючи заяву, суд враховує наступне.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2024 у справі № 380/17481/23 позов задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області від 18.04.2023 року за № 8653726/41764021, від 20.04.2023 року № 8673194/41764021.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю спільного Українсько Польського підприємства «Вінсо Індастріс Україна» податкові накладні від 16.03.2023 року № 15, від 03.10.2022 року № 2, датою їх подання на реєстрацію.

Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 02.07.2024 у справі №380/17481/23, апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 березня 2024 року у справі № 380/17481/23 повернуто скаржнику.

12.07.2024 року Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №380/17481/23 про зобов`язання Державної податкової служби України вчинити дії.

Позивач звернувся до відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України з заявою про примусове виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25.03.2024 року по справі № 380/17481/23 та виконавчим листом по справі №380/17481/23.

Листом ДПС України від 21.08.2024 року за № 25568/6/99-00-05-03-03-06, повідомила позивача про те, що представником відповідача потворно подано апеляційну скаргу на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 березня 2024 року № 380/17481/23. Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12.08.2024 у справі № 380/17481/23 апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишено без руху.

31.07.2024 року Відділом примусового виконання рішень Департаменту ДВС МЮ України у відношенні ДПС України відкрито виконавче провадження № 75654756 щодо примусового виконання виконавчого листа по справі №380/17481/23 щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю спільного Українсько Польського підприємства «Вінсо Індастріс Україна» податкові накладні від 16.03.2023 року № 15, від 03.10.2022 року № 2, датою їх подання на реєстрацію. Надано боржнику 10 робочих днів для виконання рішення.

Проте, боржник не виконав в зазначений строк рішення, тому постановою Відділу примусового виконання рішень Департаменту ДВС МЮ України від 14.10.2024 року за невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення накладено на боржника ДПС України штраф на користь держави у розмірі 10200 грн.

Постановою Відділу примусового виконання рішень Департаменту ДВС МЮ України від 14.10.2024 року закінчено виконавче провадження № 75654756 на підставі ст. 63 Закону України «Про виконавче провадження», державним виконавцем 14.10.2024 до органу досудового розслідування скеровано повідомлення про вчинення боржником кримінального правопорушення.

Вважаючи, що рішення суду в даній справі залишилося невиконаним, позивач звернувся до суду із заявою про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення.

Згідно зі ст.129-1 Конституції України, держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Положеннями ч.2 ст.14 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) також передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Аналогічні положення містяться у ст.370 КАС України, відповідно до якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Отже, обов`язок виконати судове рішення виникає з моменту набрання ним законної сили.

Питання судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах визначено ст.382 КАС України.

Згідно ч.1 цієї статті, суд, який розглянув адміністративну справу як суд першої інстанції і ухвалив судове рішення, за письмовою заявою особи, на користь якої ухвалено судове рішення і яка не є суб`єктом владних повноважень, або за власною ініціативою може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Зазначена правова норма Кодексу адміністративного судочинства України має на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами її застосування є наявність об`єктивних, підтверджених належними і допустимими доказами, підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль. При цьому, суд, встановлюючи строк для подання звіту, повинен враховувати особливості покладених обов`язків згідно із судовим рішенням та можливості суб`єкта владних повноважень їх виконати.

Головна мета судового контролю за виконанням рішень в адміністративних справах полягає, насамперед, у реалізації основних завдань адміністративного судочинства при здійсненні адміністративними судами правосуддя, оскільки воно не обмежується ухваленням судового рішення, а й передбачає його виконання.

Кожний судовий процес повинен завершуватися реалізацією судового рішення у спірних правовідносинах між його сторонами.

Тому після вирішення публічно-правового спору і набрання судовим рішенням законної сили суд продовжує відігравати активну роль у реалізації сторонами прав та законних інтересів, з приводу захисту яких він ухвалив судове рішення.

Суд встановив, що рішення від 25.03.2024 у цій справі набрало законної сили 02.07.2024 з огляду на приписи ч. 2 ст. 255 КАС України.

Крім того, незважаючи на факт повторного оскарження рішення суду у цій справі, таке набрало законної сили, а тому, в силу приписів 370 КАС України є обов`язковим для виконання відповідачем.

Отже, зважаючи на те, що судове рішення у справі набрало законної сили, відсутність доказів виконання рішення суд дійшов висновку, що заява позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення Львівського окружного адміністративного суду від 25 березня 2024 року у справі № 380/17481/23 підлягає задоволенню в частині зобов`язання відповідача Державної податкової служби України подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. При цьому суд враховує, що оскільки положенням ч. 1 ст. 382 КАС України надано суду право власного розсуду щодо визначення тривалості встановленого строку для подання звіту суд вважає, що необхідним і достатнім буде встановлення відповідачу строку для подання звіту протягом тридцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Керуючись ст. ст. 248, 256, 293-295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву представника позивача про встановлення судового контролю у справі за позовом ТзОВ Спільного Українсько-Польського підприємства"Вінсо Індастріс Україна" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України, Державної податкова служба України про визнання протиправним рішень, - задовольнити.

Зобов`язати Державну податкову службу України подати до Львівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 25 березня 2024 року у справі № 380/17481/23 у 30-денний строк з дня набрання ухвалою законної сили.

Ухвала суду про задоволення заяви та зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення є остаточною і оскарженню не підлягає. Заперечення на таку ухвалу включаються до апеляційної скарги на судове рішення, передбачене частиною першою статті 382-3 цього Кодексу.

Суддя Карп`як Оксана Орестівна

СудМиколаївський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення04.03.2025
Оприлюднено07.03.2025
Номер документу125616202
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/17481/23

Ухвала від 21.03.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 18.03.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 04.03.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 14.01.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні